• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia kupi 24 elektryczne autobusy i zbuduje siedem stacji ładowania

Michał Sielski
25 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektryczne autobusy były już w tym roku testowane na ulicach Gdyni. Elektryczne autobusy były już w tym roku testowane na ulicach Gdyni.

Niemal 70 mln zł unijnej dotacji pozwoli Gdyni na zakup 24 całkowicie elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania - głównie na pętlach autobusowych i w zajezdni. Nowe pojazdy zastąpią najbardziej wysłużone, napędzane olejem napędowym.



Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Autobusy elektryczne będą mogły jeździć tam, gdzie nie ma trakcji trolejbusowej. Pojadą na starannie wyselekcjonowanych trasach, by pasażerów i kierowców nie spotkała przykra niespodzianka - czyli rozładowane baterie. Będą obsługiwać linie nr 128, 133, 150, 190 i 282 oraz nocne N40 i N94.

- Zasięg autobusów limitowany jest pojemnością baterii trakcyjnej, stąd też dokładna i precyzyjna selekcja linii, na których te pojazdy będą funkcjonować - wyjaśnia Marcin Wołek, ekspert ds. transportu i wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Gdynia będzie mogła zakupić 24 elektryczne autobusy: osiem przegubowych i 16 o standardowej długości.

Stacje ładowania w siedmiu miejscach na terenie Gdyni



W projekcie znalazło się też dofinansowanie siedmiu stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi. Staną one przy pięciu pętlach autobusowych i na przystankach końcowych. Dwie przy przystanku Dom Marynarza, dwie przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców na Witominie i po jednej przy Dworcu Morskim, przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego na Oksywiu oraz przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego przy placu Kaszubskim.

Inwestycja będzie kosztowała 81 mln 34 tys. zł, a unijna dotacja pokryje 68 mln 649 tys. 400 zł.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Ankieta mało precyzyjna...

    ...ale tak jako kierowca jak jadę autobusem zwracam uwagę na to, w jaki napęd jest wyposażony.

    • 15 1

  • Kolejny prestiżowy i pijarowy sukces, który znacząco ultraunowocześni tak przestarzały tabor jak nasz (3)

    Dlaczego pantografy tramwajowe, dlaczego wprowadzają kolejny typ pojazdu? Bo kasę można wyrwać? Dlaczego nie zrobią przetargu na autobusy ładowane podczas ruchu z sieci trolejbusowej + ładowane podczas postoju na pętli? Tylko dodatkowe, niepotrzebne, koszta eksploatacyjne, kolejny typ autobusów po trolejbusach, dieslach, CNG i teraz elektryczne. A wystarczy wykorzystać już teraz trolejbusy, które są eksploatowane, na liniach autobusowych. Jest kilka linii których trasa pokrywa się znacząco z siecią trolejbusową,a są obsługiwane dieslami. Logika zarąbista! :) Poproszę darmową komunikację dla wszystkich mieszkańców. :)

    • 20 15

    • kilka rozsądnych przyczyn (1)

      Po pierwsze piszą że elektrobusy pojadą trasami na które nie ma trakcji. Po drugie docelowo trakcja będzie zlikwidowana, bo jej utrzymanie jest kosztowne.

      • 1 3

      • Udowodnij, że autobus z pałką od tramwaju jest lepszy

        Skalkuluj mi utrzymanie sieci trakcyjnej trolejbusowej i utrzymanie autobusów elektrycznych. Pokaż korzyści i "zarobione" oszczędności. Ilość taboru, jakość taboru, utrzymanie taboru i infrastruktury(sieć, transformatory i ładowarki + odpowiedni części zamienne), w sumie wszystko musi być policzone.

        • 0 1

    • a oksywie

      • 1 0

  • Działają a nie tylko obiecują jak pinokio......

    • 13 8

  • I to jest news

    Brawo Gdynia!

    • 19 8

  • Auta elektryczne to mit w Polsce (2)

    Brawo Kolejne auta zasilane weglem kamiennym ..Brawo Polska.

    • 19 16

    • Zeby tylko kamiennym. Ale to brunatny

      • 3 0

    • Gdyby wszystkie auta w Polsce zamienić ns elektryczne a zasilać je wciąż prądem z węgla to emisja co2 byłaby 2-3 razy mniejsza. A więc tak - elektryki się opłacają nawet jeśli większość energii (jeszcze) bierzemy z węgla.

      • 0 1

  • kolejne słomiane plany słomianych inwestycji (1)

    a kiedy inwestycje w infrastrukturę drogową ?? na tym właśnie polega problem Gdyni - pompowanie balonika, że niby inwestycje, że niby nowocześnie i ekologicznie. Tak na sucho to tylko kolejny kanał bezsensownego wydania pieniędzy. A ludzie dalej stoją w korkach tak jak stali ( godz. 16:30 - zapraszam na Wielkopolską, Kielecką i Małokacką i nieśmiertelną Estakadę Kwiatkowskiego ). Władze Gdyni od dawna nie patrzą w przyszłość - tylko koncentrują się na utrzymaniu stołków i wmawianiu głosującym że jest dobrze, tak jak jest. Tylko patrzeć jak liczba mieszkańców Gdyni będzie spadać. Bo tu się już zwyczajnie nie da mieszkać......

    • 16 18

    • Buspasem ładnie się śmiga na Kieleckiej, ale trzeba mieć elektryka.

      • 1 1

  • Gratulacje tylko, (2)

    niestety w związku z prognozowanym wzrostem cen energii elektr., czy będzie możliwość zaoszczędzenia, a także należałoby objąć dofinansowaniami oferowanymi z różnych źródeł odnawialnych wszystkie jednostki publiczne, np. szkoły, placówki społeczne, ... no i jak najwięcej Gdynian decydujących się na montaż instalacji fotowoltaicznych i innych. Bo na dzisiaj jest to drogie tak, aby zainteresowanie prosumpcją było wyższe i czytelne dla każdego i niedrogie w realizacji zlecenia. Ale prawdziwy boom przy większych potrzebach m.in. na zasilanie elektrycznych e-busów może dopiero nadejść.

    • 14 0

    • Nic nie zwrośnie, Sasin przecież obiecał (1)

      a on jako kwintesencja pisowskiej inteligencji wie co mówi ...

      • 0 3

      • obiecanki cacanki...

        Tak jak w poprzednich wyborach Horała obiecał OPAT :))) nawet pofatygował wziąć łopatę w rękę do foto przy końcu Obwodnicy,
        I co mamy ????? Buduje Port lotniczy, nie ten w Gdyni tylko,.....:)))

        • 1 0

  • dobra decyzja! mniej spalin w mieście (1)

    • 19 7

    • Ta wiecej w Belchatowie

      • 6 5

  • (2)

    Jeszcze niedawno było info, że elektryczne autobusy będą obsługiwać linię 170. W Gdyni plany transportowe zmieniają się jak w kalejdoskopie, a ostatecznie nie powstaje nic oprócz kolejnych planów wielkich inwestycji zmieniających poprzednie plany niezrealizowanych inwestycji.

    • 11 6

    • ale na 170 będą trolejbusy, od czerwca, już się produkują

      • 1 0

    • Słyszałem że w przyszłym roku koło czerwca będzie obsługiwana przez trajtki linia 170

      • 0 0

  • Niestety w Gdańsku śmierdziele na ropię trują mieszkańców!!! (1)

    Brawo Gdynia, tak trzymać :)

    • 16 13

    • Ale jeżdżą.

      A u was się tylko planuje :-)

      • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane