• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia kupi 24 elektryczne autobusy i zbuduje siedem stacji ładowania

Michał Sielski
25 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektryczne autobusy były już w tym roku testowane na ulicach Gdyni. Elektryczne autobusy były już w tym roku testowane na ulicach Gdyni.

Niemal 70 mln zł unijnej dotacji pozwoli Gdyni na zakup 24 całkowicie elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania - głównie na pętlach autobusowych i w zajezdni. Nowe pojazdy zastąpią najbardziej wysłużone, napędzane olejem napędowym.



Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Autobusy elektryczne będą mogły jeździć tam, gdzie nie ma trakcji trolejbusowej. Pojadą na starannie wyselekcjonowanych trasach, by pasażerów i kierowców nie spotkała przykra niespodzianka - czyli rozładowane baterie. Będą obsługiwać linie nr 128, 133, 150, 190 i 282 oraz nocne N40 i N94.

- Zasięg autobusów limitowany jest pojemnością baterii trakcyjnej, stąd też dokładna i precyzyjna selekcja linii, na których te pojazdy będą funkcjonować - wyjaśnia Marcin Wołek, ekspert ds. transportu i wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Gdynia będzie mogła zakupić 24 elektryczne autobusy: osiem przegubowych i 16 o standardowej długości.

Stacje ładowania w siedmiu miejscach na terenie Gdyni



W projekcie znalazło się też dofinansowanie siedmiu stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi. Staną one przy pięciu pętlach autobusowych i na przystankach końcowych. Dwie przy przystanku Dom Marynarza, dwie przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców na Witominie i po jednej przy Dworcu Morskim, przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego na Oksywiu oraz przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego przy placu Kaszubskim.

Inwestycja będzie kosztowała 81 mln 34 tys. zł, a unijna dotacja pokryje 68 mln 649 tys. 400 zł.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Powinno być tak jak z MEVO... (1)

    ... czyli wymiana baterii na pętli autobusowej :DDDD

    • 9 3

    • Właśnie tak będzie

      • 1 0

  • Po co w takim razie trolejbusy? Pytanie do UM .

    • 8 1

  • Dziękujemy Panie prezydencie! (2)

    Świetna wiadomość, w gdyni żyje się super :)

    • 7 11

    • Szczególnie okolice hali targowej i Janka Wiśniewskiego. Jest super!

      • 3 3

    • Żurek

      • 1 0

  • Zero emisji. XDDDD

    • 6 5

  • tylko ż te elektryczne pojazdy to jedna wielka globalna ściema.

    po ch... nam elektryczne autobusy? Drogi robić urzędasy.

    • 15 1

  • Ale to nic nowego w Gdańsku dba sie tylko o blachosmnrody

    • 1 10

  • Brawo

    brawo pka brawo

    • 3 1

  • To znaczy ekologiczne autobusy na węgiel.

    • 15 0

  • Opinia wyróżniona

    Do ekologów (7)

    Póki co takie ruchy przenoszą zanieczyszczenie z miast do fabryk. Ale te (fabryki) emitują jeszcze więcej, bo wytworzenie takiej baterii, jak i prądu - to olbrzymie zanieczyszczenie w skali całego zanieczyszczania. Teraz trzeba będzie zakładać filtry do filtrów na kominy, a to podniesie koszty.

    Ekologia się nie opłaca po prostu - odbije się to czkawką na biletach i innych opłatach klimatycznych, po to by przeżyć 3 lata więcej niż w zanieczyszczonym środowisku.

    Raka nie unikniemy. Tak samo jak ekstynkcji - kiedyś ludzkość przepadnie.
    Obecnie pomorskie ma wysoki wskaźnik zachorowań (np. na tarczycę) - nikt mi nie powie, że przez zanieczyszczenie smogiem.

    Ekologia owszem - chyba warto, ale nie wszelkim kosztem.

    • 26 29

    • Redakcjo jak można coś takiego dawać jako opinię wyróżnioną?

      To skandal! Jest różnica pomiędzy komentarzem merytorycznym a stekiem bzdur!

      • 6 0

    • Ciśniesz z cyferkami Michau! (3)

      Przecież to niemożliwe żebyś plótł bzdury bez pokrycia...

      Porównaj nam proszę zanieczyszczenia od produkcji prądu do trajtka i od spalania dizla do osobówki. W przeliczeniu na 1 osobę na kilometr podróży.

      Szczególiki takie jak to, że prąd mógłby równie dobrze być z paneli fotowoltaicznych, farmy wiatrowej na Bałtyku czy elektrowni atomowej, albo różnicę między rurą wydechową emitującą spaliny na poziomie twarzy dwulatka vs stumetrowy komin elektrowni hen za miastem litościwie pomińmy...

      • 2 0

      • (2)

        Porównaj proszę zanieczyszczenie od produkcji prądu do trajtka i do spalania diesla do tej samej wielkości autobusu, w przeliczeniu na 1 osobę na kilometr podróży. Wtedy dopiero można wyciągnać jakieś wnioski.
        Twoje porównania są totalnie od czapy i walą populizmem na kilometr.

        • 0 3

        • jego porównania są słuszne i na rzeczy

          pominął tylko FAKT, o tym, że silnik spalinowy smrodzi po całym mieście... a elektrownie mają skuteczne wodne i elektro filtry

          • 1 0

        • ech, gadaj z gołębiem...

          Smród w centrum miasta vs smród za miastem - kumasz? Prościej już nie wyjaśnię.

          Wielki mądrala, jako jedyny odkrył, że prąd się nie bierze znikąd a elektryczny silnik też trzeba wyprodukować...

          • 1 0

    • baterie robi się w chinach

      więc to ich problem nie nasz

      • 1 0

    • sylo

      do lasu i nie pal ogdnia

      • 0 1

  • Czy to się opłaca

    Od stycznia cena prądu wzrasta o 40%
    Co 3 lata trzeba wymienić baterię koszt 30% wartości nowego autobusu i jeszcze pseudo ekologia w Polsce prąd jest z spalonego węgla

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane