• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy autobus testowany między Gdańskiem a Sopotem

Michał Jelionek
6 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Autobus Volvo 7700 testowany na linii 122 łączącej Gdańsk z Sopotem.



Hybrydowy model Volvo 7700, mogący zabrać 89 pasażerów, od kilku dni można spotkać na trasie linii 122 Wrzeszcz PKP - Sopot Kamienny Potok. Testuje go pracująca dla gdańskiego ZTM-u firma Warbus.



Autobus Volvo 7700 może pomieścić do 89 pasażerów. Autobus Volvo 7700 może pomieścić do 89 pasażerów.
Volvo 7700 Hybrid od kilku miesięcy odwiedza kolejne polskie miasta: był już we Wrocławiu, po drodze do Trójmiasta odwiedził m.in. Lublin, Tarnobrzeg, Siedlce i Warszawę. Od 1 marca, przez kolejne dziesięć dni, jego wady i zalety będą poznawać mieszkańcy Gdańska i Sopotu.

Seryjna produkcja hybrydowych modeli Volvo 7700 od blisko trzech lat prowadzona jest we wrocławskich zakładach Volvo Polska.

Czym charakteryzuje się napęd hybrydowy? Połączeniem standardowego silnika spalinowego z napędem elektrycznym. Pozwala to na zbalansowanie i wzajemne uzupełnianie zapotrzebowań silników: wysokoprężnego Volvo D5E oraz silnika elektrycznego.

Najważniejsza cecha autobusów miejskich to:

Czytaj także: Nowe autobusy w Gdyni

- W środku nie ma w zasadzie żadnych różnic, ale faktycznie autobus chyba porusza się ciszej niż inne. Generalnie sympatycznie się prezentuje - ocenia pan Mariusz z Sopotu, z którym rozmawialiśmy podczas przejażdżki testowanym autobusem.

Jak zapewnia producent autobusów - główny nacisk kładziony jest na ochronę środowiska. Skandynawowie do głównych atrybutów swojego produktu zaliczają przede wszystkim redukcję zużycia paliwa sięgającego 30 proc., zaś redukcję emisji szkodliwych zanieczyszczeń do blisko 50 proc.

- Autobus jak autobus, jednak jeśli jest tańszy w eksploatacji i korzystniej wpływa na środowisko, to oby więcej tego typu autobusów na naszych drogach - zauważa z kolei pan Paweł z Gdańska.

Hybrydowa technologia efektywnie znajduje swoje zastosowanie w pojazdach, które bardzo często zatrzymują się i ruszają. Stąd też przy każdym krótkotrwałym postoju na przystankach czy światłach - silnik spalinowy wyłącza się na rzecz elektrycznego. Powrót pracy diesla następuje po osiągnięciu prędkości 15 km/h. Technologia równoległa działa również z korzyścią dla pasażerów, dla których w znacznym stopniu ograniczono hałas oraz wdychanie szkodliwych spalin.

Dzisiaj modele Volvo 7700 Hybrid można spotkać w wielu europejskich krajach, m.in. Norwegii, Danii, Luksemburgu, Austrii czy Holandii.

Miejsca

Opinie (111) 3 zablokowane

  • Napiszcie o ile jest droższy i będzie koniec dyskusji.

    • 3 3

  • Fajnie że firmy testują produkty

    Lepiej najpierw przetestować a później zadecydować czy warto zakupić takie autobusy.
    Dla miasta to też same korzyści bo wie w jakim kierunku ma rozwijać się komunikacja miejska.

    • 2 0

  • nowe autobusy phi a drogi ??

    za 2-3 miesiace zawieszenie do wymiany .... co ja pisze nikt nie wymieni tego zawieszenia bo nie bedzie ich stac ... dla pieknych nowych autobusow zrobcie piekne nowe drogi

    • 4 0

  • Ekologiczna glupawka postępuje

    Ekoterroryzm zbiera żniwo

    • 4 3

  • taki autobus kosztuje 2x tyle co zwykły (2)

    faktycznie stać jest na nie tylko miasta w Luksemburgu czy Austrii. Co ciekawe Niemcy kupuja polskie solarisy, bo dobre i tanie. Wymiana baterii w hybrydzie jest konieczna po trzech latach (około) i kosztuje 1/4 ceny pojazdu.

    • 6 2

    • Zapomniałeś dodać że jak już kupią to po 3 miesiącach oddają -tyle usterek

      • 1 1

    • Solaris tani? moze,dobry raczej nie.W Hamburgu i okolicach w kazdym razie nie jezdza.Tylko Mercedesy,Many,Volvo zadne polskie wynalazki.

      • 0 1

  • Wszystko fajnie, tylko cena takiego pojazdu sprawia że zakup jest praktycznie nieoplacalny

    korzyści zdecydowanie niewspółmierne do poniesionych kosztów

    • 6 1

  • Na postojach wyłącz asię diesel więc rozruszniki pewnie padają co chwila. Poza tym jaki jest koszt zakupu takiego autobusu? Pewnie jak dwa zwykłe.

    • 3 2

  • PFFF

    wymiana baterii to po 1 po 2 jest cichy :) chyba tylko silnik zwieszenie po trojmiejskich drogach daje mu max pol roku i halasem ktory bedzie w srodku bedzie dorownywal IKARUSOM :)... BY ZYLO SIE LEPIEJ

    • 1 1

  • no i jeszcze jedno

    1 taki autobus niczego nie zmieni a pisza o redukcji spalania i o spalinach ... smiech na sali

    • 2 2

  • najważniejsza cecha autobusów miejskich jest punktualność!!!! (1)

    Powinna być!!!

    • 4 3

    • Przestań się spieszyć,

      świat jest piękny i do popatrzenia trzeba trochę czasu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane