• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowanie na żywo i celebryci mają ożywić halę w Gdyni

Patryk Szczerba
12 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Gotowanie na żywo w wykonaniu celebrytów ma być największą atrakcją hali targowej w najbliższych latach. Gotowanie na żywo w wykonaniu celebrytów ma być największą atrakcją hali targowej w najbliższych latach.

- Chcemy, by hala przyciągała kupujących, jak targ na Campo di Fiori w Rzymie - mówi Katarzyna Spychała, prezes Agencji Rozwoju Gdyni, która wygrała przetarg na promocję obiektu. W planach jest udział znanych z mediów gwiazd, a także szereg wydarzeń - nie tylko kulturalnych. Miasto za całość zapłaci blisko 620 tys. zł.



W Rzymie targ na Campo di Fiori jest oblegany i ceniony nie tylko przez mieszkańców, ale także przez turystów. W Rzymie targ na Campo di Fiori jest oblegany i ceniony nie tylko przez mieszkańców, ale także przez turystów.

Czy planowane działania przyciągną kupujących do hali?

O tym, że Gdynia chce promować hale targowe wiadomo od momentu przejęcia zarządzania obiektem przez miasto. Budynki przechodzą co kilka miesięcy doraźne remonty. W zeszłym roku prace prowadzone były na dachu łukowym. Kolejne mają rozpocząć się w najbliższym czasie, a na wiosnę planowany jest remont elewacji.

Prace ulżą kupcom, jednak pozostają bez większego wpływu na kupujących, których w najbliższych miesiącach ma gwałtownie przybywać. Ma to zagwarantować oferta wybrana spośród czterech zgłoszonych w przetargu na projekt promocji hali. Umowa będzie obowiązywała przez trzy lata.

- Tworząc ją, próbowaliśmy się wzorować na innych miastach europejskich, takich jak Rzym, Wiedeń czy Barcelona, gdzie targowiska są ich symbolami turystycznymi. Nie będziemy kopiować, ale wiele rozwiązań można zaadaptować na nasz grunt. Chcemy, by zakupy robili tu nie tylko mieszkańcy, ale także turyści, dla których powinien być to obowiązkowy punkt programu podczas wizyty w Gdyni - zaznacza Katarzyna Spychała, prezes Agencji Rozwoju Gdyni.

Wśród propozycji przygotowanych przez ARG jest przede wszystkim znalezienie i zatrudnienie znanych w całej Polsce osób, które będą promowały hale targowe. To właśnie udział celebrytów ma zapewnić popularność organizowanym warsztatom i pokazom kulinarnym (na czele z gotowaniem na żywo z produktów zakupionych na hali). Dodatkowo wybrani ambasadorzy mają promować obiekt na plakatach i wydarzeniach.

W założeniu mają to być gwiazdy znane z kolorowych pism i programów telewizyjnych. W planach są koncerty zespołów muzycznych z Trójmiasta, pokazy umiejętności utalentowanych mieszkańców, a także degustacje kulinarne i cykliczne imprezy, które mają się na stałe wpisać w kalendarz miejskich wydarzeń. Okazją do wypróbowania pomysłów mają być przyszłoroczne wydarzenia, takie jak Open'er Festival, czy Zlot Żaglowców.

- W 2015 roku prawdopodobnie po raz pierwszy zorganizujemy święto hal miejskich, kiedy boksy będą czynne do późnego wieczora. Chcemy też rozpocząć odważne działania w internecie, związane z marketingiem szeptanym, który pozwoli na przyciągnięcie do hali młodych osób, dotychczas omijających halę z daleka - deklaruje Spychała.

Nikt nie ukrywa, że najtrudniej będzie przekonać do zmian samych kupców. Propozycje dla nich to system premiowy, promocja poszczególnych branż i stoisk oraz wydłużone godziny otwarcia. Na początku hala ma być otwarta dłużej okazjonalnie, zwłaszcza w okresie letnim.

- Musimy przekonać kupców, że marketing jest ważny w handlu. To nie lata 90., kiedy większość osób robiła zakupy na hali, bo nie było innej możliwości. Obecnie 10 proc. boksów jest pustych, co świadczy o tym, że jest problem. Wierzymy, że uda się przyciągnąć nowe osoby do handlu, a proces zmian rozłożony na lata przyniesie efekty w postaci większej liczby kupujących - podkreśla Tomasz Banel, naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości UM w Gdyni.

Miejsca

Opinie (200) 3 zablokowane

  • Ekologiczne owoce i warzywa (2)

    Odwiedzajacych byloby zdecydowanie wiecej gdyby chociaz jedno stoisko oferowaloby ekologiczne owoce i warzywa!!!

    • 12 0

    • (1)

      Popieram!!!!

      Ekologicznych owocow i warzyw w Gdynii BRAK!!!!!

      • 5 0

      • Popieram!!!!

        • 0 0

  • i tak nic nie pomoże, bo jak tam zaparkować?

    i tak nic nie pomoże, bo jak tam zaparkować? pieniądze wyrzucone w błoto. Codziennie tam przejeżdżam i jakoś nigdy przez myśl mi nie przeszło żeby tam zakupy zrobić..

    • 6 1

  • Winni za zaistnialy stan rzeczy , sa sami handlujacy tam kupcy. Im sie poprostu nie chce pracowac, ani przyciagnac niczym klientow.

    • 9 1

  • CENY NA HALI W GDYNI (1)

    Sprawdzałem ceny w Almie taniej niż na Hali w Gdyni - sami się przekonajcie !

    • 11 1

    • Akurat Alma to syf. Szczególnie mięso i wędliny. Kijem bym tego nie ruszył.

      • 2 1

  • Z kufna bata nie ukręcisz

    Hala zamyka się o 16tej, o 17tej tylko kwiaciarnia na rogu otwarta. W niedzielę pusto i wiatr hula. W sobotę o 13 kupcy są już spakowani do domu i towaru brak. Przy Hali nie ma miejsc parkingowych, a jak są to płatne.Toalet brak- jest jedna ale to na własne ryzyko. Stoiska na hali z nielicznymi wyjątkami to chłam z chin, a świeże dawno nie jest świeże. Do hali rybnej nie zaglądam - tam rybacy sprzedają to co im rano nie zeszło po kosmicznych cenach. Pod każdym względem w centrach handlowych jest lepiej. Tracą tylko ci co mają naprawdę dobre stoiska. Hala nie ma racji bytu przy tak nieprzyjaznych klientowi godzinach otwarcia.

    • 17 1

  • opinie (1)

    dziwię się tym wszystkim opiniom, oczywiście, że czasami na hali jest drogo- drożej niż w hipermarketach oraz Biedronce, ale ja kupuję często mięso od znanego mi rzeźnika /nigdy mnie nie oszukał/, a co do warzyw i owoców wystarczy kupować w jednym miejscu i na pewno nie włożą niczego nie świeżego

    • 2 9

    • ale łaska... to powinno być normą! uczciwość!

      a nie cwaniactwo i naciąganie polakowatych handlar

      • 4 0

  • mam lepszy pomysł (1)

    pływający targ w marinie - to dopiero by była atrakcja :)

    • 10 0

    • widziałem coś takiego w Tajlandii ,taka atrakcja turystyczna

      • 2 0

  • nic to nie da

    tego miejsca nic nie ożywi,wsród gaci z Chin i w większości dużej wiekszości zamkniętych sklepów.Tylko jedna rzecz może to miejsce ożywić -spychacz-.Mieszkam obok i nawet ne robię tam zakupów,bo ceny jak z pewexu.(Mowa np o owocach).Zrównałbym to z ziemią,ale co w zamian?kolejne bloki?

    • 8 1

  • 10 PROCENT

    Pan Tomasz Banel chyba sie pomylił mowiąc ,10 procent sklepów jest pusta.Powinno byc 10 procent jest otwarta.(Dokładniej może jedna trzecia jest otwarta,ale to nie zmienia badziewiatwa jakie sobą prezentuje ten budynek)

    • 6 1

  • Hala pełna niespodzianek

    A ja zapraszam do najlepszego sklepu z alkoholem w Gdyni. Produkty markowe, regionalne i te bardziej luksusowe w bardzo przystępnych cenach. Mieści się przy wejściu/wyjściu od/na Wójta Radtkego

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane