- 1 Sąsiad sąsiadowi wilkiem. I złodziejem (50 opinii)
- 2 100 "spadających gwiazd" na godzinę (50 opinii)
- 3 Rozmowy Gdyni z Kosakowem ws. wiaduktu (141 opinii)
- 4 Spłoszył foki w rezerwacie. Dla selfie (240 opinii)
- 5 Motocyklem bez prawka, za to z narkotykami (97 opinii)
- 6 Kolejny etap remontu na A1. Gdzie są korki? (92 opinie)
Gdynia wróci do rozmów z Kosakowem o wiadukcie na Płk. Dąbka
Władze Gdyni zapowiadają powrót do rozmów z Kosakowem na temat rozbudowy wiaduktu na Płk. Dąbka. Forsowana przez poprzedników koncepcja zakładała stworzenie dwóch pasów, w tym jednego buspasa. Wójt Kosakowa finansować takiej koncepcji nie chciał, tłumacząc, że nie poprawi to sytuacji na zakorkowanej drodze. Po zmianach władz samorządowych w Gdyni i Kosakowie jest szansa na to, że inwestycja będzie realizowana wspólnie.
- Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
- Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
- Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Stary wiadukt drogowy nad torami w ciągu ul. Płk. Dąbka to jedno z najbardziej uciążliwych miejsc dla kierowców z północnych części Gdyni.
- Spotykają się tam z kierowcami dojeżdżającymi do i z sąsiednich gmin, zwłaszcza Kosakowa.
- W 2019 r. Gdynia i Kosakowo wstępnie porozumiały się w sprawie realizacji tej inwestycji.
- Realizację zapowiadano wówczas na rok 2022.
- Rozmowy pomiędzy gminami toczyły się w zaciszu gabinetów, ale nie przyniosły efektów.
- Kością niezgody okazała się liczba pasów jezdni oraz buspas.
Przedstawiciele Kosakowa uważali, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - nie poprawi sytuacji na drodze.
Forsowali zaprojektowanie wiaduktu o takiej szerokości, by docelowo można go było poszerzyć do trzech pasów. Byli skłonni też przystać na drugie rozwiązanie: pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.
Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
Rozmów nie kontynuowano. Projekt został przygotowany według propozycji Gdyni, która zdecydowała się na realizację inwestycji samodzielnie. Na biurkach urzędników decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- budowa dodatkowej nitki ul. Płk. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka i Derdowskiego
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Płk. Dąbka,
- rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
Zmieniły się jednak okoliczności. Zarówno w Gdyni, jak i w Kosakowie doszło do zmiany władzy. Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni zapowiada, że jeszcze w sierpniu nastąpi spotkanie dotyczące przyszłości projektu.
- Będziemy analizować z władzami gminy oraz w grupach roboczych rozwiązania sytuacji, by przeprowadzić inwestycję możliwie w jak najbardziej korzystny sposób dla mieszkańców. Chcemy myśleć perspektywicznie, patrząc też na inne inwestycje jak Droga Czerwona, która wraz z Portem Zewnętrznym może pozwolić na rozwój nie tylko Gdyni, ale całego regonu - wskazuje wiceprezydent Gdyni.
Niewykluczony jest powrót do koncepcji zwiększonej liczby pasów, ale odpowiedzi mają pojawić się we wrześniu. Przeprojektowanie inwestycji może spowodować trudności w staraniach o środki finansowe z zewnątrz. Być może opóźnić inwestycję, która, jak deklaruje wiceprezydent w odpowiedzi na interpelację, przy otrzymaniu wsparcia z zewnątrz mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Ponad 1000 aut do kupienia do 100 tys. zł
Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Obecnie zadanie znajduje się wśród zadań rozważanych do aplikowania o dofinansowanie ich
realizacji z projektu dotyczącego gospodarowania wodami opadowymi na terenie Gdyni, ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w wypadku ogłoszenia naboru w II połowie 2024 r.
- Gmina jest też w trakcie aplikowania o dofinansowanie ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w programie pn.: "Infrastruktura Zrównoważonej Mobilności Miejskiej w Gdyni" - mówi Austen.
Opinie (141) 3 zablokowane
-
wczoraj 17:15
Opinia wyróżniona
Czy wracamy do wariantu trzech pasów w obu kierunkach? (1)
A gdzie później te trzy pasy będą się kończyć? Pewnie zaraz za wiaduktem xD
- 16 4
-
5 godz.
Trzy pasy za wiaduktem będą się zwężały do jednego pasa, co nie jest problemem
bo w Polsce obowiązuje jazda na zamek.
- 0 1
-
wczoraj 17:22
Opinia wyróżniona
Jak kolwiek szeroki nie powstałby wiadukt, to nie rozwiąże probkemów komunikacyjnych tego rejonu (4)
Bo korki po prostu przeniosą się na następne skrzyżowania, tak samo jak było po rozbudowie Kwiatkowskiego
Przede wszystkim trzeba ograniczyć ruch tranzytowy
Zamknąć wjazd i wyjazd do CH Szperk od strony Derdowskiego
Rozbudować sieć dróg po stronie Kosakowa a nie wszystko pchać w Derdowskiego- 59 32
-
wczoraj 19:19
Brawo (2)
Forsowany plan Kosakowo, służy tylko mieszkańcom Kosakowa. Dla Gdyni to tylko zachęcenie mieszkańców Kosakowo aby pchali się do Gdyni samochodem.
- 5 16
-
4 godz.
(1)
Źli mieszkańcy Kosakowa dojeżdżają do Gdyni do pracy, jacy oni są wredni! Jeszcze mają czelność zużywać mi asfalt i wyrzucać papierek po gumie do gminnego śmietnika
- 8 1
-
2 godz.
I pracować w firmach odprowadzających podatek w gminie Gdynia...
- 2 0
-
5 godz.
Wystarczą dwa pasy i szeroka rowerostrada
Trzeba zmusić mieszkańców do przeskoku na rowery!
- 2 10
-
wczoraj 17:23
tam to tylko min. 8 pasów w każdą stronę i 3 wiadukty.
- 7 1
-
wczoraj 17:23
Biedne szoferki
- 3 4
-
wczoraj 17:37
Wreszcie chore idee Wołka i Łucyka idą na swoje miejsce
Na śmietnik historii
- 8 6
-
wczoraj 17:42
Zazdroszcze mieszkancom Gdyni ze pogonili gryzonia, widac
ze jest szansa na normalnosc. W Gdansku dulkiewiczyzna w pelnej krasie czyli absurd goni absurd.
- 9 11
-
wczoraj 18:08
GPU
Dużo wieśków dojeżdża do miasta,tyko jak porzucają se fury pod bramami,wjazdami .To widać że prawka za śwnke lub dwie"
- 6 2
-
wczoraj 18:13
Gryzoń (2)
Nie rozliczony za terminale,drogi i opóźnienia.Dlatego dużo prawników zostaje prezydentami miast ,to analogią,prawo im sprzyja za nic nie odpowiadają i słabo się znają.Głównie politykę uprawiają.Miasta portowe menadżerów lub inżynierów na prez .potrzebują.A tu Pani Kasiorek prawni?Zobaczymy.
- 2 3
-
wczoraj 18:42
Niech ktoś to przetłumaczy (1)
- 3 0
-
5 godz.
Nie da rady, nawet sztuczna ćwiercinteligencja wymięka...
- 1 1
-
wczoraj 18:15
Doświadczenie uczy
Że rozmowy to tylko rozmowy. Zdrzemnę się w międzyczasie. Proszę mnie zbudzić, gdy będzie coś konkretnego w tej sprawie.
- 9 0
-
wczoraj 18:16
Nareszcie (2)
Nareszcie ktoś myśli o mieszkańcach a nie jest zapatrzony w swoje własne, nieomylne i chore teorie
- 6 6
-
wczoraj 18:51
Chore idee to będzie teraz wdrażał Austen (1)
Będzie przywracał "kupiecką Gdynię" bo ma idee fix swojego ojca i klapki na oczach jak zmienia się świat i zachowania konsumenckie.
Komunikację będzie naprawiał darmowymi parkingami i sekując zbiorkom bo chłopu się uroił awans społeczny przez d***wóz- 2 3
-
2 godz.
Chore to jest
Wtłaczanie ludzi na siłę na rowery i do zbiorkomu
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.