- 1 Sąsiad sąsiadowi wilkiem. I złodziejem (50 opinii)
- 2 100 "spadających gwiazd" na godzinę (50 opinii)
- 3 Rozmowy Gdyni z Kosakowem ws. wiaduktu (141 opinii)
- 4 Spłoszył foki w rezerwacie. Dla selfie (240 opinii)
- 5 Motocyklem bez prawka, za to z narkotykami (97 opinii)
- 6 Kolejny etap remontu na A1. Gdzie są korki? (92 opinie)
Gdynia wróci do rozmów z Kosakowem o wiadukcie na Płk. Dąbka
Władze Gdyni zapowiadają powrót do rozmów z Kosakowem na temat rozbudowy wiaduktu na Płk. Dąbka. Forsowana przez poprzedników koncepcja zakładała stworzenie dwóch pasów, w tym jednego buspasa. Wójt Kosakowa finansować takiej koncepcji nie chciał, tłumacząc, że nie poprawi to sytuacji na zakorkowanej drodze. Po zmianach władz samorządowych w Gdyni i Kosakowie jest szansa na to, że inwestycja będzie realizowana wspólnie.
- Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
- Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
- Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Stary wiadukt drogowy nad torami w ciągu ul. Płk. Dąbka to jedno z najbardziej uciążliwych miejsc dla kierowców z północnych części Gdyni.
- Spotykają się tam z kierowcami dojeżdżającymi do i z sąsiednich gmin, zwłaszcza Kosakowa.
- W 2019 r. Gdynia i Kosakowo wstępnie porozumiały się w sprawie realizacji tej inwestycji.
- Realizację zapowiadano wówczas na rok 2022.
- Rozmowy pomiędzy gminami toczyły się w zaciszu gabinetów, ale nie przyniosły efektów.
- Kością niezgody okazała się liczba pasów jezdni oraz buspas.
Przedstawiciele Kosakowa uważali, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - nie poprawi sytuacji na drodze.
Forsowali zaprojektowanie wiaduktu o takiej szerokości, by docelowo można go było poszerzyć do trzech pasów. Byli skłonni też przystać na drugie rozwiązanie: pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.
Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
Rozmów nie kontynuowano. Projekt został przygotowany według propozycji Gdyni, która zdecydowała się na realizację inwestycji samodzielnie. Na biurkach urzędników decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- budowa dodatkowej nitki ul. Płk. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka i Derdowskiego
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Płk. Dąbka,
- rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
Zmieniły się jednak okoliczności. Zarówno w Gdyni, jak i w Kosakowie doszło do zmiany władzy. Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni zapowiada, że jeszcze w sierpniu nastąpi spotkanie dotyczące przyszłości projektu.
- Będziemy analizować z władzami gminy oraz w grupach roboczych rozwiązania sytuacji, by przeprowadzić inwestycję możliwie w jak najbardziej korzystny sposób dla mieszkańców. Chcemy myśleć perspektywicznie, patrząc też na inne inwestycje jak Droga Czerwona, która wraz z Portem Zewnętrznym może pozwolić na rozwój nie tylko Gdyni, ale całego regonu - wskazuje wiceprezydent Gdyni.
Niewykluczony jest powrót do koncepcji zwiększonej liczby pasów, ale odpowiedzi mają pojawić się we wrześniu. Przeprojektowanie inwestycji może spowodować trudności w staraniach o środki finansowe z zewnątrz. Być może opóźnić inwestycję, która, jak deklaruje wiceprezydent w odpowiedzi na interpelację, przy otrzymaniu wsparcia z zewnątrz mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku.
Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Obecnie zadanie znajduje się wśród zadań rozważanych do aplikowania o dofinansowanie ich
realizacji z projektu dotyczącego gospodarowania wodami opadowymi na terenie Gdyni, ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w wypadku ogłoszenia naboru w II połowie 2024 r.
- Gmina jest też w trakcie aplikowania o dofinansowanie ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w programie pn.: "Infrastruktura Zrównoważonej Mobilności Miejskiej w Gdyni" - mówi Austen.
Opinie (141) 3 zablokowane
-
wczoraj 18:56
Byłoby fajnie dla mieszkańców
Byłoby super gdyby władze się dogadały dla dobra mieszkańców
- 4 1
-
5 godz.
Doświadczenie na całym świecie uczy, że zwiększanie ilości pasów generuje jeszcze większe korki
Tylko inkluzywny zrównoważony transport publiczny i rowerowy jest rozwiązaniem problemu. Poszerzanie tego wiaduktu jest wielkim błędem. Istniejący jest wystarczający. Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruch drogowy musi być uspokojony zwiężając ten wiadukt do jednego pasa o ruchu naprzemiennym, a drugi pas przeznaczony dla rowerzystów jadących w stronę Kosakowa nad morze.
- 7 6
-
5 godz.
Kiedy wiadukt na ul. Pucka ile mozna czekać?
- 5 0
-
5 godz.
W końcu
Szczurek nie chciał żeby ludzie uciekali do Kosakowa dlatego torpedował projekt.
- 3 2
-
4 godz.
koniecznie buspas, gdynianie będą jeździć autobusem, a Kosakowo niech gnije w korkach, albo pracuje u siebie na wsi
- 6 3
-
4 godz.
Kosakowo to zakała regionu, ślizga się na inwestycjach Gdyni nie dając nic od siebie
Bojkotować ich na każdym kroku, kiedyś Pogórze czy Obłuże były najspokojniejszymi dzielnicami w Gdyni, teraz nie da się tam mieszkać przez tych słoików w kapuście, będzie coraz gorzej
- 6 1
-
4 godz.
zaś za mostem zrobić rondo a nie światła do szperka
- 1 0
-
4 godz.
W takich kwestiach zawsze powinna obowiązywać zasada "robić coś raz, a dobrze albo wcale" (2)
Węzeł Karwiny jest tego najlepszym przykładem...wspaniali poprzednicy na każdym kroku pokazywali jak nie powinno się przeprowadzać inwestycji drogowych itd.
- 2 1
-
4 godz.
(1)
Węzeł Karwiny jest bardzo dobry, w końcu można przejechać w kilka minut, a komunikacja miejska w ogóle nie stoi.
Nie jeździsz tu to się nie wypowiadaj, powtarzasz bzdury pisane przez Austena- 1 1
-
3 godz.
Jeżdżę tu więc się wypowiem
Bredzisz.
- 0 0
-
3 godz.
Brawo, Gdynia dzieki nowej władzy oddycha nowymi możliwościami i współpracą (1)
- 1 0
-
3 godz.
oddycha spalinami z aut mieszkańców Kosakowa co chcą za darmo parkować na chodnikach w Śródmieściu
- 0 1
-
3 godz.
To jednak żałosne,
że to "nowoczesne miasto z morza i z marzeń", droczy się z małą gminą o wybudowanie mostu, który całkowicie znajduje się na obszarze Gdyni. Miasto ma to zrobić i koniec, bez spekulowania, kto będzie z tego korzystał.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.