- 1 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (21 opinii)
- 2 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (57 opinii)
- 3 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (310 opinii)
- 4 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (305 opinii)
- 5 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (216 opinii)
- 6 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (74 opinie)
Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Pierwszy z czterech pociągów hybrydowych rozpoczął kursowanie na linii PKM. Może jeździć zarówno na odcinkach, które posiadają trakcję, jak i tych niezelektryfikowanych. W sumie samorząd województwa kupił cztery takie pojazdy za 128 mln zł.
"Magia" dzieje się dopiero później, gdy kończy się zelektryfikowana linia, a pociąg ma jechać dalej. Tak jest na linii 201 Gdynia - Kościerzyna. Wówczas pojazd przełącza się na zasilanie spalinowe.
Pierwszy kurs o 6:10 z Gdyni do Wrzeszcza
Dzisiaj hybryda pojawiła się na linii PKM. Pierwszy kurs odbył się o godz. 6:10 z Gdyni Głównej do Wrzeszcza, a kolejny o 7:16 z Wrzeszcza do Kartuz.
Pociąg udało się uchwycić na przystanku w Brętowie i na Matarni. To jeden z czterech pociągów elektryczno-spalinowych firmy Newag, które za 128 mln zł Samorząd Województwa Pomorskiego zakupił w 2023 r.
Dwie hybrydy przyjechały wcześniej o kilka miesięcy
- Pierwsze dwa egzemplarze trafiły na Pomorze kilka miesięcy wcześniej, niż pierwotnie zakładała umowa - cieszy się Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Do 60 km/h tylko na prądzie z hamowania
Nowe pociągi pozwolą w pewnym stopniu rozwiązać problem wciąż niezelektryfikowanej linii kolejowej 201 Kościerzyna - Gdynia, z którą łączy się zelektryfikowana linia PKM.
- Impuls, który trafił na linię PKM, spełniał nową normę emisji spalin Stage V i jest przystosowany do zamontowania w nim superkondensatora, który umożliwia jazdę do 60 km/h z wykorzystaniem tylko energii elektrycznej zgromadzonej podczas hamowania - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Podwójny napęd oznacza oszczędność paliwa i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.
Opinie (112) ponad 10 zablokowanych
-
2024-06-25 21:34
I co z tego.... (1)
Gdyby razem z wprowadzeniem do ruchu zwiększono ilość połączeń to faktycznie byłaby to jakaś realna zmiana na korzyść dla pasażerów. Tymczasem PolRegio (przewoźnik na PKM podlegający Marszałkowi który tak bardzo lansuje się nowymi pociągami) już zaciera rączki bo cztery spalinowe pociągi z PKMki zabierze po za trójmiasto na inne trasy w województwie m.in. do Szczecinka, gdzie są problemy z taborem, którego w województwie jest od momentu uruchomienia przewozów na PKM jest drastycznie za mało.... Ludzie nie dajcie się zwieść, to jest jak zwykle mydlenie oczu! Kiedy za kolej w województwie wezmą się fachowcy a nie urzędnicy, lobbujący kolej regionalną, która rozwija się kosztem kolei miejskiej w trójmieście (nie mylić z SKM), która mogłaby w końcu przestać ustępować i obrywać rykoszetem za brak wizji i niekompetentne zarządzanie marszałka!
- 1 0
-
2024-06-26 06:46
Marszałek odpowiada za całe województwo, Trójmiasto i tak zawsze zgarnia najwięcej, więc siedź cicho i spòjrz czasem poza czubek wlasn go nosa.
- 1 1
-
2024-06-25 21:37
I oczywiście po za porannym przejazdem, poszła na trasę Gdańsk-Kartuzy (1)
Lobby Kartuskie cały czas ma się dobrze w kwestii kolei. Panie Marszałku, mieszkańcy trójmiasta mają już dosyć Pana folklorystycznych sympatii
- 1 0
-
2024-06-26 08:47
jest marszalkiem wojewodztwa...
A nie Trojmiasta...
- 0 1
-
2024-06-26 02:06
Kiedy PKM do Oksywia?
- 1 0
-
2024-06-26 06:53
Nowa Letnica wykluczona komunikacyjnie (2)
Reaktywujcie wreszcie kolejkę SKM z Gdańska do Brzeźna przez Nową Letnicę.To jest największy problem mieszkańców.
- 1 0
-
2024-06-26 08:25
Gdansk nie bedzie placil obcym kolejarzom...
Gdansk ma swoich tramwajarzy...
- 1 0
-
2024-06-26 15:52
Masz tramwaj kolometr od swojego 20 metrowego aoartamentu buahaa yhhy.wsioku!
- 0 1
-
2024-06-26 10:59
O, jechałem dziś tym pociągiem
O tym, że był to pociąg szczególny dowiedziałem się dopiero z tego artykułu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.