• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest rozwiązanie sporu o drogę rowerową na Siedlcach?

Maciej Naskręt
12 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie. Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie.

Urzędnicy z gdańskiego magistratu bronią projektu budowy drogi rowerowej przez Siedlce. Mieszkańcy obawiają się o bezpieczeństwo w ruchu i nie chcą stracić miejsc postojowych dla swoich samochodów. Miasto proponuje im zabezpieczenia, które zmuszą rowerzystów do ostrożności. Będą też nowe parkingi.



Czy mieszkańcy Siedlec powinni zgadzać się na wytyczenie parkingów na terenach zielonych?

W czwartek mieszkańcy i radni gdańskiej dzielnicy Siedlce zorganizowali spotkanie konsultacyjno-informacyjne w Gimnazjum nr 2 w sprawie spornej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Na rozmowy zostali zaproszeni pracownicy magistratu, a także Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. To kolejna próba mediacji. Spór trwa już od jesieni zeszłego roku.

Droga, która budzi kontrowersje, miałaby powstać po północnej stronie jezdni - między pętlą tramwajową na Siedlcach a ul. Powstańców Warszawskich. Mieszkańcy nie chcą jej budowy przede wszystkim na odcinku pomiędzy ul. Tarasy a ul. Bema. Ich postulatem jest, by trasa wiodła sąsiednimi ulicami. Powód? - Nowa droga dla rowerów w kształcie proponowanym przez miasto zajmie po wybudowaniu ok. 90 miejsc postojowych spośród 160 dotychczasowych. Ponadto spotęguje zagrożenia w ruchu, głównie ze względu na bliskość drogi do wyjść z budynków mieszkalnych - mówił podczas spotkania Jędrzej Włodarczyk z zarządu Rady Osiedla Siedlce.

Mieszkańcy jako dowód swoich obaw wskazują drogę wiodącą przed budynkiem sądu na ul. Nowe Ogrody, która została wybudowana w ubiegłym roku. Tam zabrano znaczną część chodnika, by zmieścić ścieżkę. - Piesi muszą tam chodzić gęsiego i przy ścianie budynku, by nie zostać stratowanym przez rozpędzonego rowerzystę. Jedynym azylem dla pieszych są schody przy sądzie - denerwował się jeden z uczestników spotkania.

Na spotkaniu mieszkańcy liczyli na zdecydowaną decyzję urzędników w kwestii zmiany projektu. Oczekiwano m.in. odstąpienia budowy drogi dla rowerów między ul. Tarasy a ul. Bema. Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku oraz Włodzimierza Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG - inwestor, przyznali, że nie ma już takiej możliwości. Proces inwestycyjny zabrnął za daleko i nie można się z niego się wycofywać.

Co na to mieszkańcy? - Trudno coś tu wskórać. Pozostaje nam zaufać urzędnikom i mieć nadzieję, że nasze bezpieczeństwo nie będzie im obojętne - mówi Włodarczyk.

Padła na szczęście deklaracja w sprawie budowy nowych parkingów. - Nie możemy zezwolić na zabetonowanie dzielnicy Siedlce. Trzeba chronić tu niewielkie tereny zielone. Jako pewien kompromis, proponujemy jednak budowę parkingu przy ul. Zakopiańskiej obok parku, gdzie auta będzie można stawiać ukośnie - zaproponował Dawidowski.

Ponadto zostały wskazane jeszcze dwie propozycje wybudowania parkingów na terenie zielonym po południowej stronie ul. Kartuskiej. Czy ta oferta podoba się mieszkańcom? - Musimy mieć pewność, że zabudowa zieleńców parkingiem nie spotka się z krytyką pozostałej części mieszkańców naszej dzielnicy. Potrzebujemy nieco czasu, by to przeanalizować - mówi Jędrzej Włodarczyk.

Przedstawiciele rady osiedla mają zamiar zorganizować kolejne spotkanie. Tym razem będzie ono się odbywać się wyłącznie w gronie mieszkańców.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (214) 8 zablokowanych

  • MIESZKAŃCY (8)

    mają rację , droga rowerowa w tym układzie stwarza zagrożenie dla pieszych jak i dla rowerzystów , i co to znaczy że nie ma możliwości od odstąpienia od budowy ?Przecież to my -społeczeństwo- jesteśmy podmiotem i nasze zdanie powinno się liczyć a nie chore majaki urzędasów za biurka .Tak właśnie bywa jak decyzje podejmują osoby niekompetentne ,na papierze projekt wygląda zapewne ładnie ale nijak się nie ma do rzeczywistości. Pieszy, rowerzysta,kierowca.

    • 13 14

    • (2)

      minusują urzędasy Budynia . Będzie premia !

      • 4 7

      • qqryp... (1)

        ...po prost jesteś DEBIL. Mieszkam na granicy Gdańska i Sopotu. Ale bardzo często jeżdżę rowerem właśnie przez Kartuską i do tego chodnikiem bo jest pusty. Pieszych jest bardzo mało.

        • 3 1

        • ujawnij się anonimie to pokażę ci jaki ze mnie debil

          • 0 1

    • Moim zdaniem to nie droga dla rowerow stwarza wieksze zagrozenie.. (4)

      Wydaje mi sie ,ze samochody ktore stoja tak jak na zdjeciu moga miec duzy problem z wyjazdem,szczegolnie gdy cofaja a z ich prawej strony stoi np wieksze auto..Jak wyjechac jak nie ma sie do pomocy drugiej osoby i ograniczona widocznosc?

      • 4 1

      • zagrożenie ze scieżkami? czyli jak teraz bez nich jeździmy to jest bezpieczniej? (1)

        odrealniony argument bo przecież od lat i tak jeżdżą tamtędy rowerzyści

        • 3 0

        • nie chodzi o to żeby nie budować , jak najbardziej budować i to jak najwięcej dróg rowerowych , tylko robić to z głową , by nie było konfliktów.

          • 3 3

      • (1)

        Hehe. Jak się nie da bezpiecznie wyjechać to niech nie wyjeżdża. Wystarczy kogoś poprosić o pomoc. Może w podziękowaniu później gdzieś podrzucić?

        • 2 0

        • A gdy nikt akurat nie przechodzi a ty sie spieszysz(masz cos waznego do zalatwienia) to czekasz ,czy ryzykujac wyjezdzasz?

          • 0 1

  • A ankieta jak zwykle z du......! Czyli jak mawiała moja babcia '' co ma piernik do wiatraka''

    • 3 5

  • (2)

    W miastach będzie tylko gorzej jeżeli nie postawi się na drogi rowerowe i komunikację miejską. Zobaczcie czemu są u nas takie korki i problemy z parkowaniem.

    "W Warszawie na 1000 mieszkańców jest zarejestrowanych 1189 samochodów, we Wrocławiu 642, a w Krakowie 564 – tak wynika z opracowanego raportu NIK, o którym pisaliśmy przedwczoraj. Tymczasem w znacznie bogatszych miastach niemieckich aut jest mniej. Z danych Bilda w Monachium na tysiąc mieszkańców przypada 467, w Dreźnie 391 a w Berlinie 319 samochodów. "

    Nie sugeruję żeby zmniejszyć liczbę aut tylko żeby zmienić myślenie ludzi a że tego nie da się zrobić bezpośrednio to trzeba nie budować nowych parkingów w centrum itd. a inwestować w system komunikacji rowerowej wtedy ludzie sami się nauczą doceniać rower i komunikację miejską.

    • 18 5

    • Zostań premierem. Zagłosuję na Ciebie.

      • 2 1

    • tere fere qq

      tylko jak chcesz zmienić mentalność ludzi? Zazwyczaj do takiej zmiany potrzebny jest bodziec.
      A dla mnie każda podróż komunikacją miejską daje bodziec do korzystania z auta, nawet jeśli mam stać w korkach. Dziękuję za mdlejących ludzi, smród, saunę i brak punktualności.

      • 1 4

  • rower... (5)

    Jestem mieszkanką ul.Kartuskiej...i nareszcie doczekałam się upragnionej trasy rowerowej...doczekaliśmy czasów, że urzędasy poszły po rozum do głowy, nie koniecznie musi rządzic fura i komóra , bo dotychczas tak było w naszym kraju!Świat cywilizowany przerzuca się na rowery, u nas to dopiero raczkuje...jest jednak nadzieja , że rozum przeważy!!!

    • 23 15

    • Pośmigamy razem na rowerku? ;D

      • 2 2

    • Świat cywilizowany przerzuca się na szybką kolej, autostrady, metro, porty, tunele i mosty. (3)

      Nie znalazłaś sposobu na zbawienie ludzkości. Z tego co charakterystyczne jest dla krajów rozwiniętych, wybrałaś wybiórczo celem manipulacji. Naprawdę myślisz, że same tylko rowery są przyczyną dobrobytu? O, ja nieszczęśliwy. Nie ma nadziei, że rozum przeważy, gdy ci co go lansują, tam skromnie analizują.

      • 0 7

      • (1)

        Kolejny Twój kretyński wpis na tym portalu. Szybka kolej? Autostrady? Porty? W transporcie miejskim? Puknij się łeb!

        • 5 1

        • Ten post był manipulacją. Kto nie lubi głębiej analizować, pomyśli że zbudowanie ścieżek rowerowych

          w Somalii, zamieniłaby tę gangrenę w Szwajcarię. Wiele czynników powoduje dobrobyt państwa. Głównie transport. A rowery mają w tym taki udział jak meteoryt w gromadzie galaktyk.

          • 0 3

      • Twoja wypowiedź, "Matematyku" jest taką manipulacją, że widzę tylko dwie możliwości: albo podszywasz się pod matematyka - stąd nieumiejętność zrozumienia prostej, logicznej wypowiedzi Katii , albo na Twój matematyczny umysł nakłada się wredna, skłonna do manipulacji i agresji osobowość, wyrażająca się w prymitywnej ekstrapolacji.

        • 0 0

  • ile już drzew wycieto pod te inwestycje (2)

    stop betonowaniu trej dzielnicy

    • 14 8

    • (1)

      Lepiej więcej ścierzek rowerowych... Ba, nawet parkingów, niż Topoli.

      • 1 4

      • żadnych topoli

        tylko lipy, jawory, wiązy, krzaki róż i jasminowców. A wszystko po to by niektórzy mogli jechać z góry (tylko z góry bo pod góre to wożą rowery autobusami)

        • 3 2

  • Malczewskiego! (2)

    Niech puszczą ścieżkę Mulicą Malczewskiego. Tam jest sporo miejsca!

    • 10 2

    • ulica Malczewskiego jest pod opieka radnego dzika

      więc skansen zostanie zachowany

      • 5 0

    • a może tam przeniść miejsca parkingowe?

      chyba zartujesz

      • 0 0

  • Komunikacja miejska i rowerowa to podstawa ale obecne władze miasta wcale niecha tego zmienic a tylko udaja! (2)

    Zagraniczne organizacja rowerowe okrsliły Gdańska polityke rowerowa i komunikacyjną na najnizsza ocene!!Jak sie okazało ze niedostał wazeliny ale konstruktywna kryttyke to wtedy cicho sza! Wszystko jest wtym miescie robione bez myslnie i bylejak to wskrucie napisały zagraniczne organizacje o politycy komunikacyjnej miasta!A co na to urzedasy Budynia? twierdza ze jest odwrotnie!!I nadal robia tak jak mieli zaplanowane bez sensu i byle jak. Niesłuchaja co maja do powiedzenia mieszkańcy co rowerzysci i piesi.Gdy organizacje rowerowe Gdańska przekazuja im postulaty i mówią wzorujmy sie na lepszych na Holandi ,Belgi ,Niemczech tam juz wszystko jest przetestowane od lat To urzedasy gdańska wywalaja to wszystko do smieci a potem robią niby spotkania po szkołach by rowerzysci przychodzili i mówili jakie chca drogi rowerowe i gdzie.nikt nieprzychodzi bo ile razy mozna pisac i przychodzic skoro co roku robia jak zawsze.!
    Gdzie te obiecane parkinki rowerowe? mozna tak wymienaic godzinami.
    Dlaczego niechca dopuszczac do głosu mieszkańców miasta bo oni wiedzą lepiej niz urzedasy co gdzie zrobic i jak i wtedy sieokazuje ze gryzipiórki sa niepotrzebni nieponosza dopowiedzialnosci zanic i niesa rozliczani z efektywnosci pracy.Co wtedy w kampani wyborczej powiedzą ?

    • 11 7

    • (1)

      wyprowadz sie za Sopot

      • 1 2

      • wiesz jaki problem maja ludzie tacy jak ty?

        Porównuje sie tylko do gorszych i sie tym chwala.

        • 0 0

  • (1)

    "Mieszkańcy jako dowód swoich obaw wskazują drogę wiodącą przed budynkiem sądu na ul. Nowe Ogrody, która została wybudowana w ubiegłym roku. Tam zabrano znaczną część chodnika, by zmieścić ścieżkę. - Piesi muszą tam chodzić gęsiego i przy ścianie budynku, by nie zostać stratowanym przez rozpędzonego rowerzystę. Jedynym azylem dla pieszych są schody przy sądzie - denerwował się jeden z uczestników spotkania."

    Chodzę tam codziennie w czasie największego ruchu, autor powyższej wypowiedzi naoglądał się za dużo filmów - tyle powiem.

    • 17 8

    • tam zabrano część chodnika nie tylko by zmieścić ścieżkę, gdzie było dość szeroko

      ale by zrobić pas do skrętu samochodów w prawo w ulicę Strzelecką kosztem chodnika dla pieszych; przy okazji wprowadzając konflikt między pieszymi a cyklistami, gdzie go nie musiało być

      • 1 2

  • Lub też jest tak bardzo otyły,że nie mieści się już na chodniku. Może daćmu rower? Nie! On woli samochód.

    • 7 4

  • Robić tą drogę dla rowerów i nie przejmować się ujadaniem przypadkowego społeczeństwa jak mawiał prymas Glemp (6)

    Raz se jechałem 2 metrowym chodnikiem wzdłuż zakorkowanej na amen kartuskiej(bo jeszcze nie mogłem teoretycznie wyprzedzać z prawej na jezdni) a tu se chodził Panoczek z pieskiem s****ącym gdzie popadnie i bez kagańca.Grzecznie wyminąłem te parkę w tempie 5km/godzine a za plecami słyszę bluzgi że co ja robię na chodniku bo ten jest dla niego i jego psa.

    Więc świetnie-skoro tak to właśnie potrzebujemy tej drogi wyłącznie dla siebie a Burki wszelkiej maści niech se śmigają po ścianami sądów czy gdzie tam chcą.Albo niech se kupią rowery i poruszają się jak Ludzie w Holandii czy Francji

    • 21 13

    • . (2)

      w zime -15 trwajacej w Polsce prawie pół roku to sama przyjemność jeździć rowerem.

      • 3 9

      • Z twojej wypowiedzi...

        wynika, że przez pół roku jest -15 C(bo zapewne o stopnie chodzi). Intrygujące. ;)

        • 7 0

      • ja nie kumam o co chodzi z tym 15 i zimą-i co ma piernik do wiatraka

        • 0 1

    • wtym co napisałes jest moze z 10% prawdy!! (2)

      jak zawsze przekoloryzowałes i napisałes tylko to co ci jest wygodne.jakis ty biedny
      ,jeszce zapomniałes dopisac ze pewnie wredy gruby i ysy staruch szedł z wielkim kundlem który robił na lewo i prawo aty wyjatkowo kulturalny jechałes wolniej niz on szedł i cie jeszce psem poszczuł
      akurat ztego copiszesz widac ze bajki opowiadasz a o kulturze zachowania to tylko gdzies czytałes. Podobnie jak o Holandi!! czy Francji .Jestes zato przykładem przypadkowego rowerzysty który ujada jak to napisałes i ma gdzies wszystko pbo widzi tylko czubek własnego nosa.
      WHolandi wszystko ze soba wspólgra doskonale i nik nikomu nieprzeszkadza.Ty zato jestes przykładem uczestnika wojny speudo rowerowej z innymi.
      Glempa do tego niemieszaj bo by sie za ciebie wstydził

      • 1 7

      • Do "z toba tez sie nie licza"

        ...dałem ci minusa za poprawną polszczyznę. To co wypociłeś to nawet nie zdanie. Masz tam idioto "ABC Sprawdź pisownię".

        • 1 1

      • w tym co napisałem w przeciwieństwie do Ciebie "z Toba..." poprawną polszczyzną jest niestety 90 proc. prawdy

        brakuje tych 10 a to dlatego bo nie chciałem być zbyt szczegółowy relacjonując dokładnie moją wymianę zdań z właścicielem psa(zwiększyłoby to poziom zła i agresji na świecie-a zatem niech to zostanie w mojej pamięci).Bynajmniej to nie ja rzygałem jadem i pozostawiłem po sobie pozytywne wrażenie istotne również dla innych rowerzystów.Co do Twego zwrotu" jak zawsze" że koloryzuje niby to wypada mi podziękować Ci za wnikliwe studiowanie moich wypowiedzi.
        Cóż jednych życie układa się kolorowo a innych nie-nie moja w tym wina...

        • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane