• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Heyah oburza?

JAGA
29 lipca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Sprawą kontrowersyjnej kampanii reklamowej operatora sieci Heyah nie zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poszkodowanych odsyła zgodnie z prawem do sądu. "Nie jedźcie nad morze", "Nie jedźcie na Mazury", "Nie jedźcie w góry" - te hasła z kampani reklamowej Heyah są doskonale znane. Właścicieli nadmorskich pensjonatów i inne osoby utrzymujące się z turystyki oburzyły do tego stopnia, że w nadmorskich kurortach w niewyszukany sposób podziękowano za letnie imprezy organizowane przez tego operatora. Tej kontrowersyjnej kampani reklamowej zarzuca się, że odstrasza turystów, a więc naraża na wymierne straty finansowe.

Polska Izba Turystyki złożyła do UOKiK wniosek o naruszanie przez operatora sieci Heyah dobrych obyczajów i podjęcie działań w tej sprawie. Zdaniem PIT przekaz tej reklamy jest sprzeczny właśnie z dobrymi obyczajami, a prawo uznaje to za czyn nieuczciwej konkurencji. UOKiK uznało to za zarzut nieuzasadniony i odsyła w tej sprawie do sądu.

- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów występuje z roszczeniami, jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji zagraża lub narusza interesy konsumentów - informuje biuro prasowe UOKiK. - Po analizie informacji przedstawionej przez PIT należy wskazać, że w ocenie Urzędu przekaz reklamowy firmy Heyah nie zawiera przesłanek naruszenia interesu konsumentów, gdyż nie zagraża ich interesom ekonomicznym.W sytuacji gdy działanie przedsiębiorcy zagraża interesom innego przedsiębiorcy może on wystąpić z pozwem do sądu. Prezes UOKiK z kolei nie może - zgodnie z prawem - występować w sporach cywilnoprawnych pomiędzy przedsiębiorcami.

Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (57)

  • reklama dzwignia handlu

    Bezmozgim to trzeba byc, zeby wybierac operatora po tym jaka ma reklame, a nie jakie ma ceny uslug.

    • 0 0

  • Billboardy to jeszcze nie. Radio i TV też można wyłączyć

    ... ale HEYAH musiało oczywiście podpisać jednocześnie umowy z dużymi portalami i te jego wq.... reklamy pojawiają się na każdej stronie, a taka WP w ogóle się nie szczypie i zezwala zamieszczanie wstawek zasłaniających pół strony i niemożliwych do wyłączenia... i to jest dramat dopiero. Tym większy, że nawet kliknięcie na banner, ani nawet zakup u operatora nie spowoduje, że te irytujące reklamy znikną...

    Ciekawe, czy jakiś kretyn z marketingu HEYAH zdaje sobie sprawę z tego, w jaką stronę działają takie metody... chyba, że ta reklama ma na celu wyrycie w pamięci negatywnego skojarzenia z marką...

    A moze to ja jestem nienormalny? No to pytanko do użytkowników HEYAH: czy taka utrudniająca życie reklama na jakimś portalu to coś co zachęca i buduje pozytywny wizerunek operatora?

    • 0 0

  • Nareszcie ktos normalny daje konkretne argumenty w dennej dyskusji jaka jest "hejach"..wiem skoro denna to po co sie odzywam?A no bo mi zelzeli za skore skurczybyki od reklamy..
    A tak w ogole to po co komu kolejny Operator-zlodziej

    • 0 0

  • mam nadzieję żę pogoda dopisze!!!a jak nie to co będzie z nami...

    na plaży???do środka mają wstęp ci którzy zapłacą więcej i sami vip!!a my biedaki??:((

    • 0 0

  • Ale macie problemy:)

    Mam Heyah i jest mi z tym dobrze. Pasuja mi ich ceny. Ich target reklamowy jest inny (popkulturalna mlodziez), ale mi wystarczylo spojrzec na ich taryfe i tyle.

    Reklamy ignoruje, malo mnie interesuje co kto wypisuje na billboardach, a w Sieci polecam pop-up killera lub ignorowanie portali ze zbyt nachalna reklama.
    pozdr.

    • 0 0

  • Reklama Heyah...

    ... jest właśnie skierowana do takich ludzi jak Wy i jest "odważna", dlatego by dać Wam temat do duskusji..., im większa dyskusja - tym więcej myślenia-błądzenia... Tym większa reklama. Nawet dziecko to wie, no i Gallux oczywiście się na tym zna :)

    • 0 0

  • "Mam Heyah i jest mi z tym dobrze. Pasuja mi ich ceny"

    jasssssne:)
    kolejny poszkodowany:)
    jak złapią pareset tysiecy jeleni będą tak samo konkurencyjni jak pozostali "operatorzy"
    nie łudź sie dziecko, że ci cos DARMO dadzą:)
    zacytuje zyte gilowską
    "najdroższe są darmowe obiady"
    no, niestety kobitka ma racje

    • 0 0

  • Tomala
    nie muszę się znac na reklamie bo jej nie tworzę
    jestem odbiorcą aczkolwiek w wiekszości WBREW SOBIE
    nie da sie czytać, oglądać i słuchać bez REKLAMOWEGO PRZYMUSU
    więc jeżeli już jestem narażony na tego typu hasełka
    "piwo po zbóju" odnoszące sie wprost do "po c*uju" to sie pytam tomali czy mu pasuje takie CHAMSTWO I PROSTACTWO W REKLAMIE???
    jest taki progs w TV gdzie gościu pokazuje najlepsze i najdowcipniejsze reklamy, tam odsyłam obrońców cnoty heyah
    mamy taki smak w reklamie jak niemcy w dowcipie
    TOPORNY I PRYMITYWNY

    • 0 0

  • Widze ze niektorym ta reklama niezle palnela w glowke....ludzie przeciez to jest tylko reklama,a Heyah tylko o to chodzilo zeby pomacic w glowach,ja tam sie z tego smieje bo widze jak ludzie niektorzy reaguja na ta siec.
    Wedlug mnie Heyah ma jedna z najlepszych kampanii reklamowych,bo potrafi zwrocic uwage doslownie wszystkich,a takie gadanie glupot:
    -JA PRZEZ HEYAH SIEDZE W DOMU :( itp.
    az sie zal robi ze niektorzy biora ta reklame za bardzo na serio, pewnie nie widzieli drugiej jej czesci
    Dodam tez moja reklame:
    NIE KUPUJCIE ZAPAŁEK W KIOSKACH

    NIE WYJEZDZAJCIE......NIGDZIE!!!!

    ciekawe czy od tego tez sie zrobi glosno :)

    HEYAH TAK TRZYMAC!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam

    • 0 0

  • to przegiecie

    porównanie do zakażenia hiv to przegiecie, tyle milionów ludzi cierpi a oni to bagatelizują. Heyah robi taką reklame jakiej są warci, wiec do d... z taką siecią, która istnieje by istniec.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane