• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy skończą się awarie SKM-ki?

Piotr Weltrowski
22 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Awarie SKM to w ostatnich dniach prawdziwa zmora mieszkańców Trójmiasta. Awarie SKM to w ostatnich dniach prawdziwa zmora mieszkańców Trójmiasta.

Awarie SKM zdarzały się zawsze, w ostatnim czasie jednak dochodzi do nich wyjątkowo często. Co je powoduje i czy nie można im zaradzić?



Co najbardziej irytuje cię w awariach SKM?

W ciągu ostatnich dni wielokrotnie pisaliśmy o utrudnieniach w kursowaniu kolejek. Pasażerowie mogli odczuć je na własnej skórze m.in. w poprzedni piątek, w poniedziałek i we wtorek.

Najczęściej dochodzi do awarii sieci trakcyjnej. Nie należy ona, delikatnie rzecz ujmując, do najmłodszych - na niektórych odcinkach pochodzi z początku... lat 50. ubiegłego wieku. Wtedy powstały słupy, konstrukcje wspierające oraz wysięgniki.

Najstarszy odcinek to Gdańsk Główny - Sopot, gdzie osprzęt sieciowy pochodzi z 1952 roku, najmłodszy to z kolei Gdynia Chylonia - Rumia, na którym sieć pochodzi z 1976 roku. Mimo to przedstawiciele SKM nie łączą ostatnich awarii z wiekiem sieci.

- Każda usterka to indywidualny przypadek. W piątek wina nie leżała po stronie sieci trakcyjnej. Przyczyną awarii był zanik napięcia w podstacji trakcyjnej we Wrzeszczu, czyli przyczyna leżała po stronie dostawcy energii. Podobnie było we wtorek, gdzie prądu pozbawiona została podstacja w Gdyni Redłowie. W poniedziałek bezpośrednią przyczyną uszkodzenia sieci była gałąź, która spadła z drzewa, przez co pociąg, przejeżdżający przez feralne miejsce, połamał pantografy - twierdzi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.

Dodaje, że usuwanie usterki trwało tak długo, ponieważ najpierw trzeba było ściągnąć ze szlaku tabor z uszkodzonymi pantografami, a dopiero później przystąpić do naprawy trakcji.

- Planowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej na nową, lecz nastąpi to dopiero po 2013 roku. Taka inwestycja to ogromny koszt i utrudnienia dla pasażerów, wiąże się z zamknięciami torowymi w celu wymiany sieci trakcyjnej czy z koniecznością uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej - mówi Głuszek.

Zaznacza też, że cały czas, na bieżąco, wykonywane są przeglądy sieci trakcyjnej, połączone z naprawą mniejszych usterek. Prace te wykonuje PKP Energetyka za pomocą swych pociągów sieciowych.

Pasażerowie skarżą się też na brak aktualnych informacji o awariach

Osobnym problemem jest sposób, w jaki SKM informuje o awariach i utrudnieniach pasażerów znajdujących się akurat w kolejkach i czekających na swoje pociągi - często nawet po kilkadziesiąt minut. Brak informacji, ewentualnie rzadko powtarzane komunikaty - tak wygląda to w praktyce, przynajmniej na części stacji.

Spółka odpowiada za komunikaty megafonowe w Sopocie Wyścigach, Sopocie, Gdyni Orłowie, Gdyni Redłowie, Gdyni Wzgórzu św. Maksymiliana, Gdyni Głównej i Gdyni Grabówku. Na innych stacjach, czyli w Gdańsku Wrzeszczu, Gdańsku Zaspie, Gdyni Chyloni i Gdyni Leszczynkach za nadawane komunikaty odpowiada PKP PLK. Z kolei w Gdańsku Głównym - Przewozy Regionalne.

W związku z remontem stacji Gdańsk Politechnika aktualnie nie działają tam żadne megafony. Sprzętu nie ma także na stacjach Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

- Na tych dwóch stacjach będziemy chcieli megafony zamontować, ale po roku 2013. Jeżeli chodzi o stacje, na których za komunikaty odpowiada PKP PLK, to będziemy chcieli na razie usprawnić naszą współpracę, aby informacje pojawiały się częściej i były bardziej aktualne. Docelowo, po remontach poszczególnych stacji, będzie się na nich pojawiać także nasz sprzęt - kończy Głuszek.

Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • Planowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej na nową, lecz nastąpi to dopiero po 2013 roku. SIC ??!!!

    WOW!,,HORROR..znając życie to zaczną cos robić ok 2015r..co za dziadostwo!..porażka..

    • 0 1

  • MEGAFONY (4)

    Kiedy się siedzi w pociągu, i tak nie można zrozumieć co tam w nich ktoś bełkocze za oknem, zwłaszcza jak się włączy takie warkoczące "cóś" w podłodze (pewnie sprężarka do akumulatora ciśnienia siłowników drzwi :))).

    GŁOŚNIKI W WAGONACH powinny być. 1 głośnik kosztuje 5-10 zł, a kabel około 2 zł/m. Wszystko wystarczy podłączyć do wzmacniacza w kabinie kolejki i dać prawo głosu kierownikowi pociągu.
    Jeśli chodzi o techniczne rozwiązania, to można też w każdym wagonie zainstalować radio i nie łączyć głośników kablem, tylko nadawać komunikaty radiowo. Koszt takiego radia to około 20zł/szt. Ma to tę zaletę, że kable się nie przecierają.

    To, że nie ma tak prostego i taniego systemu informacji, świadczy tylko o nieudolności zarządu SKM i kompletnej ignorancji w stosunku do pasażerów.

    • 17 1

    • (3)

      ale te twoje bezprzewodowe głośniki też trzeba zasilić. Sam montaż zapewne jest drogi bo trzeba rozbebeszyć pól wagonu. Dodatkowo dochodzi zasilanie któego nie można sobie pociągnąć z "byle gdzie". Ty sobie policzyłeś koszt kabla i głośnika a o reszcie jakoś zapomniałeś.

      • 2 4

      • instalacja (2)

        Prąd jest w każdym wagonie. Można radyjko podłączyć do linii zasilającej np. oświetlenie. Zamontowanie, to przykręcenie pudełeczka (2-4 wkręty w sufit) i podłączenie zasilania kilkunastocentymetrowym odcinkiem kabla. Banalne.

        • 3 1

        • (1)

          I długo by to pudełeczko przetrwało w skm-ce, pewnie do pierwszego nocnego przejazdu. Oczywiście Ty zamontujesz to za darmo, prawda?

          • 0 5

          • malkontent

            Dla chcącego nic trudnego. Jak wandal bedzie potrzebował ławki do ogródka, to nic nie stanie na przeszkodzie, żeby sobie taka ławkę z SKM-ki wykręcił. Czy oznacza to, że nie powinno byc ławek w pociągach?

            • 4 0

  • a czemu nie remontuje się trakcji podczas remontów peronów?

    przecież okazja jest dobra gdy pociągi jeżdżą wahadłowo. do tego można było pomyśleć i porobić więcej rozjazdów co przyspieszyłoby ruch wahadłowy w przypadku awarii.

    no ale zapomniałem, żyjemy w Polsce - kraju, gdzie najpierw kładzie się chodnik, miesiąc później rozkopuje go by wymienić kanalizację, a jeszcze miesiąc później by położyć kable telekomunikacyjne.

    • 10 0

  • Każdy walczy z SKM jak może :]

    • 0 0

  • hahaha (5)

    megafony po 2013 roku
    Europa:) pełną gębą

    przyjadą do nas na Euro2012 i co usłyszą z głośników? Morza szum, ptaków śpiew, siedzący na gałęzi Głuszek pośród drzew. a wszystko to w piękne dni przypomina Euro mi, przypomina Euro Ciiiiiii...szalalalalalala la la la lalala, szalalalala la la la aaa

    SKM znowu śpi bo energii nie dostarczyli Ci, i tak na, peronie swym z pasażerami wiedziesz prym wyśpiewując drużyn hyyyymn...Jeszcze Polska nie zginęła...

    • 15 1

    • (1)

      co wąchasz?

      • 0 4

      • M.

        co Ci do tego?
        jeśli nie żartach się nei znasz to wybacz i chodź powąchać :)

        • 3 0

    • hahahah, poprawiłeś mi humor od rana

      szkoda tylko, że to czarny humor...

      • 4 0

    • daj namiary na dilera, tez chce! (1)

      • 0 2

      • kawa pl :)
        i dobry humor

        jeśli chcecie się maczać w swoich żalach i smętach proszę nie wciągajcie mnei w to bagno

        wolę ironicznie podchodzić do zycia ale nie dołować się!

        • 0 0

  • odp.na tytuł:NIGDY!!!!

    • 2 0

  • skm-ke psuje firma o nazwie renoma (2)

    rozwiazac z nimi umowy

    • 6 3

    • płać za bilety to nie będziesz miał popsucia (1)

      • 3 2

      • kto ma bilet - nie ma problemów z renomą - tyle w temacie......

        • 1 2

  • kłopoty się skończą jak bydyń odejdzie

    • 5 0

  • vivat sopot!

    hehehhe..i znowu foto z peronu skm w SOPOT-kamiennym potoku--jakiś foto-maniak?,,,heheh

    • 1 0

  • Panie Głuszek jezdzacy pewnie X6

    Co za belkot marketingowy, ogarnij sie Pan i pojezdzij troche skm. Bedziesz nadal tak belkotal wtedy??

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane