• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowanie na żywo i celebryci mają ożywić halę w Gdyni

Patryk Szczerba
12 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Gotowanie na żywo w wykonaniu celebrytów ma być największą atrakcją hali targowej w najbliższych latach. Gotowanie na żywo w wykonaniu celebrytów ma być największą atrakcją hali targowej w najbliższych latach.

- Chcemy, by hala przyciągała kupujących, jak targ na Campo di Fiori w Rzymie - mówi Katarzyna Spychała, prezes Agencji Rozwoju Gdyni, która wygrała przetarg na promocję obiektu. W planach jest udział znanych z mediów gwiazd, a także szereg wydarzeń - nie tylko kulturalnych. Miasto za całość zapłaci blisko 620 tys. zł.



W Rzymie targ na Campo di Fiori jest oblegany i ceniony nie tylko przez mieszkańców, ale także przez turystów. W Rzymie targ na Campo di Fiori jest oblegany i ceniony nie tylko przez mieszkańców, ale także przez turystów.

Czy planowane działania przyciągną kupujących do hali?

O tym, że Gdynia chce promować hale targowe wiadomo od momentu przejęcia zarządzania obiektem przez miasto. Budynki przechodzą co kilka miesięcy doraźne remonty. W zeszłym roku prace prowadzone były na dachu łukowym. Kolejne mają rozpocząć się w najbliższym czasie, a na wiosnę planowany jest remont elewacji.

Prace ulżą kupcom, jednak pozostają bez większego wpływu na kupujących, których w najbliższych miesiącach ma gwałtownie przybywać. Ma to zagwarantować oferta wybrana spośród czterech zgłoszonych w przetargu na projekt promocji hali. Umowa będzie obowiązywała przez trzy lata.

- Tworząc ją, próbowaliśmy się wzorować na innych miastach europejskich, takich jak Rzym, Wiedeń czy Barcelona, gdzie targowiska są ich symbolami turystycznymi. Nie będziemy kopiować, ale wiele rozwiązań można zaadaptować na nasz grunt. Chcemy, by zakupy robili tu nie tylko mieszkańcy, ale także turyści, dla których powinien być to obowiązkowy punkt programu podczas wizyty w Gdyni - zaznacza Katarzyna Spychała, prezes Agencji Rozwoju Gdyni.

Wśród propozycji przygotowanych przez ARG jest przede wszystkim znalezienie i zatrudnienie znanych w całej Polsce osób, które będą promowały hale targowe. To właśnie udział celebrytów ma zapewnić popularność organizowanym warsztatom i pokazom kulinarnym (na czele z gotowaniem na żywo z produktów zakupionych na hali). Dodatkowo wybrani ambasadorzy mają promować obiekt na plakatach i wydarzeniach.

W założeniu mają to być gwiazdy znane z kolorowych pism i programów telewizyjnych. W planach są koncerty zespołów muzycznych z Trójmiasta, pokazy umiejętności utalentowanych mieszkańców, a także degustacje kulinarne i cykliczne imprezy, które mają się na stałe wpisać w kalendarz miejskich wydarzeń. Okazją do wypróbowania pomysłów mają być przyszłoroczne wydarzenia, takie jak Open'er Festival, czy Zlot Żaglowców.

- W 2015 roku prawdopodobnie po raz pierwszy zorganizujemy święto hal miejskich, kiedy boksy będą czynne do późnego wieczora. Chcemy też rozpocząć odważne działania w internecie, związane z marketingiem szeptanym, który pozwoli na przyciągnięcie do hali młodych osób, dotychczas omijających halę z daleka - deklaruje Spychała.

Nikt nie ukrywa, że najtrudniej będzie przekonać do zmian samych kupców. Propozycje dla nich to system premiowy, promocja poszczególnych branż i stoisk oraz wydłużone godziny otwarcia. Na początku hala ma być otwarta dłużej okazjonalnie, zwłaszcza w okresie letnim.

- Musimy przekonać kupców, że marketing jest ważny w handlu. To nie lata 90., kiedy większość osób robiła zakupy na hali, bo nie było innej możliwości. Obecnie 10 proc. boksów jest pustych, co świadczy o tym, że jest problem. Wierzymy, że uda się przyciągnąć nowe osoby do handlu, a proces zmian rozłożony na lata przyniesie efekty w postaci większej liczby kupujących - podkreśla Tomasz Banel, naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości UM w Gdyni.

Miejsca

Opinie (200) 3 zablokowane

  • Hala-rynek-targowisko?

    Co to jest HALA, czy to "rynek" czy Alma?
    Targowisko to nie jest, bo nie można się targować, jak babie wyjdzie 5zł i 8 gr to tak musi być, nie zaokrągli.
    Swoją drogą gdzie jest rynek w Gdyni gdzie można kupić od baby produkty wiejskie. Te wszystkie które są na "hali" sprzedawane są z giełdy.
    Skoro UM bierze udział w promocji to pytam prezydenta miasta gdzie jest w Gdyni normalny rynek?

    • 1 0

  • Co z tą halą

    Jeżeli tak opieszale bedą wprowadzane zmiany to już nie bedzie czego reaktywowac. Generalny remont i wydłuzenie godzin to jedyny sposób.I jeszcze jedno hala nie powinna wygladac jak arabski bazar gdzie sprzedaje się na stołach byle jak i byle gdzie, to dwudziesty pierwszy wiek boksy powinny odpowiadac standartom europejskim

    • 0 0

  • Szkoda że w zarządzie ARG nie będzie Szczurka z Łucykiem. To taki piękny duet stworzony do robienia kasy!!!

    • 1 1

  • samochody

    z tymi samochodami to przyznaje racje mam stoisko na hali z warzywami i też boli mnie to , że zamiast klienta który mógł by zaparkować to stoją samochody dostawcze lub osobowe szprzedających ciuchy

    • 1 0

  • wcale nie drogo (1)

    wiem ,że na hali targowej w porównaniu do cen hipermarketów nie jest tanio ale wiem jedno iż cena jest adekwatna do jakości towaru . dla tego tylko kupuje na hali targowej bo wszystko jest świeże a nie tak jak w marketach , że towar jest trzymany w potężnych magazynach i nie wiadomo jak dlugo tam leży

    • 1 1

    • Nie jest tanio, bo opłaty targowe są bardzo drogie, ale kupuję tam ponad 15 lat i nigdy się nie zawiodłem.
      Ale i tak czy siak uważam, że lepiej dać parę złotych więcej i dać zarobić normalnym ludzia niż napychać kieszenie hipermarketom

      • 0 0

  • Wyrzucają handlowców i podnoszą ceny

    Uśmiałem się czytając to. Moja mama handluje ponad 15 lat na hali targowej, a teraz słyszy tylko, że ma się pakować i wynosić po namioty handlowe psują
    "wizję oraz zaburzają obraz hali targowej" mniej więcej taki o farmazon. Wyrzucają uczciwych handlarzy zmuszając ich do wynajmowania boksów(których de facto nikt nie chce wynajmować) za chorę pięniądzę, a potem się dziwią, że nikt tam zakupów nie robi. Drogi zarządzie oraz prezesi NIE TĘDY DROGA!

    • 0 0

  • Co widzicie na powyższym zdjęciu? Tyły okropnych bud. I tak jest na całej długości tego placu targowego. Obok tych bud-kwiaciarni zawsze pełno śmieci, worków, skrzynek. Od lat nikt nie widzi tego bałaganu?
    Pewnie nikt ważny z Urzędu Miasta tędy nie jeździ.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane