• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden bilet metropolitalny i dwie linie 6. Pomyłka kosztowała pasażerkę ponad 200 zł

Krzysztof Koprowski
22 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (572)
Numeracja linii tramwajowych w Gdańsku w pełni pokrywa się z numeracją linii autobusowych w Wejherowie, przez co pasażer zmuszony jest każdorazowo przy zakupie do weryfikacji organizatora przejazdów. Numeracja linii tramwajowych w Gdańsku w pełni pokrywa się z numeracją linii autobusowych w Wejherowie, przez co pasażer zmuszony jest każdorazowo przy zakupie do weryfikacji organizatora przejazdów.

Co łączy Gdańsk i Wejherowo? Okazuje się, że bardzo wiele - zwłaszcza jeżeli spojrzymy na numerację linii komunikacji miejskiej. Przekonała się o tym boleśnie dla swojego portfela nasza czytelniczka, która w tramwaju linii 6 zakupiła przez telefon bilet na autobus linii 6 w Wejherowie. O pomyłkę nie jest trudno, ponieważ bilety metropolitalne różnią się trzyliterowym skrótem, a urzędnicy sami przyznają, że to nie pierwszy przypadek tego typu.



Czy należy zmienić numerację linii komunikacji miejskiej w ramach MZKG?

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej został powołany do życia przez przedstawicieli pomorskich samorządów w czerwcu 2007 r. Jednym z zadań organizacji jest integracja transportu zbiorowego w obrębie aglomeracji.

W tym zakresie udało się m.in. wprowadzić bilety metropolitalne, w tym obecne w aplikacjach na telefony komórkowe bilety jednoprzejazdowe. Integracja jednak nie objęła do dzisiaj w pełni numeracji linii komunikacji miejskiej, o czym przekonała się nasza czytelniczka.

Jak relacjonuje nasza czytelniczka, kontroler biletów był nieugięty, choć niemożliwe jest, aby w 37 minut przemieścić się z Wejherowa (nz.) do Gdańska. Jak relacjonuje nasza czytelniczka, kontroler biletów był nieugięty, choć niemożliwe jest, aby w 37 minut przemieścić się z Wejherowa (nz.) do Gdańska.

Trzy litery, które doprowadziły do wystawienia mandatu



- 15 maja o godz. 6:32 wsiadłam do tramwaju linii 6 na pętli Łostowice ŚwiętokrzyskaMapka, która znajduje się w pobliżu miejsca mojego zamieszkania. Podróżowałam z dzieckiem, które z racji autyzmu wymaga większej uwagi. Bilet na przejazd kupiłam w aplikacji Jakdojade i niestety nieopatrznie wybrałam pierwszą podpowiedź przez aplikację - pozycję oznaczoną jako MZK (...). O godz. 7:09 na wysokości Galerii BałtyckiejMapka kontroler orzekł brak ważnego biletu, choć nie jest możliwe, aby w dni powszednie w godzinach szczytu w ciągu zaledwie 37 minut dotrzeć z Wejherowa do Gdańska - nawet autem - relacjonuje pani Karolina, czytelniczka Trojmiasto.pl. - Gdybym była świadoma pomyłki, od razu kupiłabym drugi bilet. Chciałam to też uczynić w momencie uświadomienia mnie o pomyłce przez kontrolera, jednak ten stwierdził, że "teraz jest już za późno".
Najnowsze badania ruchu: rzadziej korzystamy z komunikacji miejskiej i rowerów Najnowsze badania ruchu: rzadziej korzystamy z komunikacji miejskiej i rowerów

Po wpisaniu "6" w aplikacji Jakdojade pojawiają się dwie propozycje wyboru biletów. O błąd w takiej sytuacji nietrudno - zwłaszcza gdy się spieszymy lub jedziemy w tłoku. Po wpisaniu "6" w aplikacji Jakdojade pojawiają się dwie propozycje wyboru biletów. O błąd w takiej sytuacji nietrudno - zwłaszcza gdy się spieszymy lub jedziemy w tłoku.

Dwie "szóstki" w ramach jednego Związku Komunikacyjnego



Opłata dodatkowa (pot. mandat) za nieprawidłowo wybrany bilet (brak ważnego biletu) to 210 zł plus 6 zł za tzw. opłatę przewozową (odpowiednik biletu 75-minutowego).

Wspomniany przez czytelniczkę skrót "MZK" oznacza Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo, gdzie podobnie jak w Gdańsku funkcjonuje linia 6 - z tym że autobusowa.

Dopiero na drugiej pozycji w aplikacji Jakdojade, jednej z kilku firm współpracujących z MZKZG, znajduje się linia 6 z akronimem ZTM, czyli Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, który odpowiada m.in. za organizację przewozów na liniach tramwajowych.

Linia 666 na Hel znika z powodów religijnych. Ale może wrócić Linia 666 na Hel znika z powodów religijnych. Ale może wrócić

Skróty te nie tylko dla turystów, ale również mieszkańców Trójmiasta mogą być nie lada zagwozdką - zwłaszcza że MZK czy ZTM to powielenie nazw występujących w innych miastach Polski, np. MZK Toruń, MZK Malbork, MZK Piła czy ZTM Poznań, ZTM Warszawa lub ZTM Kielce.

Ponadto "MZK" to pierwsze trzy litery skrótu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (MZKZG), co może sugerować zakup biletu metropolitalnego.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Z nazewnictwem problemy mają nawet urzędnicy odpowiedzialni za wdrożenie systemu Fala. Z nazewnictwem problemy mają nawet urzędnicy odpowiedzialni za wdrożenie systemu Fala.

Nawet urzędnicy mają problem ze skrótami ZTM i MZK



Co więcej, spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wzdrożenie systemu Fala w najnowszym filmie promocyjnym zamieszczonym na portalu Facebook, użyła nazwy MZK Gdańsk przy wyborze linii autobusowej 112 w sieci ZTM Gdańsk.

W tej sytuacji nasuwają się oczywiste pytania o brak współpracy między samorządami:
  • Skąd mieszkaniec sporadycznie podróżujący transportem zbiorowym czy turysta ma wiedzieć, że "ZTM" to tramwaje i autobusy w Gdańsku, a "MZK" to autobusy w Wejherowie?
  • Dlaczego Wejherowo organizuje przewozy m.in. na liniach 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 oraz 12, które w pełni pokrywają się z numeracją linii tramwajowych w Gdańsku?
  • Dlaczego Wejherowo (lub Gdańsk) nie wprowadziło unikalnej numeracji, która pozwoliłaby całkowicie wyeliminować ryzyko pomyłki w wyborze lokalnego organizatora transportu zbiorowego?

MZKZG: dalszego ujednolicenia numeracji nie będzie



- Prace w zakresie ujednolicenia linii zostały już przeprowadzone wiele lat temu, a ich skutkiem jest niepowtarzanie się numerów linii w ramach tego samego środka transportu. Nie ma zatem dwóch linii autobusowych w sieci MZKZG, które miałyby taki sam numer - przekonuje Bartosz Szwarc, inspektor ds. integracji transportu zbiorowego w MZKZG. - Aktualny poziom ujednolicenia numeracji linii w naszej ocenie jest wystarczający.

To nie pierwsza pomyłka tego typu w wyborze biletu



Przedstawiciel MZKZG przyznaje jednocześnie, że na przestrzeni wszystkich lat dystrybucji biletów przez aplikację Jakdojade wpłynęło "zaledwie kilka pojedynczych zgłoszeń" podobnych do sytuacji opisanej przez naszą czytelniczkę.

- W tej sytuacji wskazane byłoby złożenie odwołania do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, który nałożył opłatę dodatkową z tytułu posiadania nieprawidłowego biletu - sugeruje Bartosz Szwarc.
Odmowa uznania reklamacji, którą otrzymała nasza czytelniczka. Odmowa uznania reklamacji, którą otrzymała nasza czytelniczka.

Renoma: pasażerka została słusznie ukarana



Nasza czytelniczka od razu uiściła opłatę dodatkową, ale jednocześnie postanowiła złożyć reklamację do ZW Renoma, realizującej na rzecz ZTM Gdańsk kontrolę biletów. W udzielonej pani Karolinie odpowiedzi czytamy:

- Przejazdy na podstawie biletów MZK Wejherowo (...) nie są honorowane, poza liniami wskazanymi przez Organizatora Przewozów. Wobec powyższego decyzja kontrolera była zasadna, a reklamację rozpatrzono negatywnie.
- Oczywiście wiem, że mandat jest od strony formalnej należny, ale uważam, że zabrakło tutaj ludzkiego podejścia - mówi nasza czytelniczka. - Koszt takiego mandatu jest dla mnie bardzo dużym obciążeniem finansowym, szczególnie przy kosztownym wychowywaniu dziecka z większymi potrzebami.
A jakie jest wasze zdanie? Czy w ramach współpracy samorządów zrzeszonych w MZKZG potrzebna jest zmiana numeracji linii w taki sposób, aby była unikalna - niezależnie od środka transportu - w skali całej aglomeracji?


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz


Miejsca

Opinie (572) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    a nie lepiej ujednolicić bilety w ramach MZKZG? (40)

    i wtedy pasażer nie musi kminić jaki bilet kupić... kupuje np. godzinny i ma w nosie czy jedzie w GD czy GWE... bo bilet kupił, a MZKZG niech sobie to rozlicza wewnętrznie

    • 650 7

    • Czy ty jesteś jakiś EMO? To by wiązało się z likwidacja (15)

      4 organizatorów transportu publicznego i utworzenie jednego, pokrywającego zasięgiem całą metro.

      • 71 7

      • (8)

        Ile stołków mniej. A te spółki miasta?

        • 74 1

        • Jakie mniej (6)

          Jedyna różnica byłaby taka, że siedzibą nowego organizatora zostałby Gdańsk, a stołki obsadzili ludzie z ZTM Gdańsk. Która jest bez 2 zdań najsłabszą strukturą w tym związku. Więc po 2 latach wszyscy by się wypięli, wrócili do swoich lokalnych struktur i mamy z powrotem 2007.

          • 15 0

          • (5)

            W 2007 to Ty mentalnie jesteś, bo wtedy Gdynia wyznaczała standardy w komunikacji miejskiej w Polsce. Dziś rzeczy się mają inaczej, a na gdyńskiej komunikacji to chyba wszyscy dawno już postawili krzyżyk, co widać po chaotyczności działań - losowe odcinki buspasów (które niewiele dają), dramatyczne cięcia w ofercie, likwidacja połączeń w nocy. Tam już dawno nie tylko nie leci pilot, ale całe cabin crew się eweakuowało...

            • 22 2

            • Samochody zjadły komunikację. (4)

              Na osobiste życzenie mieszkańców.

              No to teraz kiście się w korkach.

              • 6 17

              • (1)

                samochody?Czy może trzy zarządy w pkm pka i PKT no ale Żurek i Stasiak to starzy koledzy prezydenta coś z nimi trzeba zrobić żeby było im dobrze kupuje się autobusy elektryczne na które miasta nie stać więc się miasto zadłuża zadłużenie z czegoś trzeba spłacać więc doi się mieszkańców podateczki staweczki czynsze dzierżawne ceny biletów i parkowania ludzie nie chcą płacić więc się wyprowadzają nie chcą płacić 6 zł za kilka przystanków więc kupują rower hulajkę auto kasa miasta pusta więc podwyżek dla kierowców km nie ma więc oni się zwalniają bo na turystyce która znowu po covidzie się hula można zarobić 3X tyle co na autobusie miejskim wozi się eleganckich i kulturalnych emerytów do monako a nie użera z dresami i patolą za pół darmo. Miasto kasy nie ma więc tnie połączenia jak brakuje kierowców to się tnie częstotliwość na zmniejszeniu do 30 min z 20 korzystają tak że mogą wystawić kilkudziesięciu kierowców mniej na miasto i mniej pojazdów mniej spalą ropy mniej zużyją prądu same zyski ale pewnie to wina ludzi a nie krawaciarzy

                • 8 0

              • Polac mu

                Mówi prawdę

                • 1 0

              • (1)

                Nie zjadły, tyko wyparły, i to głównie przez niekompetencję zarządzających transportem publicznem w Trójmieście. Skoro wszystko działa jak działa - i z dnia na dzień coraz gorzej - to trudno się dziwić, że ludzie wybierają jednak samochód.

                • 7 1

              • Może działać cudownie w moment.

                Wystarczy z każdej drogi która ma więcej niż jeden pas wydzielić buspas.

                Zgadnij kto na to nigdy nie pozwoli?

                • 2 6

        • Gdzie by tych swoich pociotków upchnęli?

          • 8 0

      • tego (likwidacji) nie da się zrobić

        bo 1 jest państwowy, a 3 lokalsów

        • 7 0

      • (2)

        To wprowadźmy kasowanie biletu poprzez kod QR (jak np. w Warszawie) i niech w kodzie będzie zapis czyj to pojazd, nr itd. i niech rozliczają wewnętrznie. Swoją drogą dziwie się, że takie kasowanie nie jest jeszcze wprowadzone z uwagi na to, że trzeba kupić bilet przed wejściem do pojazdu minuty lecą, dlatego większość kupuje bilety w pojeździe by nie stracić biletu, a tak bilet by był zakupiony tyko kasowanie w pojeździe poprzez skan QR.

        • 13 0

        • Tak nie wolno, chcesz aby urzędnik miał co robić w przerwach między kawami ?

          • 10 0

        • Gdyby tylko właśnie kończyło się wdrażanie takiego systemu...

          • 2 1

      • (1)

        jakie metro? w Trójmieście nie ma metra

        • 1 1

        • Metro = metropolia

          • 4 0

    • Kwestia interfejsu (7)

      W Skycash przy wyborze numeru linii jest jasno określone - 6 (autobus) i 6 (tramwaj). Ktoś z Jakdojadę wybrał design kosztem użyteczności.

      • 21 3

      • (4)

        Ale w jakdojade też masz wyraźny obrazek tramwaju i autobusu..... Trzeba być tępym by tego nie widzieć. Ale lepiej jak taka osoba jak Pani co się zgłosiła, biły pianę, o ludzie kasę ode mnie chco

        • 8 30

        • czlowieku jak bedziesz w wieku tej Pani i na dokladke bedziesz zajmowac sie autystycznym dzieckiem

          to wrocimy do tej rozmowy. Na razie nie wiesz nic o zyciu.

          • 20 6

        • tępym? co najwyżej nieuważnym

          a poza tym to dobra aplikacja powinna własnie chronić nieuważnych użytkowników przed potencjalnymi błędami, tępi to są ludzie co mylą skm i pendolino a nie ci co nie rozróżnią małej ikonki tramwaju od autobusu

          • 21 3

        • (1)

          Co jak co, ale pani do błędu się przyznała i jedyny problem, jaki ma, to zerowa przejrzystość systemu i podejście do całej sprawy przez kontrolera.
          Także z tym wytykaniem tępoty to bym się wstrzymał, bananku.

          • 17 1

          • Kontroler tutaj nie zawinił

            Jakkolwiek by to nie zabrzmiało, robota kontrolera polega na ujawnianiu przypadków podróży bez biletu, bądź z niewłaściwym biletem. Niby dlaczego miałby nie spisać w Gdańsku osoby z wejherowskim biletem? Nie jego wina, że pasażer ma nie taki bilet jak trzeba.

            • 2 0

      • (1)

        Haha, tak, bo SkyCash ma taki wspaniały interfejs. Gorączki dostaję za każdym razem jak mam kupić bilet. Ale cóż, deweloper zamiast postawić na porządne rozwinięcie corowej funkcjonalności wolał pójść w kombajn do kupowania kwiatów i wejściówek do Tatrzańskiego Parku Narodowego.

        • 2 0

        • I jak na kombajn

          To działa nawet akceptowalnie. No i w razie problemów nie miałem nigdy problemu z realizacją reklamacji (był problem z komunikacją z bankiem i skasowało mi z karty dwa razy kwotę za bilet miesięczny).

          • 2 0

    • Pobudka!!!

      • 1 1

    • kolejny co nic nie rozumie... (4)

      ceny biletów w ramach oferty biletów elektronicznych mzkzg są jednolite na całe trójmiasto na wszystkie autobusy i tramwaje, nie zmienia to faktu że przy zakupie biletu jednorazowego trzeba wpisać numer linii bo jak sama nazwa wskazuje bilet jednorazowy jest na jeden przejazd więc może być ważny w tylko jednej linii, tak jest w tej sytuacji problem z numeracją, nie, nie ma problemu z taryfą bo ta jest jedna dla wszystkich biletów elektronicznych

      • 1 5

      • to jest właśnie jedna z głupot - skoro nie ma wspólnego biletu to czemu mieszkaniec Gdyni ma płacić tyle samo za bilet co mieszkaniec Gdańska?

        • 4 1

      • Taryfa jest dla pasażerów, nie pasażerowie dla taryfy. Właśnie przez takich jak ty system działa jak działa.

        • 4 0

      • serio? (1)

        w tej jednej linii, ale niekoniecznie w tym jednym pojeździe, a przecież chodzi o to by za każdym razem kasować bilet ;P
        w szczególnych przypadkach możesz sobie pojechać na jednym bilecie dwoma różnymi pojazdami tej samej linii, a co za tym idzie nielogiczne są obowiązujące rozwiązania
        swoją drogą ciekawa jestem kto się tak upiera by nie było np. kasowania QR kodów jak w Wawie

        • 1 0

        • W Warszawie za 4,40 zł jest bilet na 75 minut. "Wieloprzesiadkowy". A przesiadaj się i 10 razy, jesli zdążysz w tym czasie

          Nikogo nie obchodzi, czy to jest bilet na linię nr 5, 6, 8, 26 czy 185. Liczy się tylko godzina skasowania. Sekunda ponad 75 minut i bilet jest nieważny. Lepiej wysiąść przystanek wcześniej i iść się nawet 8-9 minut na piechotę. Kiedyś tak jechałem (nie mając aktywnej karty miejskiej): 25 minut autobusem, 200 metrów przejście do pobliskiej instytucji, złożenie pisma w ich kancelarii - i do tramwaju, dojechać do autobusu i powrót prosto do domu. Mogło jednak zabraknąć z 15 sekund w ostatniej chwili - i wyszedłem przystanek od domu. A niechby jeden z nielicznych facetów okazał się kontrolerem i zaczął sprawdzać bilety?

          • 2 0

    • Opowiem po urzędniczemu

      Nie da się

      • 3 2

    • "niech sobie to rozlicza wewnętrznie"

      tu jest pies pogrzebany...

      Nikt do tego nie chce dopuścić... a mzkzg nie był w stanie przewalczyć współpracy i czegoś, co w bankowości jest normą.
      Dlatego faktycznie bilety MZKZG to zlepek biletów poszczególnych przewoźników.
      Dla kolei to wręcz osobny (miesięczny) bilet...

      • 4 0

    • a jakie to ma znaczenie (2)

      przecież kupiła bilet jednoprzejazdowy na autobus linii 6. Tramwaj wygląda inaczej niż autobus, tak się płaci ze nierozmyślność.

      • 2 8

      • (1)

        a te pieniądze gdzie trafiają? do Wejherowa czy do Gdańska? To po co w ogóle coś oferują jak inni tego nie honorują? Niech w takim razie sprzedają bilety na całą Polskę będzie z pewnością łatwiej

        • 2 1

        • Kup bilet na samolot do Bergamo

          Spróbuj wsiąść w taki do Barcelony i rób awanturę

          • 2 0

    • "(...) a MZKZG niech sobie to rozlicza wewnętrznie"

      Właśnie tu jest cały problem, bo poszczególni organizatorzy transportu i jednostki gminne/miejskie nie mają woli ku temu, by ujednolicać, a już na pewno nie żeby sobie to "jakoś rozliczać/dzielić", więc odpowiedzialność jest zrzucona na pasażerów. Tzn. oficjalnie wszyscy chętni, ale tylko na taki sposób, jaki oni chcą, nie inaczej. Bo tak.

      • 3 0

    • Tu nie chodzi o zakup biletu jako takiego (2)

      Tu chodzi o wybranie środka transportu, na który bilet został zakupiony. W necie kupujesz bilet metropolitalny, ale musisz go "skasować" jako przejazd np linią 6. I pani tu się pomyliła.

      • 0 3

      • a kasa się zgadza? (1)

        Bo chyba o to powinno chodzić?

        • 3 1

        • No nie, nie zgadza

          • 1 0

    • To jest herezja! Ma być zawile!

      • 0 0

  • Tak powinno być

    To ja mam propozycję.Niech developer aplikacji pod nr linii podaje dwa przystanki końcowe tejże linii.

    • 12 1

  • Tu brakuje zrozumienia (4)

    Pomyłka nie może być tak karana. Osoba wyjaśniła co się stało i to nie było celowe. Chciałbym dożyć czasów kiedy będą tak sądzić targowicę Bis, czyli popis....

    • 55 7

    • (2)

      Nie do konca bo kasa poszla do Wejherowa, a nie do Gdanska

      • 1 9

      • Pani chciała poprawić błąd i kupić kolejny bilet, tym razem na ZTM. Nikt by więc nie stracił, a Wejherowo nawet by zyskało.

        • 16 0

      • To jest straszne, ja nie chce aby moja kasa leciała do Gdyni, a idzie i co mam zrobić. Nie nie mieszkam w Gdyni, ale podatki centralne do Gdyni wracają. Rozumiem Twój ból że ktoś dofinansował Wejherowo.

        • 1 1

    • Złodzieje z Renomy tylko czychaja na takie okazje. Ta degeneracka firma od lat wymusza mandaty

      • 7 1

  • (1)

    w gdansku cos dziala bez problemu?a tak betonowanie i niszczenie zabytkow i zieleni!

    • 43 3

    • Pensja dla Pani z Fiata na pewno przychodzi o czasie i w odpowiedniej wysokości.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    (26)

    Skoro od 2007 ten cały związek.metropolitarny z tym sobie nie poradził to zmian już nie będzie a najbardziej dziwane jest to że do dziś nie można pojechać na 1 zwykłym bilecie dowolnym środkiem transportu np tramwaj plus SKM skoro są bilety 75 minutowe dlaczego nie można nim jeździć dowonym środkiem transportu?? Żeby z tego skorzystać konieczny jest bilet dobowy , absurdalne

    • 785 6

    • (6)

      Do tego jeszcze wymyślili chorą Falę! Gdańsk! Tu się denerwuje człowiek!

      • 90 8

      • A ten znowu swoje :D (2)

        Masz rozwiązanie problemu o który był płacz od dekady, to nie pasuje, bo... Tak właściwie nie wiadomo, ale nie pasuje.

        • 5 73

        • (1)

          Słabo Ci płacą :)

          • 48 4

          • Tobie za to świetnie - wszędzie wciskasz ten przekaz :)

            • 4 35

      • (2)

        a tak serio, to o co chodzi z tą Falą? Co znowu jest nie tak?

        • 2 14

        • masz napisane. nie ma MZK Gdańsk. pomijając że to jest przepłacone badziewie do inwigilacji ludzi

          • 18 3

        • a tak serio

          Wszystko dobrze, pensje płyną normalnie.

          • 11 0

    • (1)

      Chciałam się przesiąść w którymś moemencie mojego życia nakomunikacje miejską....
      Dzięki Bogu tego nie zrobiłam i zostawilam auto.

      • 52 1

      • Wiadomo, nie można mieć auta i jeździć komunikacją.

        Przyznaj że nawet o tym nie myślałaś, tylko szukasz wymówek :)

        • 8 28

    • dlaczego? przecież to proste :) (4)

      kasa, kasa, kasa i jeszcze raz kasa ;P

      w Trójmieście i okolicy jest 4 budżetowców (pkp skm, ztm, zkm, mzk) i kilku prywaciarzy (np. pks, gryf), którzy chcą coś uszczknąć z tortu transportowego
      MZKZG to jeden z głupszych tworów jaki powstał (choć o palmę pierwszeństwa pewnie zaraz będzie się bił z Innobalticą), bo jedyna jego zasługa to bilety metropolitalne

      • 54 2

      • (3)

        Od lat całym tym metropolitalnym grajdołem rządzą ludzie z PO. Przez tyle lat nie potrafili się dogadać, a teraz chcą rządzić całą Polską....

        • 27 14

        • Pięknie to brzmi dzień po tym jak szeregowy poseł wymienił pół rządu, bo nie potrafili się dogadać :D (1)

          Jak to było? "Oskarżaj wroga o to co sam robisz"?

          • 10 9

          • poseł może szeregowy

            za to z drugiej strony on tych posłów kreuje.

            To nie "złota wolność szlachecka" i dogadać się trzeba.
            Zawsze można się wypisać lub zmienić barwy...

            • 4 1

        • MZKZG

          to nie była przypadkiem myśl profesora ZKM?

          • 2 0

    • (5)

      Odpowiedz jest bardzo prosta. Tu chodzi o kasę i stołki. W samym tylko Gdańsku masz ZTM i GAiT. Do tego dochodzi skm, pkp, polregio, ztm gdynia, Gryf Wejherowo, PKS Gdańsk BP Tour itp. Z tym że te prywatne finansują się same, a państwowe czy miejskie spółki mają poprostu stołki dla znajomych. Wiec po co ułatwiać jak moze się okazać że kilkanaście osób straci dobrze płatną posadę. do tego teraz dojdzie jeszcze Fala i kolejne wysokie pensje gwarantowane.

      • 34 2

      • trzeba odróżnić firmy przewozowe od czapy biurokratów czyli kolejno urzędu marszałkowskiego metropolitalnego związku komunikacyjnego zatoki gdańskiej ztm gdańsk zkm gdynia. W Gdańsku i tak jest lepiej niż w Gdyni bo jest jedna spółka komunalna odpowiedzialna za tabor kierowców itd a w Gdyni są trzy co oznacza potrojenie kadry dyrektorów prezesów kierowników i ich zastępców i potrojenie kosztów utrzymania komunikacji PKS i Gryf obsługują na zlecenie marszałka województwa komunikację na wsiach i jeżdżą w ramach przetargów na niektóre linie miejskie w Gdyni Gdańsku i Wejherowie

        • 13 1

      • "dobrze płatną posadę"? (3)

        pojęcia nie masz co piszesz :D
        jako pracownik dwóch z wymienionych muszę Cię rozczarować chyba - płaca jest po prostu niska, wg obowiązujących widełek (rozmawiamy o budżetówce), owszem są 13, bywają premie, ale nadal to nie są kokosy jako co niektórym się wydaje

        • 4 0

        • dla przecietnego pracownika nie sa to kokosy (1)

          Ale nie o nich sie mowi, wskazunac na przerosty (i przyrosty) stolkow...

          • 0 0

          • jeżeli uważasz, że

            5400 brutto na kierowniczym stanowisku to dużo to w ogóle nie mamy o czym rozmawiać

            • 3 0

        • na wielu stanowiskach zarzadcow w samorzadzie...

          Sa osoby ktore w zadnym innym miejscu nie znalazlyby sie na takiej pozycji. Nawet jak dostaja za to mierne pienadze, to gdzie indziej tego nie dostana.

          Stad wybitne zainteresowanie utrzymaniem status quo.

          • 3 0

    • Po prosu urzędników trzeba wymienić

      I rozliczać z i dio tycznych pomysłów

      • 5 0

    • ciekawostką jest, że te "niedogodności" zawsze skłaniają do wydania większej kwoty

      przypadek?

      • 4 1

    • Tymczasem w takim Wrocławiu

      Od dobrych 10 lat na bilecie czasowym można się przesiąść do Regio i pojechać na drugi koniec miasta pociągiem.

      • 9 0

    • czego oczekujesz po malej sycylii, bastionie POpaprancow?

      • 4 8

    • Zyjemy w pieknym kraju zarzadzanym przez i**otow, w tym wypadku ci w Gdansku...

      Ja na miejscu tej Pani wzialbym sobie adwokata. Robilem to juz wielokrotnie np. po odmowach zaplacenia zauszkodzone auto na dziurawej drodze.

      • 2 0

    • Pomylka w tramwaju

      Bardzo dobrze piszesz mieszkam w Kanadzie tak jest to znaczy sie jedzie w tym czasie jakim kolwiek transportem...Pozdrawiam....Marek...

      • 1 0

  • Pani musi zrozumieć że są to konkretne zarobione przez kontrolera pieniądze.

    On przychodzi do domu i partnerka mówi: dawaj kasę na buty.

    • 29 5

  • (12)

    Nie no sorry ale pytania w tekście są dziwne. Pani mieszka w Gdańsku i naprawdę nie wie, że tu jest ZTM? Wejherowo może sobie numerować linie autobusowe jak chce, przecież jest osobnym miastem. Nie idźmy śladem Ameryki, nie zdejmujmy z ludzi odpowiedzialności za ich działania. Pani się pomyliła, bardzo to przykre ale c'est la vie

    • 38 162

    • ja też nie wiem , rzadko jeżdźę o to jest jakaś dzungla

      najgorsze że powstało tyle związków , każdy bierze szmal a ludzie dalej musza ich wyręczać

      • 29 3

    • Tylko że wciąż jesteśmy ludźmi

      Pani nie chciała wyłudzić przejazdu czy oszukać przewoźnika, a opłata dodatkowa ma być formą kary. Jest litera prawa i duch prawa - czasami trzeba po prostu spojrzeć po ludzku i darować w tak oczywistym wypadku karę (bo rzeczywiście dojechanie z Wejherowa jest raczej niemożliwe w 37 minut komunikacją miejską, więc to oczywista omyłka). Sam kiedyś dostałem "mandat" za brak legitymacji w SKM. Zapłaciłem, ale dotknęła mnie ta opłata dodatkowa jako studenta (to było z 20 lat temu, studenci wtedy byli biedniejsi :)), a wynikło to po prostu z zapomnienia tego jednego dnia legitymacji - czy to była sprawiedliwa kara? Można by dyskutować.

      • 31 2

    • dodaj ze pani jechała z dzieckiem i to jest istotne. bo jak sie jedzie bez dziecka, to pomylek nie ma

      • 2 10

    • ZTM, mtm, srutututu

      A nie prościej napisać Gdańsk, Wejherowo?

      • 13 0

    • Wejherowo może sobie numerować linie jak chce, ale niech wówczas nie będzie członkiem mzkzg. Właśnie po to powstał związek, aby w jego ramach stworzyć spójny system komunikacji miejskiej.

      • 12 2

    • Nie boardzo cokolwiek zrozumiałeś z tego tekstu co?

      • 2 2

    • Drogi urzędniku z ZTM

      Są ważniejsze sprawy w mieście niż szczucie mieszkańców. Weź się do pracy proszę :)

      • 9 2

    • Mieszka w Gdańsku i nie wie, że Gdańsk to jednak negatywny stan umysłu.

      • 3 3

    • I ta ikonka

      Tramwaju w aplikacji???

      • 2 1

    • Kupowanie w aplikacjach jest niestety niewygodne

      Bilet w aplikacji teoretycznie trzeba kupić przed wejściem do pojazdu. Jeśli jest kilka linii możliwych to dopiero jak się zobaczy co nadjeżdża, wtedy można dokonać w pośpiechu zakupu. Co moim zadaniem jest bardzo dużą niedogodnością. Dodatkowo zdarza się sporadycznie problem w zakupie w samej aplikacji

      • 4 1

    • Ewidentny blad urzednikow. Na jednym wspolnym obszarze nie powinny funkcjonowac 2 rozne linie z tym samym numerem.

      Albo wszyscy dzialajacy w ramach MZKZG maja rozne numery, albo wywalic Wejherowo ze zwiazku i niech sobie organizuja wlasny obszar funkcjonowania. MZKZG na pewno da sobie rade bez tej miesciny

      • 4 0

    • Jestem zwolennikiem pozostawiania ludziom odpowiedzialności, ale w tym wypadku odpowiedzialnością byłoby pozwolić naprawić pomyłkę i kupić nowy bilet.
      Od urodzenia mieszkam w Gdańsku i sam mam nie raz problem z tym jaki bilet, kiedy i gdzie kupić. Na to jeszcze dochodzi brak traktowania pasażerów jako klientów przez "firmy" organizujące transport.

      • 1 0

  • Powiedziałbym, że największe pretensje do autora aplikacji.

    Drugie do systemu kontroli - system powinien 'zachęcać' do kupowania biletów, a nie być oparty o zarabianie na wystawionych karach. W pierwszej wersji pani mogłaby liczyć na wyrozumiałość (bilet w dobrej cenie u tego samego dostawcy). Ale skoro renoma dostaje kasę od każdego złapanego to na co liczyć...

    A polecam Rygę - tramwaje, busy i trolejbusy współdzielą numery linii (11 jest we wszystkich trzech rodzajach) w jednym mieście, czasem na jednym przystanku (przecież wiadomo, że czerwona 3 to trolej, a zielona to bus...)

    • 32 4

  • To zamiast skrótu nie mozna wpisać miasto.

    • 58 0

  • Z tymi biletami jest taki galimatias (3)

    że osoba która tutaj żyje nie raz ma problem z kupnem właściwego biletu a co dopiero turysta albo osoba nie mówiąca po polsku. Żenujące.

    • 106 2

    • (2)

      Ale jaki masz problem z biletem w Gdańsku?

      • 3 16

      • Nie wiem gdzie się

        taki bilet kupuje.

        • 2 0

      • Jaki bilet kupić na linię 171?

        Gdyński czy Gdański?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane