• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zważy ciężarówki przy porcie

Michał Sielski
27 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przeładowane ciężarówki demolują polskie drogi. Przeładowane ciężarówki demolują polskie drogi.

Ruszył przetarg na budowę stanowiska do ważenia pojazdów na węźle Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Jeszcze w tym roku ma powstać waga, która sprawi, że estakada nie będzie dewastowana przez przeładowane ciężarówki i nie będzie musiała być tak często remontowana.



Jak karać za przeciążone ciężarówki?

"Estakada ponownie w remoncie" - tego typu tekstów napisaliśmy w ostatnich latach wiele. Nawet teraz trwa remont kolejnego przegubu starszej części estakady, co powoduje gigantyczne korki w całej okolicy.

Za ciągłe dewastowanie estakady odpowiadają przede wszystkim przeładowane TIR-y. Zbyt ciężkie pojazdy niszczą drogi w całej Polsce (pisaliśmy o tym w artykule pt. Spedycja po polsku, czyli zbyt ciężki TIR to normalka), ale jedną z najbardziej dewastowanych dróg jest właśnie wyjazd z gdyńskiego portu.

Na szczęście w końcu są lepsze widoki na przyszłość. Ruszył przetarg na budowę stanowiska do ważenia pojazdów, z którego będzie mogła korzystać Inspekcja Transportu Drogowego. Stanie ono na ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni - przy wjeździe do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Gdynia czeka na oferty do 5 października, a jeśli nie będzie odwołań, 45 dni później stanowisko będzie gotowe.

W ramach inwestycji przebudowana zostanie jezdnia, a waga stanie pomiędzy pasami w obu kierunkach. Całość zajmie ok. 82 metry bieżące ulicy, więc przesunięte zostaną znajdujące się tam przejścia dla pieszych.

- Dzięki temu będziemy mogli przeprowadzić kilka szczegółowych kontroli w ciągu dnia, a do tej pory dochodziło do tak kuriozalnych sytuacji, że ciągnęliśmy samochód 20 km do najbliżej wagi na Złotej Karczmie w Gdańsku. W Gdyni nie ma bowiem żadnej wagi - mówi Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego Grzegorz Kamiński.

W efekcie PITD miała nawet takie dni, podczas których na jednej zmianie udawało się przeprowadzić zaledwie jedną kontrolę. Średnia kara dla kierowców prowadzących zbyt ciężkie ciężarówki, która rośnie proporcjonalnie od przekroczenia dopuszczalnego obciążenia na oś, sięga 17 tys. zł.

- Niektórzy przewoźnicy biorą jeden kontener, zwożą z portu i wracają po drugi. Potem dokładają pierwszy i wiozą dwa. Są firmy, które się w tym specjalizują. Monitorujemy je, ale nie zawsze udaje się zatrzymać winnych, także ze względu na skalę problemu. Uczciwym przewoźnikom, których jest większość, także zależy na wyeliminowaniu łamiących przepisy - dodaje Grzegorz Kamiński.

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • WRESZCIE

    WRESZCIE

    • 2 1

  • Ciężar to jedno, a jakość dróg to drugie

    Może warto pomyśleć, żeby zrobić drogę w "dobrym gatunku" i czasie, anie jak najtaniej - bo takie są warunki przetargów. Inwestycje wieloletnie i łatane z różnych materiałów i wielu podwykonawców na wejściu są obarczone wieloma problemami.Ważenie pomoże, ale nie załatwi sprawy.

    • 4 1

  • a po co budowac wagi?

    pracuje w porcie w firmie ktora zajmuje sie zaladunkiem aut....w porcie sa wagi do wazenia samochodow,wystarczy postawic tam ''zielonego ludka'' i niech pilnuje,zapisuje,koryguje,problem z glowy a tak tylko pieniadze pojda w bloto a mozna by je przeznaczyc na inny cel.

    • 5 1

  • (1)

    "Dzięki temu będziemy mogli przeprowadzić kilka szczegółowych kontroli w ciągu dnia,..."Az kilka, szaleństwo wręcz, że ja pierkurczę... Waga powinna być w każdej bramie terminalu i przeładowanej ciężarówki nie powinni nawet z portu wypuścić, a ITD powinna miec tam stały punkt kontroli i zaraz by problem zniknął....

    • 7 0

    • ...w ciągu dnia.....to zaczną w nocy jeździc

      • 1 0

  • Gdynia XXI w

    O wiele za późno ! Ale to jest niestety tak gdy pilnuje się PR a odłogiem leżąprzyziemne sprawy .A ciemny lud /za klasykiem/ to kupuje.

    • 2 1

  • a nie mogli zrobić wagi na fotokomórkę ??

    taka w jezdnie wmontowana - robi zdjęcie jak wartość przewyższy limit ?Wówczas ważone były by wszystkie pojazdy a nie kilka na dobę..

    • 2 0

  • Gdynia jak zawsze z tyłu z wprowadzaniem czegokolwiek !!! heheh (3)

    w Gdańsku od paru dobrych lat istnieje kilka stacji pomiaru ciężkości pojazdów podlegających Urzędowi Miar RP.

    • 2 2

    • no tak (2)

      tylko ze u was gorzej zportem chba:) jeszcze trzeba miec co wazyc:)

      • 1 1

      • Ty też zmień klej (1)

        Gdańsk ma większe przeładunki niż Gdynia. A tak przy okazji przeczytaj sobie dzisiejszy artykuł na tym samym portalu pt. "DCT chce wybudować nowy terminal w Gdańsku za 200 mln euro". Na przykład sam początek: "Przyzwyczailiśmy się do widoku ogromnych kontenerowców w gdańskim terminalu DCT. Dziś terminal przyjmuje statki mogące przewozić 13, a nawet 15,5 tysiąca kontenerów. Wszystko na to wskazuje, że już najpóźniej w 2016 roku do gdańskiego portu będą wpływać kontenerowce o ładowności 18 tys. TEU!"

        • 0 0

        • z tego cosie doczytalem

          to wage macie w zlotej karczmie..zanim tir z portu tam dojedzie to juz wam troche i tak juz dziurawych drog rozjedzie:)

          • 0 0

  • nie wieze ze w terminalu nie ma wag

    nie mozna sie jakos dogadac??chyba ktos te kontenety wydaje..na prom chyba tez nie wpuszcza przeladowanego a moze u nas to wszystko mozliwe tym popieprzonym kraju

    • 1 0

  • Budujcie drogi o Europejskiej jakości ze znakiem Q

    Cały biznes upadnie w Gdyni bo pujdzie do gdańska

    • 1 1

  • (1)

    to w Gdyni jest tylko jeden terminal?

    • 4 0

    • Jeden terminal. jedno kino i jeden żłobek. Na Gdynię wystarczy. Mamy za to miasto z morza i marzeń i wspaniałego prezydenta, który dba o nas jak ojciec najlepszy.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane