• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie poddają się ocenie trójmiejskich pasażerów

ms
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku... O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku...

Co sądzisz o pracownikach gdańskiej komunikacji miejskiej? Zakład Komunikacji Miejskiej zaprasza do udziału w ankiecie na temat kultury osobistej oraz profesjonalizmu kierowców i motorniczych w Gdańsku.



...jak i w Gdyni. ...jak i w Gdyni.
Na stronie gdańskiego ZKM zamieszczono ankietę z trzema pytaniami. W skali od 1 do 5 pasażerowie mogą wypowiedzieć się na temat kultury osobistej kierowców i motorniczych, oraz kultury obsługi pasażerów oraz profesjonalizmu obsługi pasażerów w autobusach i tramwajach.

Wyniki badań zostaną porównane z ankietą przeprowadzoną na początku tego roku. Zobacz także: tak pasażerowie ocenili pracowników komunikacji miejskiej w Gdańsku kilka miesięcy temu

Czy pracownicy komunikacji miejskiej w Trójmieście dobrze wykonują swoją pracę?

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy.  Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki pierwszej ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje - przekonuje Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Także w Gdyni sprawdzany jest poziom zadowolenie pasażerów komunikacji miejskiej. Takie badania prowadzi jednak nie przewoźnik - jak w Gdańsku - lecz organizator transportu miejskiego, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej (jego gdańskim odpowiednikiem jest Zarząd Transportu Miejskiego).

Gdyńscy kierowcy szkoleni są przez ZKM m.in. ze znajomości sieci komunikacyjnej, taryf, zasad i przepisów ZKM oraz kultury obsługi pasażerów i jakości usług.

Także pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej szkoleni są w zakresie komunikacji z pasażerami, a przede wszystkim zachowania w sytuacjach konfliktowych. - Zależy nam na tym, by nasi pracownicy zawsze byli tą stroną, która wygasi spór i bez emocji wyjaśni każdą sytuację - tłumaczy przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy standard obsługi pasażerów komunikacji miejskiej poprawia się? Z naszej perspektywy raczej tak: możemy to ocenić na podstawie listów naszych czytelników, w których rzadziej niż kiedyś skarżą się na niemiłe sytuacje w tramwajach i autobusach, do których ma dochodzić z winy kierowców. A jak wy to oceniacie?
ms

Miejsca

Opinie (425) ponad 20 zablokowanych

  • bardzo śmieszne:)

    "Zależy nam na tym, by nasi pracownicy zawsze byli tą stroną, która wygasi spór i bez emocji wyjaśni każdą sytuację - tłumaczy przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej." może i im zależy ale w praktyce wygląda to tak, że szybciej motorniczy na ciebie nawrzeszczy, bo nie nacisnąłeś guzika stop, albo nie masz drobnych niż złagodzi konflikt. Ale idee są słuszne, szkolenia odbyte, kwity podpisane...

    • 3 0

  • OPONY W AUTOBUSACH

    Wczoraj na Orlenie pod Górą Gradową widziałem autobus miejski na komplecie kompletnie łysych opon... Bezpieczeństwo pasażerów widać jest nieistotne :/

    • 1 0

  • Nie patrzą w lusterka jak wyjeżdżają z przystanków! (7)

    Ileż to razy hamowałam z piskiem, będąc na wysokości połowy autobusu, bo ślepak nie spojrzał w lusterka i wyjeżdża swoją szafą.

    • 3 2

    • patrzą patrzą

      tylko mają to w d*pi* jak przygrzejesz Twoja wina

      • 0 3

    • kierunkowskaz pojawia sie w momencie wyjazdu z zatoki, nie ma czasu na hamowanie czasem, (1)

      może jakiś kierowca autobusu się wypowie dlaczego tak robią. Proszę.

      • 4 0

      • Paradoksalnie, żebyś wiedział, kiedy wyjeżdża z zatoki.
        Wyobraź sobie, że kierowca sprzedaje bilety i cały czas stoi z kierunkiem w lewo, a Ty dojeżdżasz; pewnie pytałbyś się, po co migają, skoro nie jadą.

        • 0 0

    • (1)

      Jak to leci? Zbliżając się do przystanku autobusowego, kierujący samochodem na obowiązek zachować szczególną ostrożność, a nawet ustąpić pierwszeństwa?

      • 3 2

      • Ustąpić pierwszeństwa, kiedy jestem niemal na wysokości kierowcy? Zastanów się co mówisz. Kierowcy autobusów zachowują się jak święte krowy.

        • 1 2

    • do niulka (1)

      ty wieprzowino!!!!! ty naucz sie kodeksu drogowego!!!!!!

      • 1 2

      • Naucz się kultury, chamie

        o ile w ogóle jesteś w stanie. Zwracasz się do kobiety. Wieprzowinę masz w domu. Nie przekładaj swoich obserwacji na innych.

        • 1 1

  • Żenada i słoma z butów (1)

    Wczoraj "6" - tka uciekła mi sprzed nosa. Zdążyłem dobiec do tramwaju i wcisnąć przycisk otwierający drzwi. Jednak zero reakcji motorniczego. Udał, że mnie nie widzi i odjechał.To jest banda ćwoków, których trzeba nauczyć podstawowych manier. Jak nauczą się kultury to ich ocenię.

    • 3 7

    • Miałam bardzo podobną sytuację.

      Tylko, że szłam od przodu pojazdu więc mnie widział na dodatek odjechał 2 minuty przed czasem podanym na rozkładzie a nie to, że ja się spóźniłam. Na dodatek był to ostatni autobus.

      Innym razem jak płaciłam za bilet u kierowcy autobusu i nawet miałam drobne aby zapłacić odliczoną kwotą to kierowca jak zobaczył, że jest kilka "miedziaków" to nimi rzucił o podłogę z wyrzutem, że czym ja mu płacę.

      Kolejny przykład ostatni tramwaj. nie wiem co myślał sobie motorniczy ale nie zatrzymał się na jednym przystanku oczywiście był to przystanek, na którym chciałam wysiąść. Zaraz po minięciu przystanku podchodzę do motorniczego i pytam dlaczego się nie zatrzymał. A on zdziwiony, zmieszany sam nie widział co odpowiedzieć.

      • 1 2

  • (1)

    Jakiś czas temu na pętli na Chełmie wsiadałam do 11stki z trzema koleżankami. Nagle motorniczy zamknął jednej z nich drzwi przed nosem, nic sobie nie robił z naszego wołania 'prosimy niech pan otworzy drzwi' tylko ruszył...po czym jeszcze chwilę stał na czerwonym. Koleżanki i tak nie wpuścił chociaż zdążyłaby w tym czasie wejść do środka 10 razy...

    • 2 1

    • to niech sie rusza ksiezniczka

      • 0 0

  • z pętli w Jelitkowie do Strzyży jedzie tylko 6, motorniczy rusza (2)

    nie zwracając uwagi na ludzi, którzy biegną do tramwaju, następna 6 za pół godziny. To się powtarza. Moim zdaniem to po prostu ludzka nieżyczliwość

    • 2 4

    • Jest coś takiego jak rozkład jazdy. Skoro wiesz, że tramwaje są co pół godziny, należy wyjść wcześniej.

      • 4 0

    • zawsze znajdzie sie ktos kto dobiega i co na wszystkich bys czekal a osoba dobiegajaca na przestanek jest 1 pasarzerem nastepnego tramwaju

      • 2 0

  • Chętnie oceniłabym kontrolerów!

    • 1 0

  • Nowa pętla to masakra!

    Miało być drzwi w drzwi a wyszło jak zawsze. Podjeżdża tramwaj a autobus odjezdża i robi pa,pa.Nowe rozkłady jazdy poukładał największy gamoń w tej firmie!!! Zbiegają się dwa busy na pętli /np.275 i 175/ a potem 20-25 min. nic!!! I kiedy w końcu miasto zrobi chodnik z Kampinoskiej do pętli???

    • 2 0

  • Gdynia nie jest lepsza

    Gdyńscy kierowcy wcale nie są lepsi - czasami to nawet jakieś nerwusy się trafiają i krzyczą na pasażerów. Ja rozumiem stresująca praca, ja tez pracuję z ludźmi, ale jak bym się źle czy opryskliwie odezwała do klienta to tracę pracę. A kierowca może łaskę robić i każdemu po kolei wypominać, że bilet to można kupić zanim się do autobusu wsiądzie, albo, żeby przednimi drzwiami nie wysiadać bo mu zimno leci - niech sobie kur...a kartkę zawiesi, że awaria drzwi, na mnie ciągle w pracy wieje od drzwi albo w przeciągu siedzę i nikogo to nie interesuje - taka praca!

    • 0 0

  • ocena kierownictwa ZKM

    A moze kierownictwo pomysli nad tym zeby pasazerowie i pracownicy ZKM im wystawili ktoregos dnia opinie, ciekawe co ONI na to? moze jakas prasa zapyta sie ICH?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane