• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zważy ciężarówki przy porcie

Michał Sielski
27 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przeładowane ciężarówki demolują polskie drogi. Przeładowane ciężarówki demolują polskie drogi.

Ruszył przetarg na budowę stanowiska do ważenia pojazdów na węźle Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Jeszcze w tym roku ma powstać waga, która sprawi, że estakada nie będzie dewastowana przez przeładowane ciężarówki i nie będzie musiała być tak często remontowana.



Jak karać za przeciążone ciężarówki?

"Estakada ponownie w remoncie" - tego typu tekstów napisaliśmy w ostatnich latach wiele. Nawet teraz trwa remont kolejnego przegubu starszej części estakady, co powoduje gigantyczne korki w całej okolicy.

Za ciągłe dewastowanie estakady odpowiadają przede wszystkim przeładowane TIR-y. Zbyt ciężkie pojazdy niszczą drogi w całej Polsce (pisaliśmy o tym w artykule pt. Spedycja po polsku, czyli zbyt ciężki TIR to normalka), ale jedną z najbardziej dewastowanych dróg jest właśnie wyjazd z gdyńskiego portu.

Na szczęście w końcu są lepsze widoki na przyszłość. Ruszył przetarg na budowę stanowiska do ważenia pojazdów, z którego będzie mogła korzystać Inspekcja Transportu Drogowego. Stanie ono na ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni - przy wjeździe do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Gdynia czeka na oferty do 5 października, a jeśli nie będzie odwołań, 45 dni później stanowisko będzie gotowe.

W ramach inwestycji przebudowana zostanie jezdnia, a waga stanie pomiędzy pasami w obu kierunkach. Całość zajmie ok. 82 metry bieżące ulicy, więc przesunięte zostaną znajdujące się tam przejścia dla pieszych.

- Dzięki temu będziemy mogli przeprowadzić kilka szczegółowych kontroli w ciągu dnia, a do tej pory dochodziło do tak kuriozalnych sytuacji, że ciągnęliśmy samochód 20 km do najbliżej wagi na Złotej Karczmie w Gdańsku. W Gdyni nie ma bowiem żadnej wagi - mówi Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego Grzegorz Kamiński.

W efekcie PITD miała nawet takie dni, podczas których na jednej zmianie udawało się przeprowadzić zaledwie jedną kontrolę. Średnia kara dla kierowców prowadzących zbyt ciężkie ciężarówki, która rośnie proporcjonalnie od przekroczenia dopuszczalnego obciążenia na oś, sięga 17 tys. zł.

- Niektórzy przewoźnicy biorą jeden kontener, zwożą z portu i wracają po drugi. Potem dokładają pierwszy i wiozą dwa. Są firmy, które się w tym specjalizują. Monitorujemy je, ale nie zawsze udaje się zatrzymać winnych, także ze względu na skalę problemu. Uczciwym przewoźnikom, których jest większość, także zależy na wyeliminowaniu łamiących przepisy - dodaje Grzegorz Kamiński.

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • (1)

    A ULICA URANOWA JAK I INNE W GDYNI NIE MA ASFALTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 2 1

    • A ma uran?

      • 0 0

  • W Niemczech mają wagę wstepną pod drogą - bez homologacji,

    ale za to waży wszystkie samochody. I wskazuje TIRy, które kontrolowane są trochę dalej na drugiej wadze (już z homologacją). Na tej drugiej już na pewniaka kontroluje się przeładowanych i wystawia się im kary.

    • 5 1

  • no wreszcie...

    ...jestem 100 razy na TAK, niech sprawdzaja w szczególności te przeładowane "antki" z dwoma 20-tkami (kontenerami) na naczepach :) te TIR-y są zawsze przeładowane !!!

    • 4 0

  • Każy samiochod ciężarowy powinen przejechać przez wagę. Dla przeciążonych powinen

    być PANCERNY szłaban. ITD drygowałby na którą wagę ma samochód wjechać (powinno być ich 12-18), operator ustwiałby dopuszczalną wagę wg dowodu rejestracyjnego i sprawa załatwiona. PRZECIĄŻONE DO PRZEŁADUNKU. Nadmiar towaru do PŁATNEGO za godzinę magazynu (np. 10 zł od 1 kg- czyli za tonę przeciążenia na dobę 240 tys zł). Takich sum nie wytrzyma nawet flota Rockefelera.

    • 2 0

  • SKANDAL

    SKANDALEM JEST FAKT ZE DOPIERO TERAZ KTOŚ SIĘ OBUDZIŁ. KARY DLA TYCH PSEŁDO KIEROWCÓW SĄ ZBYT MAŁE ,WIĘCEJ TAKICH WAG .BRAK POSZANOWANIA DLA PRAWA,BRAK EGZEKWOWANIA I NIE UCHRONNYCH KAR TO JEST NASZYM PROBLEMEM.

    • 1 0

  • Ależ oczywiście, że w Gdyni są wagi, tylko ITD o tym może nie wie.

    Np. znakomita elektroniczna waga pomostowa do ważenia ciężarówek, w tym składów ciągnik-naczepa znajduje się na terenie firmy Mega S.A. na ul. Hutniczej, wjazd od ul. Handlowej. Można na miejscu zważyć dowolną ciężarówkę na legalizowanej wadze, oczywiście nie za darmo. Nie pamiętam co prawda ile taka usługa kosztuje, ale można zadzwonić i się zapytać.

    • 1 0

  • Kpina ?

    Kilka samochodów dziennie będzie kontrolowanych ? W zakładach pracy waży się każdy samochód wyjeżdżający z zakładu a jest to kilkadziesiąt dziennie. Obsługa wagi powinna ważyć tylko a nie zajmować się kontrolą innych rzeczy. Waga kupiona za grube pieniądze będzie niewykorzystana a drogi będą nadal rozjedżane.

    • 1 0

  • xx

    teraz bedą jeździć okrężną drogą przez Unruga i Pucka i tyle....

    • 0 0

  • lepiej pozno niz wcale...

    takie wagi powinny byc w standardzie przy kazdym wiadukcie ktorego koszt byl powyzej 15 mln zlotych.

    • 0 0

  • TIRY

    NO TO WZROSNIE PORTWEL TYCH CO MAJĄ NA HUTNICZEJ SZTAPLARKI DO PRZEŁADUNKU 20 STOPOWYCH KONT, KARAC WSZYSTKICH ZA CIĘZARY A SZCZEGULNIE TYCH ZŁODZIEJI Z MŁAWY ONI PO 2 DWUDZIESTKI WOŻĄ

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane