• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia kupi 55 nowych autobusów

Patsz
15 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Większość autobusów, które trafią do Gdyni będzie pojazdami przegubowymi. Większość autobusów, które trafią do Gdyni będzie pojazdami przegubowymi.

Do końca października Gdynia czeka na oferty w przetargu na dostawę 55 nowych autobusów z silnikami diesla. Kolejne zamówienie będzie dotyczyło trolejbusów.



Czy nowe autobusy przyciągną do komunikacji miejskiej więcej pasażerów?

Przypomnijmy, że Gdynia od kilku miesięcy zapowiadała zakup 85 nowych pojazdów komunikacji miejskiej przy wsparciu Unii Europejskiej. Zaplanowano zakup 30 trolejbusów - 16 przegubowych i 14 standardowych oraz 55 autobusów spalinowych, wśród których 32 to pojazdy przegubowe.

- W tym przypadku kierunki unijnego wsparcie wpisują się doskonale w strategiczne decyzje miasta. Od czasu przystąpienia Polski do UE, Gdynia regularnie ubiegała się i otrzymywała środki na rozwój proekologicznego transportu publicznego - mówił w lipcu Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zamówienie podzielone na dwie części

W ostatnich dniach pojawiły się pierwsze konkrety. Ogłoszono pierwszy dwuczęściowy przetarg dotyczący zakupu autobusów. Prowadzi go Przedsiębiorstwo komunikacji Miejskiej. Miasto chce kupić autobusy spalinowe z silnikiem diesla spełniającym normy Euro 6. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania.

W pierwszym zostanie wyłoniony dostawca 32 autobusów przegubowych o długości 17,5-18,75 m, zaś w drugim - 23 pojedynczych pojazdów o długości 11,5-13,5 metra. Oferty można składać do 30 października.

W przypadku "przegubowców" oferenci muszą wykazać zdolność finansową na poziomie 20 mln zł oraz w ciągu ostatnich 3 lat mieć w CV dostarczenie minimum 20 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 17-19 metrów. Wadium upoważniające do udziału w przetargu wynosi 820 tys. zł. Autobusy powinny dotrzeć do Gdyni w najpóźniej osiem miesięcy po podpisaniu umowy.

Przy "krótkich" autobusach wymagana zdolność finansowa to 10 mln zł. Wymagane jest dostarczenie w ciągu ostatnich 3 lat min: dostarczenie 15 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 11-14 metra. Wadium to 440 tys. zł. Te autobusy powinny dotrzeć do Gdyni szybciej niż przegubowce, bo w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Trolejbusy w późniejszym czasie


Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszone zamówienie na nowe trolejbusy. Przypomnijmy, że wszystkie 30 zakupionych pojazdów zostanie wyposażone w baterie trakcyjne, ułatwiające ładowanie z sieci.

Oprócz tego, zostaną zakupione baterie akumulatorowe, które wspomogą obecnie eksploatowany tabor. Trolejbusy mają dzięki nim dojeżdżać m.in. na Fikakowo oraz do innych dzielnic i osiedli, gdzie nie ma trakcji.

Całkowity koszt projektu może sięgnąć 170 mln zł. Dofinansowanie unijne z  Programu Ochrona i Środowisko zaplanowano w wysokości 103,1 mln zł.
Patsz

Opinie (181) 1 zablokowana

  • powietrze

    i co z tego????? lepiej przeszkolić ospalych kierowców, by właczali klimatyzację albo chociaz NAWIEW!!! a tak codziennie razno muszę sie przesiadać na JEDNEJ trasie, bo nie mają pojecia, ze pasażerowie sie DUSZA!!!!!!!!

    • 3 2

  • Zachod sprzedaje diesle tanio,bo sami frezygnuja juz .Wielka Brytania konczy z zatruwaniem.Maja 10letni plan na pozbycie sie diesli z ulic.Beda dofinansowywac do nowych ,elektrycznych aut.

    • 4 1

  • Czerwony autobus (2)

    Blagam,pomalujmy nowe autobusy na czerwony kolor,widoczny z odleglosci bez wzgledu na aure ale tez ze wzgledow bezpieczenstwa.No i i le koloru w tym szarym miescie dodadza.Panie red,byl Pan w Londynie i co,podobaly sie czerwone double i nie tylko, czerwone busy?Tylko czerwone,nie sino trupie.

    • 4 2

    • (1)

      To już lepiej na żółto i niebiesko (zamiast na biało i niebiesko).

      • 1 0

      • Racja,zgadzam sie 100% brawo za pomysl

        • 1 0

  • A może Don Szczurro zacznie inwestować w drogi?

    Nowe autobusy, wypożyczalnie aut, kolejne pasy dla rowerowego bydła, nowy terminal kontenerowy itd. A gdzie infrastruktura drogowa?
    Za jakiś czas prawdopodobnie będziemy się szybciej przemieszczać piechotą, szczególnie w rejon Oksywia, Obłuża, Pogórza oraz Karwin, Dąbrowy i Wiczlina.
    Pomijając niedrożność dróg, niedługo trzeba będzie przesiąść się do aut dedykowanych na drogi i bezdroża Afryki i Azji, bo do tego sprowadza się przejazd Al. Zwycięstwa, ul. J. Wiśniewskiego, E. Kwiatkowskiego, Morską itp.
    Reaktywacja SKM na Oksywie / Obłuże praktycznie padła.
    Do tego Don Szczurro bezmyślnie odpuścił sobie veto na węzeł S6 w Wlk. Kacku, który całkowicie sparaliżuje dzielnice w pasie ul. Chwaszczyńskiej i Wielkokackiej.
    Gratuluję.

    • 0 4

  • nareszcie

    wiele jest tak dobitych, pod wpływem drgań an tych kanciastych dziurawych drogach, wszystko się trzęsie w autobusie, uszkadza elementy pojazdu, widzieliśmy na żywo jak kilka lat tamu odpadł kawałek blachy nad drzwiami, gdyby ktoś stał w pobliżu, byłoby nieszczęście! Takie wstrząsy także uszkadzają nasze kręgosłupy i narządy wew, pomijam okropny hałas. Więc jazda takimi rozklekotanymi powinna być bezpłatna!

    • 1 2

  • dlaczego nie elektryczne autobusy Ursusa?

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane