• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poprawi drogi na prośbę naszych czytelników

Michał Sielski
12 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować. Nie wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu wymagają ogromnych nakładów finansowych. Dlatego część propozycji uda się szybko zrealizować.

Kolejne spostrzeżenia naszych czytelników zostały przychylnie przyjęte przez inspektorów wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego magistratu. Kierowcy doczekają się kilku postulowanych korekt.



Czy Gdynia sprawnie radzi sobie z przebudową i rozbudową dróg?

Część problemów uda się nawet rozwiązać bez finansowej ingerencji miasta. Najlepszym przykładem jest korkujący się czasami zjazd z ul. Janka Wiśniewskiego w ul. Polską zobacz na mapie Gdyni. Gdy czeka tam kilka ciężarówek, nie wszystkie mieszczą się na osobnym pasie do skrętu i blokują lewy pas do jazdy na wprost.

- Pas do lewoskrętu powinien być dłuższy. Jest tam sporo trawnika, a korek poranny jest zawsze duży, bo na pasie mieszczą się najwyżej cztery tiry. W efekcie cały lewy pas też stoi - mówi nasz czytelnik, Marcin Komor.

Okazuje się, że Zarząd Portu Morskiego planuje budowę drogi technologicznej, która połączy ul. Celną zobacz na mapie Gdyniul. Rotterdamską zobacz na mapie Gdyni i Janka Wiśniewskiego. To odciąży ul. Janka Wiśniewskiego z ruchu ciężarowego.

Czasami niebezpieczne sytuacje na drogach powodują także nieczytelne oznakowania - zarówno w postaci znaków drogowych, jak i linii namalowanych na asfalcie. Tak jest na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni - jadąc w kierunku morza, trafiamy na linię, rozdzielającą pas ruchu bez poziomych oznaczeń kierunku. - Za każdym razem, gdy tam staję, obojętnie, na którym pasie, kolejne auto staje obok i po zapaleniu się zielonego światła wjeżdżamy razem prosto na już pojedynczy pas. Wystarczy namalować poziome znaki, określające, który pas ma służyć jadącym, oprócz skrętu w lewo bądź prawo, również prosto - tłumaczy Andrzej Borkowicz.

Pasy zostaną domalowane i to nie tylko tam. - Wobec znacznej dynamiki wzrostu ruchu (np. w ciągu 2007 roku wzrost wskaźnika motoryzacji, liczony liczbą samochodów na liczbę mieszkańców, wzrósł w Gdyni o ponad 20 proc.), miejsc wymagających interwencji pojawia się coraz więcej - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdyni.

Na skrzyżowaniu zostanie przeanalizowane obciążenie w poszczególnych kierunkach ruchu i na tej podstawie powstanie projekt organizacji ruchu i oznaczeń, którego wdrożenia należy spodziewać się niedługim czasie.

W innych miejscach pasy wprawdzie nie pojawią się, bo zapowiadają się większe zmiany. Jak choćby na ul. Kartuskiej, gdzie do wiaduktu nad obwodnicą nie ma poziomych oznaczeń drogi. - Ulica jest dosyć szeroka, a z uwagi na brak linii jest totalna samowolka, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi pan Ireneusz.

Największe zagrożenie jest jednak w okolicach skrzyżowań i tam pasy są wymalowane. Obecnie przygotowywany jest także kompleksowy projekt przebudowy skrzyżowania Kartuska-Morska zobacz na mapie Gdyni oraz projekt drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Wdrożenie tych zmian przyczyni się do poprawy czytelności tego odcinka ulicy.

Kierowcy doczekają się też przebudowy skrzyżowania ul. płk. Dąbka z Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Tylko, że... nie wiadomo kiedy. - Brakuje tam zatoczek autobusowych i dłuższego pasa do skrętu w prawo od strony Pogórza. Miejsca jest dosyć. Czy nie można przesunąć przystanku autobusowego o 50 m i zrobić zatoczki? - proponuje pan Wojciech.

Zespół inżynierów z UM Gdynia twierdzi, że nie tylko można, ale nawet trzeba. Kompleksowa przebudowa skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego, łącznie z budową zatok autobusowych, poszerzeniem ul. płk. Dąbka do dwóch jezdni i budową drugiego wiaduktu nad torami PKP, jest ujęta w rejestrze potrzeb inwestycyjnych.

- Zdaniem wydziału inżynierii ruchu kompleksowa przebudowa całego skrzyżowania jest konieczna w jak najszybszym terminie i z takimi wnioskami występujemy do służb, odpowiedzialnych za inwestycje.
Doraźna (tymczasowa) koncepcja zmiany lokalizacji przystanków autobusowych z przesunięciem m.in. przystanku autobusowego w stronę Kosakowa, w miejsce poszerzenia jezdni ul. Płk. Dąbka, nie jest możliwa bez zmian w geometrii i organizacji ruchu w obrębie samego skrzyżowania i wymagałaby przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego
- tłumaczy Jacek Oskarbski.

Inwestycja czeka więc tylko na zielone światło od władz Gdyni, ale najprawdopodobniej jej realizacji można się spodziewać za dwa lata, gdy ruszać będą cywilne loty na lotnisku Gdynia-Kosakowo.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (151) 6 zablokowanych

  • Drogi (2)

    w Wielkim Kacku - tragedia, patrz Starodworcowa i okoliczne: Mała, Maszopów, Solna, Radosna itd

    • 2 3

    • WIELKI KACK ZA OBWODNICĄ (1)

      Tam to dopiero KONGO, gruntowa droga, dziura na dziurze, a pługa jeszcze tej zimy nie było....

      • 0 0

      • Kongo

        W Kongo za obwodnicą pługa nie było, za to internet jest :)

        • 0 0

  • Pan Redaktor, to niech usiądzie i przewertuje wszystkie swoje artykuły z obietnicami urzędu w Gdyni,

    z ostatnich lat i niech sprawdzi, jak to wygląda dzisiaj. ZDZIWI się Pan, Panie Redaktorze z jaką niemocą w rzeczach ważnych, ma Pan do czynienia. Jednocześnie z jaką inicjatywą w rzeczach, które dotyczą "nielicznych".

    • 6 2

  • brawo Gdynia

    a w Gdańsiu co ? ecs

    • 5 4

  • Dąbrowa

    proponuję wybudować pas dla wyjeżdżających z Dąbrowy w stronę obwodnicy (wiczlińska - chwaszczyńska)

    • 1 1

  • ile można byłoby poprawić w Gdyni, gdyby zrezygnowano z IDIOTYCZNEGO węzła Wzgórze? (3)

    to około 100 milionów, które mogłyby znacząco poprawić jazdę tam, gdzie faktycznie potrzeba poprawy

    to przykład bezsensownego wyrzucania pieniędzy na inwstycje, które 'widać' - czyli na takie przed wyborami

    powtarzam - wezeł Wzgórze nikomu do niczego nie jest potrzebny, istnieje droga Różowa, która miała PRZEJAC ten ruch, który ponownie będzie kierowany na starą aleję

    • 3 5

    • popieram

      • 2 0

    • (1)

      Ale jakos ten ruch musi sie dostac na Rozowa. A poza tym, teraz moze faktycznie nie bylo tak zle przed remontem wiec tylko sie cieszyc ze ktos pomyslal zanim sie zrobil kibel i bedzie wezel na wyrost, za kilka lat bedziesz sie zastanawial w jakich korkach bys tam stal gdyby nie przebudowali wezla.

      • 0 0

      • jaki ruch?

        czy ty w ogóle wiesz o czym mówisz?

        ruch ze Śląskiej (czyli przelotowy) miał właśnie iść na Różową i idzie - prosto ja drut

        ruchu ze Świętojańskiej NIE ma i nigdy NIE BĘDZIE bo niby co to za ruch z kilkuset metrów ulicy, która NIE jest przelotowa, a zabudowa jest ograniczona na lata do obecnych 4 pieter

        TUNEL ma na celu przejęcie ruchu z alei na Ślaską, czyli bezsensowne dublowanie funkcji TRASY Różowej, no chyba że ma ułatwić przejazd z kilkuset metrów alei, czyli kolejny bezsens

        • 0 0

  • (1)

    Al. Zwycięstwa od Redłowa do Klifu - brak lewoskrętów - skrzyżowanie ze Stryjską,

    • 0 1

    • oops. nie dopisałem - poza skrzyżowaniem ze Stryjską brak lewoskrętów na skrzyżowaniu z Orłowską i przede wszystkim Przebendowskich.

      • 0 1

  • pogórze górne - skrzyzowanie płk.Dąbka z ul.Szkolną (na Suchy Dwór) oraz z drogą na Kosakowo i w dół na "serpentynę" (7)

    przydałoby się tam chociażby zrobić rondo. ograniczona widoczność przy próbie skrętu z płk.Dąbka w lewo. w godzinach szczytu można tam utknąć na trochę ...

    • 6 0

    • Chciałbym, żeby jakiś urzędas poćwiczył przejeżdżanie tego skrzyżowania ze znaku STOP w stronę Suchego Dworu. (3)

      Samochody ze strony Kosakowa nie respektują ograniczeń prędkości, nigdy nie widziałem, żeby policja kontrolowała prędkości w tamtym miejscu, przyjechać z Pucka, to za daleko. Z resztą, widoczność w prawo jest znacznie utrudniona za względu na budynki. Dochodzi do wielu wypadków, na szerokim i długim przejściu dla pieszych przy zajezdni zginęło wiele dzieci. No cóż, my możemy napisać, dla władzy to nie do przejścia czynniki obiektywne, jednak, według mnie mają, za zaniedbania i zaniechania, krew na rękach.

      • 2 2

      • taa

        ty bedziesz nastepny

        • 0 2

      • hej ty

        to se zadzwon na policje i skontroluje

        • 1 1

      • Zamknąc drogę do Gdyni, niech jadą przez pola. I problem rozwiązany

        • 2 1

    • Tak to fatk!! (2)

      Tam przy wiekszym natezeniu ruchu przejechac z podporzadkowanej na wprost graniczy z cudem
      Bezapelacyjnie rondo rozwiazalo by problem.

      • 2 0

      • . (1)

        jednym słowem urzad miasta ma w dupie Pogórze...

        • 3 0

        • Na okrągło i bez znaku STOP

          • 0 0

  • wolności - warszawska

    masakra dla mieszkańców i odwożących do szkoły na wolności. poza tym poza godzinami pracy szkół, te światła są zupełnie zbędne.....i tak można sobie postać na zupełnie pustej warszawskiej np. o 23.00 na tych jedynych światłach :)

    • 5 1

  • Przydaloby sie

    Namalowac pasy na ul Hutniczej(skrzyzowaniwe pod estakada i przed) ,wylot w kierunku na Obloze oraz skret w prawo na estakade & i do jazdy na wprost do stacji paliw.W godzinach szczytu kierowcy ustawiaja sie po lewej stronie jadacy do Obloza,czesc skreca w prawo na estakade co jest ok.ale co cwansi ustawiaja sie rowniez po prawej stronie i tez skrecaja w lewo.Blokujac tych ,ktorzy chca jechac w prawo.Przydala by sie tam linia ciagla do skretu w lewo ze znakami poziomymi .

    • 5 1

  • I po co? (2)

    Przyjdzie Forest w swoich nowych butach trekingowych i wam wszystko rozwali w ch.uj. wszystko na wasz koszt.

    • 3 1

    • (1)

      dobre ha ha

      • 0 1

      • malo!
        na wasz koszt i za wasze pieniadze!

        3d trejkink buts from PG + kreatyna!
        no more streets, no more fear!

        tenk ju ForMaPopFirma!

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane