• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poprawi drogi na prośbę naszych czytelników

Michał Sielski
12 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować. Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować.

Kolejne spostrzeżenia naszych czytelników zostały przychylnie przyjęte przez inspektorów wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego magistratu. Kierowcy doczekają się kilku postulowanych korekt.



Czy Gdynia sprawnie radzi sobie z przebudową i rozbudową dróg?

Część problemów uda się nawet rozwiązać bez finansowej ingerencji miasta. Najlepszym przykładem jest korkujący się czasami zjazd z ul. Janka Wiśniewskiego w ul. Polską zobacz na mapie Gdyni. Gdy czeka tam kilka ciężarówek, nie wszystkie mieszczą się na osobnym pasie do skrętu i blokują lewy pas do jazdy na wprost.

- Pas do lewoskrętu powinien być dłuższy. Jest tam sporo trawnika, a korek poranny jest zawsze duży, bo na pasie mieszczą się najwyżej cztery tiry. W efekcie cały lewy pas też stoi - mówi nasz czytelnik, Marcin Komor.

Okazuje się, że Zarząd Portu Morskiego planuje budowę drogi technologicznej, która połączy ul. Celną zobacz na mapie Gdyniul. Rotterdamską zobacz na mapie Gdyni i Janka Wiśniewskiego. To odciąży ul. Janka Wiśniewskiego z ruchu ciężarowego.

Czasami niebezpieczne sytuacje na drogach powodują także nieczytelne oznakowania - zarówno w postaci znaków drogowych, jak i linii namalowanych na asfalcie. Tak jest na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni - jadąc w kierunku morza, trafiamy na linię, rozdzielającą pas ruchu bez poziomych oznaczeń kierunku. - Za każdym razem, gdy tam staję, obojętnie, na którym pasie, kolejne auto staje obok i po zapaleniu się zielonego światła wjeżdżamy razem prosto na już pojedynczy pas. Wystarczy namalować poziome znaki, określające, który pas ma służyć jadącym, oprócz skrętu w lewo bądź prawo, również prosto - tłumaczy Andrzej Borkowicz.

Pasy zostaną domalowane i to nie tylko tam. - Wobec znacznej dynamiki wzrostu ruchu (np. w ciągu 2007 roku wzrost wskaźnika motoryzacji, liczony liczbą samochodów na liczbę mieszkańców, wzrósł w Gdyni o ponad 20 proc.), miejsc wymagających interwencji pojawia się coraz więcej - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdyni.

Na skrzyżowaniu zostanie przeanalizowane obciążenie w poszczególnych kierunkach ruchu i na tej podstawie powstanie projekt organizacji ruchu i oznaczeń, którego wdrożenia należy spodziewać się niedługim czasie.

W innych miejscach pasy wprawdzie nie pojawią się, bo zapowiadają się większe zmiany. Jak choćby na ul. Kartuskiej, gdzie do wiaduktu nad obwodnicą nie ma poziomych oznaczeń drogi. - Ulica jest dosyć szeroka, a z uwagi na brak linii jest totalna samowolka, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi pan Ireneusz.

Największe zagrożenie jest jednak w okolicach skrzyżowań i tam pasy są wymalowane. Obecnie przygotowywany jest także kompleksowy projekt przebudowy skrzyżowania Kartuska-Morska zobacz na mapie Gdyni oraz projekt drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Wdrożenie tych zmian przyczyni się do poprawy czytelności tego odcinka ulicy.

Kierowcy doczekają się też przebudowy skrzyżowania ul. płk. Dąbka z Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Tylko, że... nie wiadomo kiedy. - Brakuje tam zatoczek autobusowych i dłuższego pasa do skrętu w prawo od strony Pogórza. Miejsca jest dosyć. Czy nie można przesunąć przystanku autobusowego o 50 m i zrobić zatoczki? - proponuje pan Wojciech.

Zespół inżynierów z UM Gdynia twierdzi, że nie tylko można, ale nawet trzeba. Kompleksowa przebudowa skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego, łącznie z budową zatok autobusowych, poszerzeniem ul. płk. Dąbka do dwóch jezdni i budową drugiego wiaduktu nad torami PKP, jest ujęta w rejestrze potrzeb inwestycyjnych.

- Zdaniem wydziału inżynierii ruchu kompleksowa przebudowa całego skrzyżowania jest konieczna w jak najszybszym terminie i z takimi wnioskami występujemy do służb, odpowiedzialnych za inwestycje.
Doraźna (tymczasowa) koncepcja zmiany lokalizacji przystanków autobusowych z przesunięciem m.in. przystanku autobusowego w stronę Kosakowa, w miejsce poszerzenia jezdni ul. Płk. Dąbka, nie jest możliwa bez zmian w geometrii i organizacji ruchu w obrębie samego skrzyżowania i wymagałaby przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego
- tłumaczy Jacek Oskarbski.

Inwestycja czeka więc tylko na zielone światło od władz Gdyni, ale najprawdopodobniej jej realizacji można się spodziewać za dwa lata, gdy ruszać będą cywilne loty na lotnisku Gdynia-Kosakowo.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (151) 6 zablokowanych

  • pasy ruchu (2)

    Jeżeli są dwa pasy ruchu(wyznaczone lub nie!!!) to kodeks drogowy rozwiązuje ten problem - jeżeli skręcamy w lewo to jedziemy z lewego a jeżeli w prawo to z prawego pasa, jeżeli na wprost to mamy obowiązek w Polsce jazdy prawą stroną i ktoś kto ustawia się do jazdy prosto na lewym pasie popełnia błąd i kierowca obok z prawej strony ma w tej sytuacji rację i pierwszenstwo. Też kilka razy jakiś "kierowca" chciał mi z lewego jechać prosto ale obyło się bez policji gdy przeczytał art 22,2 KD :)

    • 2 1

    • (1)

      a Ty pacanie zamiast go puscic, to lecisz na stluczke, zeby Ci wyklepali golfa, pajac

      • 0 1

      • pacan

        na nieznajomość przepisów najłatwiej odreagować agresją na kogoś. Sam jesteś pacan i pajac w golfie, bmw rocznik 80 lub inne lanserskie gówniarzeskie stare audi

        • 0 0

  • A co z zakorkowaną ul. Hutniczą?

    • 2 1

  • parkingi

    denerwuje mnie w centrum łamanie przepisów drogowych. całe życie mieszkałam na ul. Abrahama, gdzie na lewym pasie do skrętu w armii krajowej zawsze parkowały samochody. jest strefa płatnego parkowania, dlaczego wiec nie wydzielić kawałka ziemi, wkopac sie w doł i zrobic piętowy parking jak w klifie? w nowym jorku ludzie maja parkingi na dachach wiezowców! dodam, ze z takiego parkingu na pewno trudniej ukrasc auto. z niedrogim abonamentem czy wykupieniem miejsca na pewno byłoby wielu chętnych. parking jest potrzebny. ludzie robia zakupy, pracodawcy maja swoje sklepy w batorym i oklicy, tuz za rogiem jest poczta i przychodinia lekarska. nie ma gdzie parkować.
    ulice na wzgórzu tez są tragicznie zawalone autami mieszkanców, niby dwukierunkowa ulica, a ledwo mozna sie przecisnać w jedna stone- tworza sie korki, ale mieszkancy nie maja parkingu ani an powstania wielkopolskiego, ani na biskupa dominika i wyżej.
    uwazam ze płk. dabka powinno byc poszerzone do 2 pasów ruchu w kazda strone. mozna to zrobic adaptujac pobocze nalezace do ogrodków działkowych, czesc terenow to zwykly trawnik, w niektórych miejscach za to chodnik jest tylko po jednej stronie, ledwo mieszcza sie obok siebie jadace autobusy, nie ma zatoczek i sa korki. wybudowano tam dwa nowe osiedla mieszkancow przybywa. dobrze, ze nowe budynki maja podziemne parkingi.
    jest tez slepa droga prowadzaca od kwiatkowskiego zaraz za przsytankiem, w gore osiedla, nie mozna byloby jej puscic dalej? odciazy to wszystkich ktorzy chca sie dostac do domu [pod bloki z numerami 240 239 itp. nie wiem po co jest ta droga skoro nikt zniej nie korzysta a mozna by bylo zmniejszyc obciazenie na skrzyzyowaniu z plk. dabka i estakadą.
    nie wiem czy przebudowa centrum to byla najbardziej pilna z inwestycji. moim zdaniem sa pilniejsze. i niech to oksywie bedzie w koncu odkorkowane.

    • 4 1

  • policja ma znaki w powazaniu.

    na ul.benislawskiego przy dabka,zakaz zatrzymywania,kto go respektuje.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane