• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Heyah oburza?

JAGA
29 lipca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Sprawą kontrowersyjnej kampanii reklamowej operatora sieci Heyah nie zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poszkodowanych odsyła zgodnie z prawem do sądu. "Nie jedźcie nad morze", "Nie jedźcie na Mazury", "Nie jedźcie w góry" - te hasła z kampani reklamowej Heyah są doskonale znane. Właścicieli nadmorskich pensjonatów i inne osoby utrzymujące się z turystyki oburzyły do tego stopnia, że w nadmorskich kurortach w niewyszukany sposób podziękowano za letnie imprezy organizowane przez tego operatora. Tej kontrowersyjnej kampani reklamowej zarzuca się, że odstrasza turystów, a więc naraża na wymierne straty finansowe.

Polska Izba Turystyki złożyła do UOKiK wniosek o naruszanie przez operatora sieci Heyah dobrych obyczajów i podjęcie działań w tej sprawie. Zdaniem PIT przekaz tej reklamy jest sprzeczny właśnie z dobrymi obyczajami, a prawo uznaje to za czyn nieuczciwej konkurencji. UOKiK uznało to za zarzut nieuzasadniony i odsyła w tej sprawie do sądu.

- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów występuje z roszczeniami, jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji zagraża lub narusza interesy konsumentów - informuje biuro prasowe UOKiK. - Po analizie informacji przedstawionej przez PIT należy wskazać, że w ocenie Urzędu przekaz reklamowy firmy Heyah nie zawiera przesłanek naruszenia interesu konsumentów, gdyż nie zagraża ich interesom ekonomicznym.W sytuacji gdy działanie przedsiębiorcy zagraża interesom innego przedsiębiorcy może on wystąpić z pozwem do sądu. Prezes UOKiK z kolei nie może - zgodnie z prawem - występować w sporach cywilnoprawnych pomiędzy przedsiębiorcami.

Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (57)

  • Wyłączam radio gdy słyszę tą ręklamę - jest wręcz nieprzyjemna

    Chodzi nie tylko o "nie jedźccie nad morze " - ta reklama nasuwa nieprzyjemne skojarzenia i już -NIE PODOBA MI SIE BARDZO

    • 0 0

  • a ja nie wiem o co chodzi.!

    A może to dlatego, że nie jestem idiotą i słucham tylko tego czego chcę!?

    • 0 0

  • Basiu

    A jak Tobie ktoś powie (oczywiście sytuacja hipotetyczna) "pocałuj mnie w d...ę" to lecisz i całujesz???

    • 0 0

  • pani sołtys bodajże z rowów zwyczajnie reklamy zdjeła i zwaliła na stosie na swoim podwórku
    i miała racje skoro nikt z władzami terenowymi nic nie uzgadniał
    reklama jest durna brak jej jakiegoś ciągu logicznego a hasła na czarnym tle "nie jedźcie nad morze" nie wyjaśniające czemu są zwyczajnie nadużyciem
    nie każdy ma genialny dar kumania każdej głupiej reklamy

    • 0 0

  • gallux

    bo reklamy nie są dla tych co kumają. A wręcz odwrotnie!!
    Widziałeś mądrą reklamę z z logicznym przesłaniem ??

    • 0 0

  • tak widziałem
    Wańkowicza (zresztą to kanon) CUKIER KRZEPI:)

    • 0 0

  • gallux

    zwłaszcza po fermentacji!

    • 0 0

  • sam widzisz jak mało słów a ile w tym treści:))
    i żadnej zmyły w typie "nie jedzicie kremówek"

    • 0 0

  • Heyah może nie oburza, ale przesadza i traci przez to sympatię ludzi

    • 0 0

  • Ludzie !!!!

    Widzę że mało macie problemów i roztrząsacie się nad treścią reklam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane