- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (127 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Jeden tramwaj dziennie odjeżdża z pętli-widmo
Co dalej z pętlą tramwajową Chełm Witosa, która jest kompletnie niewykorzystywana? Narzekają na to mieszkańcy, interpelację napisał miejski radny. Pętla wróci do życia, ale dopiero po uruchomieniu trasy Nowa Politechniczna, czyli nieprędko.
Na pętlę Witosa "nie zawija" też żadna inna z kilku linii kursujących przez Chełm. Okolicznym mieszkańcom - tym, którzy z pętli Witosa mieli bliżej do domów - ta zmiana się nie podoba.
"Najpierw zabrano autobusy, teraz tramwaje. Pętla stoi pusta"
- ZTM niszczy coś, co od wielu lat dobrze działało. Najpierw z pętli na Witosa zabrano autobusy, a teraz tramwaje. Pętla za grube miliony jest pusta i niszczeje. To marnowanie pieniędzy - napisała pani Danuta, mieszkanka miasta do radnego Przemysława Majewskiego (PiS), z prośbą, by zajął się tematem.
Majewski wystosował w tej sprawie interpelację do władz Gdańska, w której zapytał o to, czy i jak miasto ma zamiar wykorzystać pętlę na Chełmie.
Aktualne rozkłady jazdy ZTM Gdańsk
Radny właśnie dostał odpowiedź od wiceprezydenta Piotra Borawskiego, odpowiedzialnego za komunikację miejską.
Jeden kurs z pętli dziennie o 4:32 nad ranem
Borawski poinformował, że roczny koszt utrzymania pętli Chełm Witosa to 48,1 tys. zł.
- Pętla ta jest i będzie wykorzystywana do skracania tras w trakcie zakłóceń ruchu i konieczności tzw. łamania ruchu. Aktualnie z pętli Chełm Witosa w dni powszednie o godz. 4:32 realizowany jest jeden kurs linii tramwajowej nr 6 do Jelitkowa - odpisał radnemu wiceprezydent.
Pętla wróci do użytku po uruchomieniu Nowej Politechnicznej
Borawski wskazał też, kiedy pętla na Chełmie wróci do życia.
- Pętla ponownie zostanie wykorzystana w pełnym zakresie po uruchomieniu trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz [to tzw. Nowa Politechniczna - dop. red.] - napisał.
Szkopuł w tym, że terminu oddania do użytku tej inwestycji nie ma, na pewno jednak minie jeszcze kilka lat, zanim to nastąpi.
![Nowa Politechniczna. Jeszcze rok projektowania [nowe wizualizacje]](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3401/150x100/3401583__c_131_61_1456_1018__kr.webp)
Miasto jest dopiero na etapie prac projektowych, które mają potrwać do I kwartału 2024 r. (pierwotnie miały się zakończyć wraz z końcem 2022 r.). Nowa Politechniczna jest najdłużej projektowaną trasą tramwajową w Gdańsku. Prace nad nią zaczęły się już w 2015 r., czyli 8 lat temu.
Jak podkreśla jednak Borawski, mieszkańcy, którzy dotychczas korzystali z dojazdów na pętlę Witosa, po jej wyłączeniu z użytku nie zostali z niczym.
- Mieszkańcy mają teraz więcej kursów komunikacji miejskiej i jeżdżące częściej, bo co 2 minuty, tramwaje. Ich przystanek - Sikorskiego - jest ok. 100 m od pętli, więc niedaleko, a przystanki autobusowe są jeszcze bliżej - wskazuje.
Radny: to oznacza, że przez najbliższe lata pętla będzie niszczeć
Jak komentuje radny Majewski, odpowiedź władz Gdańska ws. dalszych losów pętli Witosa nie jest zadowalająca.
- Dotychczas mieszkańcy Chełmu mieli możliwość dogodnej przesiadki z autobusu do tramwaju, teraz rocznie wydawane będzie 50 tysięcy zł by utrzymać stan pętli. Fakt, że ma zostać wykorzystana po ewentualnym otwarciu trasy GPW oznacza, że realnie przez najbliższe lata będzie niszczeć niewykorzystywana przez komunikację miejską - mówi nam Majewski. - To niegospodarne, tym bardziej że mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznej dzielnicy wskazują na potrzebę przywrócenia niektórych krótszych kursów tramwajów do pętli Chełm czy zatrzymywania tam autobusów.
Miejsca
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2023-04-27 11:57
typowe bicie piany
- 13 1
-
2023-04-27 11:57
Phi, co tam. U nas, na Karwinach tez z PKMki odjezdza 1 sklad na godzine.
- 1 1
-
2023-04-27 11:57
W brzeznie też jedna pętla jest wykorzystywana tylko w okresie wakacyjnym. Ale o nią przynajmniej nie trzeba dbać więc wychodzi bez kosztów. Tam tylko trawa i dwa śmietniki bez wiat itd
- 7 1
-
2023-04-27 11:58
Każdemu nie dogodzisz (1)
Zróbmy jeszcze artykuł i interpelację dotyczącą tego, że z pętli Łostowice odjeżdża za mało tramwajów oraz że z pętli Ujeścisko odjeżdża za mało tramwajów.
I resztę z tych nieodjeżdżających tramwajów przekierujmy na, nikomu aktualnie niepotrzebną, pętlę Chełm.- 38 5
-
2023-04-27 11:59
Ha, ha. Dobre!
- 6 2
-
2023-04-27 11:58
Linia i pętla zbudowane za pieniądze z `Nowego Ładu` i wszystko już wiadomo :))))))))))))))))))))))))))))))) (2)
I tak dobrze że nie poszło tyle kasy ile na przekop mierzei, CPK albo elektrownię Ostrołęka :))))))))))))))))))))))))))
- 5 12
-
2023-04-27 12:16
W 2006-2007 był nowy ład? Nieźle
- 2 2
-
2023-04-27 13:37
A wam cały czas ładują, że to przewał....
A może, po prostu mondrej głowie dość w dwie słowie.,..
- 0 0
-
2023-04-27 11:59
Opinia wyróżniona
"Pętla będzie niszczeć", "dalej do przystanku" (3)
najpierw od tego drugiego - przy samej pętli jest przystanek Sikorskiego. Z najbliższych pętli budynków po stronie południowej jest 400m, czyli tyle samo co do przystanku Cieszyńskiego. Niszczenie pętli używanej w sytuacjach awaryjnych nie grozi. To nie kolej 30km poza miastem.
- 168 15
-
2023-04-27 20:04
Spoko, to tylko 150 milionów wydanych bez sensu i pomyślunku. (2)
- 1 9
-
2023-04-27 22:35
(1)
Gdy była budowana, była świetnie przemyślana i potrzebna.
- 7 1
-
2023-04-28 05:51
To wobec tego czemu nie jest wykorzystywana? A pewnie wymyślili coś nowego, nowy pomysł, nowa wizja przebiegu tras. To jest marnotrawstwo pieniędzy. Przebieg tras komunikacyjnych w Gdańsku został opracowany w latach 70 z rezerwą terenową. Dziś ktoś przy tym majstruje bez sensu i wychodzą takie bzdury. Przykłady: likwidacja podstawowego przebiegu trasy nowa politechniczna pod wiaduktem przy sądzie na morenie do skrzyżowania Adamowicza - wołkowyska teraz będą budowane 2 tunele na wileńskiej, przystanek na nowej warszawskiej bez dojścia.
- 1 2
-
2023-04-27 11:59
tu 50 tyś tam 50 tyś (4)
i płacz ,że nie ma kasy bo to wszystko wina PIS-u
- 8 14
-
2023-04-27 12:03
Tak, z tego co PiS zabrał Gdańskowi, można by takich "50 tyś" mieć 40 codziennie.
Nie ta skala, Kolego.
- 2 2
-
2023-04-27 12:11
2019- 22 Ubytek w kasie Gdańska z powodu tzw. reform podatkowych rządu ponad 600 mln zł (1)
- 4 1
-
2023-04-27 13:43
No coż, tak wygląda socjalizm. Przecież podoba się wam na Europie
A na serio: w Polsce jest zupełnie na odwrót: konserwatyści, to socjaliści, a postkomunistyczna elita, to zalążek klasy średniej (całościowo, bo to postkomuniści i późni "komuniści" spłodzili polską "Elite liberałów", choć teraz są już całe pokolenia wychowane przez postkomunistów)
- 0 0
-
2023-04-27 12:29
Co to jest tyś? Chyba, że tyś to wymyśliła.
- 2 0
-
2023-04-27 12:05
(1)
ojeju jeju petla Chełm niszczeje, AŻ od marca nie jezdzi tam żaden tramwaj !! Szok niedowierzanie ! A z petli kliniczna tez nie odjeżdża żaden tramwaj i niszczeje od wieelu lat i nie ma artykułu ??!! Gdzie jest artykuł sie pytam !!
- 16 3
-
2023-04-27 12:18
to opowiedz swoja historie, skoro taka wazna
- 1 3
-
2023-04-27 12:06
Halo (5)
Linia 3 została wydłużona do Łostowic. Mają skrócić specjalnie po to żeby coś jeździło po pętli? To chyba oczywiste, że jak przybywa mieszkańców na południu to trasy trzeba wydłużać. 3 z Chełmu jeździło pustawe, mówić delikatnie.
- 16 4
-
2023-04-27 14:23
I bardzo źle - (4)
bo mieszkańcy Chełmu, którzy wsiadali do tramwaju na kolejnych przystankach w stronę Gdańska mieli choć jeden tramwaj do którego w ogóle była szansa wsiąść - w chwili obecnej wszystko przyjeżdża wypełnione po brzegi tak, że nie da się wcisnąć. Każdy tramwaj okupowany jest przez tłumy z południowych dzielnic a mieszkańcy ulic Witosa, Chałubińskiego czy Biegańskiego też tak samo płacą za bilet i chcieliby podróżować w ludzkich warunkach. Najgorsza decyzja ze wszystkich, ręce opadają.
- 2 5
-
2023-04-27 15:39
No nie wiem (1)
Już widzę reakcję mieszkańców Łostowic i Oruni Górnej, na skrócenie linii.
- 4 0
-
2023-04-28 11:07
Trudno, dotychczas jakoś musieli się godzić z krótszą.
Poza tym tam kursują również autobusy.
- 0 0
-
2023-04-27 16:16
Jeśli jest ciężko wsiąść (1)
To znaczy że nie tylko mieszkańcy Chełmu potrzebują tej linii, co egocentryzm
- 4 1
-
2023-04-28 11:05
Czytaj ze zrozumieniem -
ciężko jest wsiąść tym z dolnych dzielnic bo ci z górnych okupują cały pojazd. Chodzi więc o to żeby Chełm również miał szansę dostać się do tramwaju i nie musieć przepuszczać trzech żeby się wcisnąć do czwartego. Egocentryzm? zabawne - a u kogo? Bo wydaje się że cale południe ma szereg tramwajów do wyboru a Chełm miał tylko jeden, którym dało się normalnie podróżować.
- 0 0
-
2023-04-27 12:08
Opinia wyróżniona
Mógłby tam 208 zajeżdżać. (5)
Albo tramwaje przez pętlę.
- 28 62
-
2023-04-27 12:23
Po co?
Trzeba mieszkać chyba na polu za pętla, by mieć bliżej na samą pętlę niż przystanek Sikorskiego, który jest bliżej bloków XD
- 46 1
-
2023-04-27 12:26
208 na stara trase i niech wróci 118!!
- 7 15
-
2023-04-27 14:29
(1)
Ludziom się w d poprzewracało! Dalej do przystanku!? Przecież przystanek Sikorskiego jest zaraz obok pętli. Wymyślają! Dodatkowo mają więcej kursów dzięki przedłużeniu linii do Łostowic i Ujeściska.
- 24 0
-
2023-04-27 15:36
Poza tym im więcej przystanków tym dluzszy jest czas przejazdu
A co za tym idzie, mniej atrakcyjny.
- 14 1
-
2023-04-28 08:05
Będzie taniej
Tramwaj przez pętlę będzie jeźdzłił na wiatr. I ci, którym na piętro nie wjeżdża narzekać będą że za długo?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.