• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy autobus testowany między Gdańskiem a Sopotem

Michał Jelionek
6 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Autobus Volvo 7700 testowany na linii 122 łączącej Gdańsk z Sopotem.



Hybrydowy model Volvo 7700, mogący zabrać 89 pasażerów, od kilku dni można spotkać na trasie linii 122 Wrzeszcz PKP - Sopot Kamienny Potok. Testuje go pracująca dla gdańskiego ZTM-u firma Warbus.



Autobus Volvo 7700 może pomieścić do 89 pasażerów. Autobus Volvo 7700 może pomieścić do 89 pasażerów.
Volvo 7700 Hybrid od kilku miesięcy odwiedza kolejne polskie miasta: był już we Wrocławiu, po drodze do Trójmiasta odwiedził m.in. Lublin, Tarnobrzeg, Siedlce i Warszawę. Od 1 marca, przez kolejne dziesięć dni, jego wady i zalety będą poznawać mieszkańcy Gdańska i Sopotu.

Seryjna produkcja hybrydowych modeli Volvo 7700 od blisko trzech lat prowadzona jest we wrocławskich zakładach Volvo Polska.

Czym charakteryzuje się napęd hybrydowy? Połączeniem standardowego silnika spalinowego z napędem elektrycznym. Pozwala to na zbalansowanie i wzajemne uzupełnianie zapotrzebowań silników: wysokoprężnego Volvo D5E oraz silnika elektrycznego.

Najważniejsza cecha autobusów miejskich to:

Czytaj także: Nowe autobusy w Gdyni

- W środku nie ma w zasadzie żadnych różnic, ale faktycznie autobus chyba porusza się ciszej niż inne. Generalnie sympatycznie się prezentuje - ocenia pan Mariusz z Sopotu, z którym rozmawialiśmy podczas przejażdżki testowanym autobusem.

Jak zapewnia producent autobusów - główny nacisk kładziony jest na ochronę środowiska. Skandynawowie do głównych atrybutów swojego produktu zaliczają przede wszystkim redukcję zużycia paliwa sięgającego 30 proc., zaś redukcję emisji szkodliwych zanieczyszczeń do blisko 50 proc.

- Autobus jak autobus, jednak jeśli jest tańszy w eksploatacji i korzystniej wpływa na środowisko, to oby więcej tego typu autobusów na naszych drogach - zauważa z kolei pan Paweł z Gdańska.

Hybrydowa technologia efektywnie znajduje swoje zastosowanie w pojazdach, które bardzo często zatrzymują się i ruszają. Stąd też przy każdym krótkotrwałym postoju na przystankach czy światłach - silnik spalinowy wyłącza się na rzecz elektrycznego. Powrót pracy diesla następuje po osiągnięciu prędkości 15 km/h. Technologia równoległa działa również z korzyścią dla pasażerów, dla których w znacznym stopniu ograniczono hałas oraz wdychanie szkodliwych spalin.

Dzisiaj modele Volvo 7700 Hybrid można spotkać w wielu europejskich krajach, m.in. Norwegii, Danii, Luksemburgu, Austrii czy Holandii.

Miejsca

Opinie (111) 3 zablokowane

  • INDIE

    wcieplym klimacie hybryda sparawuje sie ok ale jak bedzie minus 10 baterie padaja i jest kaput

    • 0 0

  • Ehh

    W Gdyni testy hybryd są prowadzone już długo i tutaj nie wywołuje t takiego podniecenia Pozdrawiam nowoczesny Gdańsk :)

    • 0 0

  • W gdyni juz był testowany

    i całkiem spoko;)
    ciekawe ze trojmiasto.pl nic nie wie o testowanym solarisie hybrid w
    Gdyni
    zapierdziela sobie taki na lini S

    • 0 0

  • A CO ZNASZĄ MYŚLĄ TECHNICZNĄ

    W MYŚL POLAK POTRAFI TO GDZIE MY JESTEŚMY? NA SZARYM KOŃCU !!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane