• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest rozwiązanie sporu o drogę rowerową na Siedlcach?

Maciej Naskręt
12 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie. Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie.

Urzędnicy z gdańskiego magistratu bronią projektu budowy drogi rowerowej przez Siedlce. Mieszkańcy obawiają się o bezpieczeństwo w ruchu i nie chcą stracić miejsc postojowych dla swoich samochodów. Miasto proponuje im zabezpieczenia, które zmuszą rowerzystów do ostrożności. Będą też nowe parkingi.



Czy mieszkańcy Siedlec powinni zgadzać się na wytyczenie parkingów na terenach zielonych?

W czwartek mieszkańcy i radni gdańskiej dzielnicy Siedlce zorganizowali spotkanie konsultacyjno-informacyjne w Gimnazjum nr 2 w sprawie spornej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Na rozmowy zostali zaproszeni pracownicy magistratu, a także Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. To kolejna próba mediacji. Spór trwa już od jesieni zeszłego roku.

Droga, która budzi kontrowersje, miałaby powstać po północnej stronie jezdni - między pętlą tramwajową na Siedlcach a ul. Powstańców Warszawskich. Mieszkańcy nie chcą jej budowy przede wszystkim na odcinku pomiędzy ul. Tarasy a ul. Bema. Ich postulatem jest, by trasa wiodła sąsiednimi ulicami. Powód? - Nowa droga dla rowerów w kształcie proponowanym przez miasto zajmie po wybudowaniu ok. 90 miejsc postojowych spośród 160 dotychczasowych. Ponadto spotęguje zagrożenia w ruchu, głównie ze względu na bliskość drogi do wyjść z budynków mieszkalnych - mówił podczas spotkania Jędrzej Włodarczyk z zarządu Rady Osiedla Siedlce.

Mieszkańcy jako dowód swoich obaw wskazują drogę wiodącą przed budynkiem sądu na ul. Nowe Ogrody, która została wybudowana w ubiegłym roku. Tam zabrano znaczną część chodnika, by zmieścić ścieżkę. - Piesi muszą tam chodzić gęsiego i przy ścianie budynku, by nie zostać stratowanym przez rozpędzonego rowerzystę. Jedynym azylem dla pieszych są schody przy sądzie - denerwował się jeden z uczestników spotkania.

Na spotkaniu mieszkańcy liczyli na zdecydowaną decyzję urzędników w kwestii zmiany projektu. Oczekiwano m.in. odstąpienia budowy drogi dla rowerów między ul. Tarasy a ul. Bema. Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku oraz Włodzimierza Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG - inwestor, przyznali, że nie ma już takiej możliwości. Proces inwestycyjny zabrnął za daleko i nie można się z niego się wycofywać.

Co na to mieszkańcy? - Trudno coś tu wskórać. Pozostaje nam zaufać urzędnikom i mieć nadzieję, że nasze bezpieczeństwo nie będzie im obojętne - mówi Włodarczyk.

Padła na szczęście deklaracja w sprawie budowy nowych parkingów. - Nie możemy zezwolić na zabetonowanie dzielnicy Siedlce. Trzeba chronić tu niewielkie tereny zielone. Jako pewien kompromis, proponujemy jednak budowę parkingu przy ul. Zakopiańskiej obok parku, gdzie auta będzie można stawiać ukośnie - zaproponował Dawidowski.

Ponadto zostały wskazane jeszcze dwie propozycje wybudowania parkingów na terenie zielonym po południowej stronie ul. Kartuskiej. Czy ta oferta podoba się mieszkańcom? - Musimy mieć pewność, że zabudowa zieleńców parkingiem nie spotka się z krytyką pozostałej części mieszkańców naszej dzielnicy. Potrzebujemy nieco czasu, by to przeanalizować - mówi Jędrzej Włodarczyk.

Przedstawiciele rady osiedla mają zamiar zorganizować kolejne spotkanie. Tym razem będzie ono się odbywać się wyłącznie w gronie mieszkańców.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (214) 8 zablokowanych

  • Na ul. Komandorskiej w Gdyni

    też mają parkować równolegle a kierowcy wiedzą swoje i parkują ukośnie blokując chodnik w 90%. I co? Nic. Kompletnie nikt z tym nic nie robi.

    Tak samo zapewne będzie w Gdańsku. Co z tego, że będzie odpowiedni znak skoro zaraz znajdzie się kierowca parkujący ukośnie i zastawi DDR?

    • 5 0

  • Witaj nowy chodniczku:) (1)

    Pamietam kiedy za kazdym razem jak bieglem na tramwaj lub atobus wzdluz ul.kartuskiej nie bylo dni zebym nie potknal sie o plyte chodnikowa i w ostatniej chwili nabral rownowagi.dzien w dzien to samo wysadzone plyty chodnikowe przez korzenie drzew.(odcinek parku miedzy kartuska a zakopianska).Ale w ubieglym roku jak niebylo oswietlenia ze wzgledu na remont torowiska stalo sie mi cos pierwszy raz w zyciu.wracajac z ciezkiej wtedy pracy,torba pelna zakupow wylozylem sie wzdluz potykajac sie o perfidnie wystajaca plyte.jestem silnym facetem,trenuje od dziecka ale tak silnego spotkania z betonem nigdy nie mialem.wybity nadgarstek zdarte lokcie i obicia na biodrach!!Ale nagorsza byla bezsilnosc,bo nie moglem wstac z ziemi przez chwile i wtedy pomyslalem w ulamku sekundy o starszych ludziach i sie POPLAKALEM ! ja 40 letni wysportowany facet plakalem chyba pol godziny bo zabilbym sie przez kawalek plyty.Chwala Urzednikom i Robotnika ze pewnego ranka zobaczylem ciezki sprzet jak miazdzy i kruszy to g*wno Pele

    • 3 3

    • Powinien być zakaz wjazdu i parkowania samochodom na chodnikach dla pieszych !...

      ...Człowieku u nas chodnik nie może być prosty, bo o to dbają właśnie kierowcy. Zaobserwuj ilu kierowców jeździ po chodniku, albo parkuje na chodniku, a na wąskim chodniku parkują dwoma kołami. A przepis mówi, że ma zostać 1,5m dla pieszego. To kierowcy niszczą chodniki, swymi ciężkimi samochodami. Nawet policja jeździ po chodniku. Jestem dużo starszym od Ciebie ale sam się kiedyś wyłożyłem w okolicy sądu przez te poniszczone płytki (przed przebudową).

      • 4 0

  • Zlikwidować wszystkie 160 miejsc postojowych

    Miejsca postojowe tworzą korki, bo jak właściciel blaszaka nie musi się martwić, gdzie go zostawić, to go częściej używa. Te 70 miejsc postojowych równoległych do ścieżki będzie powodować zagrożenie dla rowerzystów (drzwi). Trzeba też zostawić odpowiednią ilość miejsca pieszym. A pomysł budowania nowych parkingów, do tego jeszcze kosztem terenów zielonych, jest skandaliczny! Wszędzie beton, asfalt i rury wydechowe. Nie ma takiego miejsca i pory, gdzie nie podstawią człowiekowi rury wydechowej pod nos.

    • 10 6

  • Ulica Kartuska (4)

    Zwężenie ulicy Kartuskiej do jednego pasa w każdym kierunku to wielka pomyłka.Ulica ta powinna mieć po dwa pasy ruchu, a nie parkingi i drogi rowerowe. Najważniejsze jest bezpieczeństwo mieszkańców i dziwię się Wydziałowi Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego na brak reakcji.
    W przypadku zagrożenia /chemicznego lub innego/ mieszkańcy Gdańska mogą się ewakuować tylko w głąb lądu ze względu na położenie m. Gdańska, dlatego wszystkie ulice prostopadłe do morza powinny być wielopasmowe, aby możliwie szybko ewakuować mieszkańców.

    • 7 10

    • eee-jak przyjdzie do tego to ludziska zamiast Kartuską będą spylali jak popadnie

      histeryczny to kraj i wystraszone społeczeństwo-kudy nam do Japończyków

      • 0 1

    • Panie Tadeuszu......

      ...zgadzam się z Panem, ale co do ścieżek rowerowych stawiam Panu Veto. Nawet powinny być dwie ścieżki w obu kierunkach.

      • 1 1

    • mieszkancy ewakuuja sie na rowerach

      troche wyobrazni

      • 3 0

    • dwupasmową arterią ewakuacyjną w tym rejonie jest trasa WZ.

      • 2 0

  • To ta ścieżkę wogole budują? Przeciez nikt tam nic nie robi!

    • 1 3

  • Skoro jakiś idiota przy przebudowie zaprojektowal kartusa jako jeden pas i pośrodku wolna przestrzen to teraz sa takie problemy.

    • 3 3

  • NIE dla samochodów TAK dla ścieżki

    Bezpieczeństwo to temat zastępczy....Tu chodzi tylko i wyłącznie o miejsca parkingowe dla blachosmrodów.Ich właściciele traktują te miejsca jak swoją własność i nie przyjmują do wiadomości,że musieli by do swoich czterech kółek podejśc te 100 metrów.Najchętniej parkowali by na schodach klatki schodowej byle mieć do nich bliżej...A czy ścieżka będzie czy też nie to rowerzyści i tak będą jeżdzić pod ich oknami bo innej drogi nie ma bo nikt przy zdrowych zmysłach nie pojedzie po samej jezdni ul Kartuskiej.

    • 10 11

  • Jezeli ktos uwaza ze ci robotnicy nic nie robia to niech sam za lopate zlapie i macha w ten skwar!przeciez oni zeby nam zrobic (1)

    ta sciezke i chodnik w poludnie na oczy juz nie widza..sam macham lopata i kopie szpadlem wiec wiem jakie to przykre kiedy Pele

    • 1 1

    • A ja dziś byłem w sklepie, aby kupić soczek dla synka. Było to tuż przed południem. Nieopodal była budowa (drogi, czy czegoś z tym związanego)... Stałem w długiej kolejce do kasy, bo przede mną mnóstwo robotników z tej budowy. Tylko jeden kupował coś do jedzenia, reszta piwo. Skoro tak sobie chleją w robocie, gdzie jeden szpadluje, a reszta chleje, stoi i tylko patrzy, nie dziwmy się, iż do południa na oczy nie widzą. Przez to w tym kraju każda budowa trwa tak długo. Ja mam taką robotę, że gdy czegoś nie zrobie, albo zrobię źle to prokurator z mną chodzi, albo czeka mnie spotkanie ze "smutnymi panami". Co to za kraj? Ja też chcę napić się piwa w pracy, ale to już przestępstwo...

      • 0 1

  • Ścieżka przy drodze a nie przy chodniku

    Nie lepiej zrobić szerszą drogę i wydzielić na niej ścieżkę dla rowerów??? Tak się robi w Holandii. Piesi nie będą łazić po ścieżce, rowerzyści nie będą stwarzać zagrożenia dla pieszych. Poprawi się również bezpieczeństwo na przystankach autobusowych. W razie przejazdu karetki samochody będą miały więcej miejsca aby jej ustąpić drogi.

    • 6 4

  • (1)

    DOŚĆ ŚCIEŻEK

    • 4 7

    • a może dość parkowania samochodów na chodnikach?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane