- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Gdynia kupi 55 nowych autobusów
Do końca października Gdynia czeka na oferty w przetargu na dostawę 55 nowych autobusów z silnikami diesla. Kolejne zamówienie będzie dotyczyło trolejbusów.
- W tym przypadku kierunki unijnego wsparcie wpisują się doskonale w strategiczne decyzje miasta. Od czasu przystąpienia Polski do UE, Gdynia regularnie ubiegała się i otrzymywała środki na rozwój proekologicznego transportu publicznego - mówił w lipcu Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zamówienie podzielone na dwie części
W ostatnich dniach pojawiły się pierwsze konkrety. Ogłoszono pierwszy dwuczęściowy przetarg dotyczący zakupu autobusów. Prowadzi go Przedsiębiorstwo komunikacji Miejskiej. Miasto chce kupić autobusy spalinowe z silnikiem diesla spełniającym normy Euro 6. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania.
W pierwszym zostanie wyłoniony dostawca 32 autobusów przegubowych o długości 17,5-18,75 m, zaś w drugim - 23 pojedynczych pojazdów o długości 11,5-13,5 metra. Oferty można składać do 30 października.
W przypadku "przegubowców" oferenci muszą wykazać zdolność finansową na poziomie 20 mln zł oraz w ciągu ostatnich 3 lat mieć w CV dostarczenie minimum 20 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 17-19 metrów. Wadium upoważniające do udziału w przetargu wynosi 820 tys. zł. Autobusy powinny dotrzeć do Gdyni w najpóźniej osiem miesięcy po podpisaniu umowy.
Przy "krótkich" autobusach wymagana zdolność finansowa to 10 mln zł. Wymagane jest dostarczenie w ciągu ostatnich 3 lat min: dostarczenie 15 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 11-14 metra. Wadium to 440 tys. zł. Te autobusy powinny dotrzeć do Gdyni szybciej niż przegubowce, bo w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Trolejbusy w późniejszym czasie
Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszone zamówienie na nowe trolejbusy. Przypomnijmy, że wszystkie 30 zakupionych pojazdów zostanie wyposażone w baterie trakcyjne, ułatwiające ładowanie z sieci.
Oprócz tego, zostaną zakupione baterie akumulatorowe, które wspomogą obecnie eksploatowany tabor. Trolejbusy mają dzięki nim dojeżdżać m.in. na Fikakowo oraz do innych dzielnic i osiedli, gdzie nie ma trakcji.
Całkowity koszt projektu może sięgnąć 170 mln zł. Dofinansowanie unijne z Programu Ochrona i Środowisko zaplanowano w wysokości 103,1 mln zł.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-09-17 01:29
powietrze
i co z tego????? lepiej przeszkolić ospalych kierowców, by właczali klimatyzację albo chociaz NAWIEW!!! a tak codziennie razno muszę sie przesiadać na JEDNEJ trasie, bo nie mają pojecia, ze pasażerowie sie DUSZA!!!!!!!!
- 3 2
-
2017-09-17 10:19
Zachod sprzedaje diesle tanio,bo sami frezygnuja juz .Wielka Brytania konczy z zatruwaniem.Maja 10letni plan na pozbycie sie diesli z ulic.Beda dofinansowywac do nowych ,elektrycznych aut.
- 4 1
-
2017-09-17 10:25
Czerwony autobus (2)
Blagam,pomalujmy nowe autobusy na czerwony kolor,widoczny z odleglosci bez wzgledu na aure ale tez ze wzgledow bezpieczenstwa.No i i le koloru w tym szarym miescie dodadza.Panie red,byl Pan w Londynie i co,podobaly sie czerwone double i nie tylko, czerwone busy?Tylko czerwone,nie sino trupie.
- 4 2
-
2017-09-17 13:43
(1)
To już lepiej na żółto i niebiesko (zamiast na biało i niebiesko).
- 1 0
-
2017-09-18 17:30
Racja,zgadzam sie 100% brawo za pomysl
- 1 0
-
2017-09-17 21:29
A może Don Szczurro zacznie inwestować w drogi?
Nowe autobusy, wypożyczalnie aut, kolejne pasy dla rowerowego bydła, nowy terminal kontenerowy itd. A gdzie infrastruktura drogowa?
Za jakiś czas prawdopodobnie będziemy się szybciej przemieszczać piechotą, szczególnie w rejon Oksywia, Obłuża, Pogórza oraz Karwin, Dąbrowy i Wiczlina.
Pomijając niedrożność dróg, niedługo trzeba będzie przesiąść się do aut dedykowanych na drogi i bezdroża Afryki i Azji, bo do tego sprowadza się przejazd Al. Zwycięstwa, ul. J. Wiśniewskiego, E. Kwiatkowskiego, Morską itp.
Reaktywacja SKM na Oksywie / Obłuże praktycznie padła.
Do tego Don Szczurro bezmyślnie odpuścił sobie veto na węzeł S6 w Wlk. Kacku, który całkowicie sparaliżuje dzielnice w pasie ul. Chwaszczyńskiej i Wielkokackiej.
Gratuluję.- 0 4
-
2017-09-18 02:25
nareszcie
wiele jest tak dobitych, pod wpływem drgań an tych kanciastych dziurawych drogach, wszystko się trzęsie w autobusie, uszkadza elementy pojazdu, widzieliśmy na żywo jak kilka lat tamu odpadł kawałek blachy nad drzwiami, gdyby ktoś stał w pobliżu, byłoby nieszczęście! Takie wstrząsy także uszkadzają nasze kręgosłupy i narządy wew, pomijam okropny hałas. Więc jazda takimi rozklekotanymi powinna być bezpłatna!
- 1 2
-
2017-09-18 20:20
dlaczego nie elektryczne autobusy Ursusa?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.