- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (440 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Gdynia: jest tunel, chcą przejścia dla pieszych
O stworzenie przejścia naziemnego na ul. Morskiej na wysokości Denhoffa obok tunelu podziemnego w Gdyni wnioskują działacze Miasta Wspólnego. - W okolicy jest szkoła, będzie lodowisko, a Grabówek zamieszkuje dużo osób starszych, więc warto spróbować - przekonują. ZDiZ odpowiada, że analizy w tej sprawie trwają, a rozwiązanie może pojawić się najwcześniej w 2018 roku.
Alternatywa dla tunelu
Do Zarządu Dróg i Zieleni trafił wniosek, by na wysokości ulicy Denhoffa wyznaczyć przejście naziemne przez ulicę Morską, które byłoby alternatywą dla tunelu.
- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na Targowej czy al. Jerozolimskich poprawiając komfort życia mieszkańców - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Zaznacza, że przykłady z innych miast wskazują, że w czasie szczytu korki i prędkość komunikacyjna jest taka sama, a poza szczytem straty w czasie przejazdu są znikome. Ci, którzy nie chcieliby czekać na zmianę świateł, mogliby dalej korzystać z tunelu.
W przyszłości dojście do lodowiska
Poważnym argumentem za wyznaczeniem przejścia są znajdujące się w okolicy placówki szkolne oraz planowane lodowisko. Dodatkowa "zebra" byłaby ułatwieniem dla młodych, ale także dla starszych w dużej części zamieszkujących Grabówek. Dziś, by przedostać się na drugą stronę ulicy muszą schodzić schodami. O montażu windy nikt z urzędników nie wspomina.
Wnioskodawcy szansy na zmiany upatrują też w dokumentach przyjętych przez radnych miasta.
- Niedawno rada miasta przyjęła strategię rozwoju do roku 2030, która zakłada m.in. dostosowywanie przestrzeni miejskiej Gdyni dla potrzeb pieszych, w tym rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych, jak również likwidowanie barier transportowych i przestrzennych - podkreśla Kajetan Lewandowski, działający w stowarzyszeniu Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
Urzędnicy: widzimy sens, trwają analizy
Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadają, że analizy w tej sprawie już trwają, a wnioskodawcy powinni być dobrej myśli. Przejście mogłoby się pojawić w 2018 roku, choć nic nie zostało jeszcze przesądzone.
- Sprawa była omawiana na ostatnim kolegium prezydenckim. Rzeczywiście, wydaje się, że jest potrzebne, zwłaszcza w związku z planami inwestycyjnymi miasta. Na pewno potrzebna byłaby sygnalizacja świetlna oraz połączenie kładki z nowym przejściem. Analizujemy to rozwiązanie, biorąc je pod uwagę - opowiada Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni.
O podobnych staraniach coraz częściej słychać w Gdańsku. W ostatnich dniach ośmioro radnych miasto powtórnie zaapelowało do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej w ramach inwestycji Forum Gdańsk.
Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
Czytaj więcej o apelu radnych Gdańska.
Miejsca
Opinie (272) 4 zablokowane
-
2017-09-08 10:50
Dziadki leśne z ZDiZ się nadają.
Tempo pracy widzę jest oszałamiające. No ale niektórym widać wolno. Szczurza ferajna WON!
- 7 4
-
2017-09-08 10:53
schody ruchome
- 9 2
-
2017-09-08 11:00
a gdzie opcja tunel pucka chylonska (1)
tunel
- 17 2
-
2017-09-08 14:53
nie pucka tylko północna
- 0 1
-
2017-09-08 11:05
Zasypac zrobic przejscie :) No albo zamknac i na dole zrobic skate park czy cos takiego
- 3 2
-
2017-09-08 11:08
(11)
Kolejny kretyński pomysł zidiociałego społecznika. Jest tunel, chce przejście, nastepnie może jeszcze kładkę w tym samym miejscu ? Puknij sie w dzban, chłopie. Tunel jest 100 razy bezpieczniejszy i wygoniejszy zamiast sterczenia w oczekiwaniu na zielone światło. Tak jakby Morska była za mało zakorkowana.
- 55 12
-
2017-09-08 11:11
to najpierw... (10)
... zapraszam z wózkiem dziecięcym i siatką w drugiej ręce. Przejdziesz, zobaczysz jak to jest, potem się będziesz pukał w dzban.
Morską korkuje nadmiar samochodów, nie piesi.- 9 20
-
2017-09-08 11:17
(2)
po co łazisz z wózkiem i siatkami w takie miejsca ? g*wniaka zostaw w domu a siatkę zamień na plecak. Morską korkuje nadmiar sygnalizacji świetlnych.
- 14 9
-
2017-09-08 11:30
Dokładnie... Po pierwsze z małym dzieckiem to się chodzi na spacery do parku, a po drugie można dziecko również zapakować do plecaka - specjalnego nosidełka - tak jest bardzo wygodnie - sam nosiłem tak swoją córeczkę.
- 12 4
-
2017-09-08 21:12
a co korkuje obwodnicę, na której nie ma sygnalizacji świetlnych?
(nadmiar samochodów)
- 1 1
-
2017-09-08 11:19
Taaa i jeszcze zlikwiduj kładkę nad torami...
- 7 1
-
2017-09-08 12:03
Wystarczy zamontować windę dla niepełnosprawnych i roszczeniowych madek i nie będzie kłopotów.
- 10 1
-
2017-09-08 12:21
(1)
ludzie ale z was są p..dy p.dy kompletne kiedyś nie było wind nie było niskopodłogowych autobusów i ludzie sobie umieli radzić a teraz na każdym kroku ułatwienia a p..dy i tak marudzą i stękają
- 13 1
-
2017-09-08 13:22
Kiedyś nie było nic i ludzie częściej uśmiechnięci. Dzisiaj mają prawie wszystko, a i tak większość wiecznie skwaszona.
- 2 1
-
2017-09-08 12:33
(1)
Siatkę możesz powiesić chociażby na rączce wózka. Jak chcesz wychować dziecko, skoro nie radzisz sobie z tak prostą sprawą?
- 12 1
-
2017-09-08 15:23
no niestety takie umysłowe ameby rosną w społeczeństwie. a roszczeniowe matki którym nic nie pasuje to już dramat.
- 5 1
-
2017-09-08 16:02
Tutaj się mylisz - przejścia naziemne mogą generować korek. Wystarczy że zrobisz zebry co 50 metrów i do tego brak synchronizacji świateł. Jeśli tak bardzo martwisz się o pieszych zrób im przejścia przez tory kolejowe. Największy absurd jest w Orłowie gdzie nie pozwalają przejść przez jeden tor zaś wysyłają ludzi na kładkę.
- 2 1
-
2017-09-08 11:08
Bo kolana bolą
Fakt chodzenie po schodach jest dla mnie kłopotliwe.
Kolana bolą przy każdym kroku a tutaj trzeba po schodach.
Mimo wszystko wolę schody jak przejście dla pieszych, zamiast stać na przejściu i czekać na zielone idę tunelem a przy okazji mam tę odrobinę ruchu który generalnie jest co tu ukrywać mi potrzebny.- 21 1
-
2017-09-08 11:09
Po jaką cholerę ?!?!?!?!?!? (1)
Ulica Morska to przecież główna droga łącząca Centrum z dzielnicami na wschód od Centrum + Rumia itd. Tam i tak jest za dużo przejść, które generują wyłącznie spowolnienie ruchu. Zamiast tego w każdym miejscu powinien być tunel + winda dla osób starszych/rodziców z dziećmi w wózkach/niepełnosprawnych. Kolejne przejście będzie wyłącznie generować kolejne zwolnienia ruchu i ryzyko potrąceń bo zawsze znajdzie się jakiś ćwok przebiegający na czerwonym świetle albo ćwok za kierownicą, który nie ustąpi pieszemu przy wyłączonej sygnalizacji.
- 31 5
-
2017-09-08 11:20
No własnie to prawie centrum, a nie przedmieścia przy o obwodnicy.
- 2 5
-
2017-09-08 11:10
Dlaczego szajbusy mają zawsze takie parcie do władzy? (1)
I chcą mieć wpływ na innych?
Z sondy obok artykułu widać jakie są preferencje mieszkańców....- 24 3
-
2017-09-08 11:23
Kierowcy tak mają że wszędzie by chcieli beztrosko pozapitalać, nawet w mieście.
Piesi i rowerzyści im w tym przeszkadzają- 1 8
-
2017-09-08 11:12
Zrobia przejście i zaraz mieszkańcy okolicznych budynków zaczną narzekać że jest głośniej, bo hałasowac i smrodzić będą auta ruszające spod świateł.
- 14 2
-
2017-09-08 11:14
To przecież dla sportowców
będzie lodowisko, będą się ruszać i sporty uprawiać
z myślą o nich należy przygotować wariant dla osób z ograniczeniami ruchowymi (inwalidami)
aby też na łyżwy mogli przyjść i piruety poćwiczyć, bo przecież zdrowy i wysportowany poradzi sobie ze schodami.- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.