• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kartuska nie będzie ślepa

Michał Tusk
15 grudnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Kartuska nie może stać się ślepą uliczką po zbudowaniu kolejnego odcinka Trasy W-Z, a mieszkańcy Jasienia muszą mieć dogodne połączenie z nową arterią - zapewniają miejscy urzędnicy. Dotychczasowe plany mają się zmienić.

O dziwnych pomysłach zamiany ul. Kartuską w ślepą uliczkę napisaliśmy tydzień temu. Po tym, jak dotarliśmy do miejskich planów budowy kolejnego odcinka Trasy W-Z - do obwodnicy, rozdzwonił się nasz redakcyjny telefon. - To jakiś absurd. Budują nam autostradę przez środek osiedla, a my nawet nic z niej nie będziemy mieli - mówili nam mieszkańcy Jasienia.

Na razie trwa budowa odcinka Trasy W-Z między ul. Jabłoniową a Kartuską, który ma być gotowy za rok. Po nim, w 2008 roku rozpocznie się budowa ostatniego etapu, między Kartuską a obwodnicą, która potrwa kolejne dwa lata. Obecnie trwa przetarg na wydzielenie gruntów pod ten odcinek drogi, a w grudniu ogłoszony zostanie kolejny przetarg - na projekt budowlany.

- Projekt musi być gotowy do końca przyszłego roku - mówi Paweł Trzebiatowski, wicedyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta realizuje inwestycję.

Najwięcej kontrowersji wśród mieszkańców Jasienia wzbudza fakt, że w 2010 roku, kiedy W-Z zostanie połączona z obwodnicą, jedyną możliwością wyjazdu z ich osiedla w stronę Kaszub będzie podróż do węzła Trasy W-Z i ul. Jabłoniowej (jeśli do tego czasu powstaną tam odpowiednie zjazdy, dotychczasowe są bowiem likwidowane), albo nawet do ul. Łostowickiej. Kartuska ma się "ślepo" kończyć przy obecnym budynku stacji dilerskiej Volvo, więc nią do obwodnicy nie dojedziemy. Nie będzie też możliwości wjazdu na Trasę W-Z w Jasieniu. W projektach przewidziano co prawda taki węzeł (z ul. Źródlaną), ale zlokalizowano go na obecnie budowanym odcinku (prowadzone teraz prace nie przewidują jego budowy). Jego realizacja oznaczałaby w praktyce rozkopywanie dopiero co zbudowanej drogi.

- Nie wyobrażam sobie, aby Kartuska miała być ślepa, nawet po oddaniu do użytku całej Trasy W-Z - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - ZDiZ wprawdzie zarządza gotowymi już drogami oraz przeprowadza większość inwestycji drogowych w mieście, ale akurat Trasę W-Z buduje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a nie ZDiZ. W najbliższym czasie odbędzie się spotkanie obu instytucji, na którym zdecydujemy jak rozwiązać ten problem.

Nieoficjalnie mówi się o "puszczeniu" Kartuskiej w tunelu pod nową Trasą W-Z oraz budowie węzła nowej drogi z ul. Źródlaną.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • 1---------------------------

    • 0 0

  • szok

    gratulacje juz ponad 40 minut a kochankowie milcza :P to moze teraz zacznie sie pisac na temat =)

    • 0 0

  • gazoport

    wy tu gadacie o jakiejs wsiowej uliczce, a Gazoport powstanie w Świnoujściu. Teraz widać jakie lobby posiada Gdańsk w centrali.

    • 0 0

  • a dlaczego miała by nie być slepa ?

    Przeciez i tak straci swoje znaczenie bo mają ja zwęzać do jednego pasa ! Na pewno z czasem zbudują na niej garby i co 50 metrów światla.... Oby tak dalej.
    Amen

    • 0 0

  • Czy Michał Tusk jest synem Donald'a ?

    Siema
    Wiec to jest dobre pytanie?
    Tak czy siak to by to wszystko wyjasniało...
    pozdro

    • 0 0

  • Gregroza a masz może plan Gdanska przed oczami ?

    Ewentualne zaślepienie Kartuskiej na wysokości Volvo oraz gdzieś powyżej przed Auchan oznaczało by:
    I- dla mieszkanców coraz większych Wiszących Ogrodów:
    a) do przychodni na Jasieniu podróż "via Księżyc"
    b) do szkoły i przedszkola na Jasieniu - podróż via Ksiezyc
    c) czy poczta byłaby by niżej czy wyżej to w tej chwili nie rozstrzygnę

    II - dla mieszkańców Jasienia
    do Auchan - naokoło
    do sporej liczby różnych zakładów usługowych na Kartuskiej- naokoło
    wyjazd z Gdańska w kierunku na Kartuzy - naokoło.

    Proponuje "śledztwo" w sprawie - kto w ogóle wpadł na taki pomysł. Chory od A do Z. I mydłem go! Dobić.
    Wydawało mi się kiedyś, ze ideą jest zwiekszenie ilości dróg pomiedzy obwodnica a centrum, a nie zrobienie nowych i zamykanie uprzednich.

    i pytanie.. czy gdyby taki plan został nagosniony PRZED wyborami - czy wyniki byłyby równie jednoznaczne?

    • 0 0

  • taa.....

    ja to bym tylko chiała autobusy nocne z dworca na kartuska o 2:20 w tygodniu...... bo wszedzie jezdza a tu niet...... moze cos w koncu z tym zrobic?! bo to miasto chyba jest a nie wicha....... zero zorganizowania!! zkoda gadac....

    • 0 0

  • o 2,20 to se mozesz taxi zamowić

    ja bym chciał o 2,30 czyli pewnie uznasz ze powinny być dwa?

    • 0 0

  • Michale co tam Kartuska

    Kartuska ślepa czy tylko głucha, bądź co bądź jakiś tam asfalt ma i jest póki co przejezdna' Biuro planowania jeszcze kilka razy koncepcję zmieniać będzie, w końcu mają zajęcie, a i pisać będzie o czym. Z cyklu Co to u mas w Gdańsku będzie czyli cuda i cudeńka prezentuje osobiście Pan prezydent.
    Panie Michale, są osiedla w Gdańsku gdzie od lat nie ma utwardzonych dróg dojazdowych.
    Na przyklad taka Osowa - o! sowa - ulica Komanderska albo osiedla Planety czy coś tam - ulica Galaktyczna.

    Teraz osiedle za hipodromem w Sopocie, nowe postawili i dalej stawiają a normalnej drogi jak nie było tak nie ma, dojazd i dojście po błocku jak za PRL-u.

    • 0 0

  • PRZECIEZ NA TYM ZDJECIU POPELNIONO WYKROCZENIE DROGOWE!!

    Zdjecie zostalo zrobione na skrzyzowaniu ulic Kartuskiej i Winnickiej! Na wysokosci wiaty tramwaj tramwajowej jest PRZEJSCIE DLA PIESZYCH!!! KIEROWCA BMW WYPRZEDZA NA PRZEJSCIU DLA PIESZYCH !!! Ulica ma po jednym pasie w kazda strone od lewej patrzec jedzie niebieski samochod dostawczy, za radiowozem (ktory zapewne umozliwia zrobienie zdjecie) jedzie autobus ZKM obok samochodu dostawczego a bordowe BMW wyprzedza autobus zkm na przejsciu dla pieszych!!!!!!!!!!!!!!! Macie zdjecie zrobcie z tym cos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane