• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Hybrydy" wyjadą na tory? Oferty za ponad 120 mln zł

szym
18 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (121)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Hybrydowe pociągi sprawdzają się na zachodniopomorskich trasach kolejowych.
 Hybrydowe pociągi sprawdzają się na zachodniopomorskich trasach kolejowych.

Poznaliśmy oferty w przetargu na dostawę czterech "hybryd", czyli dwunapędowych, elektryczno-spalinowych pociągów, który Zarząd Województwa Pomorskiego ogłosił w ubiegłym miesiącu. Oferty zostały złożone przez dwóch polskich producentów i opiewają na kwoty od 120 do 127 mln zł.



Jak kursują pociągi? Sprawdź rozkład





Dwie oferty na miliony złotych



Jak oceniasz plany zakupów takich pociągów?

Do przetargu zgłosili się następujący producenci:

  • Newag, który wykonanie zamówienia wycenił na kwotę 127 mln 920 tys. zł (brutto),
  • Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, oferująca cenę 120 mln 244 tys. 800 zł (brutto).

Urzędnicy ocenią teraz złożone oferty według następujących kryteriów:

  • ceny, która stanowi 61 proc. łącznej oceny oferty,
  • długości okresu gwarancji - 10 proc.,
  • terminu dostawy pojazdów - 24 proc.,
  • montażu zewnętrznych drzwi do kabiny maszynisty w pojazdach - 5 proc.

Jak będą wyglądać nowe pociągi?



Pojazdy dostarczone przez zwycięskiego producenta:

  • mają mieć do 65 metrów długości,
  • posiadać co najmniej 135 miejsc siedzących
  • oraz mieć jedną parę drzwi na każdy człon pojazdu,
  • Nowoczesne zespoły trakcyjne będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym przewozu wózków inwalidzkich.
  • Będą posiadać miejsca przeznaczone do przewozu rowerów,
  • pojazdy będą wyposażone m.in. w klimatyzację, toalety przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami,
  • monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi,
  • nowoczesny system informacji pasażerskiej, jak również defibrylatory AED.

Pociągi będą jeździć z prędkością nawet do 160 km/h



"Hybrydy" będą osiągać prędkość eksploatacyjną 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h przy wykorzystaniu silnika spalinowego - zastosowanie takiego systemu napędowego umożliwi mieszkańcom wygodne i bezprzesiadkowe przejazdy, płynnie łącząc obszary o zróżnicowanej infrastrukturze kolejowej (z siecią trakcyjną i bez niej).

W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.

szym

Opinie (121) 2 zablokowane

  • Na 230 V lepiej. Porządny przedłużacz i na lewo zawsze gdzieś można. (8)

    • 5 16

    • (3)

      A to prąd stały czy zmienny? A może międzyfazowy? Jak sądzisz?

      • 1 2

      • Myślę, że poświęcony, bo z poświęconej elektrowni.

        • 2 1

      • Taki sam pod który podłączali kulawego :)))))))))))

        • 2 4

      • Na usb można

        • 1 1

    • 105 Na trzeba było przerobić (3)

      • 2 4

      • Maliniak z Nowogrodzkiej sam do siebie PiSze hahahahaha. Na twarzy widać obłęd (2)

        Jarek jak noga?

        • 3 1

        • Co mam robić na emeryturze z UB? (1)

          • 5 0

          • Ile Balbina masz tej emeryturki?

            • 2 4

  • (3)

    Pesa ze swoim świnkasenem się nie zgłosiła?

    • 8 13

    • Czytaj ze zrozumieniem, powoli aby czegoś nie przegapić (1)

      • 3 4

      • Nic nie piszą o Pesie, dlaczego?

        • 2 2

    • Pesa pracuje nad pociągami latającymi

      pierwsza iteracja już na trójmieskich torach - wiatraki działają jak w samolocie, ale jeszcze się nie unosi.

      • 0 0

  • (4)

    Kolejne lansowanie pseudo eko.Jakby dali lokomotywy sprzed 100 lat okazałoby się że mniej zanieczyszczają środowisko niż te na baterie...produkcja i utylizacja takich wynalazków to jest dopiero trucie planety.Takie to "eko".

    • 11 30

    • Pitolisz jak ruski prezydent

      • 9 1

    • Przecież te pociągi nie będą zasilane bateryjnie, a spalinowo w razie braku napowietrznej sieci trakcyjnej.

      • 5 0

    • Sven, gdy jesteś zasilany na zmianę cebulą i wódką

      to znaczy że jesteś hybrydą.
      Ale czy od razu na baterię?

      • 1 0

    • Nie doczytałeś do końca . To nie bateryjne , tylko spalinowo- elektryczne ,czyli albo pod drutem, albo na silniku spalinowym. Tu są tradycyjne Aku służące do rozruchu spalinowego.

      • 0 0

  • Proszę tylko (2)

    Nie w kolorze niebieskim żółtym

    • 27 11

    • Muszą być :)

      • 3 7

    • inteligentnym kolor nie przeszkadza

      • 9 1

  • Pociągi będą jeździły nawet 160 km/h... (12)

    Taaaa... Szczególnie na torach produktu pociągopodobnego, jakim jest PKM. Średnia prędkość na tych trasach to 25-30 km/h. Masakra. Równie dobrze mogłyby jeździć składy napędzane końmi.

    • 24 21

    • "Średnia prędkość na tych trasach to 25-30 km/h" - właśnie dlatego, że nie ma tam jeszcze elektrycznych zestawów. (7)

      • 14 2

      • (2)

        Bez trakcji nie będzie :)))))))

        • 0 8

        • Ale trakcja na torach PKM już jest, nie ma na torach PKP

          • 12 0

        • Nad torami PKM

          sieć wisi....

          • 8 0

      • średnia prędkość nie wzrośnie a może i spadnie (3)

        już się układający rozkład zatroszczą żeby było jeszcze więcej zbędnych przystanków i żeby pociąg jechał jak tramwaj, dołożyć jeszcze oprócz Firogi jakieś inne dziury, np. wybudować wielki nowy przystanek Gdańsk Czwarte Drzewko Za Jasieniem a między Gdańsk Rębiechowo i Rębiechowo trzeba koniecznie wcisnąć Gdańsk Granica Miasta bo tam jest niecały kilometr między przystankami więc ewidentnie za daleko od siebie są

        • 6 7

        • A słyszałeś cos o kolei miejskiej? (2)

          Jak pociąg jedzie do Kartuz czy do innej kaszubskiej pipidówy to nie znaczy, ze nie moze po drodze się zatrzymywać.

          • 5 5

          • Może się i sto razy zatrzymać (1)

            Ale nie dziwcie się potem że korki na wjazdach do miasta są. Kto normalny ma ochotę jechać z Kartuz pociągiem który się wlecze godzinę? Mógłby jechać 45 minut gdyby się nie zatrzymywał w każdej dziurze w Gdańsku.

            • 5 6

            • A co mnie wasze korki obchodzą?

              Stujcie sobie w nich nawet i 2 godziny, a wtedy pasować wam będą pociągi zatrzymujące sie na licznych miejskich stacjach. Kto tu dla kogo jest? Miasto dla ciebie czy ty dla miasta. jak bierzesz ten drugi wariant to przeprowadź sie do Gdańska i nie jęcz!

              • 5 1

    • A odróżniasz prędkość handlową

      od prędkości maksymalnej?

      • 9 0

    • gdyby kupili konie to by się ochwaciły

      • 1 1

    • Albo owcami

      • 1 4

    • pkp plk to syf, ale kiedyś w końcu zrobią tą elektryfikację u siebie. I wtedy te hybrydy pójdą na inne linie

      • 8 0

  • Może w końcu Pomorze nie będzie skansenem En57

    • 15 5

  • Pociąg pędzi 160 na godzinę ale co kilka kilometrów jest naprawa torów bo Kraj jest w ruinie :))))))))))))))))) (4)

    • 7 21

    • Macie rację Towarzyszu :))))))))

      • 6 0

    • (1)

      Co sie cieszysz, jesteś taki sam

      • 3 1

      • Dokładnie tak jak mówicie.

        • 3 0

    • twój łeb jest w ruinie,

      ale sPOKO, jak rusek sprzeda niedługo TVN to zarobisz przymusowy odwyk.

      • 1 1

  • (6)

    Lol, co mnie obchodzą drzwi maszynisty, jak są potrzebne niech będą.

    Ale brak jakiejkolwiek oceny funkcjonalności wnętrza dla pasażerów to jakiś żart.

    Siedzeń może być 135 a może być więcej. bez znaczenia.
    Miejsca dla wózków, wózków i rowerów mogą być z sensem albo bez sensu. bez znaczenia.

    • 33 54

    • (3)

      Funkcjonalności są zawarte w specyfikacji zamówienia :)))))))))))))

      • 18 1

      • (2)

        Wytłumacz mi zatem dlaczego drzwi maszynisty nie są.

        W specyfikacji masz 135 siedzeń, miejsce dla wózków, miejsce dla rowerów, miejsce dla wózków. Nie wiem czy kiedyś jeździłeś pociągami, da się to zrobić z sensem, da się bez sensu.

        Wolałbym żeby konkretny skład był wybrany na podstawie funkcjonalności dla pasażera, a nie drzwi maszynisty.

        • 7 2

        • Różnych rzeczy nie możesz wpisać

          bo wykonawca zaskarży do KIO i wygra. Możesz za to dać dodatkowe punkty i tak zrobiono.

          • 2 1

        • Do tego część pociągów miało zostać przekazanych SKM i tutaj przez gęstość peronów ważniejsze jest przyspieszenie a nie prędkość maksymalna.

          • 0 1

    • niekompetentny

      po piszesz skoro nie kumasz o czym piszesz 9

      • 6 1

    • Your surname Bez znaczenia

      • 0 1

  • Wypasione pociągi. Brawo. (12)

    A kosztują mniej za wszystkie niż kasowniki fali w autobusach. 158 melonów za coś co uprzykrzy zycie ludziom.

    • 31 5

    • Czego się boisz fali, będzie gites

      • 4 7

    • oj ta fala taka skomplikowana, co za dramat (10)

      Będę wchodził do autobusu bez biletu, przykładał kartę i nie wiele myśląc jechał spokojny do celu, na wyjściu to samo i cyk, optymalna opłata naliczona, nawet po kilku takich przejazdach jeśli się to opłaci samo naliczy mi bilet dobowy zamiast iluś jednorazowych gdy dobowy jest tańszy. Przecież to jest skrajnie skomplikowane!!! Nie to co teraz że sobie dzień przed podróżą analizuję taryfę czy muszę mieć bilet czasowy czy jednorazowy czy dobowy i na jaką strefę a potem myślę gdzie i jak go kupię. Przecież to co jest teraz to jest dziecinnie proste w porównaniu do Fali bo nauczyć się taryfy i wszystkich rodzajów biletów oraz poznać sposoby ich zakupu oraz optymalizować cenę przewidując przyszłość jak się będzie jechało to każdy umie a odbić kartę na wejściu to są komplikacje jak lot na księżyc.

      • 7 10

      • a wiesz, że w świecie od lat funkcjonują prostsze systemy (1)

        które też na koniec dnia odliczają najtańszą taryfę za cały dzień? i to bez udziwnień. Ale tylko na dużych słomianych inwestycjach robi się interesy. Miś jaki jest - każdy widzi.

        • 12 4

        • A tamte systemy to nic nie kosztowały?

          • 1 3

      • Tylko czemu to kosztuje 160 mln? (2)

        Plis roczne utrzymanie 25, plus opłaty za biletomaty które zostają? Razem rocznie że 40 na dystrybucję.

        • 9 3

        • Kto ci takich głupot nagadał? (1)

          Chyba pomyliłeś tematy do hejtowania xdddd

          • 2 7

          • To da oficjalne dane.gimbusie

            • 8 1

      • Za cene tej fali mozna bylo kupic 150 autobusow.

        • 8 2

      • Od 1 lipca możliwe kolejne podwyżki, bo wchodzi system Fala (3)

        A więc podwyższamy ceny biletów po to, żeby wprowadzić system, dzięki któremu będzie można oszczędzać na cenach biletów. Brawo! Stanisław Bareja lepiej by tego nie wymyślił.

        • 8 4

        • Farmazony prawisz... (2)

          • 3 8

          • Ach, zapomniałem jeszcze o czymś (1)

            Mikrobusy kupione po to, żeby uczyć kasowania biletów osoby, które żadnych biletów nie potrzebują to prawdziwa wisienka na torcie.

            • 11 1

            • To jest najlepsze ! Do kabaretu!

              • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane