• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy autobus testowany między Gdańskiem a Sopotem

Michał Jelionek
6 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Autobus Volvo 7700 testowany na linii 122 łączącej Gdańsk z Sopotem.



Hybrydowy model Volvo 7700, mogący zabrać 89 pasażerów, od kilku dni można spotkać na trasie linii 122 Wrzeszcz PKP - Sopot Kamienny Potok. Testuje go pracująca dla gdańskiego ZTM-u firma Warbus.



Autobus Volvo 7700 może pomieścić do 89 pasażerów. Autobus Volvo 7700 może pomieścić do 89 pasażerów.
Volvo 7700 Hybrid od kilku miesięcy odwiedza kolejne polskie miasta: był już we Wrocławiu, po drodze do Trójmiasta odwiedził m.in. Lublin, Tarnobrzeg, Siedlce i Warszawę. Od 1 marca, przez kolejne dziesięć dni, jego wady i zalety będą poznawać mieszkańcy Gdańska i Sopotu.

Seryjna produkcja hybrydowych modeli Volvo 7700 od blisko trzech lat prowadzona jest we wrocławskich zakładach Volvo Polska.

Czym charakteryzuje się napęd hybrydowy? Połączeniem standardowego silnika spalinowego z napędem elektrycznym. Pozwala to na zbalansowanie i wzajemne uzupełnianie zapotrzebowań silników: wysokoprężnego Volvo D5E oraz silnika elektrycznego.

Najważniejsza cecha autobusów miejskich to:

Czytaj także: Nowe autobusy w Gdyni

- W środku nie ma w zasadzie żadnych różnic, ale faktycznie autobus chyba porusza się ciszej niż inne. Generalnie sympatycznie się prezentuje - ocenia pan Mariusz z Sopotu, z którym rozmawialiśmy podczas przejażdżki testowanym autobusem.

Jak zapewnia producent autobusów - główny nacisk kładziony jest na ochronę środowiska. Skandynawowie do głównych atrybutów swojego produktu zaliczają przede wszystkim redukcję zużycia paliwa sięgającego 30 proc., zaś redukcję emisji szkodliwych zanieczyszczeń do blisko 50 proc.

- Autobus jak autobus, jednak jeśli jest tańszy w eksploatacji i korzystniej wpływa na środowisko, to oby więcej tego typu autobusów na naszych drogach - zauważa z kolei pan Paweł z Gdańska.

Hybrydowa technologia efektywnie znajduje swoje zastosowanie w pojazdach, które bardzo często zatrzymują się i ruszają. Stąd też przy każdym krótkotrwałym postoju na przystankach czy światłach - silnik spalinowy wyłącza się na rzecz elektrycznego. Powrót pracy diesla następuje po osiągnięciu prędkości 15 km/h. Technologia równoległa działa również z korzyścią dla pasażerów, dla których w znacznym stopniu ograniczono hałas oraz wdychanie szkodliwych spalin.

Dzisiaj modele Volvo 7700 Hybrid można spotkać w wielu europejskich krajach, m.in. Norwegii, Danii, Luksemburgu, Austrii czy Holandii.

Miejsca

Opinie (111) 3 zablokowane

  • fajny ten autobusik.Niedośc ze Volvo to jeszcze ładna bryła,komfortowo zawieszony,wygląda bardzo ekskluzywnie i ,,świeżo".a co do kierowców zkm i komenatarzy w stylu... kierowcy powinni coś robic z bez-domnymi,małolatami,agresywnymi etc to powodzenia!!!jak pojeździc autobusem w zkm to pogadamy :),jak będziecie ,,walczyc" z pasażerami :)... .nieraz w taxi masakra a co dopiero bus...

    • 3 0

  • (1)

    solbusy są fajne co wy chcecie od nich?

    • 1 2

    • Solbus to syf .

      • 1 0

  • A gdzie w Gdyni????

    Ja biorę łapówki w urzędzie miasta i będą tylko solarisy i many!!!!! Zapomnijcie o Volvo.Nie dla psa kiełbasa tylko do mojej kieszeni.

    • 2 1

  • Gdynia stawia na CNG jak wiele miast Europy, Gdańsk nadal konserwatywnie tylko ON (2)

    3zł za m3 zamiast 5.6 za litr. W Gdańsku by to nie przeszło, bo żeby oszczędności sprzedać, to ktoś musi je zrobić, więc autobusy muszą jeździć na ON. Trudno spuścić CNG do kanistra. Znacznie trudniej niż z "zaplombowanego" baku.

    Sprzedaż oszczędności to niemały "dodatek" do pensji :)

    Poza tym lobby by nie pozwoliło, aby gdańskie autobusy nie jeździły na paliwie produkowanym przez miejską rafinerię ;)

    Dlaczego CNG sprawdza się w Gdyni a w Gdańsku nie?

    • 3 3

    • (1)

      Ile ukradłeś paliwa skoro tak dobrze wiesz , ile "oszczędności" ma kierowca ?

      • 2 0

      • Jeżdżę na CNG więc nie kupuję i nie sprzedaję "oszczędności".

        Oszczędności mam na tym, że tankuję w domu, z domowego gazociągu, domowym kompresorem CNG. Mam po 2 zł m3 paliwa legalnie, nie potrzeba mi więc "oszczędności" po 3zł/l.

        Dzięki mnie fiskus nie zarobi na akcyzie ani islamscy szejkowie sprzedając ropę naftową. Wolę dać zarobić Gazpromowi, od którego to głównie kuujemy gaz ziemny.

        • 0 0

  • Kierowca testowy - wychowany przez ZKM Gdańsk . I wie co ma robić .Wiadomo . A od wyrzucania pijaków są służby , a nie kierowca.
    P.S. Jak ta firma kupi hybrydę to mi kaktus wyrośnie . Oni nawet nie maja porządnego warsztatu . a to co mają to wystarczy do serwisowania pralek .

    • 3 0

  • CENA (3)

    A czemu nikt nie zadał pytania : ile kosztuje to cudo ? Jak wygląda serwis , jaką stację do tankowania CNG trzeba mieć . Jak już się dowiecie to wtedy wasz zachwyt zmaleje.

    • 1 1

    • (2)

      A do czego hybrydzie stacja tankowania CNG? Tam tylko prąd i diesel.

      • 0 0

      • (1)

        Przejęzyczenie - przepraszam . Oczywiście -dobrą stację do zasilania prądem . Np. w Gdańsku ZKM ma "wystarczający" prąd - co potwierdziło szybkie ładowanie Solarisa Electric .

        • 0 0

        • Głupiś Ty. To hybryda tego się nie ładuje.
          Ładowanie odbywa się samoczynnie np. przy hamowaniu albo przy większych prędkościach

          • 0 0

  • no ale o ktorej godzinie on rusza z Wrzeszcza? (2)

    Przecież nie będę cały dzień czekał na niego na przystanku

    • 1 0

    • (1)

      jak cie interesuje komunikacja miejska to czemu nie poswiecic całego czasu

      • 0 0

      • bo go nie mam?

        • 0 0

  • WARBUS I TAK ZEPSUJE TEN AUTOBUS

    jak warbus testuje autobus to napewno to nie przejdzie,i jak to oni lubia podadza volvo do sadu zeby przytulic pare groszy;):)hahah

    • 2 0

  • WIDZE ZE TROJMIASTO.PL PRKLAMUJE FIRME WRBUS BRAWO !!!! (1)

    CIEKAWE ILE TRZEBA ZAPLACIC REDAKTOROWI ZA TAKIE REKLAMY TO BARDZO CIEKAWE ZE TAKA FIRMA KTÓRA NAMIESZALA W WIELU MIASTACH TO PRĘZNIE PNIE SIE U NAS W TROJMIESCIE CIEKAWE KTO ZA TYM STOI
    CZYZBY WARBUS TO DRÓGI AMBER GOLD CZUJE SAME KLOPOTY

    • 3 1

    • Widać rzęchu (BYLY KIEROWCA)-o, żeś analfabeta i nieuk do kwadratu !

      Nie dosyć, że drzesz ryja na cały regulator (caps lock)- tak jak każdy 'szanujący się' polski drajwers, to w dodatku nie umiesz pisać po polsku.

      Won z powrotem do szkoły nierobie !

      • 0 0

  • Puście go na Wyspę Sobieszewską

    Jak tam da radę to nic go nie zniszczy. Wtedy można kupować.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane