- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia kupi 55 nowych autobusów
Do końca października Gdynia czeka na oferty w przetargu na dostawę 55 nowych autobusów z silnikami diesla. Kolejne zamówienie będzie dotyczyło trolejbusów.
- W tym przypadku kierunki unijnego wsparcie wpisują się doskonale w strategiczne decyzje miasta. Od czasu przystąpienia Polski do UE, Gdynia regularnie ubiegała się i otrzymywała środki na rozwój proekologicznego transportu publicznego - mówił w lipcu Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zamówienie podzielone na dwie części
W ostatnich dniach pojawiły się pierwsze konkrety. Ogłoszono pierwszy dwuczęściowy przetarg dotyczący zakupu autobusów. Prowadzi go Przedsiębiorstwo komunikacji Miejskiej. Miasto chce kupić autobusy spalinowe z silnikiem diesla spełniającym normy Euro 6. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania.
W pierwszym zostanie wyłoniony dostawca 32 autobusów przegubowych o długości 17,5-18,75 m, zaś w drugim - 23 pojedynczych pojazdów o długości 11,5-13,5 metra. Oferty można składać do 30 października.
W przypadku "przegubowców" oferenci muszą wykazać zdolność finansową na poziomie 20 mln zł oraz w ciągu ostatnich 3 lat mieć w CV dostarczenie minimum 20 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 17-19 metrów. Wadium upoważniające do udziału w przetargu wynosi 820 tys. zł. Autobusy powinny dotrzeć do Gdyni w najpóźniej osiem miesięcy po podpisaniu umowy.
Przy "krótkich" autobusach wymagana zdolność finansowa to 10 mln zł. Wymagane jest dostarczenie w ciągu ostatnich 3 lat min: dostarczenie 15 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 11-14 metra. Wadium to 440 tys. zł. Te autobusy powinny dotrzeć do Gdyni szybciej niż przegubowce, bo w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Trolejbusy w późniejszym czasie
Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszone zamówienie na nowe trolejbusy. Przypomnijmy, że wszystkie 30 zakupionych pojazdów zostanie wyposażone w baterie trakcyjne, ułatwiające ładowanie z sieci.
Oprócz tego, zostaną zakupione baterie akumulatorowe, które wspomogą obecnie eksploatowany tabor. Trolejbusy mają dzięki nim dojeżdżać m.in. na Fikakowo oraz do innych dzielnic i osiedli, gdzie nie ma trakcji.
Całkowity koszt projektu może sięgnąć 170 mln zł. Dofinansowanie unijne z Programu Ochrona i Środowisko zaplanowano w wysokości 103,1 mln zł.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-09-16 12:19
może pozbędą się w końcu 30 letnich przeciekających i ciągle psujących sie w trasie Mercedesów
może
- 8 0
-
2017-09-16 13:54
(1)
A może tak nowe drogi?!!! Co z Chwarznieńską? Co z Małokacką? Po pracy dojechać na Witomino, Chwarzno ,Wiczlino to jakaś paranoja.
- 5 1
-
2017-09-17 13:40
Zostawaj w pracy 3 godziny dłużej - unikniesz paranoi.
- 1 0
-
2017-09-16 13:55
Dobry wybor
Oby tylko nie kupiono tandetnych Solarisow, które sa nieudolna proba skopiowania technologii i konstrukcjii Mana. Proszę przyjrzec się obu autobusom to widać z daleka.
- 3 3
-
2017-09-16 14:27
(1)
Aby komunikacja zbiorowa działałą lepiej niż indywidualna, musi mieć stały czas dojazdu, częste kursy i być punktualna. Do tego niezbędne są buspasy.
Autobusy nie mogą być dalej zależne od ruchu indywidualnego. Jeden autobus wiezie w szczycie tyle ludzi co aut tworzy korek.- 7 1
-
2017-09-16 21:21
Otóż to. Taka prawda. Popieram
- 2 0
-
2017-09-16 15:22
Szanowny panie redaktorze - czas przeszły dokonany. Niech pan nie pisze o tych opowieściach z mchu i paproci kliki szczurasow. Jak już faktycznie kupia to niech pan napisze...Póki co to zazwyczaj czytam tu szczurasy coś zrobią a później g... z tego jest
- 6 2
-
2017-09-16 16:48
Podkreślmy to jeszcze raz
będą to autobusy spalinowe
- 2 4
-
2017-09-16 17:41
jak za rok czy dwa UE zabroni produkcji diesli to jak będą je serwisować? u znajomego Miecia w garażu?
- 3 2
-
2017-09-16 18:14
propaganda samorządniaków - jeszcze nie wiadomo kiedy i co ale już prawie jakby miała... a choćby kluczowe drogi w mieście kiedy wyremontujecie? morska, hutnicza, zwycięstwa, wielkopolska... po czym te rzekome autobusy będą jeździć?
- 5 2
-
2017-09-16 20:12
I co z tego że UE dopłaci. Takie dopłaty to jest kredyt odłożony w czasie kiedy do UE będziemy więcej dopłaać niż niej brać (1)
- 4 1
-
2017-09-16 22:40
.... a gdybysmy z tej doplaty zrezygnowali to nie bedziemy doplacac?
Myslac logicznie - skoro I tak bedziemy UE placic skladke, to trzeba z niej wyciagnac ile wlezie.
- 2 0
-
2017-09-16 23:46
może lepiej umyć stare? niż kupować nowe? kto odpowiada za czystość w autobusach?
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.