- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Kiedy skończą się awarie SKM-ki?
Awarie SKM zdarzały się zawsze, w ostatnim czasie jednak dochodzi do nich wyjątkowo często. Co je powoduje i czy nie można im zaradzić?
Najczęściej dochodzi do awarii sieci trakcyjnej. Nie należy ona, delikatnie rzecz ujmując, do najmłodszych - na niektórych odcinkach pochodzi z początku... lat 50. ubiegłego wieku. Wtedy powstały słupy, konstrukcje wspierające oraz wysięgniki.
Najstarszy odcinek to Gdańsk Główny - Sopot, gdzie osprzęt sieciowy pochodzi z 1952 roku, najmłodszy to z kolei Gdynia Chylonia - Rumia, na którym sieć pochodzi z 1976 roku. Mimo to przedstawiciele SKM nie łączą ostatnich awarii z wiekiem sieci.
- Każda usterka to indywidualny przypadek. W piątek wina nie leżała po stronie sieci trakcyjnej. Przyczyną awarii był zanik napięcia w podstacji trakcyjnej we Wrzeszczu, czyli przyczyna leżała po stronie dostawcy energii. Podobnie było we wtorek, gdzie prądu pozbawiona została podstacja w Gdyni Redłowie. W poniedziałek bezpośrednią przyczyną uszkodzenia sieci była gałąź, która spadła z drzewa, przez co pociąg, przejeżdżający przez feralne miejsce, połamał pantografy - twierdzi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
Dodaje, że usuwanie usterki trwało tak długo, ponieważ najpierw trzeba było ściągnąć ze szlaku tabor z uszkodzonymi pantografami, a dopiero później przystąpić do naprawy trakcji.
- Planowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej na nową, lecz nastąpi to dopiero po 2013 roku. Taka inwestycja to ogromny koszt i utrudnienia dla pasażerów, wiąże się z zamknięciami torowymi w celu wymiany sieci trakcyjnej czy z koniecznością uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej - mówi Głuszek.
Zaznacza też, że cały czas, na bieżąco, wykonywane są przeglądy sieci trakcyjnej, połączone z naprawą mniejszych usterek. Prace te wykonuje PKP Energetyka za pomocą swych pociągów sieciowych.
Pasażerowie skarżą się też na brak aktualnych informacji o awariach
Osobnym problemem jest sposób, w jaki SKM informuje o awariach i utrudnieniach pasażerów znajdujących się akurat w kolejkach i czekających na swoje pociągi - często nawet po kilkadziesiąt minut. Brak informacji, ewentualnie rzadko powtarzane komunikaty - tak wygląda to w praktyce, przynajmniej na części stacji.
Spółka odpowiada za komunikaty megafonowe w Sopocie Wyścigach, Sopocie, Gdyni Orłowie, Gdyni Redłowie, Gdyni Wzgórzu św. Maksymiliana, Gdyni Głównej i Gdyni Grabówku. Na innych stacjach, czyli w Gdańsku Wrzeszczu, Gdańsku Zaspie, Gdyni Chyloni i Gdyni Leszczynkach za nadawane komunikaty odpowiada PKP PLK. Z kolei w Gdańsku Głównym - Przewozy Regionalne.
W związku z remontem stacji Gdańsk Politechnika aktualnie nie działają tam żadne megafony. Sprzętu nie ma także na stacjach Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.
- Na tych dwóch stacjach będziemy chcieli megafony zamontować, ale po roku 2013. Jeżeli chodzi o stacje, na których za komunikaty odpowiada PKP PLK, to będziemy chcieli na razie usprawnić naszą współpracę, aby informacje pojawiały się częściej i były bardziej aktualne. Docelowo, po remontach poszczególnych stacji, będzie się na nich pojawiać także nasz sprzęt - kończy Głuszek.
Miejsca
Opinie (161) ponad 10 zablokowanych
-
2010-10-22 09:07
Planowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej na nową, lecz nastąpi to dopiero po 2013 roku. SIC ??!!!
WOW!,,HORROR..znając życie to zaczną cos robić ok 2015r..co za dziadostwo!..porażka..
- 0 1
-
2010-10-22 09:11
MEGAFONY (4)
Kiedy się siedzi w pociągu, i tak nie można zrozumieć co tam w nich ktoś bełkocze za oknem, zwłaszcza jak się włączy takie warkoczące "cóś" w podłodze (pewnie sprężarka do akumulatora ciśnienia siłowników drzwi :))).
GŁOŚNIKI W WAGONACH powinny być. 1 głośnik kosztuje 5-10 zł, a kabel około 2 zł/m. Wszystko wystarczy podłączyć do wzmacniacza w kabinie kolejki i dać prawo głosu kierownikowi pociągu.
Jeśli chodzi o techniczne rozwiązania, to można też w każdym wagonie zainstalować radio i nie łączyć głośników kablem, tylko nadawać komunikaty radiowo. Koszt takiego radia to około 20zł/szt. Ma to tę zaletę, że kable się nie przecierają.
To, że nie ma tak prostego i taniego systemu informacji, świadczy tylko o nieudolności zarządu SKM i kompletnej ignorancji w stosunku do pasażerów.- 17 1
-
2010-10-22 09:25
(3)
ale te twoje bezprzewodowe głośniki też trzeba zasilić. Sam montaż zapewne jest drogi bo trzeba rozbebeszyć pól wagonu. Dodatkowo dochodzi zasilanie któego nie można sobie pociągnąć z "byle gdzie". Ty sobie policzyłeś koszt kabla i głośnika a o reszcie jakoś zapomniałeś.
- 2 4
-
2010-10-22 09:50
instalacja (2)
Prąd jest w każdym wagonie. Można radyjko podłączyć do linii zasilającej np. oświetlenie. Zamontowanie, to przykręcenie pudełeczka (2-4 wkręty w sufit) i podłączenie zasilania kilkunastocentymetrowym odcinkiem kabla. Banalne.
- 3 1
-
2010-10-22 10:28
(1)
I długo by to pudełeczko przetrwało w skm-ce, pewnie do pierwszego nocnego przejazdu. Oczywiście Ty zamontujesz to za darmo, prawda?
- 0 5
-
2010-10-22 12:50
malkontent
Dla chcącego nic trudnego. Jak wandal bedzie potrzebował ławki do ogródka, to nic nie stanie na przeszkodzie, żeby sobie taka ławkę z SKM-ki wykręcił. Czy oznacza to, że nie powinno byc ławek w pociągach?
- 4 0
-
2010-10-22 09:13
a czemu nie remontuje się trakcji podczas remontów peronów?
przecież okazja jest dobra gdy pociągi jeżdżą wahadłowo. do tego można było pomyśleć i porobić więcej rozjazdów co przyspieszyłoby ruch wahadłowy w przypadku awarii.
no ale zapomniałem, żyjemy w Polsce - kraju, gdzie najpierw kładzie się chodnik, miesiąc później rozkopuje go by wymienić kanalizację, a jeszcze miesiąc później by położyć kable telekomunikacyjne.- 10 0
-
2010-10-22 09:19
Każdy walczy z SKM jak może :]
- 0 0
-
2010-10-22 09:22
hahaha (5)
megafony po 2013 roku
Europa:) pełną gębą
przyjadą do nas na Euro2012 i co usłyszą z głośników? Morza szum, ptaków śpiew, siedzący na gałęzi Głuszek pośród drzew. a wszystko to w piękne dni przypomina Euro mi, przypomina Euro Ciiiiiii...szalalalalalala la la la lalala, szalalalala la la la aaa
SKM znowu śpi bo energii nie dostarczyli Ci, i tak na, peronie swym z pasażerami wiedziesz prym wyśpiewując drużyn hyyyymn...Jeszcze Polska nie zginęła...- 15 1
-
2010-10-22 09:27
(1)
co wąchasz?
- 0 4
-
2010-10-22 09:44
M.
co Ci do tego?
jeśli nie żartach się nei znasz to wybacz i chodź powąchać :)- 3 0
-
2010-10-22 09:43
hahahah, poprawiłeś mi humor od rana
szkoda tylko, że to czarny humor...
- 4 0
-
2010-10-22 09:58
daj namiary na dilera, tez chce! (1)
- 0 2
-
2010-10-22 10:13
kawa pl :)
i dobry humor
jeśli chcecie się maczać w swoich żalach i smętach proszę nie wciągajcie mnei w to bagno
wolę ironicznie podchodzić do zycia ale nie dołować się!- 0 0
-
2010-10-22 09:26
odp.na tytuł:NIGDY!!!!
- 2 0
-
2010-10-22 09:27
skm-ke psuje firma o nazwie renoma (2)
rozwiazac z nimi umowy
- 6 3
-
2010-10-22 09:43
płać za bilety to nie będziesz miał popsucia (1)
- 3 2
-
2010-10-22 15:37
kto ma bilet - nie ma problemów z renomą - tyle w temacie......
- 1 2
-
2010-10-22 09:46
kłopoty się skończą jak bydyń odejdzie
- 5 0
-
2010-10-22 09:50
vivat sopot!
hehehhe..i znowu foto z peronu skm w SOPOT-kamiennym potoku--jakiś foto-maniak?,,,heheh
- 1 0
-
2010-10-22 09:57
Panie Głuszek jezdzacy pewnie X6
Co za belkot marketingowy, ogarnij sie Pan i pojezdzij troche skm. Bedziesz nadal tak belkotal wtedy??
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.