- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia kupi 24 elektryczne autobusy i zbuduje siedem stacji ładowania
Niemal 70 mln zł unijnej dotacji pozwoli Gdyni na zakup 24 całkowicie elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania - głównie na pętlach autobusowych i w zajezdni. Nowe pojazdy zastąpią najbardziej wysłużone, napędzane olejem napędowym.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
- Zasięg autobusów limitowany jest pojemnością baterii trakcyjnej, stąd też dokładna i precyzyjna selekcja linii, na których te pojazdy będą funkcjonować - wyjaśnia Marcin Wołek, ekspert ds. transportu i wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Gdynia będzie mogła zakupić 24 elektryczne autobusy: osiem przegubowych i 16 o standardowej długości.
Stacje ładowania w siedmiu miejscach na terenie Gdyni
W projekcie znalazło się też dofinansowanie siedmiu stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi. Staną one przy pięciu pętlach autobusowych i na przystankach końcowych. Dwie przy przystanku Dom Marynarza, dwie przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców na Witominie i po jednej przy Dworcu Morskim, przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego na Oksywiu oraz przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego przy placu Kaszubskim.
Inwestycja będzie kosztowała 81 mln 34 tys. zł, a unijna dotacja pokryje 68 mln 649 tys. 400 zł.
Miejsca
Opinie (247) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-25 20:44
gdynia i reszta polski (1)
gdynia i reszta polski
- 1 1
-
2019-11-25 22:37
przestancie tam wciagac w tym UM
- 1 0
-
2019-11-25 21:06
Ciekawe ile nowe baterie kosztują?
To się nie opłaca jak w osobowych. Koszt wymiany baterii to nawet 80tys. zł do osobowki. Do tego zasięg spada wraz ze starzeniem baterii.
- 2 0
-
2019-11-25 21:23
A prąd i tak powstaje z węgla. To jaka to ekologia? ,że spaliny lecą 300 km dalej z komina a nie u nas z rury wydechowej?
- 3 0
-
2019-11-25 21:26
Super!!!
Pierwszy krok do wyeliminowania autobusów z silnikiem diesla.
Moi przedmówcy narzekają, że wprowadza się trzeci system po dieslach i trolejbusach, do tego po co, skoro są trolejbusy na baterie... Ano po to, że siecią trolejbusową nie pokryje się całego miasta. Cały świat zmierza ku elektrykom. I tego się nie zmieni. Więc od czegoś trzeba zacząć. Zobaczcie w necie ile miast w Polsce, i zachodzie już nie wspomnę, kupuje elektryki. Taki jest kierunek.- 2 1
-
2019-11-25 22:35
gdynia kupila ??!! wow !! unia kupila a gdynia wypelnila wniosek. ale tuba propagandowa siwego lapowkarza z gdyni dziala pelna para !!
- 4 1
-
2019-11-25 23:07
Sledz
Ja lubię jak silnik diesla słychać, wiadomo kiedy pracuję a kiedy szwankuje
- 4 1
-
2019-11-25 23:36
Brawo gdynia !!! Szkoda że nie nasz syfiasty Gdańsk gdzie autobusy nie spełniają żadnych norm i kopca czarnym dymem :(((
- 0 2
-
2019-11-25 23:58
Gdynia to wieś rybacka
i nic tego nie zmieni, nawet jak rakiety sobie kupią!
- 1 3
-
2019-11-26 03:01
Mieszkam w Norwegii wjec z politowaniem czytam (3)
o waszych zachwytach nad kilkoma autobusami elektrycznymi ktore u nas w Norwegi, som bynajmniej standartem. Oj daleko wam jeszcze do nas i takiego statusu zyciowego co ja mam. Nie bende wam nawet przeliczal ile zarabiam miesiecznie bo widze ze nawet zwykly autobus elektryczny to dla was jakies nie wiadomo co i byscie sie stresowali mojom pensjom. Po co?
- 3 4
-
2019-11-26 05:22
Tylko jak uwas wprowadzali nowinke to była nowość .I pewnie tak samo mówili o tym
- 0 1
-
2019-11-26 16:19
masz problem z ortografią wypada się pouczyć
- 1 0
-
2020-02-01 15:13
Dobrze ze niepismienni wyjechali
Pewnie trzeba ci było worek na głowę założyć, żebyś się autobusu nie bał.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.