- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (201 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (408 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (71 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
"Hybrydy" wyjadą na tory? Oferty za ponad 120 mln zł
Poznaliśmy oferty w przetargu na dostawę czterech "hybryd", czyli dwunapędowych, elektryczno-spalinowych pociągów, który Zarząd Województwa Pomorskiego ogłosił w ubiegłym miesiącu. Oferty zostały złożone przez dwóch polskich producentów i opiewają na kwoty od 120 do 127 mln zł.
Jak kursują pociągi? Sprawdź rozkład
- Dwie oferty na miliony złotych
- Jak będą wyglądać nowe pociągi?
- Pociągi będą jeździć z prędkością nawet do 160 km/h
Dwie oferty na miliony złotych
- Newag, który wykonanie zamówienia wycenił na kwotę 127 mln 920 tys. zł (brutto),
- Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, oferująca cenę 120 mln 244 tys. 800 zł (brutto).
Urzędnicy ocenią teraz złożone oferty według następujących kryteriów:
- ceny, która stanowi 61 proc. łącznej oceny oferty,
- długości okresu gwarancji - 10 proc.,
- terminu dostawy pojazdów - 24 proc.,
- montażu zewnętrznych drzwi do kabiny maszynisty w pojazdach - 5 proc.
Jak będą wyglądać nowe pociągi?
Pojazdy dostarczone przez zwycięskiego producenta:
- mają mieć do 65 metrów długości,
- posiadać co najmniej 135 miejsc siedzących
- oraz mieć jedną parę drzwi na każdy człon pojazdu,
- Nowoczesne zespoły trakcyjne będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym przewozu wózków inwalidzkich.
- Będą posiadać miejsca przeznaczone do przewozu rowerów,
- pojazdy będą wyposażone m.in. w klimatyzację, toalety przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami,
- monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
- dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi,
- nowoczesny system informacji pasażerskiej, jak również defibrylatory AED.
Pociągi będą jeździć z prędkością nawet do 160 km/h
"Hybrydy" będą osiągać prędkość eksploatacyjną 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h przy wykorzystaniu silnika spalinowego - zastosowanie takiego systemu napędowego umożliwi mieszkańcom wygodne i bezprzesiadkowe przejazdy, płynnie łącząc obszary o zróżnicowanej infrastrukturze kolejowej (z siecią trakcyjną i bez niej).
W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.
Opinie (121) 2 zablokowane
-
2023-04-18 21:59
I żeby jeszcze ładne były. Bez zeza i rozdziawionej japy
- 1 1
-
2023-04-18 22:11
Po co pociąg ma pędzić 160 km na godzinę, jeżeli dla pasażerów przewidziano tylko jedno wejście? (1)
Cały zysk straci czekając na peronie.
- 5 0
-
2023-04-19 00:21
Te pojazdy beda wykirzystywane do pociagiw z calokowita rezerwacja miejsc. Dopuszczona bedzie mozliwosci zakupu biletu bez
- 0 1
-
2023-04-19 11:35
Za krótkie to one są.
- 0 0
-
2023-04-19 12:34
Z tego co czytałem to mają być cztery miejsca dla rowerów przy możliwych dwunastu. To niepoważne.
- 4 0
-
2023-04-19 12:39
hybrydy mogłyby być dobre (1)
ale polskie tory niestety muszą się bez nich obejść. Dlaczego? Bo tu nie ma gdzie ani jak się rozpędzić. Wszędzie dookoła zabudowania albo pola uprawne, do których późnej zero dróg dojazdowych dla lokalnych mieszkańców czy rolników. Dla PKM i SKM też to wygląda bardzo źle, ponieważ co 5 km jest przystanek. Trzeba ponownie przejrzeć oferty i zastanowić się, czy na pewno warto znowu umoczyć te przeznaczone miliony w błoto.
- 0 3
-
2023-04-19 13:29
Hybryda oznacza tu, że pociąg może się poruszać zasilany z trakcji albo dzięki własnemu silnikowi spalinowemu. Czyli np. na odcinku niezelektryfikowanym wykorzystuje silnik spalinowy, na zelektryfikowanym korzysta tylko z energii elektrycznej. Rozwiązanie stosowane choćby w pociągach kolei Dolnośląskich, a u nas mogłoby się sprawdzić na linii PKM.
- 2 0
-
2023-04-20 17:19
Strasznie mało szczegółów. Gdzie mają jeździć? PKM? SKM? Cokolwiek?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.