- 1 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (57 opinii)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (19 opinii)
- 3 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (310 opinii)
- 4 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (305 opinii)
- 5 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (216 opinii)
- 6 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (74 opinie)
Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Pierwszy z czterech pociągów hybrydowych rozpoczął kursowanie na linii PKM. Może jeździć zarówno na odcinkach, które posiadają trakcję, jak i tych niezelektryfikowanych. W sumie samorząd województwa kupił cztery takie pojazdy za 128 mln zł.
"Magia" dzieje się dopiero później, gdy kończy się zelektryfikowana linia, a pociąg ma jechać dalej. Tak jest na linii 201 Gdynia - Kościerzyna. Wówczas pojazd przełącza się na zasilanie spalinowe.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auta hybrydowe na sprzedaż
Pierwszy kurs o 6:10 z Gdyni do Wrzeszcza
Dzisiaj hybryda pojawiła się na linii PKM. Pierwszy kurs odbył się o godz. 6:10 z Gdyni Głównej do Wrzeszcza, a kolejny o 7:16 z Wrzeszcza do Kartuz.
Pociąg udało się uchwycić na przystanku w Brętowie
Dwie hybrydy przyjechały wcześniej o kilka miesięcy
- Pierwsze dwa egzemplarze trafiły na Pomorze kilka miesięcy wcześniej, niż pierwotnie zakładała umowa - cieszy się Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Do 60 km/h tylko na prądzie z hamowania
Nowe pociągi pozwolą w pewnym stopniu rozwiązać problem wciąż niezelektryfikowanej linii kolejowej 201 Kościerzyna - Gdynia, z którą łączy się zelektryfikowana linia PKM.
- Impuls, który trafił na linię PKM, spełniał nową normę emisji spalin Stage V i jest przystosowany do zamontowania w nim superkondensatora, który umożliwia jazdę do 60 km/h z wykorzystaniem tylko energii elektrycznej zgromadzonej podczas hamowania - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Podwójny napęd oznacza oszczędność paliwa i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.
Opinie (112) ponad 10 zablokowanych
-
2024-06-25 12:58
To nie jest żadna hybryda... (1)
... bo nie działa na takiej zasadzie, jak silnik hybrydowy w aucie. To jest pociąg dwutrakcyjny, albo bimodalny. Trzeba ręcznie zmieniać rodzaj napędu.
- 12 6
-
2024-06-25 13:21
a skąd pomysł że definicją napędu hybrydowego jest hybrydowe auto?
- 6 4
-
2024-06-25 12:58
Nowy tabor (10)
A co z nowym taborem dla linii do Chojnic? Obecnie jeżdzą stare trupy dwupiętrowe ciągnięte przez lokomotywę i są codziennie opóźnienia. Nie wspomnę o tym, że pociągi mają częstotliwość albo 16 albo 19 powrót z Gdańska.
Tym Samorząd Województwa jakoś się nie chwali...- 12 11
-
2024-06-25 13:02
A taka piękna jest ta trasa, super widoki, zwykłym chamstwem jest niedbałość o ten odcinek
- 3 3
-
2024-06-25 13:06
Jest też kurs do Chojnic szynobusem po linii PKM
- 0 2
-
2024-06-25 13:16
Za mało i za długo (1)
Ja bym dorzucił jeszcze to, że między 11 a 15 Chojnice, Czersk, Zblewo i inne miejscowości są komunikacyjnie odcięte od Tczewa i tym samym Trójmiasta, natomiast korzystając z pociagu ok. 11 i ok 15 pasazer musi nieakceptowalnie dlugo czekać w Tczewie na przesiadkę do Trójmiasta. Z Czerska zamiast 2 godzin do Gdyni, jedzie się 2,5. Latem Tur na Hel też jedzie dłużej i też jest 2,5 godziny.
Tymczasem pasażerów jest coraz więcej i nieraz jest tłok, zwłaszcza w rejonie Starogardu.- 5 2
-
2024-06-25 14:02
Co ma Nowy Staw powiedzieć
- 0 3
-
2024-06-25 13:39
(1)
Pytaj Polregio a nie samorzadow
- 3 4
-
2024-06-26 08:27
Regia jest na garnuszku samorzadu
Ktory odpowiada za organizacje i finansowanie komunikacji publicznej...
- 0 0
-
2024-06-25 14:12
To TUR
Turystyczny pociąg z Helu, jest wszystko dobrze
- 1 0
-
2024-06-25 17:37
A niby na co to komu
Chojnice, a gdzie to jest gdzieś koło Męcikału i Swornychgaci? Piętruski z NRD są OK.
- 0 1
-
2024-06-25 18:19
Piętrowe wagony są fajne - wystarczyło by je poddać renowacji
Na opóźnienia pociągu ma raczej jednak wpływ element zwany lokomotywą ;)
- 1 0
-
2024-06-26 06:49
Dwa z czterech idą właśnie do Chojnic.
- 0 0
-
2024-06-25 13:00
Myślałem
Myślałem ze hybryda przełączy się na akumulator gdy nie ma sieci elektrycznej a nie na silnik spalinowy ️
- 2 2
-
2024-06-25 13:16
Ciekawe czy jest klimatyzacja l, czy jak we wszystkich składach na trasie Kościerzyna Wrzeszcz - nie?
- 2 4
-
2024-06-25 13:22
30 mln to dużo czy mało?
- 0 2
-
2024-06-25 13:41
60km/h toż to demon predkości (1)
mamy XXI wiek wiec czas przejazdu do Kościerzyny powinien być o połowę krótszy niż teraz
- 5 8
-
2024-06-25 15:23
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem .
Powoli i dokładnie.
- 2 1
-
2024-06-25 13:41
Newag. Więc mam nadzieje że nie mają tajemniczego wirusa w oprogramowaniu i nie będą niespodziewanie stawać
- 9 3
-
2024-06-25 13:42
Niech zgadnę - z Gdyni do Wrzeszcza przez Sopot? (2)
- 3 4
-
2024-06-25 15:24
nie , przez Osowę . (1)
- 3 0
-
2024-06-25 19:06
niemożliwe...
- 0 0
-
2024-06-25 14:05
Problemem PKM i SKM nie jest nowoczesność taboru tylko jego ilość. Te pociągi powinny jeździć co kilka minut jak metro w każdym normalnym europejskim mieście.
- 7 4
-
2024-06-25 14:07
Znowu ten sam błąd
Pociągi ze swoją długością i układem drzwi są właściwie identyczne jak te co obecnie jeżdżą po lini pkm. Takie składy nijak nadają się do ruchu aglomeracyjnego. Już teraz w godzinach szczytu na lini pkm jest ogromny problem z pojemnością i wymianą pasażerów. Prawda jest taka że te pociagi nie przyniosą, aż tak wielkich korzyści.
- 25 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.