- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (156 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Inwestycje drogowe i komunikacyjne, które zmieniły oblicze Trójmiasta
Bez tych inwestycji nie wyobrażamy sobie Trójmiasta. Zobaczcie przedsięwzięcia, które zostały zrealizowane w XXI wieku i zmieniły sposób podróżowania tysięcy mieszkańców.
1. Południowa Obwodnica Gdańska
Łączny koszt inwestycji wynosił 1,580 mld zł. Projekt finansowany był ze środków Krajowego Funduszu Drogowego oraz współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności, w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.
Inwestor: GDDKiA
2. Tunel pod Martwą Wisłą
Koszt budowy tunelu (wraz z pobliskim rondem) to 885 mln zł brutto, czyli dokładnie tyle, ile wynosiła cena podana w przetargu. W 85 proc. inwestycja jest dofinansowana z funduszy UE.
Inwestor: Miasto Gdańsk
3. Autostrada A1
Odcinek z Rusocina do Nowych Marz kosztował 520 mln euro.
Realizacja projektu została sfinansowana w 5 proc. ze środków własnych akcjonariuszy GTC oraz w 95 proc. z kredytów zaciągniętych przez spółkę w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Inwestor: Gdańsk Transport Company
4. Trasa Kwiatkowskiego
Koszt inwestycji wyniósł ok. 255 mln zł, z tego ok. 180 mln zł pochodziło z UE. Prace trwały 20 miesięcy.
Inwestor: Miasto Gdynia
5. Pomorska Kolej Metropolitalna
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany był ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą była firma Budimex, która za swoje prace zainkasowała 716 mln zł.
Inwestor: Samorząd Województwa Pomorskiego
Opinie (319) 4 zablokowane
-
2018-10-07 13:55
Największą
Inwestycja w Gdyni to wymalowanie pasów na ulicach nazywane kolokwialnie ścieżkami rowerowym.
- 23 2
-
2018-10-07 13:56
To ciągle mało. Kiedy Obwodnica Metrolitarna i poszerzenie obwodnicy o trzeci pas? (1)
Są pilne inwestycje, bez których Trójmiasto zaczyna się korkować.
- 34 2
-
2018-10-07 15:22
to pytanie do PiS
bo chodzi o drogi krajowe
- 6 1
-
2018-10-07 14:10
wyborca optymista (4)
Zagłosuję na tego kandydata, który obieca , że rozwiąże problem komunikacyjny dzielnicy Karczemki . Chyba to nie jest taki wielki problem zorganizować przystanek PKM Karczemnki po zachodniej stronie Obwodnicy, lub chociażby zrobic tunel pod torami PKM i połączyć Karczemki z ul. Szczęśliwą a przez to z pkm kiełpinek , a najprosciej to skierowac jedną linię komunikacji ZKM autobus ktory zbierałby pasażerów z całych Karczemek , taka pętla w okół dzielnicy konczaca kurs i powracająca do centrum.
- 13 7
-
2018-10-07 15:44
Były tanie mieszkania? To teraz nie płacz i nie oczekuj, że reszta będzie Ci dopłacać do "interesu życia"
- 4 5
-
2018-10-08 07:33
(1)
wiedziałeś gdzie kupujesz mieszkanie, tudzież zapewne dom. Przez lata Karczemki to było komunikacyjne dno. Z centrum w korkach jechało się tam 2h, tyle to nawet podróż do Elbląga komunikacją nie trwa.
- 0 0
-
2018-10-08 07:51
zgoda
tylko kto i po co wybudował tam takie osiedle skoro nie ma tam dojazdu , przecież to jest absurdalny argument , każdy kto tam kupił mieszkanie był przekonany , że jest to osiedle takie jak inne i ma być sypialnią , zapleczem dla ludzi którzy gdzieś w Gdańsku pracują , a nie jakąś wyspą zamkiem warownym otoczonym fosą, nie brońcie czegoś czego obronić nie sposób , Gdańsk jest miastem rozbudowanym kompletnie chaotycznie , byle prędko nabudować klitek mieszkań i wcisnąć je ludziom z prowincji przeważnie Warmia i Mazury ale też ogromna ilość z południa Polski, to miasto bardziej przypomina dzikie pola niż wielką aglomerację europejską.
- 0 0
-
2018-10-08 08:10
Gościowi chodzi o to, że tory przecinają dzielnicę ale nie ma tam przystanku.
Po co budować bzdurny i niepotrzebny przystanek Firoga, skoro za te same pieniądze można by odciążyć komunikacyjnie dzielnice za obwodnicą?
- 0 0
-
2018-10-07 14:12
A to jakiś propagandowy przed wyborczy materiał? (1)
Dla równowagi proszę o zestawienie ile sprzedano gruntów pod zabudowę mieszkalną bez wymogu budowy nowych dróg przez co zakorkowano maksymalnie piękne tereny.
- 25 10
-
2018-10-07 14:22
A jaka w tym równowaga?
- 1 4
-
2018-10-07 14:19
Obwodnica Południowa jest super. (1)
- 16 2
-
2018-10-07 16:05
Trasa wyścigowa dla TIRów
- 5 3
-
2018-10-07 14:22
Rząd chce budować Port Centralny a co z drogami. (2)
Jeśli te wszystkie tiry z kontenerami pojawią się na trasie z portu i do portu, nasze miasto i obwodnice zarówno trójmiejska jak i południowa będą całkowicie zakorkowane. Biorąc pod uwagę, że lada moment tunel pod Martwą Wisłą będzie na granicy maksymalnej przepustowości.
Za rozbudową portu muszą iść duże inwestycje drogowe i kolejowe.- 15 1
-
2018-10-07 15:22
kontenery i tiry na tory!!!
- 7 0
-
2018-10-07 16:09
Rząd też dofinansuje autostradę Ateny-Kłajpeda na naszym odcinku
co oznacza, że tańsze porty (greckie i litewskie) wypchną masę pudeł na ciężarówkach wzdłuż naszej wschodniej granicy.
- 4 0
-
2018-10-07 14:26
Artykuł pokazuje, że w ostatnim czasie nie powstały żadne inwestycje drogowe, więc czas na zmianę władzy. (7)
Pojawiła się stagnacja w mieście.
- 29 8
-
2018-10-07 14:29
Taaaa
Nic nie było i nie powstało od 60 lat.
Ani żadnej drogi, ani mostu.
Nic.
Przyjdzie nowa władza i wybuduje 100 dróg, 100 mostów i da michę ryżu.- 6 6
-
2018-10-07 14:31
wszystkie remonty przesuwane są na okres letnie i wakacyjne. (3)
Moi znajomi jak przyjezdzaja tutaj to mówią ze w Gdańsku cały czas coś się buduje.
Zaprosiłem ich po sezonie..- 8 0
-
2018-10-07 15:46
(1)
No to buduj baranie zimą. Powodzenia
- 4 3
-
2018-10-07 16:00
w gdańsku zima? chyba dwa tygodnie max :0
- 1 1
-
2018-10-07 22:44
No i dalej się buduje. Przed sezonem tak samo
- 2 0
-
2018-10-07 14:34
Podwale Przedmiejskie/Chmielna, Chłopska, Grunwaldzka, Wiadukt prze Zaroślaku w budowie, Nowa Bulońska w budowie
To tak na szybko. Kilka przykładów.
- 9 2
-
2018-10-07 23:01
Jaka stagnacja?
To bardzo energetyczne miasto.
Wybierz się do niektórych miast na południu lub południowym wschodzie. Tam to jest stagnacja.
Byłam kilkakrotnie ostatnio przez dłuższy czas i nie mogłam się odnaleźć. Zatęskniłam bardzo za Gdańskiem i tym życiem, które tu tętni.- 1 0
-
2018-10-07 14:27
Można było więcej.
Tak na pewno, gdybyśmy mieli Trójmiasto.
Niestety mamy Dwumiasto bo Szczurek Gdynię prowadzi kanałami, byle nie razem.- 18 2
-
2018-10-07 14:37
Uważam, że artykuł jest tendencyjny i umniejsza dokonania pana prezydenta Gdyni (1)
1.Skomunikował ze światem północne dzielnice Gdyni
2. Uczynił Gdynię kolorowym miastem dzięki czerwonym kontrapasom - skrzyżowanie Batorego i Abrahama jest ewenementem na skalę kraju, a nawet kontynentu
3. Zmieni park w Central Park za pomocą grubych milionów
4. Przebudował skrzyżowanie Estakady za pomocą plastikowych barier
5. Tylko kilka miesięcy zajął remont murku przy Śląskiej- 22 5
-
2018-10-07 15:24
Włodzimierz Szczurek najlepszy prezydent Gdyni :)!
- 7 2
-
2018-10-07 14:43
Mamy 21 wiek a nadal jestesmy zasciankiem europy!!!Te przykłady własnie to udowadniają!W Europie zachodniej były 40 lat temu (12)
Tych inwestycji powinno byc kilkadziesiat a nie kilka co na palcach mozna policzyc!!! Ale europa zach0odnia juz ponownie sie zmienia bo transport blachosmrodem jest niewydajny i blokuje całe miasto! Czy Polacy uczą sie na błedach innych??
Wcale robimy dokladnie to samo powtarzamy ich drogę ale z opóźnieniem 40 letnim!!
Juz Podali ze przepustowość tunelu jest na granicy możliwości!! Czy wzwiazku z tym zaplanowali jak to rozwiązać? Wcale dalej brną w prowadzenia polityki blokowaniu miasta- 19 11
-
2018-10-07 15:47
(1)
A na zachodzie też mieli przez 40 lat komunę?
- 9 4
-
2018-10-07 18:22
I przez 30 klotnie i mlocka
O to, kto ma na nas zrobic.
Tu nic "dla nas" sie nie dzieje...- 2 0
-
2018-10-07 18:16
Wielki Brat nie pozwalał przez te kilkadziesiąt lat (3)
A wcześniej była wojna. Nie wszystkie kraje w Europie były zrównane z ziemią jak Polska.
Won do szkoły i historii własnego kraju się uczyć.- 4 2
-
2018-10-07 20:28
Nikogo nieobchodzi niczyja historia idioto .Ale ochodzi to co sie robi!Jak sie nic nierobi celowo to zawsze w tyle jestes. (2)
Mieliśmy właśnie 40 lat by dogonić zachód ,ale celowo tego nie robiono.To w Gdańsku przez 2 lata nie potrafią zrealizować budżetu obywatelskiego 4 ławki i kawałek trawnika to 2 lata dla urzędasów za mało!!
- 1 4
-
2018-10-07 20:48
Bełkot i tyle
Ogarnij swój umysł bo się rozbiegł w kilku kierunkach.
- 3 1
-
2018-10-07 23:53
Ogarnij się cepie.
- 0 0
-
2018-10-07 20:09
Sam jesteś zaściankiem. Wypowiadaj się za siebie. (5)
Do zaścianka nie przyjeżdża kilka milonów turystów rocznie.
- 2 2
-
2018-10-07 20:29
Leming słojem to jestes ty Turysci jadą wszedzie a do Gdańska po zabytki!! (1)
- 1 3
-
2018-10-07 20:43
Nadal twierdzę, że reprezentujesz zaścianek umysłowy
Jak widać po Twoim komentarzu.
- 2 1
-
2018-10-07 21:21
(2)
bo dla zachodnich turystow by sie nachlac to tanio i napewno nie z milosci do Gdanska.
- 1 1
-
2018-10-07 22:08
4 czy 6 ml turystów przyjeżdża tu chlać wódę
Nie muszisz mi wciskać takich bajek, bo mieszkam tu ponad 40 lat.
- 1 0
-
2018-10-07 22:12
Ty pijesz cały czas, więc skąd wiesz?
Realy 6 ml turystów przyjeżdża tu pić?
A to sformułowanie "oglądać zabytki"...
Alboś troll, albo dwunastolatek albo piszesz z Radomia.
Trójmiasto i okolice to nie tylko zabytki trollu.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.