• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poprawi drogi na prośbę naszych czytelników

Michał Sielski
12 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować. Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować.

Kolejne spostrzeżenia naszych czytelników zostały przychylnie przyjęte przez inspektorów wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego magistratu. Kierowcy doczekają się kilku postulowanych korekt.



Czy Gdynia sprawnie radzi sobie z przebudową i rozbudową dróg?

Część problemów uda się nawet rozwiązać bez finansowej ingerencji miasta. Najlepszym przykładem jest korkujący się czasami zjazd z ul. Janka Wiśniewskiego w ul. Polską zobacz na mapie Gdyni. Gdy czeka tam kilka ciężarówek, nie wszystkie mieszczą się na osobnym pasie do skrętu i blokują lewy pas do jazdy na wprost.

- Pas do lewoskrętu powinien być dłuższy. Jest tam sporo trawnika, a korek poranny jest zawsze duży, bo na pasie mieszczą się najwyżej cztery tiry. W efekcie cały lewy pas też stoi - mówi nasz czytelnik, Marcin Komor.

Okazuje się, że Zarząd Portu Morskiego planuje budowę drogi technologicznej, która połączy ul. Celną zobacz na mapie Gdyniul. Rotterdamską zobacz na mapie Gdyni i Janka Wiśniewskiego. To odciąży ul. Janka Wiśniewskiego z ruchu ciężarowego.

Czasami niebezpieczne sytuacje na drogach powodują także nieczytelne oznakowania - zarówno w postaci znaków drogowych, jak i linii namalowanych na asfalcie. Tak jest na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni - jadąc w kierunku morza, trafiamy na linię, rozdzielającą pas ruchu bez poziomych oznaczeń kierunku. - Za każdym razem, gdy tam staję, obojętnie, na którym pasie, kolejne auto staje obok i po zapaleniu się zielonego światła wjeżdżamy razem prosto na już pojedynczy pas. Wystarczy namalować poziome znaki, określające, który pas ma służyć jadącym, oprócz skrętu w lewo bądź prawo, również prosto - tłumaczy Andrzej Borkowicz.

Pasy zostaną domalowane i to nie tylko tam. - Wobec znacznej dynamiki wzrostu ruchu (np. w ciągu 2007 roku wzrost wskaźnika motoryzacji, liczony liczbą samochodów na liczbę mieszkańców, wzrósł w Gdyni o ponad 20 proc.), miejsc wymagających interwencji pojawia się coraz więcej - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdyni.

Na skrzyżowaniu zostanie przeanalizowane obciążenie w poszczególnych kierunkach ruchu i na tej podstawie powstanie projekt organizacji ruchu i oznaczeń, którego wdrożenia należy spodziewać się niedługim czasie.

W innych miejscach pasy wprawdzie nie pojawią się, bo zapowiadają się większe zmiany. Jak choćby na ul. Kartuskiej, gdzie do wiaduktu nad obwodnicą nie ma poziomych oznaczeń drogi. - Ulica jest dosyć szeroka, a z uwagi na brak linii jest totalna samowolka, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi pan Ireneusz.

Największe zagrożenie jest jednak w okolicach skrzyżowań i tam pasy są wymalowane. Obecnie przygotowywany jest także kompleksowy projekt przebudowy skrzyżowania Kartuska-Morska zobacz na mapie Gdyni oraz projekt drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Wdrożenie tych zmian przyczyni się do poprawy czytelności tego odcinka ulicy.

Kierowcy doczekają się też przebudowy skrzyżowania ul. płk. Dąbka z Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Tylko, że... nie wiadomo kiedy. - Brakuje tam zatoczek autobusowych i dłuższego pasa do skrętu w prawo od strony Pogórza. Miejsca jest dosyć. Czy nie można przesunąć przystanku autobusowego o 50 m i zrobić zatoczki? - proponuje pan Wojciech.

Zespół inżynierów z UM Gdynia twierdzi, że nie tylko można, ale nawet trzeba. Kompleksowa przebudowa skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego, łącznie z budową zatok autobusowych, poszerzeniem ul. płk. Dąbka do dwóch jezdni i budową drugiego wiaduktu nad torami PKP, jest ujęta w rejestrze potrzeb inwestycyjnych.

- Zdaniem wydziału inżynierii ruchu kompleksowa przebudowa całego skrzyżowania jest konieczna w jak najszybszym terminie i z takimi wnioskami występujemy do służb, odpowiedzialnych za inwestycje.
Doraźna (tymczasowa) koncepcja zmiany lokalizacji przystanków autobusowych z przesunięciem m.in. przystanku autobusowego w stronę Kosakowa, w miejsce poszerzenia jezdni ul. Płk. Dąbka, nie jest możliwa bez zmian w geometrii i organizacji ruchu w obrębie samego skrzyżowania i wymagałaby przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego
- tłumaczy Jacek Oskarbski.

Inwestycja czeka więc tylko na zielone światło od władz Gdyni, ale najprawdopodobniej jej realizacji można się spodziewać za dwa lata, gdy ruszać będą cywilne loty na lotnisku Gdynia-Kosakowo.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (151) 6 zablokowanych

  • Więcej rond mniej świateł (1)

    Skrzyżowanie Kartuskiej z Morską - RONDO
    Skrzyżowanie Czernickiego z Płk. Dąbka - RONDO
    Skrzyżowanie Kwiatkowskiego z Płk. Dąbka - RONDO

    Budujemy za mało rond, rondo to najlepsze rozwiązanie ... mniej świateł i skomplikowanych skrzyżowań więcej skrzyżowań o ruchu okrężnym ...
    Rozwiązanie proste tanie i najlepsze
    I tyle w temacie ...

    • 4 4

    • ronda mają za małą przepustowość

      czyli mniejszy ruch i obciążenie ze wszystkich stron porównywalne - tyle

      • 0 1

  • A co z dziurami na jezdniach ?

    Gdyńskie jezdnie przypominają w tej chwili szwajcarski ser, dziury już są ogromne i mnóstwo jest popękanych miejsc gdie będą za chwile. To efekt byle jakiego łatania dziur, co roku to samo, a teraz ze względu na porządną zimę jest jeszcze gorzej.

    • 4 2

  • nie kumam

    Co to:
    ""Okazuje się, że Zarząd Portu Morskiego planuje budowę drogi technologicznej, która połączy ul. Celną z ul. Rotterdamską i Janka Wiśniewskiego. To odciąży ul. Janka Wiśniewskiego z ruchu ciężarowego."""

    ma do lewoskretu z Wisniewskiego na Polska jadac od strony estakady???

    Nie lepiej i taniej wydluzyc ten lewoskret? Przeciez tam jest full miejsca, kupa trawy i nic wiecej. "Gdy czeka tam kilka ciężarówek, nie wszystkie mieszczą się na osobnym pasie do skrętu i blokują lewy pas do jazdy na wprost." Dokladnie tak jest.

    • 1 2

  • ciekawostka na Kamiennej Górze (1)

    W Gdyni na Kamiennej Górze na ul. Mickiewicza postawiono znak dopuszczalnej prędkośći 5 km/h zamiast 5T.To świadczy o kompetencji wladz nie odrózniających znakow. Pytanie czy dotyczy ten znak 5km/h i pieszych, czy piesi mogą przekraczać dopuszczalną prędkość. Ale uwaga,teraz Straz Miejska może tam postawić fotoradar i po klilku wycieczkach pod krzyż na Mickiewicza będzie po prawie jazdy.

    • 4 1

    • Ci ktorzy

      ten znak stawiali,pewnie byli z lapanki,dzisiaj ciezko o prace.

      • 1 0

  • plk.Dąbka/Kwiatkowskiego

    najlepsze jest to, że 5m przed przystankiem złotówy mają zatokę, a autobus niestety zatrzymuje się na jezdni blokując innym ruch. No a jak z przeciwnej strony zatrzyma się drugi autobus to już nie ma bata na nie.

    • 6 0

  • Pan Prezydent Miasta Gdyni Wojciech Szczurek, Doradca Prezydenta RP profesora Lecha Kaczyńskiego kolejną wygraną w wyborach ma (1)

    już w kieszeni! nie musi robić jublieuszy, tworzyć funduszy, rozdawać i rozrzucać, obiecywać i opluwać, tumanić, zakrzyczeć i straszyć, przy okazji Honor mieć za nic

    • 4 3

    • Ja na tandem szczur-stepa NIE GLOSUJE.

      • 0 1

  • Gdańszczanie mają kompleksy hehee

    Gdy się czyta posty ludzi to widać kto jest z Gdańska hehee
    Gdynia to fajne i ładne miasto :)

    • 4 2

  • Czy Was już całkiem porąbało?

    Jestem z Gdyni ale jak czytam codziennie, że Gdynia jest taka wspaniała a Gdańsk jest taki bee i tak za każdym razem to zastanawiam się czy Wam system nie siada. Jak tak dalej będzie to zrobi się odwrotnie, przynajmiej na forum. Zalecam więcej samokrytyki.

    • 4 1

  • Gdynia zawsze sprawniej niż Gdańsk

    mimo że mamy szczura, ale na szczęście nie budynia

    • 1 1

  • przydałoby się rondo unruga/bosmańska/śmidowicza

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane