• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest rozwiązanie sporu o drogę rowerową na Siedlcach?

Maciej Naskręt
12 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie. Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie.

Urzędnicy z gdańskiego magistratu bronią projektu budowy drogi rowerowej przez Siedlce. Mieszkańcy obawiają się o bezpieczeństwo w ruchu i nie chcą stracić miejsc postojowych dla swoich samochodów. Miasto proponuje im zabezpieczenia, które zmuszą rowerzystów do ostrożności. Będą też nowe parkingi.



Czy mieszkańcy Siedlec powinni zgadzać się na wytyczenie parkingów na terenach zielonych?

W czwartek mieszkańcy i radni gdańskiej dzielnicy Siedlce zorganizowali spotkanie konsultacyjno-informacyjne w Gimnazjum nr 2 w sprawie spornej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Na rozmowy zostali zaproszeni pracownicy magistratu, a także Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. To kolejna próba mediacji. Spór trwa już od jesieni zeszłego roku.

Droga, która budzi kontrowersje, miałaby powstać po północnej stronie jezdni - między pętlą tramwajową na Siedlcach a ul. Powstańców Warszawskich. Mieszkańcy nie chcą jej budowy przede wszystkim na odcinku pomiędzy ul. Tarasy a ul. Bema. Ich postulatem jest, by trasa wiodła sąsiednimi ulicami. Powód? - Nowa droga dla rowerów w kształcie proponowanym przez miasto zajmie po wybudowaniu ok. 90 miejsc postojowych spośród 160 dotychczasowych. Ponadto spotęguje zagrożenia w ruchu, głównie ze względu na bliskość drogi do wyjść z budynków mieszkalnych - mówił podczas spotkania Jędrzej Włodarczyk z zarządu Rady Osiedla Siedlce.

Mieszkańcy jako dowód swoich obaw wskazują drogę wiodącą przed budynkiem sądu na ul. Nowe Ogrody, która została wybudowana w ubiegłym roku. Tam zabrano znaczną część chodnika, by zmieścić ścieżkę. - Piesi muszą tam chodzić gęsiego i przy ścianie budynku, by nie zostać stratowanym przez rozpędzonego rowerzystę. Jedynym azylem dla pieszych są schody przy sądzie - denerwował się jeden z uczestników spotkania.

Na spotkaniu mieszkańcy liczyli na zdecydowaną decyzję urzędników w kwestii zmiany projektu. Oczekiwano m.in. odstąpienia budowy drogi dla rowerów między ul. Tarasy a ul. Bema. Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku oraz Włodzimierza Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG - inwestor, przyznali, że nie ma już takiej możliwości. Proces inwestycyjny zabrnął za daleko i nie można się z niego się wycofywać.

Co na to mieszkańcy? - Trudno coś tu wskórać. Pozostaje nam zaufać urzędnikom i mieć nadzieję, że nasze bezpieczeństwo nie będzie im obojętne - mówi Włodarczyk.

Padła na szczęście deklaracja w sprawie budowy nowych parkingów. - Nie możemy zezwolić na zabetonowanie dzielnicy Siedlce. Trzeba chronić tu niewielkie tereny zielone. Jako pewien kompromis, proponujemy jednak budowę parkingu przy ul. Zakopiańskiej obok parku, gdzie auta będzie można stawiać ukośnie - zaproponował Dawidowski.

Ponadto zostały wskazane jeszcze dwie propozycje wybudowania parkingów na terenie zielonym po południowej stronie ul. Kartuskiej. Czy ta oferta podoba się mieszkańcom? - Musimy mieć pewność, że zabudowa zieleńców parkingiem nie spotka się z krytyką pozostałej części mieszkańców naszej dzielnicy. Potrzebujemy nieco czasu, by to przeanalizować - mówi Jędrzej Włodarczyk.

Przedstawiciele rady osiedla mają zamiar zorganizować kolejne spotkanie. Tym razem będzie ono się odbywać się wyłącznie w gronie mieszkańców.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (214) 8 zablokowanych

  • ŻAL

    • 0 0

  • Za ale i przeciw

    A mnie najbardziej boli to, że robi sie konsultacje społeczne kiedy decyzja już dawno zapadła. Po co tracic czas ludzi?

    Jestem za ścieżkami rowerowymi ale na pewno nie wydzielonymi tylko z chodników. Po sprawiedliwości możnaby "wyciąć" cos i z jezdni.

    Jestem przeciw robieniu ścieżki wzdłuż Kartuskiej kosztem miejsc parkingowych, bo tam mieszkam i wiem że odbije sie to na tym, że ludzie będą stawiali auta gdzie popadnie byle tylko postawić. Oznacza to tyle, że wszystkie dostępne chodniki i pasy zieleni wokoło będą zajete przez auta które wcześniej parkowały przy Kartuskiej.

    • 1 1

  • BUDYŃ CAREM WSZECHŚWIATA DOŻYWOTNIO!

    Jakich to on ścieżek rowerowych nie ma..... pech, że to miasto, gorzej niż Rzym, nie na siedmiu wzgórzach się znajduje, ale na siedemdziesięciu siedmiu - więc np. wyjeżdżając z Żabianki czy innej Zaspy, zasięg możemy mieć w miarę komfortowy w wiele miejsc - ale już żeby wydostać się z Gdańska-Południe (ulubionej dzielnicy Budynia - chyba najchętniej sprzedałby ją Kolbudom - ew. oddał, za dobre słowo, uścisk prezesa i placyk pod małą katedrę) trzeba przepedałować ze trzy góry i doliny w każdą stronę.

    Więc Budyń swoim lepkim, galaretowatym mózgowiem wykoncypował, że ścieżki się tam żadne nie należą. Autobusy też nie! Zachciewa się! Dobudujemy ze trzy piętra do ECSu!

    • 0 1

  • Robienie tam drogi rowerowej to będzie taka typowa dla naszego kraju bzdura

    bo to się skończy jak na tym parkingu za Nową Republiką (dawniej kino Bajka): samochody będą stawać na drodze rowerowej, a rowerzyści będą zmuszeni do jechania po chodniku. A straż miejska będzie miała wszystko gdzieś.

    Czyli na dobrą sprawę wrócimy do tego, co dziś mamy.

    • 1 2

  • Koncertowo skłociliście społeczeństwo

    W tym temacie miasto przoduje. Nie powołujcie się tylko na ścieżki rowerowe w Holandii, bo nikt inny tylko przecież rowerzyści holenderscy naśmiewali się z nas za to, że nie możemy pogodzić interesów wszystkich zainteresowanych i ścieżki biegną przed klatkami. Rowerzyści plują na bogu ducha winnych mieszkańców, najlepiej zatłuczmy się we własnym sosie. I tak jesteśmy pośmiewiskiem. Przynajmniej inni będą mieli tematy do kawałów.

    • 3 1

  • parkowanie na Siedlcach

    Przy Kartuskiej parkowanie pod skosem to niezgodne z kodeksem drogowym, samochody wyjeżdżają tyłem na drogę i są przyczyną wielu kolizji, a w najlepszym przypadku korkiem. Parkowanie wzdłuż jest prawidłowe i wyjazd bezkolizyjny do przodu przy dobrej widoczności, a dla rowerzystów trzeba kiedyś dać przejazd skoro nie zrobiono po drugiej stronie Kartuskiej.
    Przy drogach głównych parkingi powinny być między blokami...

    • 3 0

  • parking (1)

    zrobic duzy parking za dawna hala gks u przyjezdzajac do apteki niema gdzie stanac a wjazd na osiedle powstancow warszawskich zaraz jest straz miejska i kasuje mieszkancy moga a reszta choloty won taka jest polska dlatego mieszkam w norge i mam to w d...e dalej glosujcie na .p .o a bedziecie mieli zielona wyspe pozdrawiam jarka kaczynskiego i zycze aby zostal premierem trzymaj sie jarek

    • 1 2

    • siedź w norge i nie wtrącaj się do spokojnej rozmowy

      nie ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory, a takie smucenie zza granicy niczemu nie służy

      chyba że rozładowywaniu kompleksów

      wyluzuj się marek, wsiądź na rower to ci się humor poprawi

      • 1 2

  • BUDYŃ NA KORKI

    ZAMIAST DROGI BUDOWAĆ TO MYŚLI ŻE NA ROWERY NAS NAMÓWI .

    • 2 2

  • A mogli rowery puścić Zakopiańską ...

    ale "Proces inwestycyjny zabrnął za daleko i nie można się z niego się wycofywać".

    Beznadziejni aroganci ...

    • 1 2

  • ścieżka przy ul ZAKOPIAŃSKIEJ

    NAJPIERW DZIAŁAJĄ BEZ ROZMÓW Z MIESZKAŃCAMI, A POTEM PŁACZĄ, ŻE NIC SIĘ JUŻ NIE DA ZROBIĆ, BO PROCES JUŻ RUSZYŁ I ZABRNĄŁ ZA DALEKO.
    TRZEBA NAJPIERW POMYŚLEĆ A POTEM ROBIĆ. DUZO LEPSZE BYŁOBY POPROWADZENIE ŚCIEŻKI WZDŁUŻ ZAKOPIAŃSKIEJ, BEZ KONIECZNOŚCI DODATKOWEGO ORGANIZOWANIA PARKINGÓW.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane