• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia kupi 55 nowych autobusów

Patsz
15 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Większość autobusów, które trafią do Gdyni będzie pojazdami przegubowymi. Większość autobusów, które trafią do Gdyni będzie pojazdami przegubowymi.

Do końca października Gdynia czeka na oferty w przetargu na dostawę 55 nowych autobusów z silnikami diesla. Kolejne zamówienie będzie dotyczyło trolejbusów.



Czy nowe autobusy przyciągną do komunikacji miejskiej więcej pasażerów?

Przypomnijmy, że Gdynia od kilku miesięcy zapowiadała zakup 85 nowych pojazdów komunikacji miejskiej przy wsparciu Unii Europejskiej. Zaplanowano zakup 30 trolejbusów - 16 przegubowych i 14 standardowych oraz 55 autobusów spalinowych, wśród których 32 to pojazdy przegubowe.

- W tym przypadku kierunki unijnego wsparcie wpisują się doskonale w strategiczne decyzje miasta. Od czasu przystąpienia Polski do UE, Gdynia regularnie ubiegała się i otrzymywała środki na rozwój proekologicznego transportu publicznego - mówił w lipcu Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zamówienie podzielone na dwie części

W ostatnich dniach pojawiły się pierwsze konkrety. Ogłoszono pierwszy dwuczęściowy przetarg dotyczący zakupu autobusów. Prowadzi go Przedsiębiorstwo komunikacji Miejskiej. Miasto chce kupić autobusy spalinowe z silnikiem diesla spełniającym normy Euro 6. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania.

W pierwszym zostanie wyłoniony dostawca 32 autobusów przegubowych o długości 17,5-18,75 m, zaś w drugim - 23 pojedynczych pojazdów o długości 11,5-13,5 metra. Oferty można składać do 30 października.

W przypadku "przegubowców" oferenci muszą wykazać zdolność finansową na poziomie 20 mln zł oraz w ciągu ostatnich 3 lat mieć w CV dostarczenie minimum 20 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 17-19 metrów. Wadium upoważniające do udziału w przetargu wynosi 820 tys. zł. Autobusy powinny dotrzeć do Gdyni w najpóźniej osiem miesięcy po podpisaniu umowy.

Przy "krótkich" autobusach wymagana zdolność finansowa to 10 mln zł. Wymagane jest dostarczenie w ciągu ostatnich 3 lat min: dostarczenie 15 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 11-14 metra. Wadium to 440 tys. zł. Te autobusy powinny dotrzeć do Gdyni szybciej niż przegubowce, bo w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Trolejbusy w późniejszym czasie


Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszone zamówienie na nowe trolejbusy. Przypomnijmy, że wszystkie 30 zakupionych pojazdów zostanie wyposażone w baterie trakcyjne, ułatwiające ładowanie z sieci.

Oprócz tego, zostaną zakupione baterie akumulatorowe, które wspomogą obecnie eksploatowany tabor. Trolejbusy mają dzięki nim dojeżdżać m.in. na Fikakowo oraz do innych dzielnic i osiedli, gdzie nie ma trakcji.

Całkowity koszt projektu może sięgnąć 170 mln zł. Dofinansowanie unijne z  Programu Ochrona i Środowisko zaplanowano w wysokości 103,1 mln zł.
Patsz

Opinie (181) 1 zablokowana

  • no i spoko

    • 5 5

  • (3)

    Nie nic o tym czy zawieszenie jest w wersji terenowej. Inna niestety nie nadaje się na gdyńskie drogi

    • 13 5

    • (1)

      Gdynia nigdy nie była tak dziurawa jak po 5 kadencjach Szczurka

      • 4 1

      • chcesz dziury ? zajzyj w swoje uzebienie i jedz do gdanska

        • 2 3

    • moze bedzie pneumatyczne? Ale fakt opony powinny byc AT'eki na lato

      • 2 0

  • Przegubowce

    Nie nadaja sie,w zime i w gorach!. lepsze byly hybrydy

    • 6 4

  • (1)

    Fajnie tylko żeby nie było tak że wszystkie nowe autobusy będą obsługiwać linie R i S...

    • 15 0

    • na R po 15tej z centrum trzeba czekać czasem pół godziny

      potrzebne są nowe autobusy na te linie!

      • 7 0

  • no panie GUĆ pochwal sie ile KASY przepadło podarowanych przez Hiszpanów (1)

    na autobusy elektryczne

    • 15 2

    • a teraz wydajsz nasze pieniadze (podatników) na nowe autobusy

      • 5 1

  • A kierowcy wciąż bez toalet z bieżącą wodą (2)

    Pasażer zanim kupi bilet niech zapyta kierowcę , czy miał gdzie umyć ręce po skorzystaniu z TOI TOI plastikowego. Nowocenę autobusy kupują a kierowcy wciąż nie mają normalnych toalet

    • 23 2

    • nie skichaj się delikatusiński (1)

      u kierowców w toi toi są umywalki,za to nawet pojęcia nie masz że w sklepie kupujesz czy w knajpie jesz tam gdzie połowa książeczki zdrowia nie ma i do tego grzebie w du@@e i nosie zanim poda ci jedzenie

      • 3 2

      • nie ma umywalek w plastikowych toi tojach

        • 3 2

  • BRAWO!

    dobre wieści

    • 8 5

  • Syfiaste diesle zamiast gazu :D Ale ludzie powinni się przesiąść na rowery lub autobusy buahahaha

    • 14 0

  • Z silnikami diesla o długości 11-14 metrów???? Ło matko!!! Toż to statki chyba będą!

    • 11 1

  • GAiT

    Bierz przykład od mądrzejszych!

    • 1 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane