• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poprawi drogi na prośbę naszych czytelników

Michał Sielski
12 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować. Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować.

Kolejne spostrzeżenia naszych czytelników zostały przychylnie przyjęte przez inspektorów wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego magistratu. Kierowcy doczekają się kilku postulowanych korekt.



Czy Gdynia sprawnie radzi sobie z przebudową i rozbudową dróg?

Część problemów uda się nawet rozwiązać bez finansowej ingerencji miasta. Najlepszym przykładem jest korkujący się czasami zjazd z ul. Janka Wiśniewskiego w ul. Polską zobacz na mapie Gdyni. Gdy czeka tam kilka ciężarówek, nie wszystkie mieszczą się na osobnym pasie do skrętu i blokują lewy pas do jazdy na wprost.

- Pas do lewoskrętu powinien być dłuższy. Jest tam sporo trawnika, a korek poranny jest zawsze duży, bo na pasie mieszczą się najwyżej cztery tiry. W efekcie cały lewy pas też stoi - mówi nasz czytelnik, Marcin Komor.

Okazuje się, że Zarząd Portu Morskiego planuje budowę drogi technologicznej, która połączy ul. Celną zobacz na mapie Gdyniul. Rotterdamską zobacz na mapie Gdyni i Janka Wiśniewskiego. To odciąży ul. Janka Wiśniewskiego z ruchu ciężarowego.

Czasami niebezpieczne sytuacje na drogach powodują także nieczytelne oznakowania - zarówno w postaci znaków drogowych, jak i linii namalowanych na asfalcie. Tak jest na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni - jadąc w kierunku morza, trafiamy na linię, rozdzielającą pas ruchu bez poziomych oznaczeń kierunku. - Za każdym razem, gdy tam staję, obojętnie, na którym pasie, kolejne auto staje obok i po zapaleniu się zielonego światła wjeżdżamy razem prosto na już pojedynczy pas. Wystarczy namalować poziome znaki, określające, który pas ma służyć jadącym, oprócz skrętu w lewo bądź prawo, również prosto - tłumaczy Andrzej Borkowicz.

Pasy zostaną domalowane i to nie tylko tam. - Wobec znacznej dynamiki wzrostu ruchu (np. w ciągu 2007 roku wzrost wskaźnika motoryzacji, liczony liczbą samochodów na liczbę mieszkańców, wzrósł w Gdyni o ponad 20 proc.), miejsc wymagających interwencji pojawia się coraz więcej - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdyni.

Na skrzyżowaniu zostanie przeanalizowane obciążenie w poszczególnych kierunkach ruchu i na tej podstawie powstanie projekt organizacji ruchu i oznaczeń, którego wdrożenia należy spodziewać się niedługim czasie.

W innych miejscach pasy wprawdzie nie pojawią się, bo zapowiadają się większe zmiany. Jak choćby na ul. Kartuskiej, gdzie do wiaduktu nad obwodnicą nie ma poziomych oznaczeń drogi. - Ulica jest dosyć szeroka, a z uwagi na brak linii jest totalna samowolka, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi pan Ireneusz.

Największe zagrożenie jest jednak w okolicach skrzyżowań i tam pasy są wymalowane. Obecnie przygotowywany jest także kompleksowy projekt przebudowy skrzyżowania Kartuska-Morska zobacz na mapie Gdyni oraz projekt drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Wdrożenie tych zmian przyczyni się do poprawy czytelności tego odcinka ulicy.

Kierowcy doczekają się też przebudowy skrzyżowania ul. płk. Dąbka z Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Tylko, że... nie wiadomo kiedy. - Brakuje tam zatoczek autobusowych i dłuższego pasa do skrętu w prawo od strony Pogórza. Miejsca jest dosyć. Czy nie można przesunąć przystanku autobusowego o 50 m i zrobić zatoczki? - proponuje pan Wojciech.

Zespół inżynierów z UM Gdynia twierdzi, że nie tylko można, ale nawet trzeba. Kompleksowa przebudowa skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego, łącznie z budową zatok autobusowych, poszerzeniem ul. płk. Dąbka do dwóch jezdni i budową drugiego wiaduktu nad torami PKP, jest ujęta w rejestrze potrzeb inwestycyjnych.

- Zdaniem wydziału inżynierii ruchu kompleksowa przebudowa całego skrzyżowania jest konieczna w jak najszybszym terminie i z takimi wnioskami występujemy do służb, odpowiedzialnych za inwestycje.
Doraźna (tymczasowa) koncepcja zmiany lokalizacji przystanków autobusowych z przesunięciem m.in. przystanku autobusowego w stronę Kosakowa, w miejsce poszerzenia jezdni ul. Płk. Dąbka, nie jest możliwa bez zmian w geometrii i organizacji ruchu w obrębie samego skrzyżowania i wymagałaby przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego
- tłumaczy Jacek Oskarbski.

Inwestycja czeka więc tylko na zielone światło od władz Gdyni, ale najprawdopodobniej jej realizacji można się spodziewać za dwa lata, gdy ruszać będą cywilne loty na lotnisku Gdynia-Kosakowo.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (151) 6 zablokowanych

  • naiwniacy (2)

    naiwni wszyscy Ci, którzy w to wierzą:D już widzę jak zostaną wysłuchane wszystkie prośby ha ha ha bo niby skąd będą mieli na to kasę co??? no chyba, że czytelnicy portalu zrobią składkę na te remonty ha ha ha

    • 4 22

    • Przecież nikt nie wymaga, zeby to bylo zrobione od razu. Niech choćby miasto pokłoniło sie nad tymi kilkoma prostszymi problemami do rozwiązania. To miasto, nie jest przecież wielkości Berlina, czy innego Nowego Jorku i jego problemy nie są też takiej skali. Często wystarczy troszkę dobrej woli, zdrowego rozsadku, zwyczajnej farby i można coś poprawić.

      • 11 2

    • hehheeh sama jesteś naiwna

      ostatnie uwagi zmieniły rzeczywistość. Gdynia to nie Gdańsk.

      • 1 1

  • Gdynia niestety

    byla przewidziana nie na setki tysiecy samochodow. Od lat 70 przybylo strasznie duzo aut a drog tylko kilka (rozowa, pzedluzono estakade, w porcie jedna i kilka innych). Nawet po remoncie na Wzgorzu i po perfekcyjnym ustawieniu swiatel dostosowujacym sie do natezenia ruchu bedziemy stac w korkach. Oczywiscie najgorzej maja ludzie z Dabrowy, Chwarzna i Wiczlina ale dzielnice za portem i Ciwowa tez nei lepiej.
    Samochod niedlugo, w uzyciu miejskim nie bedzie sluzyl do przemieszczania sie szybko i sprawnie po miescie ale do trenowania sily woli i nerwow. Cena dostepnosci kredytow jest wysoka.

    • 12 1

  • gdynia na przedzie i sie jej wiedzie!!

    • 13 9

  • gdynia w przodzie, bieda jej nie ubodzie

    • 13 3

  • MTM powinna powołać Zakład Budowy Tuneli

    i w ramach unijnej dotacji zakupić odpowiednią FREZARKĘ do drążenia.
    W mieście tyle już nawarstwiło się potrzeb, a i u sąsiadów także.

    • 5 1

  • drogi na kacku

    • 3 1

  • jak będzie się tylko myśleć i pisać o samochodach (2)

    to miasto się będzie coraz bardziej dusić bez względu na drobne czy duże usprawnienia.

    Dużo bardziej produktywne zmiany można by osiągnąć myśląc bardziej o ruchu ludzi niż o ruchu pojazdów.

    Bez odważnej polityki prorowerowej i transportu publicznego żadne miasto nie wyszło na prostą.
    Takich drobnych (często bardzo tanich) usprawnień dla ruchu pieszych i rowerzystów można podać dużo więcej niż usprawnień dla ruchu samochodów. Trzeba tylko umieć słuchać i mieć wyobraźnię.

    • 6 1

    • SZCZUREK i STEPA (1)

      z uporem maniakow,nie chca budowac w Gdyni sciezek rowerowych!!!

      • 0 0

      • hm

        tylko przygotowują inwestycje - kilkadziesiąt kilometrów projektów ....

        • 0 0

  • Nasze służby frontem do mieszkańców!!

    Ach jak to pięknie, jak słodko, jak cudownie...

    Gdynia mogłaby być pionierska, gdyby oznakowała poziomo WSZYSTKIE ulice i uliczki, tak jak to jest np. w UK i wtedy by wiadomo było gdzie parkować, gdzie wyprzedzać, etc..

    Poza tym możnaby bardziej z rozmachem przerabiać zwykłe ulice na jednokierunkowe, co zdecydowanie poprawia przepustowość i bezpieczeństwo.

    • 8 0

  • gorąca prośba!!!!

    koniecznie potrzebne długie prawoskręty na skrzyżowaniu Kartuskiej i Morskiej

    • 7 1

  • TUNEL GŁUPCZE!!! pod torami na ulicy PUCKIEJ!!!!! KTO ZA???!!! (1)

    kTO ZA - PROSZE POPIERAĆ TĄ WAŻNA INCJATYWĘ!!

    • 25 1

    • Tam budują sklep wiec na tunel już nie ma miejsca

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane