• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poprawi drogi na prośbę naszych czytelników

Michał Sielski
12 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować. Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować.

Kolejne spostrzeżenia naszych czytelników zostały przychylnie przyjęte przez inspektorów wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego magistratu. Kierowcy doczekają się kilku postulowanych korekt.



Czy Gdynia sprawnie radzi sobie z przebudową i rozbudową dróg?

Część problemów uda się nawet rozwiązać bez finansowej ingerencji miasta. Najlepszym przykładem jest korkujący się czasami zjazd z ul. Janka Wiśniewskiego w ul. Polską zobacz na mapie Gdyni. Gdy czeka tam kilka ciężarówek, nie wszystkie mieszczą się na osobnym pasie do skrętu i blokują lewy pas do jazdy na wprost.

- Pas do lewoskrętu powinien być dłuższy. Jest tam sporo trawnika, a korek poranny jest zawsze duży, bo na pasie mieszczą się najwyżej cztery tiry. W efekcie cały lewy pas też stoi - mówi nasz czytelnik, Marcin Komor.

Okazuje się, że Zarząd Portu Morskiego planuje budowę drogi technologicznej, która połączy ul. Celną zobacz na mapie Gdyniul. Rotterdamską zobacz na mapie Gdyni i Janka Wiśniewskiego. To odciąży ul. Janka Wiśniewskiego z ruchu ciężarowego.

Czasami niebezpieczne sytuacje na drogach powodują także nieczytelne oznakowania - zarówno w postaci znaków drogowych, jak i linii namalowanych na asfalcie. Tak jest na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni - jadąc w kierunku morza, trafiamy na linię, rozdzielającą pas ruchu bez poziomych oznaczeń kierunku. - Za każdym razem, gdy tam staję, obojętnie, na którym pasie, kolejne auto staje obok i po zapaleniu się zielonego światła wjeżdżamy razem prosto na już pojedynczy pas. Wystarczy namalować poziome znaki, określające, który pas ma służyć jadącym, oprócz skrętu w lewo bądź prawo, również prosto - tłumaczy Andrzej Borkowicz.

Pasy zostaną domalowane i to nie tylko tam. - Wobec znacznej dynamiki wzrostu ruchu (np. w ciągu 2007 roku wzrost wskaźnika motoryzacji, liczony liczbą samochodów na liczbę mieszkańców, wzrósł w Gdyni o ponad 20 proc.), miejsc wymagających interwencji pojawia się coraz więcej - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdyni.

Na skrzyżowaniu zostanie przeanalizowane obciążenie w poszczególnych kierunkach ruchu i na tej podstawie powstanie projekt organizacji ruchu i oznaczeń, którego wdrożenia należy spodziewać się niedługim czasie.

W innych miejscach pasy wprawdzie nie pojawią się, bo zapowiadają się większe zmiany. Jak choćby na ul. Kartuskiej, gdzie do wiaduktu nad obwodnicą nie ma poziomych oznaczeń drogi. - Ulica jest dosyć szeroka, a z uwagi na brak linii jest totalna samowolka, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi pan Ireneusz.

Największe zagrożenie jest jednak w okolicach skrzyżowań i tam pasy są wymalowane. Obecnie przygotowywany jest także kompleksowy projekt przebudowy skrzyżowania Kartuska-Morska zobacz na mapie Gdyni oraz projekt drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Wdrożenie tych zmian przyczyni się do poprawy czytelności tego odcinka ulicy.

Kierowcy doczekają się też przebudowy skrzyżowania ul. płk. Dąbka z Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Tylko, że... nie wiadomo kiedy. - Brakuje tam zatoczek autobusowych i dłuższego pasa do skrętu w prawo od strony Pogórza. Miejsca jest dosyć. Czy nie można przesunąć przystanku autobusowego o 50 m i zrobić zatoczki? - proponuje pan Wojciech.

Zespół inżynierów z UM Gdynia twierdzi, że nie tylko można, ale nawet trzeba. Kompleksowa przebudowa skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego, łącznie z budową zatok autobusowych, poszerzeniem ul. płk. Dąbka do dwóch jezdni i budową drugiego wiaduktu nad torami PKP, jest ujęta w rejestrze potrzeb inwestycyjnych.

- Zdaniem wydziału inżynierii ruchu kompleksowa przebudowa całego skrzyżowania jest konieczna w jak najszybszym terminie i z takimi wnioskami występujemy do służb, odpowiedzialnych za inwestycje.
Doraźna (tymczasowa) koncepcja zmiany lokalizacji przystanków autobusowych z przesunięciem m.in. przystanku autobusowego w stronę Kosakowa, w miejsce poszerzenia jezdni ul. Płk. Dąbka, nie jest możliwa bez zmian w geometrii i organizacji ruchu w obrębie samego skrzyżowania i wymagałaby przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego
- tłumaczy Jacek Oskarbski.

Inwestycja czeka więc tylko na zielone światło od władz Gdyni, ale najprawdopodobniej jej realizacji można się spodziewać za dwa lata, gdy ruszać będą cywilne loty na lotnisku Gdynia-Kosakowo.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (151) 6 zablokowanych

  • POPIERAM INICJATYWE TUNEL POD TORAMI UL.PUCKA CHYLONIA!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    • 17 1

    • za późno tam już budują kolejny sklep wiec tunel się nie zmieści

      • 0 0

  • Mam się cieszyć, bo ktoś coś powiedział ? Przez kilka lat, 200m od urzędu miejskiego

    na Al.Piłsudskiego jest opisany stan. Dotychczas żadne interewncje nie pomagały. Jesteśmy świadomymi mieszkańcami, widzimy zo zrobiono, co się robi dobrze, a czego się nie robi. Nie musimy słuchać obietnic, bez tego potrafimy wyrobić sobie zdanie.

    • 4 2

  • (3)

    W Y B O R Y !!!!!!!!!!!!!! i tyle ... To wszystko to kiełbasa wyborcza ...

    • 3 5

    • (2)

      Może być i krakowska sucha, skoro ma poprawić komfort przejazdu po mieście.

      • 3 1

      • Opisane problemy drogowe istnieją od tygodnia ? Może miesiąca ?

        Może roku ? Nie ! Znacznie dłużej. Doświadczenie pokazuje, że jest to tylko gadanie, a boli to tym bardzej, że sam urząd przyznaje, że niektóre problemy zostaną załatwione przy pomocy farby i pędzla. Tylko jak na tak prostej czynności zarobić, albo komuś dać zarobić, oto jest pytanie.

        • 3 0

      • Krakowska sucha powiadasz . Szkopuł w tym , że gadanie nic nie kosztuje i na gadaniu najczęściej się kończy ...

        • 1 0

  • Tunel na Bornholm! (2)

    W ostateczności może być i do Wdzydz. Ale do tych Kiszewskich.

    Nie bądźmy naiwni, ze nam ktokolwiek zafunduje ten pod torowiskiem, bo to mrzonki. Póki co, tak jak pisano w ostatnim artykule, dostaniemy ersatz w postaci zatoczek na Chylońskiej i to będzie tyle.

    • 2 1

    • A korek na Chylońskiej będzie od Morskiej do Morskiej i całą Kcyńską , aż na obwodnicy kończąc !!!

      • 1 0

    • Obawiam sie że możesz mieć rację

      • 0 0

  • O modernizacji przebudowie ul.Kartuzkiej/Morska i Północnej Trojmiasto.pl pisało już 2 lata temu latem!!!!

    ale dopiero teraz zaczyan sie to robic na 5 minut wybory!!!

    • 3 0

  • oby wiecznie wybory

    Szkoda, że wybory nie są co roku, bo żylibyśmy w Gdyni w raju

    • 5 1

  • Stan dróg - wiadomo musi być dobry - jednakże (3)

    wnoszę także o zmianę przepisów na wydawanie prawka - tak aby co 5 lat, trzeba było 'odświeżyć' prawko i skorygować złe nawyki drogowe.

    PS. Przy okazji zniknęłyby korki, gdyż 70% kierowców straciłoby prawko bo by się okazało, że nie mają złych nawyków - oni po prostu nie potrafią jeździć (agresja, emocje, itd.)

    pozdrawiam myślących

    • 1 4

    • dziękujemy i w rewanżu pozdrawiamy głąbów,

      • 1 0

    • A jak potraktować policję, która na Estakadzie Kwiatkowskiego, (1)

      gdzie trzy pasy zostały ograniczone do trzeciego, a korki w szczycie mają po kilkaset metrów, policjanci wychodzą na ten wolny pas i wyłapują do kontroli. Samochody nawet zjechać nie mają gdzie. To jest normalne ? Podłącz się kiedyś z tyłu do pędzącego radiowozu, nie na jakimś sygnale. Zobaczysz jak można szybko jechać przez miasto. Kiedyś jechałem obok czerwonego samochodu straży miejskiej. "Strażnik" miał w jednej ręce telefon, w drugiej bułkę, jednocześnie kierował i rozmawiał przez telefon i kolegą obok. To dopiero był pokaz umiejętności. To urzędnicy w mojej Gdyni.

      • 2 0

      • "do trzeciego" miało być do jednego.

        Sorry ;-)

        • 0 0

  • Slaska-Warszawska-Witominska

    To koszmar w godzinach szczytu, zwłaszcza jak gro ludzi skręca w Witomińską i zatarasuje ja autobus - kiedy w końcu światła wyregulują?

    • 4 1

  • Dostęp do obwodnicy. (1)

    Przebudowa skrzyżowania Morska - Kartuska jest jak najbardziej wskazana, bo korki tam są ogromne. Ale niewiele to da, jeżeli Pustek Cisowskich nie połączy się z obwodnicą. Wystarczy przedłużyć ul. Chabrową po istniejącej idącej wzdłuż lasu drodze gruntowej aż do obwodnicy (ok. 300 m.).

    • 5 1

    • połaczenie Pustek

      Zgadzam się w 100%

      Gdyby tak Pustki połączyc z Obwodnica...W ostatnich latach dokonała sie "rozbudowa" Pustek a co za tym idzie zwiększenie mieszkańców "zmotoryzowanych".
      Widać gołym okiem jak rano tudiez po 15 zwiększony jest tam ruch.
      Takie połaczenie byłoby czymś IDEALNYM...niestety śmie watpi w takowe rozwiązanie.
      Moze zatem wielka zrzutka mieszkańców PUSTEK na takowe rozwiązanie:)

      • 2 0

  • A co z TUNELEM w Chyloni !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Njawyrazniej zaden radny czy inna szycha nie mieskza w tej okolicy, poniewaz znow Gdynia zapomina i utrudnieniach ruchu w okolicy Polnocnej w czasie zamknietych szlabanow. Chyba musi dojsc w koncu do jakiesgos smiertlenego wypadku aby UM zaja sie ta sprawa na powaznie. Czy nikt nie widzi co sie tma dzieje?, jak samochody prawie ocieraja sie o siebie podczas mijania, wystarczy jakis szaleniec jadacy pod prad i jakas gapa jadaca prawidlowo. Ten kto stal nie raz w korku na Chylonskiej wie o cyzm pisze. Tylko TUNEL rozwiaze ten problem, ewentualnie most.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane