- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (156 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Inwestycje drogowe i komunikacyjne, które zmieniły oblicze Trójmiasta
Bez tych inwestycji nie wyobrażamy sobie Trójmiasta. Zobaczcie przedsięwzięcia, które zostały zrealizowane w XXI wieku i zmieniły sposób podróżowania tysięcy mieszkańców.
1. Południowa Obwodnica Gdańska
Łączny koszt inwestycji wynosił 1,580 mld zł. Projekt finansowany był ze środków Krajowego Funduszu Drogowego oraz współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności, w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.
Inwestor: GDDKiA
2. Tunel pod Martwą Wisłą
Koszt budowy tunelu (wraz z pobliskim rondem) to 885 mln zł brutto, czyli dokładnie tyle, ile wynosiła cena podana w przetargu. W 85 proc. inwestycja jest dofinansowana z funduszy UE.
Inwestor: Miasto Gdańsk
3. Autostrada A1
Odcinek z Rusocina do Nowych Marz kosztował 520 mln euro.
Realizacja projektu została sfinansowana w 5 proc. ze środków własnych akcjonariuszy GTC oraz w 95 proc. z kredytów zaciągniętych przez spółkę w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Inwestor: Gdańsk Transport Company
4. Trasa Kwiatkowskiego
Koszt inwestycji wyniósł ok. 255 mln zł, z tego ok. 180 mln zł pochodziło z UE. Prace trwały 20 miesięcy.
Inwestor: Miasto Gdynia
5. Pomorska Kolej Metropolitalna
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany był ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą była firma Budimex, która za swoje prace zainkasowała 716 mln zł.
Inwestor: Samorząd Województwa Pomorskiego
Opinie (319) 4 zablokowane
-
2018-10-07 20:21
Dalej temat PKM.
W niezłych bólach, ale mamy chociaż kilka kursów PKM z Gdańska do Kościerzyny. Jednak poza Trójmiastem to Starogard jest najprężniejszym miastem regionu a z Gdańska nie można tam dojechać pociągiem. Jazda samochodem przez Godziszewo to czarna rozpacz + wypadki. Była linia z Pszczółek ale ją zlikwidowano zresztą jazda z Gdańska z przesiadką w Pszczółkach była bez sensu. Potrzebna jest odnoga PKM bezpośrednio z Gdańska do Starogardu przez całkiem spore miasteczko Skarszewy,, czyli zmodyfikowane to co było kiedyś. Taka linia wpłynęłaby na dalszy rozwój Starogardu ale także i Skarszew + okolic wzdłuż trasy. Nasyp po starej linii wciąż istnieje.
- 6 5
-
2018-10-07 20:47
Urodziłem się w Gdańsku 68 lat temu (3)
Ale nie wiem gdzie są Chełm, Kowale, Suchanino czy Ujeścisko. Wiem gdzie jest Morena i Zaspa.
- 5 13
-
2018-10-07 20:49
Brunon weź leki
Przypomisz sobie.
- 7 2
-
2018-10-07 21:37
weż plan Gdańska nie Danziga
bo tam u was też są aktualne plany polskich miast
- 4 1
-
2018-10-08 00:01
Chyba poniosło. Chełm już był, Ujeścisko jak i Łostowice były podgdańskimi wsiami. Ja byłem na wakacjach w Ujeścisku w latach 50. i kąpałem się w najlepsze w jeziorku, które jest przy skrzyżowaniu. Wokół były gospodarstwa i pola.
- 2 1
-
2018-10-07 21:36
Redaktor Naskręt nie ma pojęcia o zrealizowanych inwestycjach drogowych we własnym mieście?
Żołnierzy Wyklętych, Słowackiego, Nowatorów, Armii Krajowej, Łostowicka, Havla, Popiełuszki, Węzeł Karczemki, Droga Zielona, Sucharskiego itd.. O żadnej z tych inwestycji, które niewątpliwie zmieniły sposób poruszania się po Gdańsku nie ma ani słowa
Na miejscu rzecznika Gdańska poprosiłbym o sprostowanie tego artykułu, który ewidentnie ma na celu niepokazywanie tego co udało się zrobić. W Gdyni wymieniają drogę za 255 mln złotych, a w Gdańsku nie wspominają o takiej za 1,3 mld czyli ponad 6x większej inwestycji- 12 2
-
2018-10-07 22:27
(3)
A1 byłaby szybciej, gdyby nie PiSowski minister Polak.
- 11 6
-
2018-10-07 22:28
(1)
Niestety, automat poprawia nazwisko pana ministra.
- 3 0
-
2018-10-07 23:09
On się chyba Polak nazywał
- 2 0
-
2018-10-08 12:00
Trojmiasto.pl pisało o tym w 2007 roku.
- 0 0
-
2018-10-07 22:59
a line tramwajaowa na Orune dolna kiedy wybuduja ? (3)
- 4 4
-
2018-10-07 23:10
Zbyt mało ludzi mieszka na Oruni Dolnej
To jedna z najmniej zaludnionych dzielnic Gdańska
- 5 2
-
2018-10-08 00:03
Każda inwestycja wymaga przygotowania. Ty rozważ zakup słownika albo lepszego telefonu.
- 3 1
-
2018-10-08 16:13
Tramwaj na Trakcie byłby bez sensu.
tam mieszka mniej ludzi niż w innych rejona miasta. jest plan przedłużenia linii z Chełmu wstrone Oruni Górnej.
- 0 0
-
2018-10-08 08:23
ja jestem mega zadowolony z PKM - ki
zupełnie wywróciła do góry nogi koncepcje podróżowania w osi lotnisko śródmieście!mieszkam na lawendowych wzgórzach i właściwie autem jeżdżę tylko po większe zakupy, na codzień korzystam z pkm -ki kóra na moje potrzeby jest genialna
- 2 0
-
2018-10-08 08:34
szczurek żadnych inwestycji, żadnych sukcesów a poparcie wciąż 50 procent, tragedia.
- 2 0
-
2018-10-08 09:21
korki były, sa i będą w każdym duzym miescie, nic nie da dobudowanie pasow, wszystko się zatyka, tylko komunikacja zbiorowa ma przyszlosc i na to czekam, na zwrócenie się w strone człowieka
- 2 0
-
2018-10-08 10:25
Morska
Od połowy kwietnia grzebią się z remontem na Morskiej... szału można już dostać, a jak się mija robotników, to szlag trafia... dwóch opartych o łopaty, a trzeci coś grzebie... w takim tempie, to jeszcze i do wiosny się nie skończy...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.