• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zważy ciężarówki przy porcie

Michał Sielski
27 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przeładowane ciężarówki demolują polskie drogi. Przeładowane ciężarówki demolują polskie drogi.

Ruszył przetarg na budowę stanowiska do ważenia pojazdów na węźle Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Jeszcze w tym roku ma powstać waga, która sprawi, że estakada nie będzie dewastowana przez przeładowane ciężarówki i nie będzie musiała być tak często remontowana.



Jak karać za przeciążone ciężarówki?

"Estakada ponownie w remoncie" - tego typu tekstów napisaliśmy w ostatnich latach wiele. Nawet teraz trwa remont kolejnego przegubu starszej części estakady, co powoduje gigantyczne korki w całej okolicy.

Za ciągłe dewastowanie estakady odpowiadają przede wszystkim przeładowane TIR-y. Zbyt ciężkie pojazdy niszczą drogi w całej Polsce (pisaliśmy o tym w artykule pt. Spedycja po polsku, czyli zbyt ciężki TIR to normalka), ale jedną z najbardziej dewastowanych dróg jest właśnie wyjazd z gdyńskiego portu.

Na szczęście w końcu są lepsze widoki na przyszłość. Ruszył przetarg na budowę stanowiska do ważenia pojazdów, z którego będzie mogła korzystać Inspekcja Transportu Drogowego. Stanie ono na ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni - przy wjeździe do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Gdynia czeka na oferty do 5 października, a jeśli nie będzie odwołań, 45 dni później stanowisko będzie gotowe.

W ramach inwestycji przebudowana zostanie jezdnia, a waga stanie pomiędzy pasami w obu kierunkach. Całość zajmie ok. 82 metry bieżące ulicy, więc przesunięte zostaną znajdujące się tam przejścia dla pieszych.

- Dzięki temu będziemy mogli przeprowadzić kilka szczegółowych kontroli w ciągu dnia, a do tej pory dochodziło do tak kuriozalnych sytuacji, że ciągnęliśmy samochód 20 km do najbliżej wagi na Złotej Karczmie w Gdańsku. W Gdyni nie ma bowiem żadnej wagi - mówi Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego Grzegorz Kamiński.

W efekcie PITD miała nawet takie dni, podczas których na jednej zmianie udawało się przeprowadzić zaledwie jedną kontrolę. Średnia kara dla kierowców prowadzących zbyt ciężkie ciężarówki, która rośnie proporcjonalnie od przekroczenia dopuszczalnego obciążenia na oś, sięga 17 tys. zł.

- Niektórzy przewoźnicy biorą jeden kontener, zwożą z portu i wracają po drugi. Potem dokładają pierwszy i wiozą dwa. Są firmy, które się w tym specjalizują. Monitorujemy je, ale nie zawsze udaje się zatrzymać winnych, także ze względu na skalę problemu. Uczciwym przewoźnikom, których jest większość, także zależy na wyeliminowaniu łamiących przepisy - dodaje Grzegorz Kamiński.

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • dlaczego nie budować mocniejszych dróg (2)

    Gdynia jako węzeł transportowy, miasto które poniekąd żyje z transportu powinna mieć drogi i wiadukty umożliwiające transport wszelkich ciężarów - przecież mamy port i terminal który jest od tego aby sie rozwijać i byc gotowym na cięzkie łądunki i ponadgabarytu - obostrzenia to nie jest wyjscie z sytuacji. Miasto powinno wspierac i pomagać w tym a nie tworzyć sztuczne bariery.

    • 4 11

    • Dokładnie tak (1)

      Odwalili chałę przy budowie estakady a teraz wszystko na kierowców. Ciekawe, że w innych krajach, gdzie limity wagi są większe, jakoś problemu z drogami nie mają.

      • 1 0

      • Dokladnie nie tak

        1. W ktorym z krajow Unijnych mozna poruszac sie samochodem o nacisku na os > 115kN ? Bo taki limit obowiazuje w Polsce.2. Przejazd jednego samochodu ciezarowego ( o dopuszczalnym obciazeniu) niszczy droge tak samo jak przejazd okolo pol miliona pojazdow osobowych. Wplyw ciezaru samochodu na degradacje nawierzchni rosnie z czwarta potega. Gdyby budowano drogi np. na 130 kN a nie na dopuszczalne 115 musialaby miec prawie dwukrotnie wieksza grubosc.

        • 0 0

  • Bo to nie ma sensu. Koszty. Można by założyć drzwi do sejfu w każdym mieszkaniu, tylko pewnie będą kosztować więcej, niż to

    czego maja chronić.

    • 3 0

  • Ważyć wszystkich

    Zgadzam się z poprzednikiem !!! Wszystkie TIRy powinny być ważone przy wyjeździe z bazy kontenerowej !!!

    • 5 0

  • tu sie nic nie oplaca - brakorubstwo

    Gdynia tu sie pije tu sie wszystko demoluje

    • 2 1

  • "Stanie ono na ul. Kontenerowej - przy wjeździe do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. "Przypominam, że jest jeszcze drugi terminal kontenerowy w Gdyni. A stanowisko do ważenia pojazdów obsadzić 24 godz na dobę.

    • 4 0

  • Szybko budujcie OPAT

    OPAT Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej rązwiąże nasze problemy komunikacyjne - część kontenerów z Terminalu Kontenerowego można będzie skierować bezpośrednio na 3 OBWODNICE a nawet 4 OBWODNICE TRÓJMIASTA

    • 2 1

  • bronić polskich dróg,ich remonty pochłaniają zbyt dużo pieniędzy, dosyc tego. polnowac wagi ciężarówek. (2)

    KARAĆ ,KARAC I JESZCZE RAZ KARAC I NA GOŁA pupE LAC TYCH WŁAŚCICIELI FIRM TRANSPORTOWYCH.

    • 4 2

    • brednie

      Nie pomyślałeś przypadkiem, że to drogi są do niczego? I dlatego nic się nie dzieje, bo włodarze dobrze wiedzą, że jak zaczną na serio pilnować wagi tirów, to sprawa się rypnie. Limity są za niskie. Niby duży port a nie ma drogi wyjazdowej, która byłaby w stanie obsłużyć ciężary, które w innych krajach są normalne i dopuszczalne.

      • 1 3

    • I do kąta!

      Odebrać podwieczorki i wysłać na bosą pielgrzymkę do Ziemi Świętej. O!

      • 0 0

  • przekretowo

    nigdy sie chyba nie naucza,ze kombinacje prowadza do kleski

    • 2 0

  • Zważcie też waszych gdyńskich, grubych obywateli

    i obywatelki. hehe

    • 2 2

  • Dwa lata temu...

    ...przed wyborami był podobny artykuł... ah te wielkie zmiany :D

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane