- 1 Sąsiad sąsiadowi wilkiem. I złodziejem (50 opinii)
- 2 100 "spadających gwiazd" na godzinę (50 opinii)
- 3 Rozmowy Gdyni z Kosakowem ws. wiaduktu (141 opinii)
- 4 Spłoszył foki w rezerwacie. Dla selfie (240 opinii)
- 5 Motocyklem bez prawka, za to z narkotykami (97 opinii)
- 6 Kolejny etap remontu na A1. Gdzie są korki? (92 opinie)
Gdynia wróci do rozmów z Kosakowem o wiadukcie na Płk. Dąbka
Władze Gdyni zapowiadają powrót do rozmów z Kosakowem na temat rozbudowy wiaduktu na Płk. Dąbka. Forsowana przez poprzedników koncepcja zakładała stworzenie dwóch pasów, w tym jednego buspasa. Wójt Kosakowa finansować takiej koncepcji nie chciał, tłumacząc, że nie poprawi to sytuacji na zakorkowanej drodze. Po zmianach władz samorządowych w Gdyni i Kosakowie jest szansa na to, że inwestycja będzie realizowana wspólnie.
- Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
- Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
- Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Stary wiadukt drogowy nad torami w ciągu ul. Płk. Dąbka to jedno z najbardziej uciążliwych miejsc dla kierowców z północnych części Gdyni.
- Spotykają się tam z kierowcami dojeżdżającymi do i z sąsiednich gmin, zwłaszcza Kosakowa.
- W 2019 r. Gdynia i Kosakowo wstępnie porozumiały się w sprawie realizacji tej inwestycji.
- Realizację zapowiadano wówczas na rok 2022.
- Rozmowy pomiędzy gminami toczyły się w zaciszu gabinetów, ale nie przyniosły efektów.
- Kością niezgody okazała się liczba pasów jezdni oraz buspas.
Przedstawiciele Kosakowa uważali, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - nie poprawi sytuacji na drodze.
Forsowali zaprojektowanie wiaduktu o takiej szerokości, by docelowo można go było poszerzyć do trzech pasów. Byli skłonni też przystać na drugie rozwiązanie: pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.
Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
Rozmów nie kontynuowano. Projekt został przygotowany według propozycji Gdyni, która zdecydowała się na realizację inwestycji samodzielnie. Na biurkach urzędników decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- budowa dodatkowej nitki ul. Płk. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka i Derdowskiego
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Płk. Dąbka,
- rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
Zmieniły się jednak okoliczności. Zarówno w Gdyni, jak i w Kosakowie doszło do zmiany władzy. Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni zapowiada, że jeszcze w sierpniu nastąpi spotkanie dotyczące przyszłości projektu.
- Będziemy analizować z władzami gminy oraz w grupach roboczych rozwiązania sytuacji, by przeprowadzić inwestycję możliwie w jak najbardziej korzystny sposób dla mieszkańców. Chcemy myśleć perspektywicznie, patrząc też na inne inwestycje jak Droga Czerwona, która wraz z Portem Zewnętrznym może pozwolić na rozwój nie tylko Gdyni, ale całego regonu - wskazuje wiceprezydent Gdyni.
Niewykluczony jest powrót do koncepcji zwiększonej liczby pasów, ale odpowiedzi mają pojawić się we wrześniu. Przeprojektowanie inwestycji może spowodować trudności w staraniach o środki finansowe z zewnątrz. Być może opóźnić inwestycję, która, jak deklaruje wiceprezydent w odpowiedzi na interpelację, przy otrzymaniu wsparcia z zewnątrz mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Ponad 1000 aut do kupienia do 100 tys. zł
Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Obecnie zadanie znajduje się wśród zadań rozważanych do aplikowania o dofinansowanie ich
realizacji z projektu dotyczącego gospodarowania wodami opadowymi na terenie Gdyni, ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w wypadku ogłoszenia naboru w II połowie 2024 r.
- Gmina jest też w trakcie aplikowania o dofinansowanie ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w programie pn.: "Infrastruktura Zrównoważonej Mobilności Miejskiej w Gdyni" - mówi Austen.
Opinie (141) 3 zablokowane
-
wczoraj 18:30
Niepotrzebna inwestycja, wąskim gardłem jest genialna przebudowa Kwiatkowskiego w dół, notoryczny korek, 3x kompletnie niezsynchronizowane światła. Możecie zbudować po 5 pasów w jedną stronę i ze trzy buspasy na tym wiadukcie, i tak wszyscy staną.
Nie rozumiem co jest trudnego w tym, żeby stanąć tam 2-3 razy i zobaczyć na własne oczy.- 5 0
-
wczoraj 18:30
W naszym kraju tego typu problemy urastają do rangi podobnej do budowy elektrowni atomowej
W krajach poważnych jest robota do zrobienia i się robi.
- 7 0
-
wczoraj 18:34
Postawić szlaban na granicy Gdyni (3)
Problem korków od razu się rozwiąże. Wójt tanio sprzedał działki, to niech znajdzie wam robotę. Na wsi mieszkają rolnicy, więc łapcie za widły i do roboty. Gdynia was nie potrzebuje z waszymi blachosmrodami, niszczącymi zieleń i generującymi korki. Zabieracie dzieciom miejsce w szkole, Gdynianom miejsce na drodze, zostaje po was brud i smród. Nawet podatków w Gdyni nie płacicie.
- 15 11
-
5 godz.
Potrzebuje, potrzebuje...
Ktoś te miastowe maszynerie w ruchu musi utrzymywać...
A szkoły to Gdynia sama likwiduje. Nikt ich nie zabiera, poza zarządem miasta, który ma "lepsze" pomysły na wydawanie kasiory...- 1 1
-
5 godz.
Ohhhh
Widać wypowiedziała się osoba wykształcona i o wysokim mniemaniu...
Cóż za nieprawdopodobne chamstwo i tupet.- 4 2
-
2 godz.
Xd
Tam mieszkają Gdynianie którzy uciekli z d**ilizmu szczurka i jego wyznawców
- 0 1
-
wczoraj 18:35
Kwiatkowskiego dla rowerzystów (4)
Czy budowa rampy wjazdowej Wiśniewskiego i zjazdowej Hutnicza jest aż takim problemem dla miasta? Kwiatkowskiego z Dabka w dół do Morskiej raptem 5 minut a ile samochodów mniej na ulicach. Podobno Gdynia wspiera rowerzystów
- 6 4
-
5 godz.
Która Gdynia? Ta wtedy czy ta teraz?
- 1 0
-
4 godz.
Pod nowymi władzami (1)
Z Konfy i Nowiczesnej, wspierane będą samochody.
- 2 0
-
3 godz.
Gdzie wady?
- 0 0
-
2 godz.
przejechać możesz i dzisiaj
spróbuj, a dowiedz się, gdzie tkwi problem.
- 0 0
-
wczoraj 18:37
Dialog między kierowcami (7)
Znowu spalinowy Austen utożsamia mieszkańców z kierowcami. Poszerzenie wiaduktów dla aut nic nie da. Kluczowy jest czas przejazdu 194 i ewentualnie linii które będą jechać od strony Kosakowa. Ale nie, znowu pod publiczkę ruchy, żeby lajki łapać.
- 11 6
-
wczoraj 18:47
Zobaczycie że wywali buspas z obwodnicy Witomina (5)
Wtedy się całe Kaszuby od Koleczkowo po Szemud przewalą: Trasą Kaszubską, obwodnicą, Chwarznieńską i obw. Witomina. Z buspasem Wiczlino przynajmniej ma sprawną alternatywę a tak to staną w korku na 1.5 km razem z wszystkimi podmiejskimi migrantami a węzeł Cegielskiego to chyba wybuchnie
I wtedy Bartek powie "ups, miało wyjść inaczej" i wróci do hurtowni mrożonek- 4 1
-
wczoraj 18:59
No już chodzą słuchy po mieście (1)
Tutaj bus pas wywalić, na Skwerze parking zrobić (pewnie bezpłatny), teraz ten wiadukt. Dialog to populistyczna partia kierowców. Konfa w przebraniu. Cofną nas do lat 90-tych.
- 1 1
-
3 godz.
Kocham Gdyński Dialog
- 0 0
-
5 godz.
to spowoduj aby te "Kaszuby" nie musiały do "metropolii" jeździć... (2)
Sądzisz, że dla przyjemności ludzie jeżdżą??!
Dla wątpliwej jakości "rozrywek"?
Półlitry to geesie też idzie kupić. a kobity zdrowsze i ochotne, bez kiełbi we łbie...- 2 1
-
4 godz.
Niech posprzedają swoje rancza z gazobetonu i wracają (1)
Dzieci przynajmniej depresji nie dostaną od życia na prerii
- 1 2
-
2 godz.
do czego?
Chyba na głowę upadłeś...
- 0 0
-
3 godz.
Mieszkańcy to także kierowcy
48% mieszkańców Gdyni porusza się zawsze lub prawie zawsze samochodem. To dane sprzed pandemii, myślę że luźniutko pękło już 50%, ale stare władze nie kwapiły się do powtórzenia badań mobilności.
- 0 0
-
wczoraj 18:37
Gdynianie nie potrzebują tego mostku
A komu jest potrzebny, niech zapłaci ze swoich.
- 7 9
-
wczoraj 18:43
Polecam rower (1)
Ja się przekonałem
- 1 6
-
3 godz.
Kto pytał?
- 1 0
-
wczoraj 18:52
niech sie lepiej dogadaja (2)
bo przy tej szybkosci powstawania nowych mieszkan korki beda wieksze i wieksze i wieksze
- 7 2
-
5 godz.
to niech ta siedzą, a nie przyjeżdżają do miasta.... (1)
- 1 1
-
4 godz.
a ty gdzie siedzisz dzbanie ?
- 1 0
-
wczoraj 18:53
Glupota, zachęcanie do wyprowadzek (1)
- 5 2
-
5 godz.
Austen mówił w wywiadzie w GW że będzie przeciwdziałał rozlewaniu się miasta
No to voilla
- 3 0
-
wczoraj 18:54
Gregor
Robić dwa pasy i rondo bo światła jeszcze bardziej korkują, a wojt Kosakowa wystarczy że zrobi bez kolizyjny zjazd w stronę Pierwoszyna i korki zginą między dwoma rondami koło gminy ale przecież żeby wpaść na taki pomysł to trzeba mieć 7 fakultetów bo inaczej nie da rady
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.