• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Heyah oburza?

JAGA
29 lipca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Sprawą kontrowersyjnej kampanii reklamowej operatora sieci Heyah nie zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poszkodowanych odsyła zgodnie z prawem do sądu. "Nie jedźcie nad morze", "Nie jedźcie na Mazury", "Nie jedźcie w góry" - te hasła z kampani reklamowej Heyah są doskonale znane. Właścicieli nadmorskich pensjonatów i inne osoby utrzymujące się z turystyki oburzyły do tego stopnia, że w nadmorskich kurortach w niewyszukany sposób podziękowano za letnie imprezy organizowane przez tego operatora. Tej kontrowersyjnej kampani reklamowej zarzuca się, że odstrasza turystów, a więc naraża na wymierne straty finansowe.

Polska Izba Turystyki złożyła do UOKiK wniosek o naruszanie przez operatora sieci Heyah dobrych obyczajów i podjęcie działań w tej sprawie. Zdaniem PIT przekaz tej reklamy jest sprzeczny właśnie z dobrymi obyczajami, a prawo uznaje to za czyn nieuczciwej konkurencji. UOKiK uznało to za zarzut nieuzasadniony i odsyła w tej sprawie do sądu.

- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów występuje z roszczeniami, jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji zagraża lub narusza interesy konsumentów - informuje biuro prasowe UOKiK. - Po analizie informacji przedstawionej przez PIT należy wskazać, że w ocenie Urzędu przekaz reklamowy firmy Heyah nie zawiera przesłanek naruszenia interesu konsumentów, gdyż nie zagraża ich interesom ekonomicznym.W sytuacji gdy działanie przedsiębiorcy zagraża interesom innego przedsiębiorcy może on wystąpić z pozwem do sądu. Prezes UOKiK z kolei nie może - zgodnie z prawem - występować w sporach cywilnoprawnych pomiędzy przedsiębiorcami.

Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (57)

  • Valarr

    "a w Sieci polecam pop-up killera lub ignorowanie portali ze zbyt nachalna reklama"
    1. Znajdź mi pop-up killera, który automatycznie wykryje, która cześć strony jest wkurzająca, a nie ruszy użytecznych informacji i skryptów. No i skonfiguruj go od razu...
    2. 'ignorowanie portali' - jasne... masz jeszcze jakieś inne, właśnie takie cudownie proste recepty?

    Poza tym, naprawdę uważasz, że to ludzie powinni uciekać przed reklamą?

    • 0 0

  • no i wychodzi to całe przewrażliwienie i cnotliwość Polaków :/ to jest TYLKO REKLAMA !!!! . Ja to mam cały klub fitness "oheyahowany" i nie narzekam. Wchodzę-plakat, przechodzę przez bramkę-stojak 'heyah', otwieram drzwi-nalepka, wchodzę na siłownię - stojak 'heyah' i nalepki ale dla mnie jest to element, nie zastanawiam się i nie biję piany na ten temat. Sam założyłem sobie abonament w Idei miesiąc temu, ponieważ nie ufam takim nagłym darmowym cudom.

    Jedną z zasad Arystotelesa było szukanie umiaru, nie mamy uwalniać się od emocji czy pasji ale mamy nad nimi panować, zgodnie z zwierzchnią regułą- szukaj środka.

    Dlatego bawi mnie zachowanie niektórych osobników...nie pozwólcie zawładnąć sobą...

    • 0 0

  • DAreck
    daj spokój
    jak widze ZNIENACKA CZARNY EKRAN WPADAM W PANIKE
    potem dociera do mnie, że jestem na WP
    wczoraj i onet i wp miały to samo heyah jako tapete
    jako odbiorca reklam, byc może nie gówniarz, (tym gorzej bo to ja płace rachunki:)), )uciekam od NATRĘCTWA
    sądzę, że to odruch naturalny i w/g mnie cała kampania heyah nie uwzględniła właśnie tego
    ucieczki od NACHALNEJ MAŁO KOMUNIKATYWNEJ REKLAMY
    żeby tam z boku gdzieś nieśmiale jakiś kawałek kobiecego ciała (też banał ale miły dla oka) ale nie, CZARNO BIAŁE OSTRZEŻENIA
    jak patrze wokół siebie, to może JA JEDEN wiem, że to reklama

    • 0 0

  • Nie oglądam reklam, bo są niskich lotów, gdy w TV leci reklama wykorzystuję ten czas na zrobienie herbaty, albo idę do kibla. Zwykłe reklamy podpasek i proszków do prania nie robią już wrażenia na widzach, więc żeby przyciągnąć jego uwagę tworzone są reklamy coraz bardziej kontrowersyjne, ale tylko głupi będzie na nie zwracał uwagę i przeżywał jak mrówka okres och jaka to głupia reklama. Ale ją zobaczyłeś a jej kontrowersyjny styl utkwił ci w pamięci i nie pamiętasz innej reklamy tylko tą jedną. Nie ma co głupieć, nie zdziwię się jak niedługo będą jeszcze bardziej wyzute z wszelkich norm przyzwoitości reklamy, a ja na to jak na lato i gówno mnie obchodzą reklamy, kupuję co chcę i kiedy chcę a reklama na mnie nie działa, zawsze biorę to co mi sie podoba a nie co modne i rozreklamowane. Jak będę chciał to sobie kupię Heyah a jak nie będę chciał to nie kupię i żadna reklama nie ma u mnie nic do rzeczy. A poza tym dobrego towaru nie trzeba reklamować. Jeszcze nie widziałem żeby reklamował się u nas Cartier.

    • 0 0

  • A na mnie dziala, zwlaszcza ta:):

    http://www.brtvp.pl/about/doyouremember?PHPSESSID=a1d671479ec8bfb40af5e02edc7ab740

    • 0 0

  • Heja dla.....

    Nie jedzcie nad morze?Ale nie mowią jakie! może chodzi o Czarne?i tu was boli!Dzizd zawinil babe powiesili to dobre a i tak wiem ze lipa jest do bani i posluze sie moim cytatem Heja dla geja

    • 0 0

  • Arcie:)

    bo najlepiej smakuje,wlasnorecznie zrobiona herbatka, prawda??:)

    • 0 0

  • Gallux ---> pre-paydy maja to do siebie, ze moge w kazdej chwili zmienic operatora. Nie mam podpisanej lojalki, komorke kupilem sobie sam.

    DAreck ---> No coz, wchodzisz na portal i oczekujesz _darmowych_ wiadomosci, rozrywki, etc. No to Cie oswiece. Nie ma nic za darmo. Jesli nie pasuje Ci swiecaca jak choinka od reklam WP, to zajrzyj na o2.pl, moze i mniej rozbudowany portal, ale reklamami nie swieci.

    • 0 0

  • Oczywiście Była, właśnie piję herbatkę miętową, mięta uzbierana i ususzona przez moją mamuśkę, nie to co z torebki, ta jest mocniejsza.

    • 0 0

  • ja mam w ogrodzie moja miete przywieziona z Polski,
    caly klomb, tylko kosic.
    ale nie ma gdzie suszyc. i nie wiem kiedy ja kosic.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane