- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (59 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Jest decyzja środowiskowa dla rozbudowy Węzła Szadółki, ale nie ma pieniędzy
Władze Gdańska przygotowują się do rozbudowy Węzła Szadółki na obwodnicy. Póki co, 8 mln zł zapisano w planie finansowym miasta na opracowanie projektu budowlanego. Światło dzienne ujrzała też decyzja środowiskowa dla przedsięwzięcia. Jednak na prace budowlane potrzeba jeszcze 188 mln zł. Część pieniędzy pochodzić ma z budżetu Gdańska i właścicieli okolicznych działek oraz firm rezydujących na Szadółkach.
Groziło to nawet jego zamknięciem ze względów bezpieczeństwa. Na szczęście w 2005 r. udało się uzyskać zgodę na odstępstwo od warunków technicznych i zachowanie tego węzła ze względu na jego strategiczne znaczenie. Ówczesny minister ds. transportu nakazał jednak władzom Gdańska i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podjąć wspólne działania zmierzające do przystosowania obiektu do obecnych standardów - chodzi o pozyskanie gruntu, opracowanie dokumentacji (co należało do miasta) i realizację przedsięwzięcia (zadanie gdańskiego oddziału GDDKiA).
Jest decyzja środowiskowa
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia urzędnicy z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wydali decyzję środowiskową dla rozbudowy Węzła Szadółki. Została ona wydana na wniosek zarządcy drogi - gdańskiego oddziału GDDKiA.
W ramach inwestycji, po obu stronach Węzeł Szadółki zyskałby dodatkowy pas ruchu (prawy). Miałyby one prowadzić do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki. Cała inwestycja ma pochłonąć wstępnie ok. 188 mln zł.
Póki co, miasto zapewnia 8 mln zł na rozbudowę węzła
W Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta Gdańska ujęto rozbudowę Węzła Szadółki. Są to wydatki związane z przygotowaniem kompletnej dokumentacji projektowej i projektów wykonawczych, czyli ok. 8 mln zł w latach 2016 i 2017, z tym że w 2016 r. tylko 1 mln zł.
- Planowany termin pozyskania ww. dokumentacji to koniec 2017 roku - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Na chwilę obecną nie jest znany termin realizacji rozbudowy Węzła Szadółki.
Kto miałby zapłacić za rozbudowę węzła?
Pod znakiem zapytania jest finansowanie rozbudowy węzła. W trakcie konsultacji nad Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023 wnioskowano o ujęcie rozbudowy Węzła Szadółki. Niestety, ostatecznie decyzją urzędników jeszcze za czasów rządzenia koalicji PO-PSL pomysł został skreślony.
Oficjalnym powodem był fakt, że program nie przewiduje realizacji zadań w zakresie przebudowy węzłów. We wspomnianym rządowym programie ujęto budowę dróg ekspresowych i obwodnic. Nie ma zatem szans na pokrycie w całości inwestycji z budżetu centralnego.
Władze Gdańska nie składają jednak broni.
- Część kosztów przejmie miasto, ale chcemy, by do rozbudowy Węzła Szadółki dołożyły się okoliczne przedsiębiorstwa, m.in. byłby to zarządca spalarni, właściciel istniejącego pobliskiego centrum handlowego czy spółka AIG Lincoln, która planuje centrum handlowe przy wspomnianym węźle - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
Miasto chce uzbierać 75 proc. ze wspomnianych 188 mln zł. Pozostałe 25 proc. miałaby dołożyć GDDKiA.
Miejsca
Opinie (162) 2 zablokowane
-
2015-12-29 07:17
8 mln za projekt ? (4)
Co powoduje tak wysoka cenę projektu?
- 26 3
-
2015-12-29 07:45
wysoki standard życia projektantów (2)
- 23 1
-
2015-12-29 10:48
raczej koszty załatwiaczy (1)
I różnej maści pośredników i pasożytów, którzy przyklejają się do tego typu inwestycji nie mającżadnej fachowej wiedzy i nie wykonując żadnej konkretnej pracy. Projektanci w praeciwieństwie do załatwiaczy wykonują konkrwtną pracę i często są na samym końcu tego łańcuszka.
- 2 1
-
2015-12-29 11:27
i zarabiają adekwatnie dużo
nie żałuję im - po prostu stwierdzam fakt.
- 0 0
-
2015-12-29 10:39
no właśnie to też przykuło moją uwagę,
teraz żałuję, qrcze trzeba było wybrać inny kierunek kształcenia ;)
- 1 0
-
2015-12-29 07:17
Wezel powinien sfinansowac wlasciciel outletu i dhl (1)
Tamtejszy uklad drogowy jest dokumentnie zatkany przez klientow outletu i auta firm kurierskich, ktore tam maja swoja baze.
- 17 2
-
2015-12-29 07:59
zdecydowanie pośrednio winny jest outlet
tylko, że ktoś chyba pozwolił na jego powstanie w tamtym miejscu ?
- 6 1
-
2015-12-29 07:39
Prawoskret (1)
I co z obwonicy nie bedzie prawoskretu na centrum to jakis absurd
- 6 4
-
2015-12-29 09:36
Dokładnie. To sabotaż.
- 2 1
-
2015-12-29 07:42
Wiem że wszystko kosztuje (1)
ale kwota 8 mln zł za sam projekt po prostu powala...
To ilu ludzi przez ile czasu musi wykonywać pracę żeby nazbierała się taka kwota??
Czy tzn że np. projekt takiej S7 kosztuje setki milionów, albo więcej??- 30 2
-
2015-12-29 08:20
zwyczajowo projekt
Jest jakims procentem od wartosci wykonania inwestycji...
- 4 3
-
2015-12-29 07:45
Dobrze, że przynajmniej się o tym myśli (3)
Wyjazd na obwodnicę w stronę autostrady na w tym węźle jest po prostu niebezpieczny: zbyt krótki pas rozbiegowy w porównaniu z natężeniem ruchu.
- 9 2
-
2015-12-29 07:57
myśli się ? (1)
ile lat ?
i ile lat jeszcze będzie się myślało ?- 1 5
-
2015-12-29 09:17
ja się cieszę, że przynajmniej ktoś widzi problem.
- 1 0
-
2015-12-29 09:37
Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby ten pas rozbiegowy wydłużyć a nie likwidować.
- 3 0
-
2015-12-29 07:45
Uważam, że akurat węzeł Szadółki jest jednym z lepiej rozwiązanych węzłów. (3)
Jeśli chodzi o zjazd i wjazd na obwodnicę z jezdni w relacji Łódź->Gdynia. Korekty być może wymaga zjazd od strony wysypiska, ale wydaje mi się, że wystarczłoby rondo na skrzyżowaniu ul. Jabłoniowej ze zjazdem i wjazdem z/na obwodnicę.
- 12 7
-
2015-12-29 09:19
no to wjedź na obwodnicę w kierunku łodzi w godzinach popołudniowych (1)
zwłaszcza autkiem z małym silniczkiem - wpychanie się tam między TIRY na tej krótkiej rozbiegówce to jest dopiero przygoda.
- 5 2
-
2015-12-29 10:10
Nawet jak silniczek jest przecietny, to i tak nie lubie sie tam wlaczac do ruchu
- 2 0
-
2015-12-29 11:47
I przedłużenie wjazdu w stronę łodzi
- 2 0
-
2015-12-29 07:46
Wazne ze na zabaweczki I Sektetarza typu CES,Szekspir byla kaska
- 12 1
-
2015-12-29 07:50
Wystarczy butę schować i dogadać się z Gminą Kolbudy i budować pełny węzeł w Kowalach.
Ale megalomania władz Gdańska jest przeogromna.
- 11 6
-
2015-12-29 07:51
To jakis absurd!!
Nie rozumiem jak nie będzie prawoskrętu w ul. Przywidzka i lewoskrętu w ul. Jabloniowa z Przywidzkiej to jak sie dostac na te dwie ulice od strony zjazdu z obwodnicy i wjazdu na obwodnicę. Mieszkam w pobliżu fashion i codziennie jeżdżę tamtędy do pracy. Przeciez wszyscy beda jeździć przez węzeł Kowale na obwodnicę bo jak inaczej.Tam tez jest kiepska przepustowość węzła i bedzie jeszcze gorzej.
- 24 1
-
2015-12-29 07:55
2005 rok
groziło zamknięcie ze względów bezpieczeństwa . ufff, szczęśliwie udało się decyzję zmienić .
mija 10 lat , nadal miłościwie panuje ten sam prezydent , który wtedy rządził ;
czy coś się zmieniło ?- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.