• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest rozwiązanie sporu o drogę rowerową na Siedlcach?

Maciej Naskręt
12 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie. Po wybudowaniu drogi dla rowerów, stojące na parkingu samochody będą musiały parkować równolegle, a nie jak teraz ukośnie.

Urzędnicy z gdańskiego magistratu bronią projektu budowy drogi rowerowej przez Siedlce. Mieszkańcy obawiają się o bezpieczeństwo w ruchu i nie chcą stracić miejsc postojowych dla swoich samochodów. Miasto proponuje im zabezpieczenia, które zmuszą rowerzystów do ostrożności. Będą też nowe parkingi.



Czy mieszkańcy Siedlec powinni zgadzać się na wytyczenie parkingów na terenach zielonych?

W czwartek mieszkańcy i radni gdańskiej dzielnicy Siedlce zorganizowali spotkanie konsultacyjno-informacyjne w Gimnazjum nr 2 w sprawie spornej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Na rozmowy zostali zaproszeni pracownicy magistratu, a także Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. To kolejna próba mediacji. Spór trwa już od jesieni zeszłego roku.

Droga, która budzi kontrowersje, miałaby powstać po północnej stronie jezdni - między pętlą tramwajową na Siedlcach a ul. Powstańców Warszawskich. Mieszkańcy nie chcą jej budowy przede wszystkim na odcinku pomiędzy ul. Tarasy a ul. Bema. Ich postulatem jest, by trasa wiodła sąsiednimi ulicami. Powód? - Nowa droga dla rowerów w kształcie proponowanym przez miasto zajmie po wybudowaniu ok. 90 miejsc postojowych spośród 160 dotychczasowych. Ponadto spotęguje zagrożenia w ruchu, głównie ze względu na bliskość drogi do wyjść z budynków mieszkalnych - mówił podczas spotkania Jędrzej Włodarczyk z zarządu Rady Osiedla Siedlce.

Mieszkańcy jako dowód swoich obaw wskazują drogę wiodącą przed budynkiem sądu na ul. Nowe Ogrody, która została wybudowana w ubiegłym roku. Tam zabrano znaczną część chodnika, by zmieścić ścieżkę. - Piesi muszą tam chodzić gęsiego i przy ścianie budynku, by nie zostać stratowanym przez rozpędzonego rowerzystę. Jedynym azylem dla pieszych są schody przy sądzie - denerwował się jeden z uczestników spotkania.

Na spotkaniu mieszkańcy liczyli na zdecydowaną decyzję urzędników w kwestii zmiany projektu. Oczekiwano m.in. odstąpienia budowy drogi dla rowerów między ul. Tarasy a ul. Bema. Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku oraz Włodzimierza Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG - inwestor, przyznali, że nie ma już takiej możliwości. Proces inwestycyjny zabrnął za daleko i nie można się z niego się wycofywać.

Co na to mieszkańcy? - Trudno coś tu wskórać. Pozostaje nam zaufać urzędnikom i mieć nadzieję, że nasze bezpieczeństwo nie będzie im obojętne - mówi Włodarczyk.

Padła na szczęście deklaracja w sprawie budowy nowych parkingów. - Nie możemy zezwolić na zabetonowanie dzielnicy Siedlce. Trzeba chronić tu niewielkie tereny zielone. Jako pewien kompromis, proponujemy jednak budowę parkingu przy ul. Zakopiańskiej obok parku, gdzie auta będzie można stawiać ukośnie - zaproponował Dawidowski.

Ponadto zostały wskazane jeszcze dwie propozycje wybudowania parkingów na terenie zielonym po południowej stronie ul. Kartuskiej. Czy ta oferta podoba się mieszkańcom? - Musimy mieć pewność, że zabudowa zieleńców parkingiem nie spotka się z krytyką pozostałej części mieszkańców naszej dzielnicy. Potrzebujemy nieco czasu, by to przeanalizować - mówi Jędrzej Włodarczyk.

Przedstawiciele rady osiedla mają zamiar zorganizować kolejne spotkanie. Tym razem będzie ono się odbywać się wyłącznie w gronie mieszkańców.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (214) 8 zablokowanych

  • Czyli urtzędników należy zmienić. Miasto ma słuzyć MIESZKAŃCOM i o to powinni dbać urzędnicy. (1)

    Jak widać, mieszkańcy muszą podjąc bardziej zdecydowane działanie. Bo akurat tam miejsca na ścieżkę nie ma i żadna idiotyczna decyzja urzędników tego miejsca nie stworzy. A w dodatku, mieszkańcy mają milion (nieformalnych) możliwości żeby uczynić drogą dla rowerów praktycznie nieprzejedną.... Czy urzednicy o tym też nie pomyśleli ? A tak na marginesie - po co budować drogi rowerowe, jeśli obecnie jest NORMĄ, że rowerzyści mając równolegle ścieżkę rowerową i tak lawirują między samochodami na jezdni ?

    • 0 1

    • nie wszyscy lawirują, wielu chce mieć co najmniej takie warunki jakie mają kierowcy

      drogi rowerowe buduje się nie dla doświadczonych cyklistów, którzy korzystają z jezdni nikomu nie zagrażając

      ale tym, którzy jeszcze się na rower nie zdecydowali, a mają codziennie do przebycia odległość do 7 kilometrów

      miasto dla rowerów to miasto lepsze dla wszystkich - również dla pieszych i kierowców - pomyśl przez chwilę a skumasz dlaczego

      • 0 0

  • Co metr monopolowy-czyli meta na dwa kroki

    Oby tylko mlodzi menele nie rozbijali butelek na nowej sciezce"chociarz jestem pewny ze w 100%tak bedzie" i pieski nie robily kupki na nowym chodniku"tym tez jestem zazenowany" to bylo by prawie jak w sopot-a prawie robi duza roznice:).Menelu pamietaj ze ktos placi potem za nowa detke i jej wymiane razem-30zl a ty kupisz szczochy za 2.50 i masz w d...e ze ktos bedzie wracal na piechote z rowerem 5km (to moze byc piekna delikatna kobieta) wiec zastanow sie 2 razy nim komus zrobisz krzywde jack sparow-jasien

    • 1 0

  • ja itak nie będę jexdził po tej budowanej ścieżce bo jazda na Chełm jest dużo wygodniejsza chodnikiem po drugiej stronie Kartuskiej

    • 0 0

  • a na zdjeciu widac...

    ... ze chociaz parking wystarczajaco gleboki to jeszcze na chodnik kolem trzeba wjechac...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane