- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (113 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Kamieniarski będzie zwodzony
Dzięki temu kolejny akwen na Motławie stanie się otwarty dla żeglugi. Dodatkowo wzdłuż ul. Na Stępce ma być rozbudowana gdańska marina.
Życiodajna droga
- Motława to wielki walor Gdańska nie do końca wykorzystany - przyznaje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który zajmie się przebudową. - W pobliżu jest filharmonia, hotel, będą budowane domy mieszkalne, a woda tam jest zaniedbana.
Jeszcze w XIX w. wodne drogi Motławy tętniły życiem, były pełne barek, szkunerów, fregat. Tłok związany był m.in. z ogromnym ruchem towarów przez całe lata przeładowywanych na Wyspie Spichrzów. Mosty ma Motławie nie były wówczas przeszkodą dla dużych jednostek, ponieważ większość z nich była zwodzona. W czasie wojny część mostów została zniszczona, część rozgrabiona. Zostały odbudowane jako mosty stałe, nisko położone nad wodą.
Łódki w centrum
Gdański żeglarz Roman Paszke, jeszcze w dzieciństwie widział czasami jak podnosi się Most Zielony. - Robiło to na mnie ogromne wrażenie - wspomina Paszke. - Szkoda tylko, że przez całe lata miasto zupełnie nie czuło tego tematu. To co mamy tam teraz to nieporozumienie. Na Zielonym moście stoją budy z jedzeniem. Miasta w Europie położone nad morzem wręcz walczą o to, by kutry i żaglowce wpływały do centrum. To przecież ogromna atrakcja.
XIX-wieczny wygląd
Teraz ma to się zmienić. Po moście Kamieniarskim przebudowany ma zostać najstarszy w Gdańsku Most Zielony. Tu też planuje się przebudowę nabrzeży. W następnej kolejności do przeróbki powinny trafić mosty: Krowi i Stagiewny, które mają odzyskać XIX-wieczny wygląd.
Opinie (62) 2 zablokowane
-
2006-08-11 10:55
Zwłaszcza lokalizacja "restauracji" rybnej na Moście Zielonym, ja od razu sadzę na Krowi, Zielonym nie idzie przejśc, i te parkujące samochody, nie wiedziałem, że na moście można.
- 0 0
-
2006-08-11 11:01
Slusznie prawisz Mnichu!!
z tych planów będzie ni hu,hu!nie zapomnimy,nie przebaczymy-pamiętacie ten napis?
- 0 0
-
2006-08-11 11:13
Zapomnieli o...
Zapomnieli o jeszcze jednym moście który jest 300 m. dalej a pod którym przepłynie tylko kajak.?
- 0 0
-
2006-08-11 11:47
Bzdura
Na wyspe prowadzą dwa mosty, w tym jeden prawie nie używany.
Wystarczy go zdemontować, a do kanału będzie można wpłynąc z drugiej strony. Nie ma potrzeby wydawania takich pieniędzy na zwadzaanie mostu kamieniarskiego.
Lepiej przeznaczyć ta kasę na zwodzoną kładkę od strony Długiego Pobrzeża lub na zwodzenie Mostu Zielonego.- 0 0
-
2006-08-11 11:52
zbiór pobożnych życzeń obliczony na amnezje wyborców...
- 0 0
-
2006-08-11 12:02
A most za zielona brama ???
tez by sie przydalo- 0 0
-
2006-08-11 12:11
HAHAHAH Kpina
Lepiej kase wsadzić do wody bez całej tej przebudowy. A co z nastepnymi mostami na tym kawałku Motławy? Też będziemy podnosić? Tam nawet kajakiem trudno sie przedostać, tak nisko sa nastepne mosty. A mariny i tak nic nie uratuije, gdyby nie żaglowce, ktore maja tam postoj za darmo, ziała by pustakmi.
- 0 0
-
2006-08-11 12:19
moim skromnym zdaniem taki most powinien sie nazywać wzwodzony.....tja:-)
- 0 0
-
2006-08-11 12:21
Śmieci
Nie możemy posprzątać śmieci na Motławie tej która odwiedzaja turyści a co dopiero dalsze akweny. czy ktos widział jak to wyglada z wody jak sie w tym pływa. Za pieniadze z puszek i butelek, które tam pływaja mozna by wszystkie mosty podniesć :):):) Wstyd!!!!!!!
- 0 0
-
2006-08-11 13:34
a jak remonotwali most za zieloną brama parę lat temu, to poskąpili funduszy na odtworzenie mostu zwodzonego, który funkcjonował przed wojną. Mamy teraz piękny obskurny betonowy most zaraz za najpiękniejszą ulica.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.