- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (26 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Jeden tramwaj dziennie odjeżdża z pętli-widmo
Co dalej z pętlą tramwajową Chełm Witosa, która jest kompletnie niewykorzystywana? Narzekają na to mieszkańcy, interpelację napisał miejski radny. Pętla wróci do życia, ale dopiero po uruchomieniu trasy Nowa Politechniczna, czyli nieprędko.
Na pętlę Witosa "nie zawija" też żadna inna z kilku linii kursujących przez Chełm. Okolicznym mieszkańcom - tym, którzy z pętli Witosa mieli bliżej do domów - ta zmiana się nie podoba.
"Najpierw zabrano autobusy, teraz tramwaje. Pętla stoi pusta"
- ZTM niszczy coś, co od wielu lat dobrze działało. Najpierw z pętli na Witosa zabrano autobusy, a teraz tramwaje. Pętla za grube miliony jest pusta i niszczeje. To marnowanie pieniędzy - napisała pani Danuta, mieszkanka miasta do radnego Przemysława Majewskiego (PiS), z prośbą, by zajął się tematem.
Majewski wystosował w tej sprawie interpelację do władz Gdańska, w której zapytał o to, czy i jak miasto ma zamiar wykorzystać pętlę na Chełmie.
Aktualne rozkłady jazdy ZTM Gdańsk
Radny właśnie dostał odpowiedź od wiceprezydenta Piotra Borawskiego, odpowiedzialnego za komunikację miejską.
Jeden kurs z pętli dziennie o 4:32 nad ranem
Borawski poinformował, że roczny koszt utrzymania pętli Chełm Witosa to 48,1 tys. zł.
- Pętla ta jest i będzie wykorzystywana do skracania tras w trakcie zakłóceń ruchu i konieczności tzw. łamania ruchu. Aktualnie z pętli Chełm Witosa w dni powszednie o godz. 4:32 realizowany jest jeden kurs linii tramwajowej nr 6 do Jelitkowa - odpisał radnemu wiceprezydent.
Pętla wróci do użytku po uruchomieniu Nowej Politechnicznej
Borawski wskazał też, kiedy pętla na Chełmie wróci do życia.
- Pętla ponownie zostanie wykorzystana w pełnym zakresie po uruchomieniu trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz [to tzw. Nowa Politechniczna - dop. red.] - napisał.
Szkopuł w tym, że terminu oddania do użytku tej inwestycji nie ma, na pewno jednak minie jeszcze kilka lat, zanim to nastąpi.
![Nowa Politechniczna. Jeszcze rok projektowania [nowe wizualizacje]](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3401/150x100/3401583__c_131_61_1456_1018__kr.webp)
Miasto jest dopiero na etapie prac projektowych, które mają potrwać do I kwartału 2024 r. (pierwotnie miały się zakończyć wraz z końcem 2022 r.). Nowa Politechniczna jest najdłużej projektowaną trasą tramwajową w Gdańsku. Prace nad nią zaczęły się już w 2015 r., czyli 8 lat temu.
Jak podkreśla jednak Borawski, mieszkańcy, którzy dotychczas korzystali z dojazdów na pętlę Witosa, po jej wyłączeniu z użytku nie zostali z niczym.
- Mieszkańcy mają teraz więcej kursów komunikacji miejskiej i jeżdżące częściej, bo co 2 minuty, tramwaje. Ich przystanek - Sikorskiego - jest ok. 100 m od pętli, więc niedaleko, a przystanki autobusowe są jeszcze bliżej - wskazuje.
Radny: to oznacza, że przez najbliższe lata pętla będzie niszczeć
Jak komentuje radny Majewski, odpowiedź władz Gdańska ws. dalszych losów pętli Witosa nie jest zadowalająca.
- Dotychczas mieszkańcy Chełmu mieli możliwość dogodnej przesiadki z autobusu do tramwaju, teraz rocznie wydawane będzie 50 tysięcy zł by utrzymać stan pętli. Fakt, że ma zostać wykorzystana po ewentualnym otwarciu trasy GPW oznacza, że realnie przez najbliższe lata będzie niszczeć niewykorzystywana przez komunikację miejską - mówi nam Majewski. - To niegospodarne, tym bardziej że mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznej dzielnicy wskazują na potrzebę przywrócenia niektórych krótszych kursów tramwajów do pętli Chełm czy zatrzymywania tam autobusów.
Miejsca
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2023-04-27 16:13
Hmm widać że mieszkańcy chcą mieć własny tramwaj
Który będzie pusciutki na starcie tylko dla nich, niestety tak to nie działa, żeby miastu się opłacało
- 1 1
-
2023-04-27 16:19
Puste tory tramwajowe
są także na skręcie prowadzącym przez Jacka na Ujeścisko. Rdzewieją. Brak tramwaju z pętli Łostowice Świetokrzyska w kierunku Ujeściska i dalej .
- 2 0
-
2023-04-27 16:36
W czym problem, bo nie rozumiem? Mieszkańcom się nie podoba że za rzadko mają kursy? Skoro ZTM stać na to żeby stała odłogiem to żaden problem a przecież skoro mieszkańcy chcą to niech wystosuja pismo do ZTM opłacą ochronę i po problemie...
- 0 1
-
2023-04-27 16:48
początek tramwaju na chełm
Czy wielki pan radny szukający sensacji zapomniał że w momencie kiedy powstał tramwaj na Chełm, trasa biegła jedynie do tej pętli? To co ZKM ma z nią zrobić? spakować i wywieźć gdzie indziej ? normalnie szkoda słów na taki i**otyzm.
- 3 2
-
2023-04-27 17:42
Sikorskiego
Dwa kroki przed skrzyżowaniem jest przystanek Sikorskiego. Potem - Cieszyńskiego. Więc o co chodzi radnemu. O utrzymanie stołka.....
- 1 2
-
2023-04-27 17:55
Petla (1)
Drodzy radni zajmujący się taborem i komunikacja miejska.Pozostawcie auto w garażu i przesiądźcie się na tramwaj
Nie umiecie,podkreślam nie macie pojęcia o projektowaniu lini tramwajowych a tym.bardziej autobusowych.
Wprowadzacie chaos i zament.A wszystko jest do zrobienia. I nie mówcie ze nie
Z pętli Witosa można dać nowa linie o trasie
Witosa-Gdansk Główny-Jana z Kolna - Kliniczna - Nowy Port - ,Brzeżno duża pętla - powrót dworska nowy port i dalej po trasie.
I wszystko wykorzystane
Na Witosa mogła by zajeżdżać np 6
A 3 dać z powrotem na pętle.
2 wycofać świętokrzyska
13 jak obiecano
A z ujesciska nowa linia np 14 do brzezna dużą petla w obie strony przez al zwycięstwa operę.
I gra muzyka
Dla uzupełnienia dodam tramwaj z oliwa petla do nowego portu pr,ez przymierze ,zaspę jak kiedys.
Można
Tylko nie mówcie o wozo-kilometrach czy coś w tym stylu
Macie głowę na karku?- 4 3
-
2023-04-27 19:17
Zarzucasz komuś brak pojęcia o wyznaczaniu tras tramwajowych, wykazując się przy tym podobnym brakiem pojęcia. Zajazdy na pętle to strata czasu, linia z Witosa do Brzeźna przez Nowy Port jeździłaby najpewniej pusta i funkcjonowałaby głównie jako dojazdówka do dworca, a Ujeścisko nie potrzebuje bezpośredniego tramwaju do Brzeźna, gdyż ma przesiadkę pod Dworcem. W ogóle postulowanie kilkudziesięciu bezpośrednich linii w mieście, gdzie wszystko się spotyka pod Dworcem i można się tam łatwo przesiąść, zwłaszcza jak powstanie naziemne przejście dla pieszych, jest wyrazem kompletnego braku pojęcia o ekonomice transportu publicznego i efektywnych sposobach jego organizacji.
- 0 0
-
2023-04-27 18:06
Pan Majewski
Niech pan Majewski pokaże co jego partia zrobiła dla Gdańska.. Sprzedasz stoczni Gdańsk Ukrainie ,Podniesienie pensji o 10 tys.zl.prezes jaworski . Najważniejsze nazwanie ulic ,skwerów ,rond nazwami lecha ,smoleńska,,zamordowanych przez Tuska .
- 1 3
-
2023-04-27 18:51
Wyimaginowany problem
Komuś się bardzo nudzi. Wszystkie linie jadą przez przystanek Sikorskiego, który znajduje się tuż obok pętli Chełm Witosa. Przejście pieszo 2 minuty z Sikorskiego jest szybsze, niż czekanie aż tramwaj w żółwim tempie dowlecze się na pętlę Chełm Witosa.
- 1 1
-
2023-04-27 19:02
To może 13?
Może chociaż zrobić protezę obiecanego tramwaju 13 ze Stogów i skierować go na Chełm? Zawsze to jakiś dodatkowy dojazd bez przesiadek pomiędzy dzielnicami.
- 1 1
-
2023-04-27 19:04
Problemy emerytow w tym kraju ...
18 emerytura malo. Przystanek 100 m daleko. Budowali komunizm. Teraz wspieraja konunizm bis glosujac za tarczownikami. Ten kraj nie ma przyszlosci z takimi emerytami. A majewski to wykorzystuje i walczy o petle ktora slusznie nie iest obecnie uzywana. O co walczysz czlowieku z dykty? Tramwaj ma zrobic koleczko zanim wroci na trase na lostowwiec czy inna jabloniowa. To dopiero by byla gospodarnosc made by pis. A idz pan w ...
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.