- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Gdynia kupi 55 nowych autobusów
Do końca października Gdynia czeka na oferty w przetargu na dostawę 55 nowych autobusów z silnikami diesla. Kolejne zamówienie będzie dotyczyło trolejbusów.
- W tym przypadku kierunki unijnego wsparcie wpisują się doskonale w strategiczne decyzje miasta. Od czasu przystąpienia Polski do UE, Gdynia regularnie ubiegała się i otrzymywała środki na rozwój proekologicznego transportu publicznego - mówił w lipcu Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zamówienie podzielone na dwie części
W ostatnich dniach pojawiły się pierwsze konkrety. Ogłoszono pierwszy dwuczęściowy przetarg dotyczący zakupu autobusów. Prowadzi go Przedsiębiorstwo komunikacji Miejskiej. Miasto chce kupić autobusy spalinowe z silnikiem diesla spełniającym normy Euro 6. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania.
W pierwszym zostanie wyłoniony dostawca 32 autobusów przegubowych o długości 17,5-18,75 m, zaś w drugim - 23 pojedynczych pojazdów o długości 11,5-13,5 metra. Oferty można składać do 30 października.
W przypadku "przegubowców" oferenci muszą wykazać zdolność finansową na poziomie 20 mln zł oraz w ciągu ostatnich 3 lat mieć w CV dostarczenie minimum 20 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 17-19 metrów. Wadium upoważniające do udziału w przetargu wynosi 820 tys. zł. Autobusy powinny dotrzeć do Gdyni w najpóźniej osiem miesięcy po podpisaniu umowy.
Przy "krótkich" autobusach wymagana zdolność finansowa to 10 mln zł. Wymagane jest dostarczenie w ciągu ostatnich 3 lat min: dostarczenie 15 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 11-14 metra. Wadium to 440 tys. zł. Te autobusy powinny dotrzeć do Gdyni szybciej niż przegubowce, bo w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Trolejbusy w późniejszym czasie
Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszone zamówienie na nowe trolejbusy. Przypomnijmy, że wszystkie 30 zakupionych pojazdów zostanie wyposażone w baterie trakcyjne, ułatwiające ładowanie z sieci.
Oprócz tego, zostaną zakupione baterie akumulatorowe, które wspomogą obecnie eksploatowany tabor. Trolejbusy mają dzięki nim dojeżdżać m.in. na Fikakowo oraz do innych dzielnic i osiedli, gdzie nie ma trakcji.
Całkowity koszt projektu może sięgnąć 170 mln zł. Dofinansowanie unijne z Programu Ochrona i Środowisko zaplanowano w wysokości 103,1 mln zł.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-09-15 19:05
Nie mam nic do powiedzenia
- 9 1
-
2017-09-15 19:21
i tak nie ma kto nimi jeździć ... (4)
W Gdyni brakuje kierowców 15 czy 16 zł brutto za godzinę pracy przy minimalnej krajowej 13 zł to mało .
- 19 3
-
2017-09-15 23:50
Te Piotr.. (3)
...skąd masz te dane?
Skąd masz wiedzę, że brakuje kierowców w Gdyni?
Zawsze krążyła opinia, że ciężko się dostać na kierowcę w ZKM.- 1 3
-
2017-09-16 01:26
Bo cieżko sie dostać ale i tak brakuje xD
- 2 1
-
2017-09-16 06:43
Krążyła... (1)
Odeszło dużo starych kierowców. Młodzi przychodzą ale zostają często tylko do pierwszej wyplaty. Rotacja w firmie jest taka że aż strach przekazać zmiennikowi wóz.
- 3 0
-
2017-09-16 09:21
I do tego wieczne pretensje od tzw pasażerów dosłownie o wszytko
- 5 0
-
2017-09-15 19:22
Przesiade sie kiedy nie bede musial czekac na autobus 15 czy 20 minut, a maksimum 8-10. (3)
Jesli mam tracic 40 minut na przystanku (2x20 minut) to wybieram blachosmroda. nawet jesli strace 10 minut na szukanie miejsca do parkowania to I tak 30 minut oszczedzam.
Zrobcie komunikacje jak w Londynie, albo jak w Gdyni 25 lat temu I sie przesiade.- 14 0
-
2017-09-15 20:24
Bez bus pasów nic się nie polepszy
- 3 0
-
2017-09-15 23:05
Do Warszawy się przeprowadź (1)
tam masz co 5 minut
- 1 1
-
2017-09-16 00:10
Myslalem, ze to nie baedzie konieczne, ale skoro w Gdyni jak zwykle "nie da sie" to jedyna odpowiedz na potrzeby
- 1 1
-
2017-09-15 20:25
55 autobusów spalinowych
zaś reszta niespalinowe
Autorem tego odkrycia komunikacyjnego niejaki Patsz- 8 2
-
2017-09-15 20:28
szczur natychmiast do dymisji!
- 8 5
-
2017-09-15 20:57
Wszedzie na swiecie miasta inwestuja w hybrydy.
A u nas kroluja zawodne i "brudne" diesle.
- 6 1
-
2017-09-15 21:04
Brawo Gdynia (2)
Prezydent Wojciech Szczurek kontynuuje modernizacje taboru publicznego i reformy w komunikacji. Żaden samorządowiec w Polsce nie potrafił do tego stopnia poprawiać jakość transportu publicznego. Pamiętam ile było problemów w czasie przed Jego żadami do rozwiązania - po prostu było multum - ekipa dr Szczurka zastała miasto zaniedbane infrastrukturalnie i niewydolne komunikacyjnie, a jest obecnie najlepsze. Duża w tym zasługi także dołożył Michał Guć. Pilnie także powinniśmy wymienić choćby starszy tabor autobusów miejskich na autobusy elektryczno-wodorowe. No i miasto celem potanienia transportu miejskiego powinno wybudować własna farmę wiatrową i całe budynki publiczne pokryć dachy p. fotowoltaiczną.
- 5 13
-
2017-09-15 23:26
Łubu dubu nie ch nam żyje prezes naszego klubu. .
.
- 3 0
-
2017-09-16 18:00
ku**pę zrobiłeś?
to jeszcze raz...
- 0 2
-
2017-09-15 21:13
A kiedy PKM do Gdyni Północ? (1)
- 12 1
-
2017-09-16 08:06
na cisowa? czy obłu«e?
- 1 0
-
2017-09-15 21:34
dobra wieśc
Ale jak zamówią te fajne wygodne Man-y lub Mercedesy Citaro 2 to będzie wygodniejsza jazda ale jak znam PKT to na 100% Solaris wygra przetarg bo na pewno jest najtańszy w eksploatacji szkoda że nie będą to autobusy na gaz ziemny obecne są ciche i szybkie
- 5 3
-
2017-09-15 23:26
bezradne wladze miasta - szczurza zgraja
nie ma zadnych pomyslow na rozwoj Gdyni - potrafia jedynie autobusy za doplaty z UE kupowac.... zadnych inwestycji w infrastrukture, nic, kompletnie NIC!
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.