• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden tramwaj dziennie odjeżdża z pętli-widmo

Ewelina Oleksy
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (195)
  • Pętla Chełm stoi pusta i tak na razie pozostanie.
  • Pętla Chełm stoi pusta i tak na razie pozostanie.

Co dalej z pętlą tramwajową Chełm WitosaMapka, która jest kompletnie niewykorzystywana? Narzekają na to mieszkańcy, interpelację napisał miejski radny. Pętla wróci do życia, ale dopiero po uruchomieniu trasy Nowa Politechniczna, czyli nieprędko.



Czy tramwaje powinny wjeżdżać na pętlę Chełm Witosa?

Na pętlę Chełm Witosa żaden tramwaj nie dojeżdża od początku marca - wcześniej kursowała tam linia nr 3. To się jednak zmieniło, gdy uruchomiono Nową Warszawską. Kurs linii nr 3 wydłużono wtedy do pętli Łostowice ŚwiętokrzyskaMapka z pominięciem wjazdu w pętlę na Witosa.

Na pętlę Witosa "nie zawija" też żadna inna z kilku linii kursujących przez Chełm. Okolicznym mieszkańcom - tym, którzy z pętli Witosa mieli bliżej do domów - ta zmiana się nie podoba.



  • Pętla Chełm stoi pusta i tak na razie pozostanie.
  • Pętla Chełm stoi pusta i tak na razie pozostanie.

"Najpierw zabrano autobusy, teraz tramwaje. Pętla stoi pusta"



- ZTM niszczy coś, co od wielu lat dobrze działało. Najpierw z pętli na Witosa zabrano autobusy, a teraz tramwaje. Pętla za grube miliony jest pusta i niszczeje. To marnowanie pieniędzy - napisała pani Danuta, mieszkanka miasta do radnego Przemysława Majewskiego (PiS), z prośbą, by zajął się tematem.
Majewski wystosował w tej sprawie interpelację do władz Gdańska, w której zapytał o to, czy i jak miasto ma zamiar wykorzystać pętlę na Chełmie.

Aktualne rozkłady jazdy ZTM Gdańsk



Radny właśnie dostał odpowiedź od wiceprezydenta Piotra Borawskiego, odpowiedzialnego za komunikację miejską.

Jeden kurs z pętli dziennie o 4:32 nad ranem



Borawski poinformował, że roczny koszt utrzymania pętli Chełm Witosa to 48,1 tys. zł.

- Pętla ta jest i będzie wykorzystywana do skracania tras w trakcie zakłóceń ruchu i konieczności tzw. łamania ruchu. Aktualnie z pętli Chełm Witosa w dni powszednie o godz. 4:32 realizowany jest jeden kurs linii tramwajowej nr 6 do Jelitkowa - odpisał radnemu wiceprezydent.
Po uruchomieniu Nowej Warszawskiej tramwaje na pętlę Witosa już nie kursują. Po uruchomieniu Nowej Warszawskiej tramwaje na pętlę Witosa już nie kursują.

Pętla wróci do użytku po uruchomieniu Nowej Politechnicznej



Borawski wskazał też, kiedy pętla na Chełmie wróci do życia.

- Pętla ponownie zostanie wykorzystana w pełnym zakresie po uruchomieniu trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz [to tzw. Nowa Politechniczna - dop. red.] - napisał.
Szkopuł w tym, że terminu oddania do użytku tej inwestycji nie ma, na pewno jednak minie jeszcze kilka lat, zanim to nastąpi.

Nowa Politechniczna. Jeszcze rok projektowania [nowe wizualizacje] Nowa Politechniczna. Jeszcze rok projektowania [nowe wizualizacje]

Miasto jest dopiero na etapie prac projektowych, które mają potrwać do I kwartału 2024 r. (pierwotnie miały się zakończyć wraz z końcem 2022 r.). Nowa Politechniczna jest najdłużej projektowaną trasą tramwajową w Gdańsku. Prace nad nią zaczęły się już w 2015 r., czyli 8 lat temu.

Jak podkreśla jednak Borawski, mieszkańcy, którzy dotychczas korzystali z dojazdów na pętlę Witosa, po jej wyłączeniu z użytku nie zostali z niczym.

- Mieszkańcy mają teraz więcej kursów komunikacji miejskiej i jeżdżące częściej, bo co 2 minuty, tramwaje. Ich przystanek - Sikorskiego - jest ok. 100 m od pętli, więc niedaleko, a przystanki autobusowe są jeszcze bliżej - wskazuje.
Informacja władz Gdańska ws. dalszych losów pętli Chełm Witosa. Informacja władz Gdańska ws. dalszych losów pętli Chełm Witosa.

Radny: to oznacza, że przez najbliższe lata pętla będzie niszczeć



Jak komentuje radny Majewski, odpowiedź władz Gdańska ws. dalszych losów pętli Witosa nie jest zadowalająca.

- Dotychczas mieszkańcy Chełmu mieli możliwość dogodnej przesiadki z autobusu do tramwaju, teraz rocznie wydawane będzie 50 tysięcy zł by utrzymać stan pętli. Fakt, że ma zostać wykorzystana po ewentualnym otwarciu trasy GPW oznacza, że realnie przez najbliższe lata będzie niszczeć niewykorzystywana przez komunikację miejską - mówi nam Majewski. - To niegospodarne, tym bardziej że mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznej dzielnicy wskazują na potrzebę przywrócenia niektórych krótszych kursów tramwajów do pętli Chełm czy zatrzymywania tam autobusów.

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • Nie jedyna bez sensu inwestycja

    Patrz wezel przesiadkowy przy forum

    • 2 0

  • Trójmiejski transport

    Cieszcie się że w Gdańsku rządzi Seba, bo jeżeli byłby tu Hubert z Gdynii to w ramach otwarcia nowej Warszawskiej zlikwidowałby kilkanaście innych linii np. na Zaspie czy na Stogach. Ale w dwójkę mają tą samą wizję ograniczać częstotliwość, a potem gadać że nikt nie jeździ i znowu trzeba likwidować.

    • 2 1

  • Pani Danuta ma ból poopy

    że nie mają pustego tramwaju spod klatki od cała jej troska o tą pętlę.

    • 0 1

  • Coś jak airport w Radomiu...

    • 1 1

  • Ta petla powstala

    Z takim rozmachem zanim jeszcze w Gdansku pojawily sie najnowsze tramwaje PESA z mozliwoscia przesiadki motorniczego:) i zanim powstala petla swietokrzyska. Wtedy to byl koniec linii tramwajowej wiec miala swojeb uzasadnienie. Teraz moze jedynie sluzyc jako awaryjna jezeli koszty jej utrzymania sa oplacalne.

    • 1 1

  • wybory blisko (1)

    Jak tych poprańsów z ratusza się usunie trzeba na powrót przeanalizować koncepcje przebiegu tzw. nowej politechcznicznej. I niechodzi mi o prostesty ogromnej ilości mieszkańców ale sam i**otyzm przebiegu tej linii głównie jej wpięcia w Aleje Zwycięstwa. Analizy PG i specjalistów inżynierii ruchu wskazywały na przebieg ulicą Do Studzienki. do podziemnego skrzyżowania z Grunwaldzka i dalszym jej przebiegiem ul. Miszewskiego aż do wpięcia na pl. Komorowskiego. Dwupoziomowy podziemny węzeł przesiadkowy kierujący ruch pasażerów w 4 kierunkach to rozwiązanie znane z wielu miast europejskich jak np. z takich miast jak np. Berlin , Hanower, itd. podobne rozwiązanie należy w przyszłości przyjąć na całe j trasie: Śródmieście - Oliwa. A przebieg linii tramwajowej dać pod ziemią. wtedy zmieni się wszystko co jest dotychczas problemem. Poza tym zmiana władz 3 miast Trójmiasta da nadzieję na tanią i zdroworozsądkową wspólną komunikację. Bilet np. za 1 złotówkę to realne tylko trzeba rozwalić ten zgniły układzik.

    • 1 1

    • Można też zwęzić Grunwaldzką, nasadzić zieleni i dać pełen priorytet tramwajom, zamiast robić premetro na wzór Krakowa, które kompletnie się nie sprawdza.

      • 0 0

  • Gdańska komunikacja to dno! (1)

    • 3 1

    • to fakt dno

      dojaz,d z przystanku polsat plus arena na suchanino w soboty czy w niedzielę , czy święta to nielaada wyczyn

      • 0 0

  • trzeba wstydu nie mieć, aby prosić kogoś z pisu o interwencję...

    • 1 2

  • Oszustwo

    Tramwaje wypadają z rozkładu,są przepełnione z pętli Świętokrzyska.Jednym dali ,drugim zabrali.Na Lawendowr ,niby jeżdzi 2 i 4,a to oszustwo,bo jeden uzupełnia drugi ,w godz ,gdy pierwsxy nie kursuje.Czyli jeżdzi jeden tramwaj ,o dwóch numerach

    • 1 0

  • jaja

    no i to są te sprawy, którymi nie zajmuje się była sekretarka !!! a..... powinna !!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane