• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy skończą się awarie SKM-ki?

Piotr Weltrowski
22 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Awarie SKM to w ostatnich dniach prawdziwa zmora mieszkańców Trójmiasta. Awarie SKM to w ostatnich dniach prawdziwa zmora mieszkańców Trójmiasta.

Awarie SKM zdarzały się zawsze, w ostatnim czasie jednak dochodzi do nich wyjątkowo często. Co je powoduje i czy nie można im zaradzić?



Co najbardziej irytuje cię w awariach SKM?

W ciągu ostatnich dni wielokrotnie pisaliśmy o utrudnieniach w kursowaniu kolejek. Pasażerowie mogli odczuć je na własnej skórze m.in. w poprzedni piątek, w poniedziałek i we wtorek.

Najczęściej dochodzi do awarii sieci trakcyjnej. Nie należy ona, delikatnie rzecz ujmując, do najmłodszych - na niektórych odcinkach pochodzi z początku... lat 50. ubiegłego wieku. Wtedy powstały słupy, konstrukcje wspierające oraz wysięgniki.

Najstarszy odcinek to Gdańsk Główny - Sopot, gdzie osprzęt sieciowy pochodzi z 1952 roku, najmłodszy to z kolei Gdynia Chylonia - Rumia, na którym sieć pochodzi z 1976 roku. Mimo to przedstawiciele SKM nie łączą ostatnich awarii z wiekiem sieci.

- Każda usterka to indywidualny przypadek. W piątek wina nie leżała po stronie sieci trakcyjnej. Przyczyną awarii był zanik napięcia w podstacji trakcyjnej we Wrzeszczu, czyli przyczyna leżała po stronie dostawcy energii. Podobnie było we wtorek, gdzie prądu pozbawiona została podstacja w Gdyni Redłowie. W poniedziałek bezpośrednią przyczyną uszkodzenia sieci była gałąź, która spadła z drzewa, przez co pociąg, przejeżdżający przez feralne miejsce, połamał pantografy - twierdzi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.

Dodaje, że usuwanie usterki trwało tak długo, ponieważ najpierw trzeba było ściągnąć ze szlaku tabor z uszkodzonymi pantografami, a dopiero później przystąpić do naprawy trakcji.

- Planowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej na nową, lecz nastąpi to dopiero po 2013 roku. Taka inwestycja to ogromny koszt i utrudnienia dla pasażerów, wiąże się z zamknięciami torowymi w celu wymiany sieci trakcyjnej czy z koniecznością uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej - mówi Głuszek.

Zaznacza też, że cały czas, na bieżąco, wykonywane są przeglądy sieci trakcyjnej, połączone z naprawą mniejszych usterek. Prace te wykonuje PKP Energetyka za pomocą swych pociągów sieciowych.

Pasażerowie skarżą się też na brak aktualnych informacji o awariach

Osobnym problemem jest sposób, w jaki SKM informuje o awariach i utrudnieniach pasażerów znajdujących się akurat w kolejkach i czekających na swoje pociągi - często nawet po kilkadziesiąt minut. Brak informacji, ewentualnie rzadko powtarzane komunikaty - tak wygląda to w praktyce, przynajmniej na części stacji.

Spółka odpowiada za komunikaty megafonowe w Sopocie Wyścigach, Sopocie, Gdyni Orłowie, Gdyni Redłowie, Gdyni Wzgórzu św. Maksymiliana, Gdyni Głównej i Gdyni Grabówku. Na innych stacjach, czyli w Gdańsku Wrzeszczu, Gdańsku Zaspie, Gdyni Chyloni i Gdyni Leszczynkach za nadawane komunikaty odpowiada PKP PLK. Z kolei w Gdańsku Głównym - Przewozy Regionalne.

W związku z remontem stacji Gdańsk Politechnika aktualnie nie działają tam żadne megafony. Sprzętu nie ma także na stacjach Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

- Na tych dwóch stacjach będziemy chcieli megafony zamontować, ale po roku 2013. Jeżeli chodzi o stacje, na których za komunikaty odpowiada PKP PLK, to będziemy chcieli na razie usprawnić naszą współpracę, aby informacje pojawiały się częściej i były bardziej aktualne. Docelowo, po remontach poszczególnych stacji, będzie się na nich pojawiać także nasz sprzęt - kończy Głuszek.

Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • WTEDY GDY WYMIENICIE WSZYSTKIE POCIAGI WRAZ Z SYSTEMEM STEROWANIA I ZASILANIA NA NOWE!!!

    pozdrawiam

    • 3 0

  • Jaki prezes taka SKM (1)

    Pan prezes SKM wcześniej pracował w ośrodku wypoczynkowym PKP i takie ma doświadczenie w zarządzaniu firmą transportową :D

    Ręka rękę myje

    • 9 0

    • Ale !

      jaja z tym " prezesiem " SKM , pewnie tam sprzatal albo byl dozorca , tragedia !!

      • 4 0

  • Awarie

    SKM nie skoncza sie nigdy a bedzie coraz gorzej, jest w nieodpowiednich rekach !!

    • 7 0

  • SKM !!

    zmiencie jej nazwe bo obecna to smiechu warta !!

    • 7 1

  • SKM nic nie zaradzi bo ma monopol na tym terenie i klient to dla nich nikt i mają gdzieś, że ktoś w pracy potem ponosi konsekwencje spóźnień.....

    • 4 0

  • Pisanie o tych awariach w skm-ce i non-stop czytanie tego jest już nudne jak flaki z olejem! (2)

    Napiście coś pozytywnego o komunikacji, np. z 1-ka rozładowała korek na Chełmie. Dość ciasno dziś jechałem w 1-ce ale masakry nie było i to najważniejsze
    ;-)

    • 3 6

    • Przejechałem i przeżyłem.

      • 2 0

    • tramwaje w Gdańsku są w o niebo lepszym stanie niż pociagi SKM

      na dodatek kupuje się nowe lub używane, ale lepsze od obecnych. A SKM? ściema i wywalanie kasy na remont złomu nadającego się na trasy regio a nie miejskie. Firma prezentuje otalny brak zrozumienia funkcji jaką powinna pełnić...

      • 2 0

  • A co z komunikatami na peronie Gdańsk Przymorze Uniwersytet?

    Niej jest wymieniony w żadnej z grup.

    • 3 1

  • (1)

    My oczekujemy nowych pociągów a dla SKM wieloletnim przedsięwzięciem jest zainstalowanie głośników na stacjach...

    • 9 1

    • bo dla 49% osób biorących udział w ankiecie najważniejsza jest informacja o spóżnieniach;-)

      • 0 2

  • umiłowani bracia i siostry porzućcie ten język agresji, wydaje się wam, że zwolnienie z pracy pana głuszka cokolwiek zmieni? o (4)

    wy naiwni, wy sieroty we mgle, mgle z której wyłania się zielona wyspa - druga irlandia wytrzymajcie jeszcze troche, nie zostaliście zapomniani
    chwilowe kłopoty i trudności przekujemy w świetlane jutro, jutro w którym uśmiechnięte pielęgniarki....

    • 4 8

    • Dobrze pisze, polać mu (1)

      Głuszek to jedno, ale zmiana na górze nie zmieni faktu, że SKM jest masakrycznie niedoinwestowana. Podziękowania dla SAMEJ GÓRY (tzn. odpowiedniego ministerstwa) za ten stan rzeczy.

      • 3 0

      • To samo można powiedzieć o innych pół-państwowych molochach

        .. a tymczasem jak coś jest źle zarządzane, to jest w stanie zeżreć nieskończoną ilość kasy.

        Ja bym powiedział odwrotnie: odciąć zupełnie od państwowej kasy, niech te firmy wezmą się do pracy, albo upadną, żeby zrobić miejsce nowym i sprawnym

        • 0 1

    • piszesz jak ksiądz jakiś

      • 1 0

    • Anieli jacyś Niebiescy na G@lluxa spłynęły...

      mów mi "bracie"

      czyżby Prezesa wpływ, czy też własne przemyślenia - nieistotne.

      G@lux ma rację. I język nowy.

      Chwalmy Pana.

      Polejmy - Flaszka to mówi - więc wie.

      • 0 0

  • Hacking SKM!!!

    Shakowali automaty biletowe SKM i można było pograć sobie w pasjansa :)

    http://wstaw.org/m/2010/10/22/automat_biletowy_SKM.jpg

    Piękne, co? :P

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane