• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowanie na żywo i celebryci mają ożywić halę w Gdyni

Patryk Szczerba
12 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Gotowanie na żywo w wykonaniu celebrytów ma być największą atrakcją hali targowej w najbliższych latach. Gotowanie na żywo w wykonaniu celebrytów ma być największą atrakcją hali targowej w najbliższych latach.

- Chcemy, by hala przyciągała kupujących, jak targ na Campo di Fiori w Rzymie - mówi Katarzyna Spychała, prezes Agencji Rozwoju Gdyni, która wygrała przetarg na promocję obiektu. W planach jest udział znanych z mediów gwiazd, a także szereg wydarzeń - nie tylko kulturalnych. Miasto za całość zapłaci blisko 620 tys. zł.



W Rzymie targ na Campo di Fiori jest oblegany i ceniony nie tylko przez mieszkańców, ale także przez turystów. W Rzymie targ na Campo di Fiori jest oblegany i ceniony nie tylko przez mieszkańców, ale także przez turystów.

Czy planowane działania przyciągną kupujących do hali?

O tym, że Gdynia chce promować hale targowe wiadomo od momentu przejęcia zarządzania obiektem przez miasto. Budynki przechodzą co kilka miesięcy doraźne remonty. W zeszłym roku prace prowadzone były na dachu łukowym. Kolejne mają rozpocząć się w najbliższym czasie, a na wiosnę planowany jest remont elewacji.

Prace ulżą kupcom, jednak pozostają bez większego wpływu na kupujących, których w najbliższych miesiącach ma gwałtownie przybywać. Ma to zagwarantować oferta wybrana spośród czterech zgłoszonych w przetargu na projekt promocji hali. Umowa będzie obowiązywała przez trzy lata.

- Tworząc ją, próbowaliśmy się wzorować na innych miastach europejskich, takich jak Rzym, Wiedeń czy Barcelona, gdzie targowiska są ich symbolami turystycznymi. Nie będziemy kopiować, ale wiele rozwiązań można zaadaptować na nasz grunt. Chcemy, by zakupy robili tu nie tylko mieszkańcy, ale także turyści, dla których powinien być to obowiązkowy punkt programu podczas wizyty w Gdyni - zaznacza Katarzyna Spychała, prezes Agencji Rozwoju Gdyni.

Wśród propozycji przygotowanych przez ARG jest przede wszystkim znalezienie i zatrudnienie znanych w całej Polsce osób, które będą promowały hale targowe. To właśnie udział celebrytów ma zapewnić popularność organizowanym warsztatom i pokazom kulinarnym (na czele z gotowaniem na żywo z produktów zakupionych na hali). Dodatkowo wybrani ambasadorzy mają promować obiekt na plakatach i wydarzeniach.

W założeniu mają to być gwiazdy znane z kolorowych pism i programów telewizyjnych. W planach są koncerty zespołów muzycznych z Trójmiasta, pokazy umiejętności utalentowanych mieszkańców, a także degustacje kulinarne i cykliczne imprezy, które mają się na stałe wpisać w kalendarz miejskich wydarzeń. Okazją do wypróbowania pomysłów mają być przyszłoroczne wydarzenia, takie jak Open'er Festival, czy Zlot Żaglowców.

- W 2015 roku prawdopodobnie po raz pierwszy zorganizujemy święto hal miejskich, kiedy boksy będą czynne do późnego wieczora. Chcemy też rozpocząć odważne działania w internecie, związane z marketingiem szeptanym, który pozwoli na przyciągnięcie do hali młodych osób, dotychczas omijających halę z daleka - deklaruje Spychała.

Nikt nie ukrywa, że najtrudniej będzie przekonać do zmian samych kupców. Propozycje dla nich to system premiowy, promocja poszczególnych branż i stoisk oraz wydłużone godziny otwarcia. Na początku hala ma być otwarta dłużej okazjonalnie, zwłaszcza w okresie letnim.

- Musimy przekonać kupców, że marketing jest ważny w handlu. To nie lata 90., kiedy większość osób robiła zakupy na hali, bo nie było innej możliwości. Obecnie 10 proc. boksów jest pustych, co świadczy o tym, że jest problem. Wierzymy, że uda się przyciągnąć nowe osoby do handlu, a proces zmian rozłożony na lata przyniesie efekty w postaci większej liczby kupujących - podkreśla Tomasz Banel, naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości UM w Gdyni.

Miejsca

Opinie (200) 3 zablokowane

  • Wybieram bazarek na Placu Górnośląskim!!! (1)

    Ma swój klimat, a Hala Targowa to tandeta do zburzenia.

    • 15 3

    • Zburzyć, zaorać i pomnik postawić

      obojętnie komu

      • 5 1

  • Gdynia, to już niedługo będzie jednym wielkim wesołym miasteczkiem. (1)

    Wczoraj clowni nia paradzie, jutro celebryci na Hali, na wiosnę kolejka torowa na Kamienną Górę. W międzyczasie wypas na Riwierze i skok na Infobox.

    • 23 1

    • Uśmiej się - jesteś w Gdyni ...

      • 5 0

  • My cala rodzina bardzo lubimy hale (2)

    Sami nie wiemy dlaczego.Oczywiscie widzimy jej wady.Mysle,ze ma to zwiazek z czasami mlodosci,kiedy hala byla praktycznie jedynym miejscem gdzie mozna bylo kupic rzeczy niedostepne gdzie indziej.Teraz jak przyjdzie sobota to idziemy na hale,jesli nawet nie trzeba robic zakupow,zeby sobie chociaz pochodzic i powspominac dawne czasy swietnosci.

    • 8 9

    • smutne hobby (1)

      • 6 1

      • a kto powiedaial,ze hobby???

        hobby mamy calkiem inne.To po prostu sentyment,wspominanie fajnych,mlodzienczych czasow

        • 0 2

  • (1)

    Hala powinna być czynna 24h na dobę.

    • 8 3

    • popieram

      • 2 3

  • lepiej działać i próbować niż nie robić nic , to dobry pomysł

    • 3 7

  • Od lat juz nie bylam na Hali w Gdyni, bo jak koncze prace o 16, to zanim bym tam dojechala , to juz ja zamykaja. Wiec dla kogo ci kupcy tam handluja, skoro w tym czasie wiekszosc spoleczenstwa jest w pracy? Emeryci , rencisci i bezrobotni duzej sprzedazy im nie narobia. Problem funkcjonowania tej Hali tkwi w mentalnosci handlujacych tam kupcow. A remont obiektu , to juz inna sprawa, chociaz konieczna.

    • 28 0

  • By gryzoniowi żyło się lepiej...

    I jego mało kompetentnym urzędasom...
    i spółce agencja promocji czego??...Kolejnej agencji szczurkowej...
    jak ta od kultury...Z wynagrodzeniami jak w agencjach rządowych...

    • 8 2

  • Celebryci

    A kto to taki

    • 8 0

  • oszustwo na hali (2)

    Kupując na hali targowej warzywa, albo oszukuja na kasie, albo np brak mi jakiegos produktu, gdy Pani laduje do siatki sama. Przypadek? Za każdym razem.

    • 12 6

    • tępa jesteś to cię oszukują

      pewnie tępotę masz wyrysowaną na twarzy więc się nie dziw

      • 0 6

    • i jakos dziwnym trafem zawsze nalozy za dużo (sztuk, plasterkow, gram...)

      • 5 0

  • Kolesie

    rządzą Gdynią 620 000 do podziału SUPER

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane