• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamieniarski będzie zwodzony

Alina Wiśniewska
11 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Za kilka tygodni ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie koncepcji przebudowy Mostu Kamieniarskiego, który łączy Ołowiankę ze stałym lądem. Most ma mieć mechanizm, który pozwoli go otwierać.

Dzięki temu kolejny akwen na Motławie stanie się otwarty dla żeglugi. Dodatkowo wzdłuż ul. Na Stępce ma być rozbudowana gdańska marina.

Życiodajna droga
- Motława to wielki walor Gdańska nie do końca wykorzystany - przyznaje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który zajmie się przebudową. - W pobliżu jest filharmonia, hotel, będą budowane domy mieszkalne, a woda tam jest zaniedbana.

Jeszcze w XIX w. wodne drogi Motławy tętniły życiem, były pełne barek, szkunerów, fregat. Tłok związany był m.in. z ogromnym ruchem towarów przez całe lata przeładowywanych na Wyspie Spichrzów. Mosty ma Motławie nie były wówczas przeszkodą dla dużych jednostek, ponieważ większość z nich była zwodzona. W czasie wojny część mostów została zniszczona, część rozgrabiona. Zostały odbudowane jako mosty stałe, nisko położone nad wodą.

Łódki w centrum
Gdański żeglarz Roman Paszke, jeszcze w dzieciństwie widział czasami jak podnosi się Most Zielony. - Robiło to na mnie ogromne wrażenie - wspomina Paszke. - Szkoda tylko, że przez całe lata miasto zupełnie nie czuło tego tematu. To co mamy tam teraz to nieporozumienie. Na Zielonym moście stoją budy z jedzeniem. Miasta w Europie położone nad morzem wręcz walczą o to, by kutry i żaglowce wpływały do centrum. To przecież ogromna atrakcja.

XIX-wieczny wygląd
Teraz ma to się zmienić. Po moście Kamieniarskim przebudowany ma zostać najstarszy w Gdańsku Most Zielony. Tu też planuje się przebudowę nabrzeży. W następnej kolejności do przeróbki powinny trafić mosty: Krowi i Stagiewny, które mają odzyskać XIX-wieczny wygląd.
Echo MiastaAlina Wiśniewska

Opinie (62) 2 zablokowane

  • Zwłaszcza lokalizacja "restauracji" rybnej na Moście Zielonym, ja od razu sadzę na Krowi, Zielonym nie idzie przejśc, i te parkujące samochody, nie wiedziałem, że na moście można.

    • 0 0

  • Slusznie prawisz Mnichu!!

    z tych planów będzie ni hu,hu!nie zapomnimy,nie przebaczymy-pamiętacie ten napis?

    • 0 0

  • Zapomnieli o...

    Zapomnieli o jeszcze jednym moście który jest 300 m. dalej a pod którym przepłynie tylko kajak.?

    • 0 0

  • Bzdura

    Na wyspe prowadzą dwa mosty, w tym jeden prawie nie używany.
    Wystarczy go zdemontować, a do kanału będzie można wpłynąc z drugiej strony. Nie ma potrzeby wydawania takich pieniędzy na zwadzaanie mostu kamieniarskiego.
    Lepiej przeznaczyć ta kasę na zwodzoną kładkę od strony Długiego Pobrzeża lub na zwodzenie Mostu Zielonego.

    • 0 0

  • zbiór pobożnych życzeń obliczony na amnezje wyborców...

    • 0 0

  • A most za zielona brama ???
    tez by sie przydalo

    • 0 0

  • HAHAHAH Kpina

    Lepiej kase wsadzić do wody bez całej tej przebudowy. A co z nastepnymi mostami na tym kawałku Motławy? Też będziemy podnosić? Tam nawet kajakiem trudno sie przedostać, tak nisko sa nastepne mosty. A mariny i tak nic nie uratuije, gdyby nie żaglowce, ktore maja tam postoj za darmo, ziała by pustakmi.

    • 0 0

  • moim skromnym zdaniem taki most powinien sie nazywać wzwodzony.....tja:-)

    • 0 0

  • Śmieci

    Nie możemy posprzątać śmieci na Motławie tej która odwiedzaja turyści a co dopiero dalsze akweny. czy ktos widział jak to wyglada z wody jak sie w tym pływa. Za pieniadze z puszek i butelek, które tam pływaja mozna by wszystkie mosty podniesć :):):) Wstyd!!!!!!!

    • 0 0

  • a jak remonotwali most za zieloną brama parę lat temu, to poskąpili funduszy na odtworzenie mostu zwodzonego, który funkcjonował przed wojną. Mamy teraz piękny obskurny betonowy most zaraz za najpiękniejszą ulica.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane