• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jest tunel, chcą przejścia dla pieszych

Patryk Szczerba
8 września 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa. Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa.

O stworzenie przejścia naziemnego na ul. Morskiej na wysokości Denhoffa zobacz na mapie Gdyni obok tunelu podziemnego w Gdyni wnioskują działacze Miasta Wspólnego. - W okolicy jest szkoła, będzie lodowisko, a Grabówek zamieszkuje dużo osób starszych, więc warto spróbować - przekonują. ZDiZ odpowiada, że analizy w tej sprawie trwają, a rozwiązanie może pojawić się najwcześniej w 2018 roku.



Czy powinno przybywać naziemnych przejść na głownych arteriach?

Obecnie dwie strony ul. Morskiej w tym miejscu łączy tunel. Znajduje się przy kładce łączącej ulicę z przystankiem SKM Stocznia zobacz na mapie Gdyni. W okolicy jest przystanek komunikacji miejskiej. Teoretycznie, wszystko jest na swoim miejscu, ale społecznicy z Miasta Wspólnego przekonują, że może być lepiej, bezpieczniej i wygodniej zwłaszcza dla pieszych, o których powinno myśleć się w pierwszej kolejności.

Alternatywa dla tunelu

Do Zarządu Dróg i Zieleni trafił wniosek, by na wysokości ulicy Denhoffa wyznaczyć przejście naziemne przez ulicę Morską, które byłoby alternatywą dla tunelu.

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na Targowej czy al. Jerozolimskich poprawiając komfort życia mieszkańców - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Zaznacza, że przykłady z innych miast wskazują, że w czasie szczytu korki i prędkość komunikacyjna jest taka sama, a poza szczytem straty w czasie przejazdu są znikome. Ci, którzy nie chcieliby czekać na zmianę świateł, mogliby dalej korzystać z tunelu.

W przyszłości dojście do lodowiska

Poważnym argumentem za wyznaczeniem przejścia są znajdujące się w okolicy placówki szkolne oraz planowane lodowisko. Dodatkowa "zebra" byłaby ułatwieniem dla młodych, ale także dla starszych w dużej części zamieszkujących Grabówek. Dziś, by przedostać się na drugą stronę ulicy muszą schodzić schodami. O montażu windy nikt z urzędników nie wspomina.

Wnioskodawcy szansy na zmiany upatrują też w dokumentach przyjętych przez radnych miasta.

- Niedawno rada miasta przyjęła strategię rozwoju do roku 2030, która zakłada m.in. dostosowywanie przestrzeni miejskiej Gdyni dla potrzeb pieszych, w tym rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych, jak również likwidowanie barier transportowych i przestrzennych - podkreśla Kajetan Lewandowski, działający w stowarzyszeniu Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
Tunel nie zmieniłby swojej roli. Tunel nie zmieniłby swojej roli.
Urzędnicy: widzimy sens, trwają analizy

Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadają, że analizy w tej sprawie już trwają, a  wnioskodawcy powinni być dobrej myśli. Przejście mogłoby się pojawić w 2018 roku, choć nic nie zostało jeszcze przesądzone.

- Sprawa była omawiana na ostatnim kolegium prezydenckim. Rzeczywiście, wydaje się, że jest potrzebne, zwłaszcza w związku z planami inwestycyjnymi miasta. Na pewno potrzebna byłaby sygnalizacja świetlna oraz połączenie kładki z nowym przejściem. Analizujemy to rozwiązanie, biorąc je pod uwagę - opowiada Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni.
O podobnych staraniach coraz częściej słychać w Gdańsku. W ostatnich dniach ośmioro radnych miasto powtórnie zaapelowało do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska w ramach inwestycji Forum Gdańsk.

Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.

Czytaj więcej o apelu radnych Gdańska.

Miejsca

Opinie (272) 4 zablokowane

  • Lepiej (2)

    Jak zlikwidują schody do tunelu i zrobią zejśćie płaskie ale dłuższe pod innym kątem żeby rowery, wózki i starsi mogli swobodnie się przemieszczać....przejścia naziemne to krok wstecz, są niebezpieczne, przez nie w miejscu przejścia następuje emisją większej ilości spalin (ruszanie aut) - kestia przeprojetkowania przejścia podziemnego i tyle....włodarze ! - myślcie !

    • 16 3

    • dokladnie, tak trzeba z(robić)

      • 3 1

    • Dziękuję, że mnie wyręczyłeś/aś.

      100% racji.

      • 1 0

  • "Tunel pozostałby nadal w tym samym miejscu."

    Chwała Bogu, bo już myślałem, że będą go przesuwać.

    • 12 1

  • A na Leszczynkach (2)

    Będzie kamień za ponad 12tyś zł jako potrzeba pierwszego stopnia dla mieszkańców!!! Ja p.......
    dofinansowanie do obiadów dla dzieci sp29 ok 4tyś zł wtf??? Nagroda za społeczną działanlość dzieci w sp29 250zł!!!!!!!!!!! Brawo wy! Rada dzielnicy!!!

    • 8 1

    • Jaki kamień? (1)

      O co chodzi? Oniemiałem...

      • 4 0

      • pewnie jakiś niezbędny kolejny pomnik jotpe2 albo prezydenta co poległ w katastrofie.

        • 1 1

  • Co za ! pomysł (1)

    Totalna głupota. Raz że przejścia dla pieszych są bardziej niebezpieczne a dwa większe korki i utrudnienie dla ruchu.To juz lepiej niech ktoś pomyśli o ruchomych schodach albo windzie dla starszych.Na zachodzie wszystko się robi żeby pieszy nie kolidował z jezdnią ,a u nas odwrotnie...

    • 13 3

    • Jeżeli zachód...

      ...to Kaliningrad, to faktycznie tam się tak nie buduje. Ale zapraszam do Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Francji, Niemiec czy krajów Beneluxu. Jakoś tam inaczej to wygląda niż u nas, a pieszy nie jest spychany pod ziemię.

      • 1 5

  • (1)

    Jak trzeba przejsc 10m wiecej to schorowani emeryci a jak jest promocja w lidlu, kolejka do pomarudzenia u lekarza albo wyscig po miejsce w tramwaju to zawsze zdrowi

    • 17 3

    • Emeryt

      Odwal się od emerytôw , jestem emerytką i robię 40 pompek a mogłabym więcej ale mi sie nie chce do żadnych lidlu nie chodzę bo nie lubię , jeżdżę na rowerze po leśnych trasach , jeżdżę na rolkach mam swój kajak i nie lubię tych którzy generalizują ,

      • 0 0

  • Zamiast robić przejścia bez sensu, przerywać ciąg barierek i stawiać spowalniające światła, przejścia mogli by zwiększyć prędkość dozwoloną do 70 km/h!! Pisze to jako kierowca i pieszy! Rozwiązanie które jest zastosowane (przejście PODziemne) jest najbezpieczniejsze i nie ogranicza przepustowości ul. Morskiej.!

    • 14 4

  • Jest tunel - źle. Nie ma tunelu - źle. A idźcie Wy wszyscy w h....

    • 2 4

  • wypiep**ać z tym waszym przejściem i kolejnymi światłami debile postoicie idioci jak na okoniewskiego 2 minuty na czerwonym to szybciutko do tunelu pójdziecie

    • 3 7

  • zibi

    To jest chore takich tuneli na morskiej powinno byc wiecej a mniej swiateł polepszył by sie przejazd ul Morska po za tym jak młodzi maja siłe biegac po klatkach schodowych a emeryci chodzic na spacery to taki tunel to zaden problem dla nich

    • 11 5

  • pomysły godne kretyna już widzę tych uczniaków z pobliskich szkół jak karnie na zielone światło czekają widząc np jadący autobus.Staruchy też mają bardzo osobliwe podejście do swojego bezpieczeństwa i też hasają jak sarenki na czerwonym a głupi społeczniak menda i idiota chce na swojej durnocie zbijać kapitał polityczny za komuny po coś to przejście podziemne zrobili jest dla bezpieczeństwa lepiej kiedy ruch samochodów i pieszych czy samochodów i pociągów nie odbywa się na jednej płaszczyźnie tylko teraz lewaccy debile wymyślają swoje teorie które nic nie mają wspólnego z bezpieczeństwem a są wygodną okazją dla nierobów by pokazać że coś potrafią

    • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane