- 1 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (104 opinie)
- 2 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (229 opinii)
- 3 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (50 opinii)
- 4 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (90 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (156 opinii)
- 6 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (252 opinie)
Ile nas dzieli od życia mieszkańca ławki w parku
- Patrząc na ludzi, którzy wylądowali na społecznym dnie, często mamy poczucie, że nigdy nie podzielimy ich losu. Poczucie, moim zdaniem, nieuzasadnione - pisze nasz czytelnik, pan Wojciech.
Kilka dni temu w portalu Trojmiasto.pl pojawiła się ankieta, w której pytano o stosunek mieszkańców do "osiedlowych pijaczków".
Postanowiłem napisać do redakcji, bo zaskoczyły mnie odpowiedzi udzielone przez czytelników.
I nie chodzi o to, że 49 proc., spośród ponad 3,7 tys. głosujących ma do takich osób negatywny stosunek. Że denerwuje ich to, że takie postacie śmiecą, za nic mają wspólne dobro, zasady higieny itp.
To mnie nie dziwi, bo ja sam ten krytyczny pogląd podzielam.
Zaskoczyło mnie jednak to, że tylko 5 proc. czytelników zastanawiało się nad tym, w jaki sposób ci ludzie doprowadzili swoje życie i siebie samych do takiego stanu.
Gdzie był punkt zwrotny?
Nie mam w sobie wrażliwości działacza lewicy, który nad każdą taką zagubioną duszyczką się pochyli, zapłacze nad jej losem, a przyczyn jej upadku będzie szukał w opresyjnym domu, społecznych nierównościach i Bóg jeszcze wie jakich niezależnych od nich czynnikach.
Raczej wierzę w to, że każdy człowiek jest kowalem własnego losu i w dużej mierze to on decyduje o swoim życiu.
Nie uważam oczywiście, że każdy może osiągnąć wszystko, że do wzbogacenia się wystarczy ciężka praca, a do zostania neurochirurgiem - pasja i determinacja. Może wierzą w to internetowi coache. Ja w to nie wierzę.
Ale znam wystarczająco wiele osób wychowanych w bardzo trudnych rodzinach albo w ogóle bez nich, które z trudem skończyły szkołę, pracują dorywczo albo za najniższą pensję, często wypłacaną pod stołem, a mimo to prowadzą godne życie, którego nie muszą się wstydzić. Wręcz przeciwnie - często mogą być wzorem dla innych.
Wracając jednak do "pijaczków". Gdy na nich patrzę, jak każdy dzień zaczynają i kończą butelką taniego piwa czy wina, a czas pomiędzy następnymi biesiadami spędzają, śpiąc na ławce czy trawniku, wiem, że nie wiodą takiego życia "od zawsze".
Po prostu by tego nie przeżyli.
To może zdarzyć się każdemu
Coś się musiało wydarzyć, że nagle zaczęli tak żyć. Wypadek? Choroba? Oszustwo, którego ofiarą padli? Rozstanie z najważniejszą dla nich osobą? Utrata pracy?
Nic, co nie mogłoby się stać każdemu z nas. Nic, co nie mogłoby wydarzyć się każdemu z prawie czterech tysięcy czytelników Trojmiasto.pl, którzy zagłosowali w tej ankiecie. Dziś, jutro, pojutrze. W każdym momencie.
Z jakiegoś jednak powodu uważamy, że jesteśmy "nieśmiertelni", że nic takiego nam się nie przydarzy, że nie zachorujemy, że nie ulegniemy wypadkowi.
Myślimy, że skoro teraz jest wszystko ok, to zawsze będzie ok. Że nigdy nie wylądujemy na osiedlowej ławeczce z najtańszym piwem w ręku.
Ciekawe, czy oni też tak myśleli.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (401) ponad 10 zablokowanych
-
2021-06-26 19:57
Opinia wyróżniona
Byłam osobą bezdomną przez kilka miesięcy (17)
z powodu serii trudnych życiowych wydarzeń. Gdybym nie wzięła się od razu w garść, uległa przywilejom osoby bezdomnej i przywykła do związanego z tym wygodnictwa, zapewne nadal spałabym gdzieś na parkowej ławce.
Niektórym po prostu takie życie może odpowiadać.- 315 43
-
2021-06-27 06:48
(5)
w garść?
nie ma nic bardziej okrutnego do napisania
kim ty jesteś? znasz sytuacje tych ludzi? pomagasz im?
przywileje osoby bezdomnej?!
wygodnictwo?
ludzie którzy którzy zagrzebywali się zimą w śmieciach robili to z przywileju i wygodnictwa!?
i to im odpowiada?- 26 17
-
2021-06-27 07:43
Sytuacja tych ludzi jest taka (4)
Że całą dobę chcą pić alkohol.
- 10 23
-
2021-06-27 09:01
Winny alkohol - to sztampowa odpowiedź (3)
Jedni umierają na covid a inni nie. Czy wystarczyłoby żeby wzięli się w garść?
Ktoś ma słabość psychiczną, mógłby zajrzeć do butelki, ale ma na tyle słaby układ pokarmowy, nie daje rady pić alkoholu. A ktoś może nie mieć problemów psychicznych ale nadużywa używek, bo ma taki charakter.
Na covid też umierają osoby słabsze ale również osoby lekceważące zdrowie.- 11 3
-
2021-06-27 12:28
Co za i**otyczne porównanie (2)
Czyli bezdomność to choroba zakaźna?
- 6 4
-
2021-06-27 12:54
(1)
Rozumiesz co to jest analogia? Normalnie kraj tłuków.
- 5 3
-
2021-06-27 13:42
ale twoja analogia w tym przypadku nie ma żadnego sensu
Ogólnie cała twoja wypowiedź to bełkot. Przeczytaj to na spokojnie i ocen obiektywnie czy to nie jest niezrozumiały bełkot?
- 4 1
-
2021-06-26 22:22
(8)
jakie to przywileje może mieć hobo,
których nie może mieć zwykły abnegat?
możesz być zamożny, ale chodzić ubrany jak żul,
sam tak często wyglądam, jak pracuję w ogrodzie.
możesz spać na trawniku swojego ogrodu
nie musisz w windzie na dworcu.
możesz się nawalić najtańszym piwem
tak samo jak najdroższym burbonem
nie istnieją przywileje tylko bezdomniaczków
ale faktycznie, każdemu z nas może się zdarzyć
pech- 17 12
-
2021-06-27 01:54
Czy nowe osiedla w nazwie mające park
Są dla bezdomnych? takie skojarzenia mam park, ławka. Taka moda
- 10 4
-
2021-06-26 23:27
Przywilej bezdomnego jest taki (6)
Że nic nie masz i o nic nie musisz się martwić, ewentualnie o to czy rano uda się znaleźć w śmietniku jakaś puszkę po piwie z niedopitą resztką, żeby jakoś zacząć dzień.
- 17 5
-
2021-06-27 18:36
serio? (2)
Naprawe tak uwazasz? A bol zeba chociazby albo oslabienie organizmu z powodu zlej diety i niedostraczania skladnikow odzywczych, a brak ubrania odekwatnego do po ry roku? Naprawde myslisz, ze to nie ma znaczenia i nie jest powodem do zmartwien?
- 4 1
-
2021-06-27 19:22
Zębów bezdomni nie mają (1)
Ciuchów na śmietniku pod dostatkiem na każdą porę roku, każda dolegliwość fizyczna jest na bieżąco kojona dawkami alkoholu. Czym tu się martwić? To krótkie życie od butelki do butelki. Gdyby Ci ludzie mieli jakiekolwiek refleksje to bys ich na ławce w parku nie zobaczył
- 2 6
-
2021-06-28 12:00
Glupota polskie spoleczenstwa poraza. Masz chociaz mature?
- 2 0
-
2021-06-27 14:19
(2)
Bardzo dobrze napisane. Nic nie posiadasz, więc o nic nie musisz się troszczyć. Ewentualna noclegownia i jadłodajnia gdy jesteś trzeźwy. Ubrania z Caritasu, stare wyrzucasz. Nawet ich nie musisz prać, jak to miasto chciałoby uruchomić pralnię samoobsługową dla bezdomnych. Myślę że pieniądze na uruchomienie pralni lepiej wydać na rzetelną pomoc psychologiczną dla ludzi wykluczonych.
- 11 0
-
2021-06-27 15:21
Zapomniałeś jeszcze o portalu internetowym dla bezdomnych (1)
Na który rząd Tuska wydał 49 milionów złotych.
W razie potrzeby bezdomny moze sobie w parku z darmowego miejskiego wifi zalogować się z laptopika i poszukać pomocy- 11 3
-
2021-06-27 17:10
O kurczaki a co to za portal?
Naszsmietnik?
- 4 1
-
2021-06-26 22:11
Michał (1)
Już nie wejdziesz do tej samej rzeki.
- 3 9
-
2021-06-27 11:42
Przywilej jest taki, że po spłaceniu karty kredytowej nie musisz się zadłużać, by przetrwać kolejny miesiąc. Nie musisz kłuć w oczy sąsiada nowym samochodem, kolegów z pracy wypasionym zegarkiem w złocie. Nie myślisz o podatkach, rosnących czynszach, długach, o wakacjach, by dobrze wyglądać na fotce. Żyjesz w stylu "z kwiatka na kwiatek". nie
Przywilej jest taki, że po spłaceniu karty kredytowej nie musisz się zadłużać, by przetrwać kolejny miesiąc. Nie musisz kłuć w oczy sąsiada nowym samochodem, kolegów z pracy wypasionym zegarkiem w złocie. Nie myślisz o podatkach, rosnących czynszach, długach, o wakacjach, by dobrze wyglądać na fotce. Żyjesz w stylu "z kwiatka na kwiatek". nie myślisz co przyniesie jutro. Żyjesz chwilą. Carpe diem. Za to zima jest okrutna. Noclegownia albo wycieraczka na klatce schodowej w bloku. Znam dwie osoby, które się nie podniosły: kobietę - nie znam jej historii, tyle ze była urzędniczką w Gdańsku i stoczniowca, który po złamaniu nogi i długiej rekonwalescencji załamał się.
- 9 1
-
2021-06-26 19:10
Opinia wyróżniona
Nie każdy przypadek jest jednakowy (15)
Słyszałem o jednym tego typu Panie który załamał się po tym gdy w wypadku samochodowym w którym uczestniczył zginęła jego żona i dziecko. On przeżył ale prawdopodobnie przyczynił się w jakiś sposób do tego wypadku i nie mógł się z tym pogodzić zalewając smutki z dnia na dzień to poziomu skrajnego. Słyszałem tą historie od faceta który był
Słyszałem o jednym tego typu Panie który załamał się po tym gdy w wypadku samochodowym w którym uczestniczył zginęła jego żona i dziecko. On przeżył ale prawdopodobnie przyczynił się w jakiś sposób do tego wypadku i nie mógł się z tym pogodzić zalewając smutki z dnia na dzień to poziomu skrajnego. Słyszałem tą historie od faceta który był ratownikiem w karetce i jeździł do niego na interwencje gdy leżał gdzieś w krzakach nieprzytomny, śmierdzący i zalany, ale podchodził do niego jak do każdego człowieka bo jak to mówił, nie wiem jak ja bym się zachował gdyby spotkało mnie to co jego, może też bym się załamał psychicznie i skończył podobnie. Nie sądź i nie oceniaj zbyt pochopnie
- 338 7
-
2021-06-28 09:54
no wlasnie chcialem sie zapytac autora artykułu dlaczego głębiej się nie zastanowił (2)
dlaczego Polacy (bo głownie to Polacy są tacy krótkowzroczni) zaszufladkowali bezdomnych jako pijaków i zaszczańców? Znałem kiedyś goscia, który na kontach miał tyle kasy, ze niejednemu powietrza by zabrakło z wrazenia, ale wybrał taki sposób zycia (taka psychika i potrzeby prostoty zycia). Przed smiercią nawet nie przepisał tego na nikogo, przepadło dla banku, pieniadze kompletnie mu wisiały.
- 0 0
-
2021-06-28 13:55
jeden przypadek na miliard, większość to jednak pijacy (1)
poza tym coś ściemniasz, pieniądze nie przepadają dla banku
- 0 0
-
2021-06-28 15:38
oj chyba mało znasz prawo bankowe kolezko
nie sciemniam, tak bylo
- 0 0
-
2021-06-28 08:37
Czyli zamiast pojsc do specjalisty z problemem to tak jak 99 % bezdomnych wolal sie nachlac przypadek jak kazdy nie widze w tym wyjatku
- 0 0
-
2021-06-28 08:16
Czyli jak 99 % i do tego przypadku przyczynil sie alkohol
- 1 0
-
2021-06-27 12:03
Poniekąd masz rację...
Jednak byłoby mi przykro "patrząc z góry" jak ktoś mi bliski się obwinia i marnuje sobie życie w taki sposób. Taki człowiek zawiesił się pomiędzy życiem a śmiercią...
- 0 0
-
2021-06-27 04:04
A ja poznałam kiedyś bezdomnego, którego rodzina zginęła przez pijanego kierowcę (żona w ciąży i córeczka). Młody facet, miał wtedy ponad 20 lat a już takie przeżycia, mówił, że nie potrafił sobie z tym poradzić i przestało mu na czymkolwiek zależeć. Ja również uważam, że może to spotkać każdego, mi osobiście jest żal tych ludzi. Nigdy nie wiemy,
A ja poznałam kiedyś bezdomnego, którego rodzina zginęła przez pijanego kierowcę (żona w ciąży i córeczka). Młody facet, miał wtedy ponad 20 lat a już takie przeżycia, mówił, że nie potrafił sobie z tym poradzić i przestało mu na czymkolwiek zależeć. Ja również uważam, że może to spotkać każdego, mi osobiście jest żal tych ludzi. Nigdy nie wiemy, co nas może spotkać i w jakiej sytuacji się znajdziemy, a jak wiadomo wiele osób topi swoje smutki w alkoholu i to jest podejrzewam ta najszybsza droga, dzięki której można tak skończyć. Najgorsze jest to, że takie osoby traktuje się czasami jak śmieci, a może wystarczyłoby wyciągnąć rękę i zaproponować pomoc, nie mówię tu o nie wiadomo czym. Chodzi mi o proste rzeczy, które pokażą tym ludziom, że nie są sami i są coś warci mimo tego, że znaleźli się w takim a nie innym miejscu. Straszne jest patrzenie na młode osoby, które przez alkohol i narkotyki znajdują się w takiej sytuacji. Gdyby zmieniono prawo i osoby uzależnione, które mieszkają na ulicy wysyłało się przymusowo do jakiegoś ośrodka zamkniętego, w którym mogliby pracować i jednocześnie być na odwyku to myślę, że było by zapewne dużo mniej takich osób. Ale niestety, to są koszta a ludzie, którzy śpią na pieniadzach (rządzący) kompletnie się tym nie przejmują! Nie mówiąc już oczywiście o edukacji w szkole na temat uzależnienia, tam się na takie niewygodne tematy nie rozmawia, ważniejsze jest co autor miał na myśli pisząc wiersz a to raczej w życiu nikomu się do niczego nie przyda...
- 16 2
-
2021-06-27 00:07
By ell
Do każdego z szacunkiem. Jestem za.
- 8 0
-
2021-06-26 19:47
(3)
Ale zdajesz sobie sprawę, że takie historie to drobny ułamek? Większość z tych ludzi straciła wszystko na własne życzenie.
- 18 26
-
2021-06-26 19:51
a skąd to wiesz? pytałeś ich ? (2)
- 24 5
-
2021-06-26 20:49
Znam osobiście takie przypadki
Wssystko to wieloletnie konsekwentne chory, które doprowadziły się do tego stanu pijąc na umór
- 5 2
-
2021-06-26 20:21
Widziałem w życiu dość ludzi, którzy się stoczyli na dno. Gwarantuję Ci, prawie żadnego nie spotkała jakaś potworna tragedia, jak opisana powyżej. Po prostu, dobrze im było chlejąc lub ćpając. I tak powoli zmierzali do celu. Większość z nich już zresztą nie żyje.
- 32 3
-
2021-06-26 19:26
Dokładnie (2)
- 25 0
-
2021-06-27 11:56
(1)
Ile nas dzieli od osób z ławeczki? Może bardzo niewiele. Coraz bardziej o nas dbają byśmy wyzbyli się swych oszczędności i dołączyli do tych, którzy cieszą się z każdej ofiarowanej im łaski w postaci dopłat, dotacji, dofinansowań. Chcą nas doprowadzić do statusu beneficjentów wszelkich programów plus. Uzależnić od ich "szczodrości" i pozbawić
Ile nas dzieli od osób z ławeczki? Może bardzo niewiele. Coraz bardziej o nas dbają byśmy wyzbyli się swych oszczędności i dołączyli do tych, którzy cieszą się z każdej ofiarowanej im łaski w postaci dopłat, dotacji, dofinansowań. Chcą nas doprowadzić do statusu beneficjentów wszelkich programów plus. Uzależnić od ich "szczodrości" i pozbawić prawdziwego pieniądza, dając w zamian plastik. Nie spodoba się im twoja gęba i odłączą ci plastik od cyferek w banku, więc będziesz mógł podzielić los sąsiada z ławeczki. Czy szykuje się nam podziemie jak w "Seksmisji"?
- 17 3
-
2021-06-28 12:24
i to jest właśnie nowoczesne niewolnictwo
- 1 0
-
2021-06-26 18:22
Opinia wyróżniona
Każdy jest kowalem swojego losu. (57)
Żyjemy w wielkim mieście. Utrata pracy? W Gdańsku można znaleźć pracę na każdym kroku, choćby w lidlu czy biedronce. A jeśli są jakieś umiejętności to choćby i w sektorze msp.
Pada na łeb? Są noclegownie. Niestać na mieszkanie? Idź do bursy albo wynajmij jeden pokój.
Ja rozumiem, że alkoholizm to straszna i ciężka choroba, aleŻyjemy w wielkim mieście. Utrata pracy? W Gdańsku można znaleźć pracę na każdym kroku, choćby w lidlu czy biedronce. A jeśli są jakieś umiejętności to choćby i w sektorze msp.
Pada na łeb? Są noclegownie. Niestać na mieszkanie? Idź do bursy albo wynajmij jeden pokój.
Ja rozumiem, że alkoholizm to straszna i ciężka choroba, ale można z niej wyjść. Piszę to jako trzeźwy uzależniony.
Nie bardzo mogę pojąć, co powoduje taki stan rzeczy, bo z każdego bagna da się wyjść, trzeba tylko chcieć zamiast się użalać.- 225 112
-
2021-06-28 23:38
Co Ty za głupoty piszesz
Kowalem losu. Tyle ile ludzi tyle charakterów pamiętaj. Do jednego powiesz d**ilu i się już bd stresować myśleć o tym cały czas itp. Dużo ludzi traci rodziny inni są wygnani zdradzeni wyrzuceni z domu i się zalamuja. Pomysl.
- 0 0
-
2021-06-28 16:11
Fajnie by bylo gdyby sie wylatywalo z roboty
Za likwidacje parkingów, czerwona fale, jednokierunkowa swietojanską czy za wiaty solarne...
- 0 0
-
2021-06-27 16:18
Gdańsk wielkie miasto:D
Dobre sobie...
- 0 0
-
2021-06-27 14:53
Banały Waść powtarzasz. Kowalem własnego życia jest może kilka % ludzi. Reszta bardziej lub mniej zależy od otoczenia. Ilu kowali wiosna 2020 widziales na plaży kiedy policja pilnowala?
- 3 0
-
2021-06-27 14:51
bursy? podaj adresy
pokój od 600 zł + kaucja drugie tyle
- 0 0
-
2021-06-27 12:25
Alkoholik (1)
Witaj też jestem niepijącym alkoholikiem ale widać mamy odmienne zdanie na temat wychodzenia z nałogu. Czy i Ty nie osiągnąłeś swojego dna nim zacząłeś trzeźwieć ? Czy i na Ciebie przez kilka lat jak ktoś patrzył to nie rozumiał jak można tak żyć ? Rozpoczęcie drogi trzeźwienia to jak 6 w totka, niby każdy może zagrać ale nie każdemu dane wygrać.
Witaj też jestem niepijącym alkoholikiem ale widać mamy odmienne zdanie na temat wychodzenia z nałogu. Czy i Ty nie osiągnąłeś swojego dna nim zacząłeś trzeźwieć ? Czy i na Ciebie przez kilka lat jak ktoś patrzył to nie rozumiał jak można tak żyć ? Rozpoczęcie drogi trzeźwienia to jak 6 w totka, niby każdy może zagrać ale nie każdemu dane wygrać. Dziwi mnie że tak oceniasz te osoby i tak łatwo rzucasz hasło " o byciu kowalem swojego losu" , a Siła Wyższa ? Skoro jesteś tak sprawczy to czemu się uzależniłeś kolego ? Pogody ducha i 24h w trzeźwości
- 1 0
-
2021-06-27 13:53
Nie do końca się z Tobą zgodzę.
Przypomnij sobie pierwsze dwa pytania na które musiałeś odpowiedzieć na pierwszym mitingu. Czy masz problem i czy chcesz z tym skończyć.
Powtórzę słowo klucz chcesz.
Siła wyższa? A co ma do tego siła wyższa, jeśli nie chcesz, to nic to nie da. To Ty musisz chcieć skończyć z nałogiem, to TyNie do końca się z Tobą zgodzę.
Przypomnij sobie pierwsze dwa pytania na które musiałeś odpowiedzieć na pierwszym mitingu. Czy masz problem i czy chcesz z tym skończyć.
Powtórzę słowo klucz chcesz.
Siła wyższa? A co ma do tego siła wyższa, jeśli nie chcesz, to nic to nie da. To Ty musisz chcieć skończyć z nałogiem, to Ty musisz się do tego przyznać, zaakceptować stan rzeczy i to Ty musisz chcieć powierzyć swój problem sile wyższej. Jakiejkolwiek, bo przypominam że siła wyższa to nie tylko Bóg.
I tak, byłem na dnie. I nikt mi nie pomagał, chciałem zmienić tamten stan i go zmieniałem, zmieniałem aż zmieniłem.
99% pijanych bezdomnych nie chce tego zmienić.
Dlatego uważam, że każdy jest kowalem własnego losu.
Bo jeśli chcesz, to znajdziesz sposób żeby to zmienić, jeśli nie chcesz, znajdziesz pretekst żeby dalej było jak jest.- 1 0
-
2021-06-27 10:55
Zainwestuj w słownik oraz naucz się pisać zgodnie z zasadami sztuki języka polskiego
Tyle.
Mądralo- 0 0
-
2021-06-27 10:54
(1)
Gdzie znajdzie pracę gość który ma komorników nie ma gdzie się wyspać i umyć myślenie kogoś kto pod kloszem jest chowany
- 3 0
-
2021-06-27 13:45
Może iść odsiedzieć długi w więzieniu
A po wyjściu zacząć wssystko od nowa
- 2 1
-
2021-06-27 09:58
Probowalem dostac sie do lidla. (7)
Nie mam szans niestety bo mam doswiadczenie 10letnie w IT, wyzsze wyksztalcenie techniczne. I dalej szukam pracy, oszczednosci sie koncza. Ludzie nie rozumieja, ze sa tacy, ktorzy nie zyja aby pracowac tylko potrzebuja pracy, aby miec kase na zycie.
- 9 0
-
2021-06-27 12:43
Każdy by chciał pracować w Lidlu
- 1 0
-
2021-06-27 11:09
Szukamy u nas w magazynie zdolnego inżyniera (2)
do wykładania chemii na palety. Zapraszam na rozmowę . Nasza firma daje szanse ambitnym z aspiracjami :)
# kierownik działu.- 2 2
-
2021-06-27 12:25
Nie mam szans bo uslysze, ze z moim doswiadczeniem (1)
Nie bede chcial tu pracowac i szybko odejde. Juz to przerabialem.
- 2 1
-
2021-06-27 13:16
Ehh
Ktoś cię tu wkręca ;)
- 0 0
-
2021-06-27 10:20
(2)
Jak idziesz "do Lidla", to po co się chwalisz swoim doświadczeniem w IT? Takie rzeczy ukrywasz, a w zamian ściemniasz w CV. W dobie smieciówek nikt Ci tego nie sprawdzi :)
Inna sprawa - dlaczego "idziesz do Lidla" mając doświadczenie w IT?- 4 3
-
2021-06-27 12:36
No wlasnie chce w IT ale nikt mnie nie chce. (1)
Nie mam znajomosci. I zawsze na rozmowie na kogos innego sie decyduja. Musze faktycznie nasciemniac i naklamac w cv.
- 2 2
-
2021-06-27 22:58
Jakich kurde znajomości? W IT jak jesteś w miarę dobry, to bez znajomości Cię wezmą za niezłe pieniądze z takim doświadczeniem. Wybacz, ale Twoja historia się nie klei.
- 1 0
-
2021-06-27 00:52
Tak życie się ułożyło, że nie mam własnego mieszkania (16)
Jestem przed 50-tką, wychowuję małe dziecko, które jest w wieku przedszkolnym. Muszę co miesiąc mieć na opłaty za wynajem lokum około 2,5 tysiąca + na życie i jedzenie. W perspektywie mam zbliżające się wypowiedzenie z pracy, która pozwala mi to wszystko utrzymać. Masz jakąś sensowną propozycję? Dodam, że z racji nienajlepszego stanu zdrowia, praca fizyczna nie wchodzi w grę.
Przyszłość rysuje się w czarno białych barwach.- 19 2
-
2021-06-27 08:05
Ja mam mega dobra rade (8)
ale sie obrazisz.
Możesz krzyczeć ile chcesz o feminizmie ale to dzięki swoim koleżankom mniej lub więcej znalazłaś sie w takiej sytuacji. Dla Ciebie to sytuacja bez wyjścia dla niektórych to codzienność. Z tym, że mężczyznom dochodzi jeszcze obowiqzek alimentacyjny - tak żeby kobiety nie płakały nad swoim losem.
Jednak Tyale sie obrazisz.
Możesz krzyczeć ile chcesz o feminizmie ale to dzięki swoim koleżankom mniej lub więcej znalazłaś sie w takiej sytuacji. Dla Ciebie to sytuacja bez wyjścia dla niektórych to codzienność. Z tym, że mężczyznom dochodzi jeszcze obowiqzek alimentacyjny - tak żeby kobiety nie płakały nad swoim losem.
Jednak Ty zdecydowałaś się na dziecko w wieku 50 lat i co do kogo masz pretensje? Bo jak miałaś 40 lat to zylas lepiej? (ciekawe z jakim mężczyzną).
Zdrowi ludzie potrafią ułożyć plan, potrafią mniej lub więcej przewidzieć jakieś sytuację ale Ty potrafisz płakać nad swoim losem w internecie albo przynajmniej chciałaś sie podzielić swoją niedola.
Naturalna Selekcja - idz do niej pokrzycz swoje feministyczne hasła.
Bo skoro sama dziecko wychowujesz i nie ma kto Ci pomóc to oznacza, że wszyscy są głupi tylko Ty jesteś mądra.- 9 22
-
2021-06-27 18:22
Kto powiedział, że jestem kobietą? (1)
Z pewnych względów zdrowotnych, nie mogłem mieć wcześniej dzieci. I nie użalam się, tylko zadaję pytanie, o jakieś podpowiedzi. A tak naprawdę, znając siebie, wymyślę coś i kolejny raz w życiu dam sobie radę. Nikt nigdy w niczym mi nie pomógł. Również tutaj nie spodziewałem się żadnej pomocy. Utwierdziłeś mnie tylko w moim przekonaniu. Pozdrawiam :)
- 3 1
-
2021-06-27 19:29
Jak masz małe dziecko, wizję rychłej utraty roboty
I marzy ci się trzypokojowe mieszkanie to masz rację - nikt Ci w tym nie pomoże
- 4 2
-
2021-06-27 11:22
Przeczytaj uważnie post ... zanim zareagujesz ! (1)
Pani jest przed 50-tką i ma dziecko w wieku przedszkolnym ... to znaczy, że urodziła je kilka lat temu, prawda ?
często dzielenie się swoim bólem /niepokojem/strachem - to jedyny 'luksus', na jaki człowieka stać ...- 8 0
-
2021-06-27 14:53
Ja rozumiem
Tylko Ty mowisz o emocjach. Potrafie zrozumieć, że jest to ciężka sytuacja - bo jest bardzo ciężka.
Ale co z tego jak żalenie nic nie pomoże?
Sytuacja taka z dnia na dzień się nie rodzi. To nie tak, że dzisiaj impreza z koleżankami w szkole a jutro 50 lat na karku i dziecko na wychowaniu. "alee impra byla".- 0 2
-
2021-06-27 08:36
(3)
A skąd wiesz ze to dziecko jest dzieckiem tej pani? Może to jest wnuczek/wnuczka, bo matka dziecka umarła? Nie znasz sytuacji a gadasz głupoty
- 18 3
-
2021-06-27 09:09
Widzę, że ty znasz. (2)
Ja wnioskowałem z tego co jest napisane.
Ty wnioskujesz z tego co mozna byłoby dopisac.
Bez sensu rozmowa.- 4 10
-
2021-06-27 09:41
Tzn (1)
Odpowiedzialas na jeden argument i to najmniej znaczący.
Rozumiem, że jeżeli to jest tej Pani wnuczek to jest ona zwolniona z myslenia albo pracowania nad lepszą przyszłością.
Nie mam 50 pare lat ale znam ludzi co w tym wieku juz maja mieszkanie na własność, mają rodziny i żyją normalnie ale po twojej wypowiedzi odnoszęOdpowiedzialas na jeden argument i to najmniej znaczący.
Rozumiem, że jeżeli to jest tej Pani wnuczek to jest ona zwolniona z myslenia albo pracowania nad lepszą przyszłością.
Nie mam 50 pare lat ale znam ludzi co w tym wieku juz maja mieszkanie na własność, mają rodziny i żyją normalnie ale po twojej wypowiedzi odnoszę wrażenie, że to przywilej, ze znam takich ludzi, a może tym 99.9% ludziom sie meeega poszczęściło.
Ja nadal siedzę z popcornem i patrze jak naturalna selekcja działa,czekam na rezultaty z niecierpliwością.- 1 8
-
2021-06-27 09:48
Zresztą
Feminizm = silna kobieta, praca fizyczna nie bo choroba, praca umyslowa nie bo wypowiedzenie.
Jaja jak berety hahahah- 1 9
-
2021-06-27 07:48
Na początek poszukałbym mniejszego lokalu (6)
Bo 2500 brzmi jak mieszkanie dwupokojowe, w twojej sytuacji to zbędny luksus. Dostajesz 500+, do tego możesz dostać kilka zasiłków, dodatek mieszkaniowy i na prąd. Jeśli chodzi o pracę możesz iść do pośredniaka, a na czas bez pracy zasiłek dla bezrobotnych.
Dacie radę przeżyć do momentu aż znajdziesz kolejna pracę, a nie spanie na ławce w parku, co sugerujesz- 8 11
-
2021-06-27 18:17
Mam wynajęte dwupokojowe (5)
W tej kwestii masz rację. Niestety w kolejnej już nie, bo szczerze mówiąc, nie mieszczę się w tym mieszkaniu. Lepsze by były trzy pokoje. Plus do tego jest piwnica zawalona po sufit.
- 0 7
-
2021-06-27 22:53
(3)
Skoro się nie mieścisz, to zacznij się mieścić. Cholera, ja za swoje mieszkanie płacę mniej, a wynajmuję w tzw. "prestiżowej" dzielnicy i mnie na to stać. Wyrzuć, co zbędne. Później przemyśl, co jeszcze jest zbędne. I tak trzy razy. Trzy pokoje dla samotnej matki z przedszkolakiem? Czy Ty sobie kpisz?
- 1 1
-
2021-06-28 08:25
Ale co mam wyrzucić? (1)
Łóżeczko dziecka? Czy swoje? Swój rower, czy dziecka? Oba trzymam w mieszkaniu bo z piwnicy raz już mi skradziono rowery. Biurko mam wyrzucić? A może szafę na ubrania? 2 pokoje na 50 metrach to niewiele.
- 0 2
-
2021-06-28 22:07
Wyrzuc jedzenie
Geniuszu
- 0 0
-
2021-06-27 22:56
Ok, widzę, samotny ojciec. Nic to nie zmienia.
- 1 0
-
2021-06-27 19:27
Czyli chcesz żyć ponad stan
A ja bym chciał mieć pięć pokoi i dwa samochody i mnie nje stać bo nie mam pracy i co teraz? Chyba zamieszkam w parku.
- 3 1
-
2021-06-27 02:19
Myślę, że to raczej pochodna problemów i zaburzeń (2)
psychicznych potem dochodzą konflikty z prawem a takiego zapuszczonego delikwenta nikt nie weźmie do Lidla czy biedronki wystarczy jak popatrzą na niego żeby miał kontakt z pieniądzem czy klientem.
- 7 0
-
2021-06-27 09:11
Bzdury (1)
Sa miejsca gdzie może się cały wykąpać i ubracnw nowe rzeczy i będzie wyglądać jak z pudełka. wystarczy chcieć tylko ci ludzie świadomie podejmują decyzję że łatwiej im oteworzyc butelkę niż drzwi do pracy.
- 3 2
-
2021-06-27 11:06
Nie ma gdzie odpoczywać
trzeźwieć - rozwijać się, by pracować i potem mieć na mieszkanie. Koło się zamyka.
Najpierw potrzebny jest "pas startowy" by się dźwignąć i wiem co mówię.
Mi się udało, ale to dłuższa historia.
Siedziałem trochę w ośrodku, trochę na ulicy, gdzie można spotkać się z empatią i wrażliwością, zainteresowaniem ludzi. Nie w tym chlewie. Patrz odc. 42 na kanale testmisja.- 3 0
-
2021-06-26 22:00
alkoholizm to straszna i ciężka choroba, ale można z niej wyjść (5)
nie da rady wyjść, można nie pić, z tym się żyje do końca życia
"trzeba tylko chcieć" - następny mit;
trzeźwy uzależniony - z tego co napisałeś wynika, że jesteś tylko "suchy" nie trzeźwy.- 13 9
-
2021-06-27 09:08
Lukasz (2)
Ja uważam że mówienie że alkoholikiem się pozostaje do końca życia to bzdura. Po prostu gdy uporasz się z alkoholem to przestajesz nim być, jeśli nie potrafisz to nadal nim jesteś. To takie tłumaczenie sobie że o jestem trzeźwym alkoholikiem. Alkoholizm narkotyki czekolada czy chipsy to konsekwencja własnych decyzji. Mam rodzinie młodego chłopaka
Ja uważam że mówienie że alkoholikiem się pozostaje do końca życia to bzdura. Po prostu gdy uporasz się z alkoholem to przestajesz nim być, jeśli nie potrafisz to nadal nim jesteś. To takie tłumaczenie sobie że o jestem trzeźwym alkoholikiem. Alkoholizm narkotyki czekolada czy chipsy to konsekwencja własnych decyzji. Mam rodzinie młodego chłopaka alkoholika. Dwa odwyki w super ośrodkach opłacone przez NFZ czyli przez nas wszystkich i co? Dalej pije, nawet nie jest mi go żal, to jego własna decyzja. Przestańcie się sami przed sobą tłumaczyć .
- 3 8
-
2021-06-28 14:08
nie prawda, alkoholikiem się zostaje na zawsze
tu nie chodzi o to czy się przestało pić, tylko o to jaki będzie powrót do picia jeśli się znów zacznie. Tu nie ma resetu. Zaczynasz z powrotem z miejsca w którym skończyłeś. Chodzi o stosunek do alkoholu. Natomiast twoje decyzje są warunkowane stosunkiem do jakiejś sprawy. Alkoholik sobie wszystko logicznie tłumaczy. Przecież kolejna połówka mnie nie zabije nieprawdaż?
- 2 0
-
2021-06-27 09:24
NFZ i super osrodki. Hahaha
- 5 1
-
2021-06-27 00:36
To jest choroba nieuleczalna, ale można ją stłumić. Wtedy wychodzisz z ciągu i nie pijesz.
Druga sprawa, czemu generalizujesz? Alkoholikiem nie byłem i nie jestem. Sprowadzasz jedno uzależnienie do ogółu. Może być niepijący alkoholik, niećpający narkoman, niegrający hazardzista i nieciupciający seksoholik. Każdy z nich trzymającTo jest choroba nieuleczalna, ale można ją stłumić. Wtedy wychodzisz z ciągu i nie pijesz.
Druga sprawa, czemu generalizujesz? Alkoholikiem nie byłem i nie jestem. Sprowadzasz jedno uzależnienie do ogółu. Może być niepijący alkoholik, niećpający narkoman, niegrający hazardzista i nieciupciający seksoholik. Każdy z nich trzymając abstynencję jest najprościej mówiąc trzeźwy.
I tak, trzeba tylko chcieć. Każdy uzależniony idàcy na terapię z przymusu a nie z chęci wraca do ośrodka szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać.- 11 0
-
2021-06-26 23:11
ponoć mądrzy ludzie mówią
jeśli chcesz to znajdziesz sposób (żeby wyjść z tego), jeśli nie chcesz to znajdziesz powód (żeby nie wyjść)
- 10 3
-
2021-06-26 19:16
Za każdym stoi jakiś dramat (3)
Ja znam poważna Panią Mecenas, alkohol ją zniszczył dziś jest bezdomna , zbiera puszki, chodzi brudna i śpi gdzie popadnie a miała wszystko. Alkohol potrafi zniszczyć najmocniejszego wiem co mówię bo nasz Ojciec i Ojczym byli i są alkoholikami , niszczy rodziny
- 31 5
-
2021-06-27 17:18
Wiec ty masz DDa
- 0 0
-
2021-06-26 20:55
(1)
Tam sami mecenasi i lekarze
- 9 4
-
2021-06-26 21:11
Zdecydowana większość to turyści
Którym zabrakło kilku drobnych do biletu, panie kierowniku
- 21 4
-
2021-06-26 18:31
(8)
Do Lidla czy do biedronki nie przyjmują już byle kogo i nie zarabia się tam źle
- 45 2
-
2021-06-26 18:37
(7)
Szanuje ludzi którzy tam pracują. Meneli nie
- 29 13
-
2021-06-27 10:02
Szanuje ludzi, ktorzy pogardzaja innymi ludzmi. (2)
To nie ich wina, ze sa niewychowani. Jak ktos pisze, ze szanuje pracownikow marketu to w domysle daje do zrozumienia, ze sa dla niego kims gorszym. Sloma z butow ci wystaje koles. Mozna napisac, szanuje ludzi z wiezienia, pedofilow czy mordercow. Bo tutaj o szacunek trudno i trzeba sie wysilic aby na to sie zdobyc. Ale trzeba byc nie lada
To nie ich wina, ze sa niewychowani. Jak ktos pisze, ze szanuje pracownikow marketu to w domysle daje do zrozumienia, ze sa dla niego kims gorszym. Sloma z butow ci wystaje koles. Mozna napisac, szanuje ludzi z wiezienia, pedofilow czy mordercow. Bo tutaj o szacunek trudno i trzeba sie wysilic aby na to sie zdobyc. Ale trzeba byc nie lada prowincjuszem mentalnym aby napisac szanuje pracownikow marketu czy sprzataczki. Przyszlo ci janusz do glowy, ze pracownicy marketu nierzadko maja wyzsze kwalifikacje niz ty? Ja szanuje inzynierow i lekarzy :)))
- 19 5
-
2021-06-27 10:13
(1)
No chyba jednak szacunek jest czymś innym niż sobie wyobrażasz :) Polecam zapoznać się z definicją w jakimś wartościowym źródle.
- 2 4
-
2021-06-27 11:59
Zastanawia mnie, czy szanuje się pracę, profesję, zawód, czy człowieka jako takiego, nie zależnie co robi lub kim jest. A w Lidlach pracują fajne drużyny, wyglądają na zgrane zespoły. Mam nadzieję, że nie łączy ich wspólna niedola ;)
- 6 0
-
2021-06-27 00:33
(3)
No właśnie o to chodzi. Ci ludzie stawiają się w tym markecie po to, aby dać coś od siebie. Stawiają się do pracy, każdy na miarę swoich możliwości.
Ten który odprowadza wózki robi to, bo mu się najzwyczajniej w świecie nie uśmiecha pracować.- 5 5
-
2021-06-27 08:55
(2)
Dać coś od siebie? Ahahaha chyba po to żeby zarobić się tam stawiają
- 8 2
-
2021-06-27 09:52
Dac cos od siebie swojej rodzinie? (1)
Ale ty madra jestes lohohoho.
Im glosniej krzykniesz tym masz więcej racji hahahahahhaha- 1 4
-
2021-06-27 11:45
Najczęściej wózki odprowadzają ochroniarze ;)
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2021-06-26 18:01
(19)
Większość ludzi przechodzi obok...myśląc że ich to może nigdy nie dotyczyć...niestety choroba,utrata pracy,rozpad związku czy jakaś tragedia w rodzinie i często droga do uzależnień czy utraty kontroli nad życiem jest szybka.Oby jak najmniej takich bezdomnych,nie jest to łatwe życie.
Dr Svencjusz- 92 25
-
2021-06-26 18:06
(8)
To co mnie nie zabije, to mnie wzmocni. Taka jest prawda.
- 8 16
-
2021-06-26 18:15
ale czasem zabija (1)
nie odbierajac zycia.
- 12 4
-
2021-06-26 23:33
Jakie głębokie przemyślenia tu dzisiaj
- 4 0
-
2021-06-26 18:21
No pewka (3)
Utrata wszystkich kończyn, wzroku i słuchu by Cię fenomenalnie wzmocniła.
- 15 4
-
2021-06-26 18:24
(2)
Tak menele nie maja rak i nóg. Maj za to dużo czasu i tak im rzycie przecieka miedzy palcami
- 3 12
-
2021-06-26 23:12
Tobie slownik ortograficzny "przeciekl"przez rece - pewnie nie miales czasu na nauke. (1)
- 2 3
-
2021-06-27 09:08
A "pewka" się w oczy nie rzuciła panie Miodek?
- 2 1
-
2021-06-26 19:58
To powiedzonko to mit.Dobry mit do powtarzania.
Nigdzie nie przeczytasz , ze tyle , a tyle osób zginęło, się zabiło- A nie udało im się....wzmocnić. Powtarzają jak papugi,ze co nie zabije to wzmocni.Jednemu na 100 się uda,reszta do piachu.To mit i bajka o wzmocnieniu.
- 11 1
-
2021-06-26 22:58
toć już dawno Walkiewicz mówił, że to co cię nie zabije to....cię nie zabije
ale niekoniecznie wzmocni
- 4 0
-
2021-06-26 18:13
A jaka jest twoja historia?
- 7 3
-
2021-06-26 18:21
Mój drogi i kochany Svencjuszu przecież oni mogą uzyskać pomoc. (3)
Są ośrodki i fundacje które chętnie pomogą im stanąć na nogi, dadzą dach nad głową, wyżywienie, czyste ciuchy, nawet pomogą znaleźć pracę. Tylko jest jeden mały kruczek - trzeźwość.
- 21 3
-
2021-06-26 18:30
(1)
i chęć pracy. Ale nie nie nie
- 14 3
-
2021-06-26 23:35
Chęć pracy to oni akurat mają
Zbieranie puszek, grzebanie w śmieciach i targanie kilogramów złomu to ciężka praca, tylko w zwykłej pracy musisz być trzeźwy, a wykonując pracę bezdomnego możesz być cały czas na bombie
- 6 0
-
2021-06-27 12:31
Tym ośrodkom zależy na tym żeby istniały i żeby mieli gdzie pracować.
- 0 0
-
2021-06-26 18:39
Zycie to nie bajka , nie głaszczę cię po jajkach. Grucha
- 6 0
-
2021-06-26 19:53
Przyjelabys na wigilie osobe bezdomna? (1)
Ja byłabym się.
- 6 4
-
2021-06-26 23:33
A czemu na wigilię ktoś miałby przyjmować bezdomnego?
Niech ksiądz da pierwszy dobry przykład i przyjmie
- 3 2
-
2021-06-26 20:12
Nie wszyscy sa : (1)
Mocni, silni,odporni.Nie po wszystkich jak po kaczce...Mały procent wychodzi cało z zawirowań, kłopotów życiowych.Szafowac, utartymi powiedzonkami, rymami ,sloganami łatwo.Zostac tak nagle bez domu itd - mało kto zna to uczucie! ludzie nie zdają sobie sprawy, co to znaczy - nie mieć nic.Takie NIC przez duże litery.Nie wzmacnia klęska, ona upadła, wbija w ziemię odbiera rozum i chęć życia.A tak klepia bezmyślnie, ze w z m o c n i......Prędzej serce pęknie- niż się wzmocni!
- 12 4
-
2021-06-27 01:22
Dokładnie. Te wszystkie powiedzonka, że co cię nie zabije to Cię wzmocni - bzdura. Że cierpienie uszlachetnia - bzdura jeszcze większą, cierpienie jest po prostu cierpieniem. Nie każdy mi że się też tak po prostu "wziąć w garść", w pewnym momencie to przestaje działać, podobnie jak nie zawsze da się być kowalem własnego losu gdy ten los rzuca Ci pod nogi prawdziwe tarany które zwalaja z nog.
- 4 1
-
2021-06-26 18:07
Mają darmową opiekę zdrowotną, jedzenie i noclegownie. (8)
Zwykle dodatkowo renty socjalne i zapomogi. Spędzają całe dnie nic nie robiąc, a my - podatnicy ich nałóg jeszcze finansujemy. Tak się zastanawiam kto tu jest na dnie, bo chyba ja sponsorujący takie ich bezstresowe życie.
- 103 63
-
2021-06-26 18:18
zamien (1)
sie.
- 22 19
-
2021-06-26 18:23
Argument godny i**oty.
Każdy próbuje żyć jak lubi i chce, pytanie tylko dlaczego ja sponsoruje ich życie, mojego nikt nie sponsoruje- 37 10
-
2021-06-26 18:24
Wolę finansować pomoc dla człowieka któremu się noga w życiu powinęła. (3)
Niż bandę darmozjadów których jedynym zajęciem w życiu jest hodowla kaszojadów na koszt podatnika. Bezdomny nie dostanie dopłaty do czynszu i mediów od Miasta, ciuchów z Caritasu i żywności z MOPRu, a patologia+ i owszem.
- 19 26
-
2021-06-26 18:27
(2)
To se weź kilku na kwadrat, jeśli masz kwadrat.
Prawda jest raczej taka, że nikomu nie pomagasz.- 27 9
-
2021-06-26 18:48
Zaraz po tym kiedy ty weźmiesz do siebie hodowców kaszojadów. (1)
- 12 4
-
2021-06-26 18:49
To ty grasz rolę dobrego Samarytanina
- 4 5
-
2021-06-27 11:09
spróbuj tam wyjść na prostą! (1)
Odcinek 42 jak jest w ośrodkach. Oczywiście nie generalizuję. Kanał Testmisja.
Żeby zacząć trzeźwieć, iść do pracy, trzeba mieć jak wystartować, a ośrodki, zwłaszcza pracujący tam ludzie prócz opiekunek to fikcja. Stąd lepiej na ulicy niż w ośrodku- 0 2
-
2021-06-27 21:15
Zależy jakie ośrodki
- 0 0
-
2021-06-26 18:07
Odkąd weszła ustawa "lokal za pomówienie", (5)
każdy mężczyzna mieszkający z kobietą może się w kilka chwil znaleźć na bruku, na ławce, bez wyroku sądu. Więc dzięki nas bardzo niewiele.
- 95 21
-
2021-06-26 18:32
(2)
Biedni przemocowcy bijący rodzinę, muszą się mieć na baczności. Faktycznie, żal bidulków.
- 23 46
-
2021-06-26 23:58
myślę że prawdziwi przemocowcy (1)
mają gdzieś ziobrową ustawę "antyprzemocową". Policja każe im opuścić mieszkanie, więc odczekają na odjazd policji, wejdą z framugą z powrotem do mieszkania i dopiero wszystkich domowników zbiją na kwaśne jabłko.
Minister Ziobro to populista, szukający taniego poklasku u wyborców. W tym przypadku u środowisk kobiecych.
Bo mnie to się zawsze wydawało, że jak ktoś łamie prawo to po prostu decyzją prokuratora może trafić do aresztu i tam oczekiwać na wyrok. A Ziobro woli trzymać niebezpiecznych ludzi na ulicach. No jak kto woli.- 20 6
-
2021-06-27 07:20
Jak czytam takie żale do tego czy innego aktualnego ministra
to się zastanawiam co pamiętamy o ministrach Tuska. I okazuje się, że niczym się nie zasłużyli, niczym nie wyróżnili oprócz korupcji (Sławek Zegarek, spotykający się na cmentarzu w sprawie afery hazardowej), okradania nas (zabranie 153 mld zł z OFE), trzymania 4 lata kibica Legii w areszcie bez żadnych dowodów, kłamstw "piniedzy ni ma i nie będzie", wulgaryzmów i pogardy ze spotkań u Sowy. Porównując do takiego "populisty" Ziobry lepiej być zapamiętanym z powodu takiej ustawy.
- 10 11
-
2021-06-27 23:18
Bez przesady, "za darmo" też nie da się nikogo wyrzucić. (1)
Przemoc to argument. Ale przemoc nie powinna nigdy mieć miejsca.
- 2 1
-
2021-06-28 10:26
A jak udowodnić swoją niewinność jak się jest pomawianym? O takie przypadki chodzi, a nie o prawdziwych przemocowcow. To kwestia czasu, aż ktoś złoży skargę konstytucyjną.
- 1 0
-
2021-06-26 18:08
(1)
Takie rozkminy to się prowadzi gdzieś tak w trzeciej klasie liceum.
- 50 37
-
2021-06-26 18:17
Jaki portal
Takie rozkminy
- 26 5
-
2021-06-26 18:09
a czemu ma mnie to dotyczyć ? (22)
mam zarąbistą pracę , ubezpieczenie x 2 , ponad 2 miliony złotych oszczędności i kilka mieszkań. Trenuję 4 x w tygodniu i nie mam zobowiązań, tych kredytowych też nie. Samochodu nie mam bo lansować się nie zamierzam. Wyglądam wg mnie OK i nie , nie jestem gejem ani lalusiem.
- 16 166
-
2021-06-26 18:14
(7)
Wielu przed Tobą też tak myślało i obecnie grzebią w śmietnikach.
- 64 4
-
2021-06-26 18:28
(6)
Masz jakieś statystyki polskie milionerów co skończyli jako bezdomni?
- 12 21
-
2021-06-26 20:33
Sorry ale w 2021 roku nazywanie milionerem kogoś kto ma 2 mln (4)
to trochę nie to samo, co 20 lat temu :-)
- 35 5
-
2021-06-26 20:44
A jak nazwać kogoś kto ma 2 tysiące? (2)
- 11 5
-
2021-06-26 20:55
Ox
Tysiącnerem
- 21 1
-
2021-06-26 22:15
Biedakiem.
- 13 3
-
2021-06-26 20:53
Racja
W sumie w Polsce co drugi ma odłożone 2, ale ty pewnie 20- 6 2
-
2021-06-26 21:23
W trojmiescie prawie wszyscy wlasciciele mieszkan i domow ponad 100m sa milionerami :)
- 25 2
-
2021-06-26 18:27
W Simsach się nie liczy gimbusie.
- 38 1
-
2021-06-26 19:23
A kto pytał
- 9 0
-
2021-06-26 19:44
pewno masz jeszcze wszystkich znajomych na FB
- 14 1
-
2021-06-26 20:04
Metootki już lecą oskarżyć cię o gwałt.
- 6 7
-
2021-06-26 20:32
Wystarczy wypadek uniemożliwający pracę zawodową, załamanie branży w której jesteś specjalistą, kosztowne uzależnienie, (3)
do tego w ramach Nowego Ładu podatek katastralny, galopująca inflacja itd. Życie ma sposób na każdego.
- 37 2
-
2021-06-26 21:58
I choroba z lekiem nierefundowanym, (2)
operacją poza krajem...
- 21 1
-
2021-06-27 00:42
(1)
W dalszym ciągu nie widzę powodu żeby skończyć na ulicy jako menel.
Ci ludzie nie chorują na choroby z lekami nierefundowanymi, bo jak jesteś uważny, to widzisz tych samych przez kilka lat.
Skoro ludzie leczeni żyją krótko, to nieleczeni chorzy jakim cudem żyją dłużej?
Argument godny usprawiedliwiania lenistwa i naciągactwa.- 2 7
-
2021-06-27 01:27
Nigdy nie wiesz co się stanie. Depresja, śmierć bliskiej osoby albo zakończenie ważnej relacji potrafią człowieka zmienić, zwalić z nog. Z wysokiego konia upadek boli bardziej i jest groźniejszy.
- 11 2
-
2021-06-26 21:05
Jarek A.?
- 1 1
-
2021-06-26 21:22
Jesli to nie ironiczny komentarz to odpowiedz brzmi, ze akurat takich jak ty to dotyczy.
Pycha kroczy przed upadkiem. Ten slogan nie jest pustoslowiem jak porady coachow. Zatrzymaj sie i zastanow sie nad swoim zyciem.
- 25 1
-
2021-06-27 00:31
Gdybyś się nie odzywał to tylko mama i tata wiedzieliby że jesteś i**otą. A tak już wszyscy wiedzą... I po co Ci to było?
- 8 1
-
2021-06-27 15:26
Ciesz się, że masz zdrowie mój drogi. Jak Ci tego zabraknie to i te 2 bańki i praca Ci nie pomogą.
- 1 1
-
2021-06-27 15:57
Szybko można to przehulać, chyba wypada Ci współczuć, ze tego nie
Rozumiesz
- 2 0
-
2021-06-28 20:14
Taaaa
Taaaaa, Lubię ludzi , którzy fantazjują
- 0 0
-
2021-06-26 18:09
(4)
Na własne życzenie się w ten stan wprowadzają.
- 44 73
-
2021-06-26 19:19
(1)
Bzdura!!
- 10 8
-
2021-06-26 19:44
Czyżby? Zdecydowana większość z nich to alkoholicy, a na zaawansowany alkoholizm trzeba sobie bardzo ciężko zapracować. To nie trwa tydzień, miesiąc ani rok.
- 23 9
-
2021-06-26 20:55
Dobre pytanie postawiono (1)
na zakończenie artykułu.Tych bezdomnych należało by pytać, czy przypuszczali że tu na ławeczce się znajdą...Każdy siebie też powinien " zobaczyc" na tej ławeczce...I uciekać od niej, gdzie pieprz rośnie!
- 9 1
-
2021-06-27 12:19
Każdy, kto nie będzie chciał pracować na bolszewików chazarskich, nie zgodzi się na okradzenie z praw i własności, ma się po wdrożeniu agendy 2030 na takiej ławce! Szczepionka to chrzest w "nową nienormalność".
- 1 2
-
2021-06-26 18:09
(13)
Jak ceny mieszkań w Gdańsku będą nadal sięgać kosmosu to coraz więcej mieszkańców będzie bezdomnych . Bo mieszkanie na dwóch pokojach z rodzicami z dwójką dzieci jak inaczej można nazwać. Szans na własne ciasne ale własne oddalają się. Deweloperzy budują dla bogaczy , miasto ma wylane na swoich obywateli.
- 118 28
-
2021-06-26 18:20
(1)
To może działka na Kaszubach, domek do 35m na,zgłoszenie, troszkę własnej pracy i po problemie.
- 21 18
-
2021-06-26 18:30
Kierunek słuszny.
Ale działka na Kaszubach też tanio nie będzie plus dojazdy.
Prędzej aby się odbić zamieszkałbym na rodosie, tak wiem to nielegalne- 35 3
-
2021-06-26 19:17
Jest popyt, jest podaż. Proste. (8)
Poza tym, wy nie chcecie mieszkać w Gdańsku. Ciągle PiSzecie jak tu źle i niedobrze, że drogo, że śmierdzi, że korki, że woda w zatoce żółta, że .. Kto wam każe się tu przeprowadzać z waszego Podkarpacia gdzie samorządzi Prawo i ZPRawiedliwość? Przecież tam macie cud, miód i orzeszki, a w kranie dżony łoker płynie o_O
- 11 25
-
2021-06-26 20:35
Nie popyt tylko (2)
bańka spekulacyjna.
- 20 3
-
2021-06-26 21:25
Stworz bańke spekulacyjna na mleko i ziemniaki. (1)
- 3 9
-
2021-06-27 14:26
nie mogę,bo gruntów nie naprodukuję tak jak mleka
- 1 0
-
2021-06-26 20:38
Nie chcę i nie mam zamiaru się przeprowadzać do Gdańska (3)
Najgorsze miejsce do życia, a mieszkańcy mają ego wywalone w kosmos.
- 9 11
-
2021-06-26 21:17
(1)
Gdzie mieszkasz?
- 3 4
-
2021-06-26 21:50
Na warszawskim Żuliborzu.
- 3 4
-
2021-06-26 21:49
To po co zaglądasz na trójmiejski portal i narzekasz Nowogrodzki trollu z Podkarpacia?
- 8 5
-
2021-06-27 14:40
nie popyt a pompowanie rynku kredytem
Gdzie zdolnosc kredytowa jest tozsama ze zdolnoscia do oddychania.
- 1 0
-
2021-06-26 22:53
Zgadzam się w100% ludzie biedni nie mają prawa bogaci tak tylko że tych biednych coraz wiecej
- 3 1
-
2021-06-27 14:12
To prawda...
- 2 0
-
2021-06-26 18:10
Typowe przemyślenia Janusza (4)
On ma nadmiar empatii to wszyscy muszą mieć. Otoz jest dokładnie odwrotnie niż pisze szanowny czytelnik - żeby zostać bezdomnym trzeba naprawdę się postarać, to nie jest dzieło przypadku.
- 52 80
-
2021-06-26 18:58
Dokładnie tak (3)
Można stracić mieszkanie, można stracić bliskich, można stracić wszystko, ale żeby zostać osiedlowym pijaczkiem, to trzeba tego naprawdę chcieć. I nie - nie każdemu to się może przytrafić. Wojciech bzdury pisze i dziwne wnioski wyciąga...
- 31 7
-
2021-06-26 19:21
(2)
Nie każdy jest jak Otylia Jędrzejczak. Ja w jej sytuacji pewnie szybko bym na nogi nie stanął, a już na pewno nie wrócił na świeczniki. A ile jest osób, którzy np stracili dzieci przez własną głupotę bądź zaniedbanie. Jedni się pozbierali, inni już nigdy nie wrócili do normalnego życia. A wystarczy chwila nieuwagi. I ci co teraz najpewniej stąpają po ziemi, pierwsi by się załamali.
- 15 8
-
2021-06-26 20:36
Ale zrozum, że bycie osiedlowym pijaczkiem to mentalność a nie zdarzenie losu.
- 13 7
-
2021-06-26 20:41
Nadal
Żeby zostać mieszkańcem ławki w parku trzeba łoić na umór latami i konsekwentnie odrzucać wszelką pomoc
- 13 5
-
2021-06-26 18:12
jeden krok jeden moment (5)
i Każdy z nas na ławce może wylądować a szczególnie ci bardziej wrażliwi nie potrafiący rozpychać sie w życiu łokciami Współczuję tym ludziom
- 124 26
-
2021-06-26 18:23
jest dokladnie na odwrot (4)
w Europie XXI wieku,trzeba naprawde dlugo sie obijac i nie robic kompletnie nic,odrzucac wszelkie szanse latami, aby wyladowac na bruku.
Mam sasiadow ,patole na lokalu socjalnym .Od lat maja narastajace zadluzenie,nawet tytulu prawnego do lokalu juz nie maja,i nic sie nie dzieje.Nikt ich nie ruszy.- 31 12
-
2021-06-26 19:15
Nie sądźcie a nie będziecie sądzeni. (1)
Bywa tak, że np choroba plus utrata bliskich osób i niezrozumienie przez otoczenie ( nie każda choroba jest widoczna gołym okiem), potrafi tak załamać człowieka doprowadzając do lekozaleznosci, alkoholizmu, nerwic i braku motywacji, że taki człowiek najpierw nie ma motywacji żeby wyjść z domu, potem popada w długi i robi wokół siebie chlew a potem trafia na ulice. I to ludzie, którzy pracowali w zacnych zawodach, byli szanowani. Ale mało kto to pojmie, kto nie doświadczył tego. Równia pochyla. W pewnym momencie nie ma żadnej motywacji żeby cokolwiek zrobić, żeby żyć. To co sprawiało jakąkolwiek przyjemność traci sens, to co wymagało minimalnego wysiłku, staje się nieosiągalne. Osoba dotychczas pedantyczna przestaje o siebie dbać, zaniedbuje higienę. Pisanie że z własnej woli ktoś ląduje na dnie jest nadużyciem, no w pewnym momencie taka osoba, zasłużenie lub nie, traci wolę, traci kontrolę i traci chęć i nadzieję na zmiany.
- 31 5
-
2021-06-28 08:28
Z wlasnej woli bo zamiast ruszyc po pomoc do psycholog/ psychiatra to woli leczyc sie sam siegajac po alkohol
- 1 0
-
2021-06-26 19:29
(1)
Tu jest Polska!
- 2 7
-
2021-06-27 07:22
fakt, za granicą są całe dzielice slumsów i żyjący na wysypiskach
u nas Szadółki to nie slumsy
- 4 0
-
2021-06-26 18:14
Motto (7)
Dziś jesteś jutro cię nie ma i jak mówi przysłowie nigdy nie mów nigdy.
- 115 4
-
2021-06-26 18:18
Gdyby kózka nie skakała (3)
tego Jan nie będzie wiedział
- 6 10
-
2021-06-26 18:28
Na krzywe drzewo to nawet Salomon nie naleje. (2)
- 13 0
-
2021-06-26 22:31
nie ma ma róży daleko od jabłoni (1)
- 5 1
-
2021-06-26 23:16
Kto rano wstaje ten leje jak z cebra.
- 4 0
-
2021-06-26 22:44
raz na babie,raz pod wozem
- 3 0
-
2021-06-27 01:31
Człowiek biedny ale uczciwy.
Praca stróża pensja nie duża, mało się zarabia żyje się jak hrabia
- 2 2
-
2021-06-27 09:29
Mowi takze diamenty sa wieczne i moonraker
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.